Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja na Ultimate 98 pokonalem takie samo jak moje E34 ale w manualu, koles sie zdziwil :) zreszta Boogie teraz ma to auto :P Wyraznie odczulem roznice na tym paliwie co potwierdzily testy w AŚ gdzie ultimate wygralo.

 

co potwierdza moje spostrzezenia ,ze przewaga manualu nad automatem w E34 540 jest raczej niewielka ...

Opublikowano
Ja jakis rok temu (wtedy opel calibra 2.5 V6) zalalem na shellu V-power do pelna. Jechalem do zakopca, wiec troche tych km mialem do przebycia. Slyszalem od kolegi, ze na trasie spalanie mi spadnie i posluchalem. fakt faktem, przejechalem praktycznie cala polske, ale zadnej roznicy w osiagach nie widzialem.
Opublikowano
heheheh pisałem ze szkoda kasy na te super paliwa ale musiałem jeszcze sam to sprawdzic. Od srody do piatku byłem w trasie w sumie niecałe 2000 km po polsce moja becia. Paliwo było na koszt sponsora wyjazdu wiec nie baczac na kase zatankowałem podczas tej trasy 2 baki ver.... 98. Z góry musze powiedziec ze nie oczekiwałem ze przybedzie mi jakiejs cudownej mocy od tego paliwa ale ze spalanie mi ciutke spadnie.... :duh: Efekty były nastepujące: zero odczuc co do mocy czyli moja 316 jechała na tej 98 tak samo jak na 95, a co spalania to samo-pali dokładnie tyle co na zwykłej 95!!!! Morał jest tylko jeden tak jak pisałem wczesniej! szkoda kasy! lepeij za ta różnice przy tankowaniu 95vs " super"98 napic sie piwka koledzy.... :cool2: :mrgreen:
DARK SIDE OF POWER!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ;-)

 

Tankując auto Suprema 98 (Statoil) silnik pracuje lepiej tzn. równiej, ciszej, lepiej zapala a przy uruchamianiu zimnego silnika, pracuje od samego początku równo czego nie było na zwykłej Pb95 (Statoil).

 

Moim zdaniem Suprema 98 to paliwo dobrej jakości i mogę śmiało polecić do E34 525 z silnikiem M20.

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

Witam ;-)

 

Nie robię reklamy! To są fakty jeżeli chodzi o moje doświadczenia z Suprema 98. Kupując zwykłą Pb95 na Statoil, auto rano przy uruchamianiu przez ok. 15 sekund chodziło nierówno. Teraz gdy tankuję tylko Suprema 98 silnik uruchamia się rano jak przysłowiowa "pszczółka". Chodzi równo od samego początku, rzekłbym idealnie jak na silnik który ma 17 lat i 353 000 km przebiegu. Poza tym Suprema to paliwo bez siarki tzn. bardziej ekologiczne od zwykłej Pb95.

 

Paliw innych producentów nie testowałem. Nie było mi to potrzebne. Dzielę się moimi uwagami o Suprema 98. Uważam, że pieniądze wydane na lepszej jakości paliwo (dowolnego producenta) to inwestycja w żywotność silnika.

 

Ja spróbowałem Statoil Suprema 98 i jak na razie się nie zawiodłem i jestem zadowolony.

 

To jest FORUM DYSKUSYJNE a nie TARG i miejsce na MARKETING. :D

 

Pozdrawiam, Vikingb.

Opublikowano

a propos paliw...

pare tygodni temu bylem u wroga zza odry na sluzbowym tournee, sluzbowym oplem astra II 1.7 cdti (lub inne popieprzone oplowskie oznaczenie, sic!).

Jako ze mamy karty flotowe shell, to tankowalismy zawsze na shellu.

Ciekawostka jaka zauwazylem bylo to, ze w na terenie niemiec samochod pocinal na autostradach max 170km/h na plaskim a po zatankowaniu na shellu po polskiej stronie, na A2 juz tylko 160km/h przy identycznym obciazeniu... :D

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Opublikowano
Ja ostatnio zatankowałem VERVE ON.Nic poza tym ,że silnik zaczął ciszej chodzic, nie zaobserwowalem.

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano
Witam ;-)

 

Nie robię reklamy! To są fakty jeżeli chodzi o moje doświadczenia z Suprema 98. Kupując zwykłą Pb95 na Statoil, auto rano przy uruchamianiu przez ok. 15 sekund chodziło nierówno. Teraz gdy tankuję tylko Suprema 98 silnik uruchamia się rano jak przysłowiowa "pszczółka". Chodzi równo od samego początku, rzekłbym idealnie jak na silnik który ma 17 lat i 353 000 km przebiegu. Poza tym Suprema to paliwo bez siarki tzn. bardziej ekologiczne od zwykłej Pb95.

