Skocz do zawartości

problem z nawiewem - lekko letnie powietrze


schering

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakladalem kiedys temat dot. wys spalania w moim e60 530d, do tej pory sie z tym nie uporalem no ale to nic.. moze to ma cos wspolnego z tym co teraz sie dzieje...

 

W koncu mamy prawdziwa polska zime, a moje auto chyba nie radzi sobie z ogrzewaniem. Samochodz po 30 minutowej jezdzie po miescie powinien juz grzac w srodku na maxa, u mnie to doslownie ''lekko cieplo czuc''. Wchodzilem w menu klimatyzacji wszystko mam tam ustawione na maxa, a ogrzewanie jest naprawde takie sobie.. to moje pierwsze bmw wiec nie mam odczucia jak powinno byc, ale porownujac do moich poprzednikow: inifiniti g35, golf 4, golf 5, to tak jakbym ustawil naprawde na slabe grzanie...

 

 

moze miec to zwiazek z termostatem? a co sie tyczy rowniez spalaniem ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, może być to termostat. Silnik wtedy jest wiecznie niedogrzany i może więcej palić, oraz nie dawać wystarczająco ciepłego powietrza do kabiny.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , może mieć związek.

Temperaturę silnika łatwo można sprawdzić w "ukrytym menu" licznika.

 

A dopiero co temat poruszony tutaj viewtopic.php?f=73&t=141539&start=0

 

Ogrzewanie kabiny działa dzięki temperaturze pozyskanej z chłodzenia silnika. Jeżeli silnik się nie dogrzewa to również słabiej będzie działało ogrzewanie kabiny. Dodatkowo próba ogrzania wnętrza samochodu gdy mamy uszkodzony termostat nie pozwala na dogrzanie się silnika.

 

Oczywiście może być np zapowietrzona nagrzewnica, albo zupełnie inny powód. Najlepiej jednak zacząć od czegoś łatwego do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem Wracajac z niemiec przy mrozie -20 w pewnym momencie dmuchawa zaczela dmuchac bardzo chlodnym powietrzem gdy sie zatrzymalem auto popracowalo na wolnych obrotach i zaczelo dmuchac tak jak powinno Co to moze byc?? Dodam ze mam wymieniony termostat orginalny BMW 2 tygodnie temu <>

czy ktos tez ma takie cos??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź termometr zewnętrzny (czujnik temperatury) w przednim zderzaku...

 

ja miałem przetarte kabelki (widoczne po zdjęciu osłony dolnej pod silnikiem) i przy 140 km/h dochodziło do zwarcia i nagle (latem) wyskakiwało -49 stopni, a dmuchawa natychmiast waliła gorącym powietrzem.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dołączę jeszcze z innym problemem.

Mianowicie u mnie przy nagrzanym aucie (temperatura silnika 100-105 stopni) przy postoju na wolnych obrotach zaczyna wiać zimnym powietrzem. Wystarczy, że minimalnie wkręcę go na obroty i zaczyna wiać gorące powietrze.

Termostat powinien być O.K., ponieważ jak widać, temperatura silnika jest utrzymywana na prawidłowym poziomie. Czujnik temperatury zewnętrznej również wskazuje prawidłowe dane.

Ma ktoś może pomysł?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem ... leci letnie powietrze :| choć niby auto dogrzane , jutro sprawdzę temp. w menu ukrytym , wymiana termostatu to dużo roboty ? rozumiem że jak auto będzie mocno zagrzane a w menu ukrytym temp. będzie niska winny jest termostat ? mogą być jakieś błędy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Mam ten sam problem co Jahec. Ogrzewanie działa dobrze tylko na niskich obrotach, tzn. jak stoję w ciągłych korkach w Warszawie (zafundowanych przez nieudolną prezydent Waltz) to z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze. Ale jak wyjadę w trasę to po około 20 km zaczyna wieć letnie, a chwilę później chłodne powietrze. W ostatnich mrozach musiałem stosować technike jazdy z przerwami co 30 km. Jak już było chłodno w kabinie to zjeżdżałem na bok do stacji i na wolnych obrotach silnik pracował od 5 do 10 minut i znowu leciało bardzo gorące powietrze. Jak sobie nagrzałem kabinę to ruszałem w trasę i tak w koło. KOSZMAR. Mam już dość tego auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robuniek

 

Na przyszłość możesz sobie wsadzić kawał kartonu jak w w dużym fiacie :) ale byś miał ciepło. Bo to nie kwestia obrotów a przepływającego powietrza podczas jazdy. A tak na poważnie to ewidentny objaw niesprawnej stabilizacji temperatury tj. termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego niestety nie wiem, ale jak bym miał strzelać na podstawie objawów stawiałbym na główny. Sprawdz czy chłodnica robi się ciepła podczas rozgrzewania silnika, kiedy już czuć ciepło z nawiewów. Jeśli tak to pewnie term. główny, ale może też on na tyle słabu upuszczać że nie będzie tego czuć. Generalnie taka diagnostyka to jak macanie panienek w gazecie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale który termostat, gdyż są dwa ?

