Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


radziu77

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś pomoże z problemem dwa posty wyżej?

 

 

Ten zestaw ATE bedzie pasowal Bo przod ma wymiary 296x22 co jest zgodne z http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525d-M57/LHD/A/2000/december/browse/brakes/front_brake_brake_disc/.

chyba ze masz wersje wyposazenia S102A ( w co watpie) wowczas hamulce beda mialy wieksze tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

Piszesz o Passacie B5 - myślę że jednak przeciętny Passat B5 od 530d E39 (gradu_85) jest lżejszy o 200-250 kg, a jego osiągi nie są równorzędne z osiągami 530d. VW ustalił dla większości wersji silnikowych w Passacie B5 granicę zużycia tarcz na poziomie 2 mm. Jest to jednak trochę większa tolerancja. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznej grubości tarcz w Twoim służbowym Passacie po 110 000km. Czy na pewno są jeszcze grubsze niż grubość minimalna, czy może od pewnego czasu są w jej okolicach jednak nie daję jeszcze żadnych negatywnych objawów i ASO czeka z wymianą do zużycia się klocków?

 

Piszę o Passacie B6 kombi i dla pewności sprawdziłem masy własne w dowodach:

BMW 528 - 1515kg

VW Passat B6 kombi TDI 140KM - 1519kg

 

Pomijając osiągi maksymalne, którymi Passat "trochę" odbiega od 528i to jednak średnie realne prędkości jazdy są w moim przypadku jednak niższe w BMW.

Ale generalnie ja się nie chcę też z nikim spierać czy próbować wmawiać swoje racje, a raczej szukam opinii użytkowników E39, którzy robią tymi samochodami duże przebiegi, a nie symboliczne takie jak ja, i ile im mniej więcej tarcze wytrzymują zanim się zużyją do poziomu minimum.

Bo w moim przypadku to nawet żywotność tarcz na poziomie 60tys wystarczy na to, że już ich prawdopodobnie nie będę musiał więcej razy zmieniać w obecnym samochodzie, bo powinny wystarczyć przynajmniej na kolejne 5 lat.

Bardziej mi tu zależy, aby tarcze do końca swojego żywota, czyli powiedzmy przez te 60tys nie uległy pokrzywieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

 

Piszesz o Passacie B5 - myślę że jednak przeciętny Passat B5 od 530d E39 (gradu_85) jest lżejszy o 200-250 kg, a jego osiągi nie są równorzędne z osiągami 530d. VW ustalił dla większości wersji silnikowych w Passacie B5 granicę zużycia tarcz na poziomie 2 mm. Jest to jednak trochę większa tolerancja. Pozostaje jeszcze kwestia faktycznej grubości tarcz w Twoim służbowym Passacie po 110 000km. Czy na pewno są jeszcze grubsze niż grubość minimalna, czy może od pewnego czasu są w jej okolicach jednak nie daję jeszcze żadnych negatywnych objawów i ASO czeka z wymianą do zużycia się klocków?

 

Piszę o Passacie B6 kombi i dla pewności sprawdziłem masy własne w dowodach:

BMW 528 - 1515kg

VW Passat B6 kombi TDI 140KM - 1519kg

 

Pomijając osiągi maksymalne, którymi Passat "trochę" odbiega od 528i to jednak średnie realne prędkości jazdy są w moim przypadku jednak niższe w BMW.

Ale generalnie ja się nie chcę też z nikim spierać czy próbować wmawiać swoje racje, a raczej szukam opinii użytkowników E39, którzy robią tymi samochodami duże przebiegi, a nie symboliczne takie jak ja, i ile im mniej więcej tarcze wytrzymują zanim się zużyją do poziomu minimum.

Bo w moim przypadku to nawet żywotność tarcz na poziomie 60tys wystarczy na to, że już ich prawdopodobnie nie będę musiał więcej razy zmieniać w obecnym samochodzie, bo powinny wystarczyć przynajmniej na kolejne 5 lat.

Bardziej mi tu zależy, aby tarcze do końca swojego żywota, czyli powiedzmy przez te 60tys nie uległy pokrzywieniu.

 

No tak, ale gradu_85 ma 530d i pisał o zużyciu tarcz w 530d, a 530d waży około 1700kg. Mimo to po 30 000 km tarcze są mniej więcej w połowie zużycia, a więc do grubości minimalnej powinny przejechać 50 - 60 000 km co uważam za normalny wynik dla hamulców przedniej osi w tym modelu.

 

http://www.bmwheaven.com/database/compare.php?brand1=BMW&enumber1=E39_5&type1=204&brand2=BMW&enumber2=E39_5&type2=188&submit=Compare

http://www.bmwheaven.com/database/compare.php?brand1=BMW&enumber1=E39_5&type1=205&brand2=BMW&enumber2=E39_5&type2=188&submit=Compare

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zajrzałem w dowód B6 2.0 tdi/140KM i ma masę własną 1452 kg(w sedanie bo to ma też znaczenie).

Mój Tds ma w dowodzie 1455kg.W/g instrukcji 1555 (jest to masa z kierowcą,gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa,bez wyposażenia dodatkowego),3,0d ma 1700 kg w sedanie,turas jest cięższy o całe 100.

Dlatego do końca nie ma co wierzyć do końca wpisom z instrukcji i dowodu rej-bo to są tylko wartości przybliżone, wpisy żeby tylko były.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zajrzałem w dowód B6 2.0 tdi/140KM i ma masę własną 1452 kg(w sedanie bo to ma też znaczenie).