 

Paliw innych producentów nie testowałem. Nie było mi to potrzebne. Dzielę się moimi uwagami o Suprema 98. Uważam, że pieniądze wydane na lepszej jakości paliwo (dowolnego producenta) to inwestycja w żywotność silnika.

 

Ja spróbowałem Statoil Suprema 98 i jak na razie się nie zawiodłem i jestem zadowolony.

 

To jest FORUM DYSKUSYJNE a nie TARG i miejsce na MARKETING. :D

 

Pozdrawiam, Vikingb.

 

dziwne macie odczucia, ja nie wazne co zaleje, czy 95 z zapomianej stacji na koncu polski, czy z bp, orlenu, neste

 

zawsze chodzi idealnie i bez roznic i falowan ;)

 

kupuje gdzie maja najtaniej (nese)

a temu zlodziejowi orelnowi nie dam zarobic

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam ;-)

 

Nie robię reklamy! To są fakty jeżeli chodzi o moje doświadczenia z Suprema 98. Kupując zwykłą Pb95 na Statoil, auto rano przy uruchamianiu przez ok. 15 sekund chodziło nierówno. Teraz gdy tankuję tylko Suprema 98 silnik uruchamia się rano jak przysłowiowa "pszczółka". Chodzi równo od samego początku, rzekłbym idealnie jak na silnik który ma 17 lat i 353 000 km przebiegu. Poza tym Suprema to paliwo bez siarki tzn. bardziej ekologiczne od zwykłej Pb95.

 

Paliw innych producentów nie testowałem. Nie było mi to potrzebne. Dzielę się moimi uwagami o Suprema 98. Uważam, że pieniądze wydane na lepszej jakości paliwo (dowolnego producenta) to inwestycja w żywotność silnika.

 

Ja spróbowałem Statoil Suprema 98 i jak na razie się nie zawiodłem i jestem zadowolony.

 

To jest FORUM DYSKUSYJNE a nie TARG i miejsce na MARKETING. :D

 

Pozdrawiam, Vikingb.

 

dziwne macie odczucia, ja nie wazne co zaleje, czy 95 z zapomianej stacji na koncu polski, czy z bp, orlenu, neste

 

zawsze chodzi idealnie i bez roznic i falowan ;)

 

kupuje gdzie maja najtaniej (nese)

a temu zlodziejowi orelnowi nie dam zarobic

 

 

:!: TYLKO ŻE TWOJE AUTO Marcin978 jest o 10 LAT !!! MŁODSZE :!:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

To tylko chwyt reklamowy. W numerze Autoświata w ubiegłym roku przeprowadzono dokładny test (przysp. moc itd) różnica jest niezauważalna...

Lakiery sam.
Opublikowano
Witam.

To tylko chwyt reklamowy. W numerze Autoświata w ubiegłym roku przeprowadzono dokładny test (przysp. moc itd) różnica jest niezauważalna...

 

:hand: Jeżeli silnik mojej 525 ma 170 PS to wiadomo, że jak wleje dobrej jakości paliwo (np. Verva, Suprema, V-Power) to sprawny silnik powinien mieć te 170 PS (tyle ile fabryka dała) a nie jak niektórzy myślą że lepsze jakościowo paliwa dodadzą silnikom mocy np. ze 170 PS na 200 PS :duh: !!! TO NIE O TO CHODZI. Chodzi o lepszą kulturę pracy silnika na lepszym paliwie.

 

Zwykłemu Kowalskiemu jest trudno wytłumaczyć co to kultura pracy silnika bo on kupuje benzynę bezołowiową kierując się ceną i pojęcie KULTURA zazwyczaj jest mu obce :shock: Natomiast jak mu się powie, że "silnik zwiększy moc", "auto zyska przyspieszenie" to lepiej do Kowalskiego to trafia tylko, inna sprawa że przeciętnego Kowalskiego raczej nie stać na tankowanie Vervy, Supremy czy V-Powera.

 

Paliwa tak jak każdy produkt mają swoją markę i jakość. Jakość benzyny za 3,50 na pewno odbiega od benzyny za 4,00.

 

Pomijam kwestię oszukiwania na jakości paliwa.

Opublikowano

Hmm temat paliw "lepszych" zawsze będzie dość kontrowersyjny :-) Nie bardzo wiem, jak zachowują się paliwa ze stacji BP, Orlen, czy Shell, ale wiem, jaka jest Suprema 95.