 

Z tego co widzę to jeździsz 525i jeśli tak to termostat jest jeden

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA51&mospid=47752&btnr=11_2180&hg=11&fg=35&hl=17

Objawy ,które opisujesz wskazują na uszkodzenie termostatu - wymień i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już koledzy w innym poście wyjaśnili, że mam tylko jeden termostat, bo mam benzynowy silnik. Tak, więc tego małego EGR nie mam.

 

sprawdź w ukrytym menu jaką temperaturę osiąga płyn w układzie chłodzenia viewtopic.php?f=73&t=57919&start=0&hilit=ukryte+menu ( takie podpowiedzi już były )

jeśli układ ma odpowiednią ilość płynu i jest odpowietrzony a temperatura jest mniejsza od 90°C to masz niesprawny termostat

 

możesz też po nocnym postoju ( chodzi o to żeby silnik był zimny ) przejechać kilka kilometrów lub postać jakiś czas w korkach ( auto musi się trochę rozgrzać, ale nie na tyle żeby mógł się otworzyć termostat ) i sprawdzić czy chłodnica się nagrzewa

jeśli jest letnia to termostat otworzył się za wcześnie i jest do wymiany ( oczywiście może otwierać się przy 70-80 °C co również kwalifikuje go do wymiany )

 

przeczytaj ze zrozumieniem albo wydrukuj to sobie, idź do auta i zacznij działać !!!

jeśli masz obawy, że sobie nie poradzisz to zostaw auto w warsztacie i zapłać przy odbiorze fakture/rachunek

 

i to narazie tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

U mnie z kolei, padła grzałka termostatu ( silnik benzynowy ) i kiedy przegonię go ostro w pierwszych kilkunastu minutach silnik się przegrzewa!!

Ewidentnie do wymiany, ale ( i tu ciekawostka ) kilka sekund przed informacją na i-Drive o zawysokiej temperaturze silnika, z nawiewu momentalnie zaczyna lecieć zimne powietrze ( wcześniej oczywiście gorące ), tak jakby odcinał kabinę i puszczał wszystko na silnik aby go schłochić.

Gdy temperatura spadnie, to znów puszcza ciepłe powietrze do wnętrza samochodu.

 

Wiem, że powinienem go wymienić ale pamietam, że muszę odczekać aż opadną "kreseczki" przy obrotomieżu i potem można deptać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka sekund przed informacją na i-Drive o zawysokiej temperaturze silnika, z nawiewu momentalnie zaczyna lecieć zimne powietrze ( wcześniej oczywiście gorące ), tak jakby odcinał kabinę i puszczał wszystko na silnik aby go schłochić.

Faktycznie ciekawe, przecież kiedy odcina kabine zmniejsza sie pojemmnośc cieplna układu. Żeby wytracić ciepło powinien włączać temperaturę i nawiew na MAX :lol:

Chyba że daje ciepłem tylko na szybe żeby nie dmuchać po twarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
BMW 525I N52. Witam panowie ja mam problem tego typu ze ,po porannym odpaleniu silnika i przejechaniu 10 kilometrów w ukrytym menu pokazuje mi ze temperatura silnika to 93 i tak skaka do 100 czasami 103 wszystko przy prędkości około 130 km/h . Czasami nawet pokazuje 87 i tak skacze . O co chodzi ,czy ma pokazywać stała temperaturę powiedzmy 92 tak jak jest to w innych benzyniakach Czy te wachania mówią o tym ze termostat nawala ,albo układ jest zapowietrzony. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa poprawnie, temperatura w tym silniku waha się zależnie od sytuacji od 85-105 stopni. Jak bedziesz miał powiedzmy 100 za zacznij go ostro przyśpieszać(wysokieobroty), w pierwszej chwili temperatatura spadnie do około 85, to takie przygotowanie na ewentualne przyjecie duzej ilosci ciepla kiedy intensywnie uzywasz silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.