Mój Tds ma w dowodzie 1455kg.W/g instrukcji 1555 (jest to masa z kierowcą,gotowy do jazdy z pełnym zbiornikiem paliwa,bez wyposażenia dodatkowego),3,0d ma 1700 kg w sedanie,turas jest cięższy o całe 100.

Dlatego do końca nie ma co wierzyć do końca wpisom z instrukcji i dowodu rej-bo to są tylko wartości przybliżone, wpisy żeby tylko były.

Kolego dużo się nie pomyliłeś w wadze turasa . Mój waży 1822 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ważny dla trwałości tarcz jest ich prawidłowy montaż:

 

http://bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

 

szczególnie ważny jest punkt 6 i 10.

 

 

Prawda to, że trzeba zacisk dokrecać dopiero _PO_ założeniu tarczy + koła i na koncu pokręcić kołem, dopiero wtedy dociskamy zacisk hamulca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć tylko o tyle, bo na przodzie jeszcze nie wymieniałem. Z tyłu mam TRW i jest super:)

 

wymienilem komplety tyl i przod na TRW... yyyy NIGDY WIECEJ! z dala! PISZCZA tak ze nie idzie wytrzymac! a niby cenowo wyzsza polka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wszystkie wcześniejsze wypowiedzi że tylko OE parts albo ATE... ja założyłem wcześniej tarcze i klocki TRW i chyba już po 100paru kilometrach zaczęło mi telepać kierownicą, zaznaczam, że cała wymiana oraz dotarcie zostały przeprowadzone jak należy. Tarcze do bani a klocki piszczały jakbym starym jelczem jeździł. Ponieważ zestaw kupowałem w normalnym sklepie( nie na allegro ) to nie zamierzam tego zostawić od tak... Będę reklamował do bulu! A co do ATE- rewelacja, jazda znowu stała się przyjemnością. Szkoda że zawsze każdy szuka oszczędności co w przypadku tarcz do BMW chyba za każdym razem kończy się porażką ( u mnie niestety było tak samo ). Za cały zestaw ATE zapłaciłem 800zł.- komplet klocków na przód oraz przednie tarcze ATE powerdisc 324mm:)
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się wypowiedzieć tylko o tyle, bo na przodzie jeszcze nie wymieniałem. Z tyłu mam TRW i jest super:)

 

wymienilem komplety tyl i przod na TRW... yyyy NIGDY WIECEJ! z dala! PISZCZA tak ze nie idzie wytrzymac! a niby cenowo wyzsza polka...

 

 

Ja wymienialem caly hamulce i zastosowalem na przod i tyl wszystko z TRW.

Poki co ( 3,5 tys km) wszystko OK, nic nie piszczy , bardzo dobra skutecznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Bardzo ważny dla trwałości tarcz jest ich prawidłowy montaż:

 

http://bremboaftermarket.com/en/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

 

szczególnie ważny jest punkt 6 i 10.

 

 

Prawda to, że trzeba zacisk dokrecać dopiero _PO_ założeniu tarczy + koła i na koncu pokręcić kołem, dopiero wtedy dociskamy zacisk hamulca?

 

Na pewno po założeniu tarczy, ale przed założeniem koła i przestrzegając podanych przez producenta samochodu sił dokręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam mam pytanie czy te tarcze będą pasowały do mojego e39 3.0d Touring rok 2000 Marzec...http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-5-e39-e-39-e-39-zimmermann-kpl-i2356162111.html

jeszcze jedno pytanie brakuje u mnie w prawym kole śrubki na imbus widocznej na tym zdjęciu czy to normalne??? viewtopic.php?f=15&t=145098

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
witam mam pytanie czy te tarcze będą pasowały do mojego e39 3.0d Touring rok 2000 Marzec...http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-5-e39-e-39-e-39-zimmermann-kpl-i2356162111.html

jeszcze jedno pytanie brakuje u mnie w prawym kole śrubki na imbus widocznej na tym zdjęciu czy to normalne??? viewtopic.php?f=15&t=145098

 

Witam,

 

 

to odpowiedni zestaw do 530d z marca 2000 roku (sądząc po opisie 'do 09/2000' są to tarcze 150-1284-20 i klocki 21677.195.1).

 

U nas taki zestaw jest tańszy:

http://czescidobmw.pl/szukaj/150-1284-20.html

http://czescidobmw.pl/Klocki-hamulcowe/Klocki-hamulcowe-Zimmermann,555.html

 

co daje 421,92 zł. Dodatkowo możesz skorzystać z promocji:

https://czescidobmw.pl/strony/promocje.html

 

Śrubę imbusową trzymającą tarczę warto uzupełnić. Cena śruby - OE BMW 4 zł / 1 szt.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Zakładał ktoś tarcze tej firmy?

http://www.mikoda.pl/sklep/3740,BMW-5--E39--525-d--120kW-163KM-

--jeżeli tak to proszę o opinię.Mój kolega założył takie 1,5r. temu do530d i sprawują się świetnie.

-gorik79 może handlujesz takimi tarczami i wiesz coś o nich?,ja mam do wymiany przód i tył komplet z szczękami i klockami.Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja niestety na dzien dzisiejszy nie mam tej firmy w ofercie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na przedzie mam Zimmermany w komplecie z klockami

na tyle ATE w komplecie z klockami także.

 

Hamuje BDB, i klocki Zimmermana nie pylą tak jak ATE. Nie piszczą, nie wibrują, narazie jest OK.

 

Moim zdaniem wpływ na pozniejsze krzywienie się tarcz ma odpowiednie ich dotarcie. Ale doświadczenia nie mam wiec nie dam głowy uciąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.