 

Kiedy jeszcze mój ojciec tankował samochód na stacji, jakiej popadnie (ma od nowości Fiata Sienę '00), to częstym dźwiękiem na chłodniejszym silniku były na przykład dzwoniące zawory. Jakieś 2 lata temu pierwszy raz zatankował Supremę i już przy tym paliwie został, chociaż miałby stanąć na stacji, to i tak nie zatankuje innego paliwa. Kultura pracy silnika znacznie się poprawiła, działa ciszej, równiej, nie słychać zaworów. Może wcześniej tankował aż tak złe paliwa, a może Suprema (główny atut to to, że jest bezsiarkowa) jest po prostu lepsza.

 

Ja w swojej bawarii od pierwszego tankowania przeze mnie leję Supremę i szczerze mówiąc boję się robić jej krzywdę innym paliwem. Płacę te parę groszy więcej, ale myślę, że skoro sobie za nią tyle życzą, to może im się nie opłaca chociaż oszukiwać i dolewać świństw... W każdym razie silnik pracuje cicho i równo, a przy nawet dużych mrozach nie slychać ani popychaczy, ani zaworów (nie wiem, jaki jest ich stan i kiedy były wymieniane przez poprzedniego właściciela).

Opublikowano

OK. Paliwo może lepsze inne gorsze, ale choć by było złote to na Orlenie nie zatankuję. :nienie: Niewiedzieć czemu nie trawię tej firmy...

Może dla tego że wszystkich nas tak kroili na ogromną skalę?

Lakiery sam.
Opublikowano
Panowie nie ma na to reguły , ja miałem E36 coupe i lałem do niej tylko V-power 99 racing , po 3 latach użytkowania tego samochodu miałem wtryski do roboty :shock: , noi wytłumaczy mi to ktoś :?: niby takie super paliwo, najlepsze najdrozsze :duh: , teraz leje 95 i jedzie do przodu.

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Moim zdaniem na czym byśmy nie jeździli zawsze będziemy robieni w trąbe. A składa się na to wiele przyczyn:

- jeśli tankuje Pb95 to powinna mieć te 95 oktan i spełniać normę :D ,

- jeśli tankuje Pb98 po to żeby miała chociaż te 95 oktan (to jest sytuacja paranoiczna). Pewnie te 95 ma bo 98 to napewno nie chociaż z tego względu, że niewielu ją kupuje bo jest droga przez co o wiele dłużej jest składowana tracąc swoje oktany jeśli je kiedykolwiek miała.

- LPG jest odpadem po produkcyjnym etyliny, tylko w naszym kraju oszukuje sie odpady (bo oczywiście czystego LPG nie uświadczysz) :duh: i sprzedaje się je po 2,2/ltr :duh: :duh:

 

Poza tym nie ma na to rady bo nawet zagraniczne koncerny zaopatrują się w jakiejś części w ORLENIE :shock: :duh: :duh: :duh:

Pytanie ile jest benzyny w benzynie i w jakiej części płacę za paliwo a w jakiej jestem krojony przez mafię paliwową czy jak to nazywają?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

powtórze swój post z innego tematu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=155120#155120

I tu ciekawostka, ja tam znawcą nie jestem ale na orlenowskiej wyrwie Smile 98 spala mi bunia około 12 litrów w mieście a shelu v power spala mi 10 litrów sprawdziłem kilkakrotnie. dla porównania na shelu 95 oktanów też spalam 12 litrów ale 95 to nie 98 wyrwa czy inne cudo. No niestety na orlenie przychodzi jakiś lolek rano i pyta kiedy cysterna przyjedzie i dostaje odpowiedz za tydzie, aaa to trzeba wody dolac by usczesliwic klientów. zresztą kumplowi zamarzło orlenowskie paliwo Smile śmiechu warte

Opublikowano
Ja Wam powiem z własnego doświadczenia. Gdy miałem Audi A6 2.5TDI V6 180KM lałem cokolwiek i zawsze jeździło tak samo. Pompowtryskiwacze nie były widocznie tak czułe. Od czasu jak mam 525d zacząłem zauważać WYRAŹNĄ różnice w jakości paliwa. Ogólnie rzecz biorąc Verva, suprema itd to wszystko to samo. Jedyną "inną" ropą, w sensie dużo wyższej jakości jest shell Vpower diesel. Auto jest wyraźnie mocniejsze niź na innych ON i troszke mniej pali. Nie wiem jak sie to ma przy benzynce, bo jak miałem E32 750 to tankowałem zawsze 95 i jeździła. Osobiście właścicieli najnowszych diesli namawiam do tankowania Vpowera. Wydatek przy dystrybutorze może i większy ale jazda nie porównanie lepsza i wydaje mi sie że jakość też lepsza, a co za tym idzie mniej kłopotów i wydatków na późniejsze naprawy.
http://img27.imageshack.us/img27/1430/10008058vw.jpg
Opublikowano
a Wam powiem z własnego doświadczenia. Gdy miałem Audi A6 2.5TDI V6 180KM lałem cokolwiek i zawsze jeździło tak samo. Pompowtryskiwacze nie były widocznie tak czułe. Od czasu jak mam 525d zacząłem zauważać WYRAŹNĄ różnice w jakości paliwa. Ogólnie rzecz biorąc Verva, suprema itd to wszystko to samo. Jedyną "inną" ropą, w sensie dużo wyższej jakości jest shell Vpower diesel. Auto jest wyraźnie mocniejsze niź na innych ON i troszke mniej pali. Nie wiem jak sie to ma przy benzynce, bo jak miałem E32 750 to tankowałem zawsze 95 i jeździła. Osobiście właścicieli najnowszych diesli namawiam do tankowania Vpowera. Wydatek przy dystrybutorze może i większy ale jazda nie porównanie lepsza i wydaje mi sie że jakość też lepsza, a co za tym idzie mniej kłopotów i wydatków na późniejsze naprawy.

