Skocz do zawartości

muda44

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530D Touring lift

Osiągnięcia muda44

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Imc00 Sprawdź czy masz jeden czy dwa termostaty ( Główny i EGR ). Poczytaj tutaj : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=34606 Co prawda temat o 320D ale jest dużo wpisów i uwag o M57D30
  2. O ile pamiętam to tarcza na przód to coś koło 520zł a kpl klocków na przód to 540zł. Ja utargowałem za 1460zł dwie tarcze i klocki bez czujnika. I kolejne po nauczkach z zamiennikami też kupię w ASO. Olej - wejdź na stronę castrola lub innej firmy i wejdź w zakładkę - dobierz olej do swojego auta. Opony - za swoje 235/45/17 lato wytargowałem za 1960zł. Letnie polecam Continentale bo najlepiej się na nich prowadzi lub dla świetniej trakcji i hamowania oraz komfortu Goodyeary efficient grip. Zimówki - Dunlop M3 lub 3D Z tego co przetrzepałem sieć ułamek procenta jest zadowolonych po regeneracji turbiny w tym silniku. :D Nie no przegląd z samochodem. Nie wiem gdzie koło Ciebie jest ASO i jakie mają ceny - zawsze można ponegocjować. Widzisz to jest temat rzeka. Trzeba znac takie auto żeby wiedzieć jak je sprawdzić. Przebiego powyżej 200 do 300 tyś km jest taki trochę kijowy bo to moment gdzie pada zawiecha , rolki , paski , termostaty , pompa wody , pompa podprogowa , alternator , wtryski i turbina. I wszystko co gumowe. Łącznie z uszczelkami drzwi . Dlatego ja nie bawiłem się w podchody. Wymieniałem tarcze i kręcąc piastą słyszałem że chodzi na sucho. Nie czekałem aż padnie tylko wymieniłem. Cofając tłoczki hamulcowe które cięzko chodziły kupiłem zestaw naprawczy zacisków ATE + smary ATE, płyn ATE200 i wymieniłem. To samo wahacze , drążki - w jednym sworzeń chodził lżej to wymieniłem obydwa z osłonami. Wymieniając amory wymieniłem odbojniki , osłony i poduchy amorów. Tuleje gumowe wahaczy miały pęknięcia to wymieniłem wszystkie. Tak wyjdzie taniej jak policzysz zbieżność po każdej wymianie. Jeszcze mam zamiar zregenerować maglownicę i wymienić podporę. Łącznik elastyczny wału wymieniałem więc i tak lada chwila padnie podpora. Akumulator miałem od nowości - prawie 7 lat i też wymieniłem na nowy. Ile by jeszcze pochodził ? A ten model żre prąd i jaja się dzieją jak aku słaby. Wolę zapobiegać niż leczyć. Owszem - kosztuje to sporo ale nigdy żadne auto mnie nie zawiodło w drodze. A i każde swoje auto sprzedałem dużo drożej niż ceny giełdowe a kolejni właściciele byli i są zadowoleni Autem jeżdżę codziennie do pracy i nigdy nie zastanawiałem się że mogę mieć z nim jakiś problem.
