Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakim cudem wał korbowy padnie od padniętej dwumasy ??

Takim że to tłumiki drgań skrętnych umieszczonych między masą wewnętrzna a zewnętrzną są całkowicie uszkodzone. W zasadzie ich nie ma! Jak wiadomo silnik wysokoprężny doładowany dysponuje potężnym momentem obrotowym przy niskich obrotach silnika, do tego dochodzi ogromny ciężar zamachu, przeciwwagi wału korbowego oraz zespołu korbowo-tłokowego. Przy braku tłumienia drgań wszystkie elementy miotane są siłami bezwładności bez optymalnego wyrównoważania się... przez to wał pęka w najsłabszym miejscu czyli tulei/jach drążonej/ych smarowania czopów głównych.

 

 

Podsumowując

 

Diesel 4 cyl, o momencie ponad 300 Nm ...zabija się własną bronią.

 

 

Czyli knot.

  • Odpowiedzi 181
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Raczej ten wal nie pada zawsze przy rozwalonej dwumasie - znam kogos komu padla a wal caly.

 

Calkowicie rozwalona dwumasa nie stawia zadnego oporu bo sprezyny sie rozleca i kreci sie polowa dwumasu tylko nie przenoszac napedu.

 

W 330d waly nie padaja a dwumasy tez tam sa.

 

Chyba cos jest ze smarowaniem tych silnikow.

Opublikowano

Witam.

U mnie samochód już 2 tydzień stoi nie jeżdżony. Wszystkie objawy padniętej dwumasy zgadzały by sie:

- metaliczny dźwięk przy gaszeniu + mocniejsze zatelepanie budą,

- przy zmianie biegów 3-4 i 4-5 przy powolnym puszczaniu sprzęgła słychać jakby "charczenie" ze skrzyni.

 

Znalazłem już części na necie i tak:

- 1995 zł dwumas + komplet sprzęgła

- 479 zł koło pasowe

 

Narazie nie jeżdżę samochodem żeby nie narobić sobie kosztów. Dopiero w nowym roku będę w stanie kupić wszystko i zacząć remont.

-

Opublikowano
Zapomniało mi się dodać, że dochodzą jeszcze opory toczenia i bezwładność skrzyni biegów. Dlatego tyle tych zapobiegawczych elementów tłumiących, ale niestety głównym jest dwumas i to jego uszkodzenie powoduje bezpośrednią awarię wału.
Opublikowano
Witam.

U mnie samochód już 2 tydzień stoi nie jeżdżony. Wszystkie objawy padniętej dwumasy zgadzały by sie:

- metaliczny dźwięk przy gaszeniu + mocniejsze zatelepanie budą,

- przy zmianie biegów 3-4 i 4-5 przy powolnym puszczaniu sprzęgła słychać jakby "charczenie" ze skrzyni.

 

Znalazłem już części na necie i tak:

- 1995 zł dwumas + komplet sprzęgła

- 479 zł koło pasowe

 

Narazie nie jeżdżę samochodem żeby nie narobić sobie kosztów. Dopiero w nowym roku będę w stanie kupić wszystko i zacząć remont.

-

 

 

A ile byś benzyny za to kupił...

Opublikowano
Naprawiaj szybko i opychaj auto. Zapomnij raz na zawsze o dieslu.
Diesel 4 cyl, o momencie ponad 300 Nm ...zabija się własną bronią.

 

 

Czyli knot.

A ile byś benzyny za to kupił...

Fantastyczne - ciekawe jak długo tak jeszcze możesz - nic dziwnego, że masz 3399 postów - i wszystkie o tym samym...

 

Sorry za OT.

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
mam do kupienia silnik ok 240tys km czy wart czy lepiej remont mojego ktory moze miec z 500tys, czy po wymianie dolu i ewentualnie gory silnik jest znowu na powiedzmy 200tys
Opublikowano
ja bym kupił uzywke bo zrobisz jedno to zaraz drugie siądzie tak jest zawsze a jak ten drugi silnik nie był rozbierany i ma na pewno 240 tys. to dłużej pochodzi
Opublikowano
a co do wymiany benzyna diesel to powiem tak jak sie dieslem jeździć nie potrafi to jeździ się benzyną i to jeszcze w gazie.
Opublikowano
Naprawiaj szybko i opychaj auto. Zapomnij raz na zawsze o dieslu.
Diesel 4 cyl, o momencie ponad 300 Nm ...zabija się własną bronią.

 

 

Czyli knot.

A ile byś benzyny za to kupił...

Fantastyczne - ciekawe jak długo tak jeszcze możesz - nic dziwnego, że masz 3399 postów - i wszystkie o tym samym...

 

Sorry za OT.

 

 

Traktuję to jak misję. Tłumaczę wprost, tłumaczę poprzez metafory, a społeczeństwo durne tak jak było i nie jarzy.

 

Kupują te diesle, przepłacaja a potem płaczą.

