Skocz do zawartości

opony zimowe - jakie polecacie


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie krótka piłka bo zamawiam jutro opony i wybrałem GY ultra grip 7+ do e90 ale jeszcze się waham nad Dunlopami wintersport 3D cena UG7+ to 1400zł za komplet z wysyłką a Witerspoty 3D 1496zł z wysyłką wiec w sumie nic ale więcej dobrych opinii naczytałem się na UG7+ a wy co możecie mi ostatecznie polecić , pewnie i tak będę zadowolony z każdej którą wybiorę i nie zauważyłbym różnicy ale może ktoś mnie jeszcze przekona ostatecznie do którejś ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

myślę, że różnicy nie będzie zbyt widoczniej

dodam tylko, że gdy ojciec kupował w ASO komplet alu zimowych do e90 to w zestawie były opony dunlop wintersport 3D

mam też te opony w swoim samochodzie i polecam

 

słyszałem opinie, że w goodyear ultragrip 7+ szybciej zużywa się bieżnik niż u konkurencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak czy inaczej dobry wybór :cool2:

..tu masz tegoroczne testy...różnice niewielkie...

na suchym lepsze UG7+....na mokrym Dun.. 3D......na śniegu UG7+......na lodzie UG7+!!......zużywanie się Dun..3D

..ale to zmienia się w zależności od rozmiaru

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2010_Winterreifen_Test_185_65_R15.aspx?ComponentId=40327&SourcePageId=31821

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

continenale ts810 mam na rodzinnym golfie i są bardzo dobre, polecam je (praktycznie to samo co ts830)

dunlop wintersport 3D ja i ojciec mamy na swoich bmw, także są bardzo dobre

mniejsze rozmiary oczywiście niż Ty chcesz

pomiędzy tymi oponami praktycznie różnice nie są zauważalne w codziennym użytkowaniu samochodu

po prostu kupiłbym na Twoim miejscu te opony, które będą tańsze

chcę dodać, że opony o szer 245 będą trochę za szerokie na zimę, na takich oponach samochód się łatwo zakopuje

jakiej masz szerokości felgi?

 

miałem jednej zimy opony 225, następnej kupiłem 205 i różnica była kolosalna jeżeli chodzi o jazdę po śniegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M-pakiet a co za tym idzie felgi 8x18.Nie chcę kupować mniejszej felgi bo samochód nie wygląda na nich najlepiej.

Zimą się nie powinieneś przejmować że auto na mniejszych kołach będzie gorzej wyglądać .... ważniejsze jest dla ciebie wygląd zimą ? jak się zakopiesz to będziesz wiedział o czym mówię będzie podziwiał piękno swojego auta jak nie będziesz mógł nigdzie wyjechać ale co tam mam ładną dużą felgę :mad2: najlepiej załóż felgę taką jaką przewiduje producent i oponę wtedy auto będzie najlepiej współpracowało z systemami zimą ja też chciałem sobie dać rozmiar 205/60 ale daje tak jak producent przewidział 205/55 bo ponoć już profil 60 ma spadek 8% przy DTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M-pakiet a co za tym idzie felgi 8x18.Nie chcę kupować mniejszej felgi bo samochód nie wygląda na nich najlepiej.

 

tego co teraz napiszę to nie mówię żeby Ci jakoś ubliżyć ale kiedyś ktoś mi powiedział że "mając pustą miskę to nawet z ładnej miski się nie najesz" i jeśli Ty głownie kierujesz się wyglądem a nie tym co bezpieczniejsze to życzę powodzenia ale ja w trudnych sytuacjach drogowych nie chciał bym się spotkać z Tobą na drodze jedynie to współczuję innym ryzyka jakie może na nich czekać z Twojej strony wydoroślej w końcu i pomyśl o innych