  3. W tym silniku zapomnij o wałkach czy planowaniu głowicy i naprawa pompy wtryskowej - czyli tej duzego ciśnienia CR. To nie 2,5TDI. Tutaj sie to nie psuje. Natomiast siada elektryczna pompa podprogowa ( 800zł ) turbina i wtryski. Reszta jest nie do zajechania. Co do oleju tutaj się mylisz. Skoro producent przystosował silnik do takiego oleju to należy go lać bez względu czy ma 200 czy 600 tyś km. Mój ma już prawie 260 tyś i na wymianę oleju ( 20 tyś km ) ubywa mi z miarki 3/4 na ciut poniżej środka czyli jakieś 05 litra. Nie napisałem ze olej kosztuje 1000zł ale roczna wymiana olej , filtry wycieraczki - czyli wymiany eksploatacyjne. Chociaż producent zaleca wymianę filtra co 50-60 tyś km. Lepiej go wymieniać częściej. Filtry i oleje TYLKO markowe. Ja polecam Mann , Kneht Mahle. Ze wskazaniam na Manna. Skrzynia - ja chciałem automata. Ale nie znalazłem auta z taką skrzynią w zadowalającym mnie stanie. Automaty do tego modelu robi GM więc nie jest to cud trwałości. Możemy gdybać wiecznie , ale i tak nie wiesz na co trafisz. W manualu dwumasa to 1800zł + sprzęgło z dociskiem 800zł. Automat tu już różnie bywa. Od groszowych kosztów do 5-6kzł. Opony - wiele lat jeździłem na używkach. Tyle ze nikt nie wyrzuca dobrych opon. Jak kupisz łatane z dziurą to wiesz dlaczego są w kraju. Na zachodzie jest zakaz łatania dziur w takich oponach - dlaczego ? Bezpieczeństwo !!! A jeżeli opona nie miała dziury to skąd się znalazła u gumiarza skoro ma duży bieżnik ? Kolejna sprawa jazda na nowych oponach a kilku letnich jest kolosalna i tyle. Tutaj można się zastanowić po co kupuję auto z tak mocnym silnikiem ? Przecież to opony są odpowiedzialne za kontakt auta z nawierzchnią i od nich zależą osiągi i bezpieczeństwo. Więc jak kupuje takie auto , liczę się z takim wydatkiem. Za 35 tyś masz szansę kupić dobre auto. Odłóż parę złoty , pojeździj kilkoma sztukami to będziesz miał jakieś porównanie. Na końcu pojedź do serwisu BMW na sprawdzenie auta. Odżałuj parę złoty BO WARTO !!! Ja jeździłem prawie codziennie przez 3 miesiące. Jak każdy szukałem ful wypasu a z kolejnym wyjazdem a co trafisz. Nie wiadomo. Wiadomo że te najlepiej wyposażone będą najbardziej przebrane. Najważniejsze to 100% bezwypadkowe i silnik dobrze pracujący. Nie licz że znajdziesz z lakierem w idealnym stanie. Jeżeli tak jest i lakier jest oryginalny to znaczy ze te 200 tyś auto zrobiło z niewielkimi prędkościami dookoła komina. Ja zwracałem uwagę gdzie i jak jeździł poprzedni właściciel . Moja miała 216 tys km i poobijany przód od kamyczków bo auto latało po autostradach i tam nabijało kilometry przez co inne podzespoły mniej się zużyły. Nie łudź się że po 200 tys km zawieszenie będzie jak nowe. To ze nie stuka to nie znaczy ze jest w pełni sprawna. U mnie nic nie stukało a ponieważ szybko i dynamicznie jeżdżę wymieniłem cały przód i gumy w układzie napędowym , wszystkie poduszki i poduszki belki ramy pomocniczej z tyłu ( bolączka touringów ) Wydałem 10kzł ale w serwisie stwierdzili ze zawiecha igła . Mogę jeździć w deszcz 160km/h w niezbyt dużych koleinach i trzymać kierę dwoma palcami. Rożnica w jeździe jest KOLOSALNA. Cisza absolutna i świetne prowadzenie. To ze wahacz nie ma luzów ale ma silentbloki w których guma z przebiegiem traci swoje właściwości . Po to kupowałem mocny silnik żeby z niego w pełni skorzystać. A to oznacza w pełni sprawne zawieszenie , układ hamulcowy , napędowy i opony takie jakie powinny być. Po lifice masz większe tarcze przednie . Zakup to TYLKO ASO a to koszt z klockami 1500zł. Tarcze mają 29,9mm a zużyte 28,4mm ( czyli 0,8mm zużycia na stronę !!! ) - czyli jak widzisz rancik to tarcza już jest zużyta ! Poczytaj o ukrytych funkcjach licznika. nie pamiętam teraz gdzie i jaki nr jest tej funkcji ale sprawdzasz ile auto spaliło w litrach od ostatniego przeglądu w ASO. Przelicz średnią spalania i w ten sposób będziesz wiedział czy przebieg od wpisu jest realny i czy książka jest realna. Tam też możesz sprawdzić średnie spalania z ostatnich 100km -poznasz choć styl jazdy z ostatnich 100km właściciela.