 

jest takie powiedzenie "BIEDNEGO NIE STAć NA OSZCZęDNOśCI" sprawdza sie to w 100% przy polskim paliwie

Opublikowano
Panowie nie ma na to reguły , ja miałem E36 coupe i lałem do niej tylko V-power 99 racing , po 3 latach użytkowania tego samochodu miałem wtryski do roboty :shock: , noi wytłumaczy mi to ktoś :?: niby takie super paliwo, najlepsze najdrozsze :duh: , teraz leje 95 i jedzie do przodu.

 

No cos w tym paliwie jest nie powiem ;-). Szwagier zatankowal kilkumiesieczna skoda fabia V-power racing. Po kilkunastu kilometrach stanela mu gdzies w gdansku ;-) Po 2 tygodniach diagnostyki w serwisie: spalony katalizator ;-) (oczywiscie nie przyznawal co tankowal) ale i tak mu tlumaczyli zeby nie tankowal zbyt dobrego paliwa bo podnosi temperature gazow wydechowych.

 

A tak z innej beczki ja rozpoznaje dobre stacje po gazie: jak mi leja na pusty zbiornik zawsze tyle ile powinno wejsc do butli, a nie kilka litrow wiecej, i nic sie nie dzieje podczas jazdy na gazie to znaczy ze jest to dobra stacja i benzynke zwykle tez mozna tam wziasc. Na rasowanych beznynach tez nie zauwazylem zadnych specjalnych efektow pozytywnych i jesli czasem ja tankuje, to zeby poprawic sobie samopoczucie, ze moze moja fura dostaje czasem te nominalne 95 oktanow.

Podsumowujac, sie mi wydaje, ze odczucia wiekszosci tu zabierajacych glos wynikaja nie z tego, ze zalali podrasowana beznyne, ale ze znalezli uczciwsza stacje w stosunku do tych, na ktorych tankowali wczesniej.

A te kilka czy kilkanascie groszy na Shelu to ja np doplacam, bo lubie, jak mi ta beznyzne zatankuja i bez specjalnego proszenia wytra szybe czy lusterka. Chociaz podejrzewam, ze obsluga tez zalezy mocno od stacji i jej kierownika.

Opublikowano

Ja leję Supreme 98 na Stat...

Po pierwsze dlatego, że kultura pracy w autku jest fajniejsza... cichszy, elastyczniejszy itp. Mocy chyba nie przybywa, a nawet jeśli to nie jest to odczuwalne.

Po drugie dlatego, że jest bezsiarkowa. Podobno siarka w paliwie, a konkretnie związki siarki, które tworzą się po jakimś czasie w jednostce napędowej autka, są bardzo szkodliwe dla kondycji samochodu.

Być może dałem się zwieźć marketingowi, ale nie czuję się z tego powodu źle, bo na każdym kroku jesteśmy atakowani marketingowymi przekazami podprogowymi, które mimowolnie nakłaniają nas do czegoś. Ważne, żeby człowiek nie odczuwał dysonansu po zakupie. Ja dopłacam, ale jestem happy, więc jest wszystko ok. :wink:

 

a na Orlen... tylko wtedy kiedy muszę. :duh:

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Moje 628CSi z 1982 roku jest fabrycznie dostosowane do spalania tylko i wylacznie benzyny przynajmniej 98 oktanowej. Jak wleje 95 samochod odrazu zaczyna lekko szarpac przy niskich obrotach i bardzo lekkim obciazeniu.

 

Zaczynam powoli nie miec gdzie tankowac bo na tanich stacjach po zatankowaniu 98 mam podobne reakcje jak przy 95 wiec wiadomo....

 

A markowe stacje schodza wszystkie po kolei ze sprzedarzy zwyklej Pb98 zastepujac ja swoimi marketingowymi wyczynami ktorych tankowac jakos nie lubie - ale coz...

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.