Skocz do zawartości

E60 drgania na kierownicy przy hamowaniu


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ja bym zaczął od pomiaru bicia piast oraz tarcz i sprawdził bym felgi czy nie ska krzywe i dobrze wyważone potem kolejno szarpaki bo wibracje mogą pochodzić od luzów w zawieszeniu. A i przy jednym wylanym amortyzatorze z przodu tez miałem podobne objawy.

Pozdrawiam i cierpliwości. Ja już swoją spuszczam bo mi jej już zabrakło. Dwa lata i mam dość.

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

auto już czeka na robotę.

zaraz zamawiam nowe klocki nie ceramiczne.

wszystko rozbiorę dokładnie wyczyszczę, posprawdzam. zmierzę bicia na piastach.

ale skoro na tarczy chodziło w 0,01 mm to piasty powinny być ok.

zwykle jeśli jest bicie na piaście to na tarczy 3x takie.

ale muszę po swojemu poczyścić.

u mnie na 90% są zapieczone prowadnice .

jak pisałem wcześniej.

wewnętrzny klocek dojechany, zewntętrzny bardzo gruby.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś wyżej napisał, ja tez zmieniłem, co prawda nie całe wahacze, a same tuleje i jest bajka. Bicie było minimalne max 0,04. Dla wszystkiego przy okazji tarcze przetoczone. Jednak odczucia podczas jazdy sie zmieniły zdecydowanie mimo iz tuleje nie były rozerwane. Były juz po prostu za miekkie. Czuć różnicę na zwalniczach, totowiskach i w szybkiej zmianie kierunku jazdy. Nie dawno miałem BT i prosiłem kolege, żeby dokładnie przetrzepać przód, bo coś jakby mi nie pasowało w zawiasie oprócz bica na kierownicy, któe składałem na tarcze. Z tymi tulejami mam wrażenie jest tak, że tracą sztywność powoli i sie przyzwyczajasz do tego, bo gdyby się rozerwała i stukała to od razu się zauważa. A to podobmie jak z amortyzatorami, powoli spada sprawność i tak się tego łatwo nie zuważa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto już czeka na robotę.

zaraz zamawiam nowe klocki nie ceramiczne.

wszystko rozbiorę dokładnie wyczyszczę, posprawdzam. zmierzę bicia na piastach.

ale skoro na tarczy chodziło w 0,01 mm to piasty powinny być ok.

zwykle jeśli jest bicie na piaście to na tarczy 3x takie.

ale muszę po swojemu poczyścić.

u mnie na 90% są zapieczone prowadnice .

jak pisałem wcześniej.

wewnętrzny klocek dojechany, zewntętrzny bardzo gruby.

 


Zajrzyj pod gumkę w zacisku czy powierzchnia tłoczka nie zardzewiała. No i jarzmo oczyść. Prowadnice papierkiem ściernym jak żadna chemia nie pomoże - albo zestaw naprawczy :).


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzięki za dodatkowe informacje.

tak zrobię.

kupiłem nowe gumki do prowadnic w razie czego.

reszta na szczoty i zmywacz do hamulców.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za dodatkowe informacje.

tak zrobię.

kupiłem nowe gumki do prowadnic w razie czego.

reszta na szczoty i zmywacz do hamulców.

 

Zmieniles te klocki czy nic w tej kwestii nie ruszales? Ja wlasnie wstawilem na przód ceramiczne i nie syfia tak felg. Warto doplacic te 60 pln do ceramicznych.


Czy po zmianie klocków bicie sie zmniejszyło? Czy nie widzisz różnicy?

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

właśnie przyszły klocki

2f8f577f7dbdd3bdmed.jpg


wywalam ceramiczne - mam jurid white i wstawiam konwencjonalne.

dla mnie do jazdy po mieście ceramika słabiutko.

wolę częściej myć felgi ale mieć lepsze hamowanie,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mała aktualizacja.

Wczoraj zmieniłem klocki.

Tych starych jeszcze było grubo.

Ale ceramika mi nie podeszła wogole.

Hamowanie fajniejsze. Ale jeszcze pew ie będzie lepiej.

Niestety drgania nie ustąpiły.

Pojechałem do innego zakładu wyważyć koła. Jest ok. Ale nie było do końca.

Na 90% muszę tarcze zmienić.

Bije zdecydowanie dopiero po rozgrzaniu tarcz. Na zimnych jest ok .

Dodatkowo wyszedł temat jednego z bolców prowadzących klocki. Jest delikatnie pokrzywiony.

Wiec przy wymianie tarcz zmienię tę piny prowadzące.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mierzyłem bicie tarcz.

ale nawet ich nie ściągałem żeby mierzyć piasty,

bo miałem 0,01 bicia na zimnym na tarczy. więc piasty powinny być ok.



Dodatkowo wrzucam kilka fotek z prac i tego co działo się w weekend.


tak wyglądały klocki jurid white po zdjęciu...

jak widać jeszcze grubo było

7aca3a8c9ca5a71fmed.jpg

8a807b66b0094a5fmed.jpg


Wymieniłem dodatkowo gumy prowadzące trzpienie od klocków.

te które były zainstalowane, były całe. ale po wyjęciu widać było że mogły być ściśnięte jakimś smarem który pod wpływem temperatury stwardzniał, albo utleniło się coś.

tak gumki wyglądały

b8f9206501157786med.jpg


wyczyściłem jarzma i wszystkie miejsca gdzie pracują klocki

23759ad653d5e3f1med.jpg

6a54b1973652a273med.jpg


Ogólnie tłoczki i gumy były w dobrym stanie. Można byłą ręcznie je przesunąć więc ok.