  4. Tym razem to ja nie wytrzymałem... Masz racje - nie zaglądaj nie pisz bzdur. Gdzie napisałem porównanie Beetle vs Z3? Przeczytaj najpierw dokładnie a później siej zamęt. Kolega zapytał dlaczego nie widać Beetla na drogach ? A dlaczego nie widać Mazdy RX8 ? Tak jak Z3 - bo to auta niszowe. nie bardzo nadające się dla rodziny.Mało praktyczne. I mało kogo stać na drugie auto a tym bardziej dla widzmisie - bo takie podoba się mojej żonie i to jej auto. I dlatego z mojej strony padła uwaga do Z3. 15 tki do 530D ? No brawo :mad2: Kolejny mądrzejszy od fabryki. Piszemy o E39 530D. 530D po lifcie to opony 235/45/17 bądź 225/55/16 i jeszcze jakis rozmiar - nie pamiętam... A w wersji poliftowej na przód ze względu na większe tarcze nie wejdzie mniejsza felga niż 16 tka.
  5. To odblokuj ukryte opcje licznika - wejdź na 19 daj log off i w 7.0 będziesz miał temp silnika. Powinna być 90 stopni + , - 2 stopnie. Ważne żeby nie spadała poniżej 85 bo przy 81 będzie Ci się w zimę często załączać webasto dogrzewając silnik... Monolito77 Nie porównuję 2,5 TDI do M57D30 ale koszt utrzymania i jeszcze raz podkreślę chciałem zaznaczyć ( jako czarna owca tego forum ;) ) żeby zainteresowani najpierw przeliczyli koszta a później podejmowali decyzję. Zresztą założyciel wątku o to właśnie prosił. O opinię co do eksploatacji. Jeżeli to Ci nie przeszkadza to proszę podaj mi na PW adres gdzie można kupić tak tanie części zwłaszcza wtryski ? Być może innym się przyda. Co do przepływki to o ile wiem BOSCH robił całe przepływki a nie wkłady. I jeszcze jedno - twierdzisz ze zawiechę masz OK tylko " delikatnie buja " W jeździe miejskiej ? Tak czy inaczej w M Techniku który jest twardym zawieszeniem jak już buja to znaczy ze jest nieźle wyjechane... Co zaprzecza temu co wcześniej stwierdziłeś. Ok. Nie wtrącam się już. Ps. Nie chciałem nikogo urazić czy zdenerwować. Ale po to są fora żeby " obgadać " temat z różnych stron. Nie zawsze tych dobrych. i cholera ja zostałem czarną owcą :D Powodzenia w szukaniu.