 

co do opon to mimo że zakupiłem już inne wydaj mi się że mogą być dobre ale to się okaże po zimie:) to proponował bym Dunlop 3D mają dobrze skonstruowany bieżnik i przede wszystkim dwa centralne rowki (jeśli można to tak nazwać) które są ponoć bardzo ważne do utrzymania właściwego toru jazdy i przede wszystkim bardzo przydatne w kopkim śniegu wszelkie bieżniki w jodełkę bez tych pasków słabo sobie radzą na takim śniegu (opieram sie na opinie gościa który dzisiaj mi to powiedział a zrobił już naprawdę bardzo dużo km zimą na różnych oponach i to właśnie w autach tylnonapędowych) więc gdyby nie finanse to brał bym 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,muszę się jednak wycofać z tej dyskusji, skoro swoim 10-cio miesięcznym czteronapędowym BMW na wymiarach kół specyfikowanych przez producenta stwarzam zagrożenie w ruchu lądowym.Dodam tylko,że w poprzednim BMW X5 zimą poruszałem się na kołach 255/50/18 również zgodnych ze specyfikacją i jakoś nie stanowiłem ani dla kogoś ani dla siebie zagrożenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli Ty głownie kierujesz się wyglądem a nie tym co bezpieczniejsze to życzę powodzenia ale ja w trudnych sytuacjach drogowych nie chciał bym się spotkać z Tobą na drodze jedynie to współczuję innym ryzyka jakie może na nich czekać z Twojej strony wydoroślej w końcu i pomyśl o innych

 

co do opon to mimo że zakupiłem już inne wydaj mi się że mogą być dobre ale to się okaże po zimie:) to proponował bym Dunlop 3D mają dobrze skonstruowany bieżnik i przede wszystkim dwa centralne rowki (jeśli można to tak nazwać) które są ponoć bardzo ważne do utrzymania właściwego toru jazdy i przede wszystkim bardzo przydatne w kopkim śniegu wszelkie bieżniki w jodełkę bez tych pasków słabo sobie radzą na takim śniegu (opieram sie na opinie gościa który dzisiaj mi to powiedział a zrobił już naprawdę bardzo dużo km zimą na różnych oponach i to właśnie w autach tylnonapędowych) więc gdyby nie finanse to brał bym 3D

Przeczytałeś to, co napisałeś? Nie? To przeczytaj raz jeszcze i zobacz, jak bardzo sam sobie zaprzeczasz. Wiesz lepiej od producenta, na jakim rozmiarze będzie najbezpieczniej? myślisz, że w BMW założyli na samochód 18tki, bo fajnie wyglądają i akurat były na magazynie? A może pracujesz w BMW i wiesz lepiej? Zarówno Dunlop 3D, jak i Conti TS830P to pierwsza liga w oponach i ich zachowanie będzie porównywalne. Mimo, że mają zupełnie inaczej wyglądający bieżnik. Zachowanie opony w każdych warunkach zależy od mnóstwa rożnych czynników, a rzeźba bieżnika jest tylko jednym z nich.

 

A już te cuda o rowkach, bez których opona sobie nie poradzi na śniegu, to naprawdę rewelacyjny dowcip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,muszę się jednak wycofać z tej dyskusji, skoro swoim 10-cio miesięcznym czteronapędowym BMW na wymiarach kół specyfikowanych przez producenta stwarzam zagrożenie w ruchu lądowym.Dodam tylko,że w poprzednim BMW X5 zimą poruszałem się na kołach 255/50/18 również zgodnych ze specyfikacją i jakoś nie stanowiłem ani dla kogoś ani dla siebie zagrożenia.