Piny prowadzące, chyba jednak nie do końca ok. raz że zasyfione, a dwa że jeden z nich jest zwyczajnie wykrzywiony. nie mocno ale jednak.

przy wymianie tarcz od razu polecą piny.

61e2ea6cca786e4dmed.jpg

24f50af625fed204med.jpg

20bc63466cda4152med.jpg


Wszystko wyczyściłem dokładnie, Klocki bardzo delikatnie pokryłem smarem miedzianym w miejscach w których przesuwają się po jarzmie itd itd...

kilka fotek z prac.

07b10f1862625e93med.jpg

e2eaf6cb939de505med.jpg


Po założeniu nowych klocków, zrobiłem krótką trasę, żeby zobaczyć co jak i ułożyć klocki...

niestety bicie nie ustąpiło ale hamowanie duużo lepsze niż na ceramice wg mnie.


W sobotę pojechałem do innego warsztatu wulkanizacyjnego, niż ten w którym do tej pory ogarniam swoje auta.

mają bardziej zaawansowane maszyny i nowocześniejsze.

wrzuciłem na wyważenie wszystkie koła...

715049449e7ed1a6med.jpg

9d37c5d4ddf9d37fmed.jpg


Ogólnie nie było źle, ale po jakieś 10g trzeba było podorzucać... TYLKO...

jedna opona z przodu była odwrotnie założona... dzizas... nie kmentuje :duh:

pomijając fakt że ktoś tak założył, to że wulkanizatorzy tego nie wyłapali przy zakładaniu kół...

no nic życie.

Dodatkowo wyszło że jedna opona z tyłu jest do wyrzucenia. ma jajo i bije poza normą. więc czeka mnie kolejny wydatek za jakiś czas. Wątpię by miało to wpływ na drgania na kierownicy ale kto wie.

po bardzo dokładnym wyważeniu faktycznie delikatnie osłabiły się drgania, ale cały czas występują.

teraz nawet w innych zakresach prędkości...

osobiście obstawiam jednak tarcze, które jak dostaną temperatury to się mocniej wyginają...

i chyba to będzie kolejny krok.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

sprawa wygląda tak.

byłem jeszcze u swojego mechanika wczoraj.

potwierdził moje przypuszczenia.

drgania znacznie się nasilają po kilkukrotnym hamowaniu.

wychodzi na to że tarcza nie bije na zimno,

ale jak się zagrzeje dostaje bicia.

dodatkowo prawy łącznik stabilizatora coś nie za bardzo więc oba do wyimany lecą.

na 19.08. jestem umówiony na wymianę tarcz.

kupuje ori BMW bo są w niezłej cenie - chociaż i tak kosmos ogólnie.

nie mam raczej innej opcji.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz ori i będziesz spał spokojnie, wydasz więcej, mniej czasu spędzisz na doktoryzowaniu się w układach hamulcowych, będziesz miał więcej wolnego czasu, więcej zarobisz przez ten czas, bo nie będziesz myślał o tym dzień i noc ze Ci tarcze biją, w dłuższej perspektywie ori to spora oszczędność :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupisz ori i będziesz spał spokojnie, wydasz więcej, mniej czasu spędzisz na doktoryzowaniu się w układach hamulcowych, będziesz miał więcej wolnego czasu, więcej zarobisz przez ten czas, bo nie będziesz myślał o tym dzień i noc ze Ci tarcze biją, w dłuższej perspektywie ori to spora oszczędność :D

 

Ori 1400 pln za 2 sztuki powodzenia haha

b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie tez cena z dupy, ale chyba lepiej wydać raz 1400 niż trzy razy po 600 i trzy razy się babrać z wymiana i koniec końców problem pozostaje, z trzeciej strony możesz to zrobić w warsztacie i Paprać się z wymianami gwarancyjnymi, ale auto u mechanika znowu musi stać, także co kto lubi i jak bardzo ceni swój czas, wiadomo ze nie kupuje się ori tarcz po to żeby się zadowalać na ich widok i przechwalać wśród znajomych, tylko żeby w końcu miec święty spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sobie kupi zwykle tarcze ATE za 650 pln dwie sztuki. Sa proste jak bedzie bicie po zalozeniu dalej to krzywa piasta i tyle. Jakim cudem nowa prosta tarcza i nowe klocki moga bic po zalozeniu. To na 100% nie bedzie to jak zalozy jakiekolwiek nowe tarcze. 1500 pln za 2 tarcze? Do 15 letniego gruza? Wam kasy nie szkoda? Rozumiem jakbys jezdzil F10 2015 ale starym E60 co za 2 lata byc moze je pogonisz? Chlopie kup sobie ATE za 650 zwykle tarcze , a za reszte to sobie zalej caly bak paliwa.
b28nl6U.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście ori bym nie kupił 2k, za zrobienie hamulców z przodu to 1/5 wartości niektórych egzemplarzy. Zaraz wyjdzie coś innnego i w rok, dwa naprawy przewyższają wartość zakupu. W e39 też był temat bijących tarcz, i tak jak wszystko były dobre to ATE, czy nawet mikoda jeździła, a samochody sa bardzo podobne.
E36 M54b25 - Drift&Fun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kurde widzę że cena OE poszła w górę. Już jest 200zł różnicy między ATE a ori bmw...

ehh

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.