Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pytanie odnośnie tulei wahacza. Byłem u jednego mechanika powiedział że jest luz, faktycznie jak mi pokazywał było widać że jak porusza się kołem to jest na nich luz, był wielce zdziwiony jak ja mogę na czymś takim w ogóle jeździć. Drugi mechanik natomiast powiedział, że wszystko jest w porządku, według niego cytuje" w BMW tuleje powinny lekko pływać i nie widzi potrzeby wymiany". Mając dwie takie ciekawe opinie wybrałem się na stację diagnostyczną i powiedzieli ze nie ma żadnych luzów :mad2:

Ja nie słyszę nic na dziurach, nic nie stuka nic nie puka, tylko na koleinach ściąga, czy możecie coś doradzić jak można sprawdzić czy tuleje są do wymiany?

pozdr

Opublikowano
ja zawsze jeżdżę na stację diagnostyczną, akurat pzmotu wszystko sprawdzą na szarpakach i powiedzą, ewentualnie się przejadą czy coś, za jedną oś płace 10 zł. według mnie luzu nie powinno być, jeszcze parę tysięcy km temu u mnie z przodu też nie było :D:D
Opublikowano
mi stukają (tak myslałem te tuleje) jak jade po drodze z płyt betonowych wtedy słychac takie stukanie a jak byłem na przegladzie to prosiłem diagnosty by dokładnie przetrzepał zawieszenie i mówi ze idealnie i ze te tuleje jeszcze dobre a czym moze skutkowac jeżdzenie z niby delikatnie wybitymi tulejami??podczas hamowania czuc szarpniecie takie delikatne?/
Opublikowano
mi stukają (tak myslałem te tuleje) jak jade po drodze z płyt betonowych wtedy słychac takie stukanie a jak byłem na przegladzie to prosiłem diagnosty by dokładnie przetrzepał zawieszenie i mówi ze idealnie i ze te tuleje jeszcze dobre a czym moze skutkowac jeżdzenie z niby delikatnie wybitymi tulejami??podczas hamowania czuc szarpniecie takie delikatne?/

 

kolego u ciebie to raczej lączniki drążka stabilizatora

podczas hamowania (raczej gwałtowne krótkie przychamowanie słychac stuk)

skutki zurzytych tuleji:

"pływanie" auta

stuki na niewielkich dolkach

stuki przy gwaltownych hamowaniach

pogorszenie komfortu jazdy

Opublikowano

witam jesli tuleje sa org. to pekly i sie wylala ciecz z nicz beda dzialac ale juz nie dlugo a plywac bedzie bo po prostu za mocno sie uginaja bo sa w srodku puste wez ja wyciagnij i obejrzyj powinno byc widac przetarcie co do wymiany polecam meyle pelne wzmacniane swietnie sie prowadza mialem ta przypadlosc po malym dzwonku troche roboty jest ale jak ktos lubi pogrzebać w swyn BMWE to jest do zrobienia

pozdrawiam powodzenia :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Sam zastosowałem takie rozwiazanie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

hej, no właśnie, ja mam taki problem, ze diagnosta na stacji kontroli pojazdow, powiedzial mi ze mam luzy i mam do wymiany sworznie....

z tego co sie orientuje do mojego modelu E46 318Ci samych sworzni sie nie wymieni i trzeba całe wahacze. czy to prawda, i jakie polecacie - cena? orginaly albo jakie zamienniki?

Opublikowano
Kolego jak nie masz wahacza Meyle to nie wymienisz sworznia, ja kupiłem Ocap i powiem że chyba raczej syf przejechałem jakieś 40 tys i podobno szału nie ma ( choć nie czuje żeby był luz) . Tuleje przefiltrowałem na forum i w zasadzie trzeba brać Lemfordera. Ja znów mam problem że caały czas coś mi puka jak skręcam w lewo ( ale tylko przy mocnym wychyleniu ) i jak wjezdzam na krawężnik na skręconych kołach. Wymieniłem jak na razie tuleje wahacza, gumy stabilizatora i dalej puka są głosy, że to magiel się kończy ale troche mi to nie pasuje, zastanawiam się nad łozyskiem amortyzatora bo akurat mam po gratisie sacha ale nie wiem już sam i mech żaden też jeszcze nie doszedł o co cho...... także jak ktoś ma pomysł, to zapraszam .........

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Opublikowano
no za duzo mozliwosci, to ja mam podobnie, jak dojezdzam do domu - droga gruntowa (cztaj.) dziura na dziurze, to szalu dostaje, bo jade wolno, a stuka puka, jak w lodzi podwodnej, ktora idzie na dno :) hehe.....i od czego zacząć?
Opublikowano

grandziol

mam tak samo po płytach betonowych to szału można dostat jutro jade na stacje diagnostyczną niech bynie poszarpia troche :cool2: a jak hamujesz to nie czuc wibracji na kierownicy??

Opublikowano
też mam takie "głuche stuki" jak jadę np. na kostce brukowej (im wolniej tym gorzej), wkurza mnie to jak cholera. Byłem u diagnosty i mówił, że wszystko dobrze jest ale powiedział, że łączniki stabilizatora się już powoli kończą i może dlatego tak stuka no i wymieniłem łączniki i dalej stuka. Jak myślicie będą to tuleje wahacza czy może coś jeszcze innego?
Opublikowano
nie jak hamuje to nie wyczuwam żadnych nieprawidłowości, tylko po tych dziurach, w stacji diagnostycznej powiedzial tylko ze mam sworznie powoli do wymiany - czyli całe wahacze, jakiej firmy polecacie? orginaly LMI sa po 650 zl za sztuke, drogo, dobre zamienniki SWAG po 450 sztuka, znaci ejakies jeszcze ktore warto?
Opublikowano
Wahacze TRW są też bardzo dobre a kosztują w granicach 360zł.Co do tulei to jak kupowałem SWAGa to na nich był znaczek BMW więc wychodzi na to ,że to oryginały
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
tesz kupiłem wahacz prawy TRV zrobiłem jakies 2000 km wiec nie powiem jak z trwałoscia ale cene miał dobra 380pln co do gum w wahaczu myle hd 20000 km niemoge narzekać prowadza sie swietnie ciut tansze od lemfordera :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.