 

Jak to, to nie zakopales sie w sniegu na tak szerokich oponach? Jestem w szoku :lol:

 

A powaznie, montuj taki rozmiar, o ktorym pisales wczesniej, nie bedzie w zaden sposob niebezpieczny. Co do wyboru konkretnego modelu opon, zdaj sie na opinie Yatzka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co Wy się tak stresujecie?:P powiedzmy że nie doczytałem jednego ważnego szczegółu jaki ma kolega w opisie a mianowicie że jest to X5

po przeczytaniu tekstu to pomyślałem kurcze pewnie to jakiś pseudo tuning który robi sobie z auta choinkę bo to jego pierwsze auto i najlepiej wszystko by na nim założył a myślę że chyba wszyscy wiemy że takich to u nas na drogach nie brakuje:)

Ogólnie jestem tego zdania że ma być takie jak przewidział producent więc jeśli tak jest to się myliłem co do mojej wypowiedzi.

 

YatzeK dlaczego uważasz że takie rowki to dowcip? ja tego nie wykluczam jedynie opieram się na opinii osoby która pracuję chyba w największym serwisie opon LATEX i jeździła już na różnych rodzajach no i właśnie ta osoba stwierdziła że takie sprawdzają się najlepiej w autach z tylnym napędem a testom opon nie do końca wierzę gdyż co firma robi test to są inne wyniki i w większości przypadków do testów są brane auta przednionapędowe a to ma znaczne znaczenie z wiadomych powodów dlatego mnie zainteresował właśnie taki test http://www.sportauto-online.de/testbericht/winterreifen-test-acht-reifen-der-groesse-225-45-r17-v-1445817.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YatzeK dlaczego uważasz że takie rowki to dowcip?
Bo to nieprawda. JAk już pisałem, rzeźba bieżnika jest TYLKO JEDNYM Z WIELU czynników wpływających na zachowanie opony. To, co w jednej oponie działa doskonale, w innej może tylko zaszkodzić.

 

testom opon nie do końca wierzę gdyż co firma robi test to są inne wyniki i w większości przypadków do testów są brane auta przednionapędowe a to ma znaczne znaczenie z wiadomych powodów dlatego mnie zainteresował właśnie taki test http://www.sportauto-online.de/testbericht/winterreifen-test-acht-reifen-der-groesse-225-45-r17-v-1445817.html
No widzisz, najpierw mówisz, że nie wierzysz testom, a zainteresował Cię test robiony przez gazetę, które faktycznie mogą być podatne na wpływy producentów opon. Zwróć uwagę na testy ADAC - tam jest zupełnie inna sytuacja.

 

Zresztą nawet w teście, który przytoczyłeś wygrały Conti TS830P, które mają zupełnie inny bieżnik niż Dunlopy 3D, które zajęły 3 miejsce.

 

I jeszcze:

 

PS1 - jak czytasz(/cie) testy? Co jest dla Ciebie (/Was) ważne? Ostateczna ocena?

 

PS2 - pamiętaj(/cie), że wyniki testu jednego rozmiaru nie przekładają się na wszystkie inne rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

PS1 - jak czytasz(/cie) testy? Co jest dla Ciebie (/Was) ważne? Ostateczna ocena?

Ostateczna nie, bo często gęsto wyżej są opony, które słabiej hamowały, trzymały na mokrym, ale były ciche, mniej się ścierały i zużycie paliwa miały mniejsze...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeżdże na bieżnikowanych i takie polecam

nowa guma od bieżnika aż po stopkę , bieżnik wzorowany na najlepszych markowych

2 lata gwarancji i cena przy rozmiarze 215/55/16 -- 67zł

 

zresztą całkiem dobrze wypadły takie w teście autoświata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś też miałem bieżnikowane z wzorem contninentala

na Passacie TDI chip 150 KM

przyznam że na tzw kopny śnieg i przy niskich prędkościach było całkiem dobrze

lecz na samej wodzie lub przy szybkiej jeździe masakra

 

.... fakt cena jest magiczna :) lecz ja już ich nie chcę

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, najpierw mówisz, że nie wierzysz testom, a zainteresował Cię test robiony przez gazetę, które faktycznie mogą być podatne na wpływy producentów opon. Zwróć uwagę na testy ADAC - tam jest zupełnie inna sytuacja.