Opublikowano
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale gość wziął to auto w rozliczeniu - czyli nie zakupił, jak nie kupił to pewnie nie przepłacił. Auto się rozkraczyło, teraz ma problem i pyta o radę, więc te Twoje metafory i tłumaczenia, akurat w tym poście jakby psu na budę.
Opublikowano
Traktuję to jak misję. Tłumaczę wprost, tłumaczę poprzez metafory, a społeczeństwo durne tak jak było i nie jarzy.

 

Kupują te diesle, przepłacaja a potem płaczą.

Człowiek z misją czy fanatyk? Bo zasadniczo cienka linia oddziela te dwie postawy...

 

A co do tematu - na Twoim miejscu postawiłbym na remont, jeśli chcesz tym autem jeździć. W ten sposób będziesz wiedział co masz i w jakim stanie. A tak kupisz używany silnik, wsadzisz i za chwilę możesz mieć podobną historię.

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Opublikowano
Nie wiem, czy zauważyłeś, ale gość wziął to auto w rozliczeniu - czyli nie zakupił, jak nie kupił to pewnie nie przepłacił. Auto się rozkraczyło, teraz ma problem i pyta o radę, więc te Twoje metafory i tłumaczenia, akurat w tym poście jakby psu na budę.

 

dokladnie takie jest sedno sprawy a nie dyskusje czy lepszy diesel czy benzyna

Opublikowano

A co do tematu - na Twoim miejscu postawiłbym na remont, jeśli chcesz tym autem jeździć. W ten sposób będziesz wiedział co masz i w jakim stanie. A tak kupisz używany silnik, wsadzisz i za chwilę możesz mieć podobną historię.

 

Remont to kosztowna sprawa,a w tym przypadku silnik trzeba rozebrać do samego dołu.

Jak chcesz szybko to rób remont, jak ma być taniej to poszukałbym w miarę zdrowego silnika, wyłącznie takiego, który siedzi jeszcze w aucie i można go konkretnie przebadać.

Opublikowano
ja kolego z miesiąc temu jak szukałem alternatora to właśnie wziąłem go z anglika i silnik tam pracował cicho i równo najechane było 70tys tylko chyba w milach było. silnik pracował lepiej niż w mojej i taki było by warto wsiąść. Jakby cię interesowało to było to w okolicach radomia w mazowieckim, ale teraz to już na pewno wyjęty jest. ja bym wziął używkę, przy remoncie musisz mieć dobrego mechanika i nigdy nie wiadomo co jeszcze wyniknie.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Witaj blachaxxx!

Ja radziłbym Ci wymianę silnika,byłem w identycznej sytuacji jak Ty,padł mi dwumas w konsekwencji pękł wał,zdecydowałem się jednak szukać dobrego używanego ślnika,ze względu na to,że nie wiadomo co jeszcze poza wałem było uszkodzone,a możliwe przy pęknieciu wałka jest uszkodzenie cylindra ,głowicy,zaworów,tłoka i cholera wie czego jeszcze,kiedy przemyślałem sprawę zacząłem szukać bemki walonej w tył koleś mi taką znalazł pod berlinem i w dodatku była do sprzedania na części,motor jeszcze był w aucie można go było odpalić przebieg 207tyś, okazało się,że silnik jest wart uwagi,więc kupiłem go,koszt zakupu i wycieczki ok 3000pln może odrobinę więcej,ale to znacznie taniej niż remont,po jakimś czasie udało mi się mój stary uszkodzony silnik sprzedać na części za 1500pln,więc przemyśl dobrze sprawę.Jakieś 2 miechy minęły od wymiany silnika i jak na razie nie ma z nim problemów większych,jedyny jaki mi się przytrafił to pęknięcie przewodu paliwowego przed wtryskiem.

P.S oczywiście jeszcze wymieniałem dwumas ze sprzęgłem zapłaciłem ok 2100pl albo coś koło tego.

Pozdrawia wszystkich i daj znać co wymyśliłeś.

Opublikowano
jakub lepszy każdy diesel niż benzyna co wciąga olej

A paliwo zassysa...

Opublikowano
blachaxxx masz tu numer do kolesia który ma silnik,jaki jest Ci potrzebny 663850785,facet do którego dałem ci nr.sprowadza tylko rozbite bmw na części,plac gdzie to rozbiera i magazynuje jest w Kojęcinie pod Wrocławiem,możesz do niego zadzwonić,jeśli będzie miał coś godnego uwagi albo najlepiej jeszcze nie wykręcony silnik z auta,możesz napisać do mnie podjadę tam i zobaczę czy warto Ci się fatygować(jeśli silnik wykręcony-czy nie jest myty,nie ma śladów wycieków w jaki sposób jest przechowywany,jeśli będzie w aucie to obadam jak pracuje i wstępnie ocenie,czy warto zawracać sobie nim głowę)chyba,że sam jesteś gdzieś z okolic wrocka i sam podjedziesz.
Opublikowano

Powiedzcie mi tylko jak bardzo musi byc zuzyty dwumas zeby wal pekl ? Przeciez to musi byc konpletny rozpad zeby takie drgania i momenty skrecajace wprowadzac do ukladu.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
jakub lepszy każdy diesel niż benzyna co wciąga olej

A paliwo zassysa...

 

 

Stać mnie na to....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.