Testom ADAC też się przyglądałem i to z różnych lat a ten test mnie zainteresował tylko dlatego że jak się dowiedziałem to był robiony w autach tylnonapędowych a nie jak pisałem już wcześniej że do większości są brane auta z przednim napędem a to ma znaczenie.

 

Zresztą nawet w teście, który przytoczyłeś wygrały Conti TS830P, które mają zupełnie inny bieżnik niż Dunlopy 3D, które zajęły 3 miejsce.

chyba nigdzie nie pisałem że Conti są złe bo dla mnie te jak i Dunlopy to są firmy które robią jedne z lepszych opon

 

PS1 - jak czytasz(/cie) testy? Co jest dla Ciebie (/Was) ważne? Ostateczna ocena?

 

PS2 - pamiętaj(/cie), że wyniki testu jednego rozmiaru nie przekładają się na wszystkie inne rozmiary.

 

Nie nie są dla mnie ważne ale przed zakupem przeglądam różne testy żeby sprawdzić jak wypadają takie same opony w testach robionych przez różne firmy i jakie są np nowości na rynku potem opieram się na opiniach innych użytkowników interesujących mnie opon i reasumując wszystko decyduję się na oponę która wg mnie jest dobra i spełni wymagania jakie od niej wymagam

 

Tak zgadza się testy nawet bardzo dobrej firmy ale różnych rozmiarów mają inne zachowania i nawet może się okazać że z pośród 10 opon mogą zajmować dwa skrajne miejsca.

 

dajan co do opon bieżnikowanych to spotykam je tylko jak leżą na poboczu drogi zgubione przez ciężarówkę nie wiem jak jest z osobowymi ale jeśli przy większych prędkościach na autostradzie ma mi się coś takiego przydarzyć to ja po prostu dziękuje za takie opony ale tak jak piszę nie wiem czy zasada wykonania ich jest taka sama jak w samochodach ciężarowych bo cena faktycznie jest interesująca ale czy w porównaniu do zdrowia czy też życia ma to jakąś wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do opon bieżnikowanych to spotykam je tylko jak leżą na poboczu drogi zgubione przez ciężarówkę nie wiem jak jest z osobowymi ale jeśli przy większych prędkościach na autostradzie ma mi się coś takiego przydarzyć to ja po prostu dziękuje za takie opony ale tak jak piszę nie wiem czy zasada wykonania ich jest taka sama jak w samochodach ciężarowych bo cena faktycznie jest interesująca ale czy w porównaniu do zdrowia czy też życia ma to jakąś wartość?

Jak wszędzie - są bieżnikowane i "bieżnikowane". To, co widzisz na pobo9czach to te drugie - bieżnikowane na kiepskich karkasach, na osnowach opon zużytych, przeciążonych, starych, zrobione na starych, zmęczonych maszynach, nie trzymających parametrów. Współczesne opony ciężarowe są fabrycznie przystosowane do bieżnikowania - to naturalna czynność eksploatacyjna tych opon. Zresztą czołowi producenci opon mają własne programy bieżnikowania opon.

 

Z osobowymi jest inaczej, bo nie są fabrycznie przystosowane do bieżnikowania. Ale się do tego nadają i jest to bardzo interesująca alternatywa dla opon używanych. Oczywiście mówimy o oponach bieżnikowanych przez porządne firmy tym się zajmujące i korzystające z nowoczesnych technologii, a nie "od pana Kazia zza rogu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma najlepszych opon.

Jedne są lepsze na śniegu - Alpiny A4 czy Conti 830 i 830P a inne do szybkiej dynamicznej jazdy - Dunlopy M3 i 3D które są stabilne przy dużych prędkościach.

Ze swojego doświadczenia i obecnej wiedzy uważam że na tą chwilę najlepsze opony to

- Continental 830 i 830P

- Goodyear 7+

- Michelin Alpin A4 ( ponoć mają wyjątkowo niską ścieralność )

- Dunlop M3 i 3D

Kolejność przypadkowa.

 

Ja jeżdżę na M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.