  6. Od niedawna jestem na tym akurat forum. Pierwsze moje forum to BMW Sport i 5er Udzielałem się i udzielam. Napisałem wiele porad zwłaszcza dotyczących E39 530D. Choćby to jest moje dla ogólnego dostępu : http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-wymiana-tulei-przednich-wahaczy-e39-vt298.htm http://www.samnaprawiam.com/poradniki-3581-naprawa-lampy-diodowej-led-bmw-e39.html (Lubię sobie sam pogrzebać przy aucie i znam ten model choć i tak czasem korzystam z pomocy serwisu) I kilka innych ... Na więcej na razie nie mam czasu. A gdzie ja porównuje Beetle do E39 ? Ludziska! Czytajcie ze zrozumieniem !!! Napisałem jedynie ze koszta utrzymania VW to połowa Z E39 żeby kolejna osoba nie kupiła auta zanim realnie przeliczy czy ją na nie stać. W terenie zabudowanym Beetle przy niewielkich prędkościach lepiej tłumi nierówności. Mam to wiem. Już sam profil opon dużo zmienia. Czy trudno wejść gdziekolwiek i porównać koszt opon ? Premium opony Do Beetle to 1kzł do E39 2kzł. A zawiecha ? Oleje , filtry , wycieraczki itd ? To są dwukrotnie wyższe koszta jeżeli mówimy o markowych zamiennikach. Nie interesuje mnie kto i co kupuje do VW a zaznaczyłem żeby dwa razy się zastanowić zanim kupi się trupa i będzie zakładać co kilka dni na różnych forach kolejny temat 530D xxxxxxxxxxxxx - pomóżcie bo się przeliczy i nie będzie kolejnych xxxzł na eksploatacje czy naprawę. Sami popatrzcie o jakim silniku jest najwięcej tematu ? 530D lub 330D , 320D - dlaczego ? 550 -650 zł ? Filtr paliwa 130 , pyłkowe 177 , powietrza 112 , oleju 30 i olej 0W40 lub 0W30 6,5 litra 250zł to wzwyż. A klocki czy tarcze ? Tarcze temat rzeka - zwłaszcza te większe poliftowe. Egzamin zdają te z serwisu - koszt 1500zł z klockami. Wiem bo miałem ATE , Zimmermanny i dopiero z ASO nie mam problemów z drganiami. http://www.czescidobmw.pl/PlynyOlejeKosmetyki,k,4233.php Do tego wycieraczki , jakieś kosmetyki + wymiana i ile wychodzi ? A nie każdy potrafi zrobić to samemu. I co ? Jest tanie w utrzymaniu ? Moze , do momentu realnej naprawy - wtryski , turbina , pompy , dwumasa czy wielowahaczowe zawieszenie. Nie piszę ze tylko E39. Każde auto tej klasy po takim przelocie będzie drogie w utrzymaniu. Zwłaszcza diesel z przebiegiem ponad 300 tys km. Nie było by tematu jeżeli by była mowa o nowym aucie. Kolega zapytał o diesla więc odpowiadam że według mojego doświadczenia nie polecam tego auta do miasta chyba że Kolegę stać na wydatki jak wyżej i ma więcej niż 25 tys na takie auto żeby nie wpakować się na minę. To jest moje zdanie i nie musicie się z nim zgadzać. Zresztą to samo można poczytać choćby o AUDI 2,5TDI w A6. Też wielu się przeliczyło z kosztami. Kolega wyżej napisał ze Beetle 1,6 nie jeździ. Odpisałem że tak samo jak 316 czy 318 , nie napisałem IS Dlaczego jest ich tak mało ? A dlaczego jest tak mało Z3 ? BMW kupiłem na dłuższe odcinki bo do tego świetnie się nadaje a Beetle dookoła komina. Mnie stać wydać dodatkowe kilka tys zł rocznie na utrzymanie tego auta. Nie twierdzę że tego i tamtego nie. Ale czytam od 3 lat tematy na forach i ciągle przewija się szlochanina że to drogie bo 300zł :mad2: Nie napisałem też że E39 nie podoba mi się jako auto. Ale napisałem że cudem nie jest . Zwłaszcza porównując do starszych lepiej wykonanych BMW. Niestety spadek jakości jest to tendencja we wszystkich firmach. Nie mam klapek na oczach ,a znam osobiście wiele użytkowników E39 i wiem jak to wygląda realnie. A nie zarabiają mało. Nie faworyzuje " auta dla ludu " choć pracuje w dużej fabryce VW i mam na codzień doświadczenie z wszystkimi dieslami koncernu w kraju jak i innych koncernowych fabrykach. A jednak kupiłem E39 530D - dlaczego ? BO MNIE NA NIE I UTRZYMANIE STAĆ ! Wiele osób myśli że ich E39 jest OK - zapraszam do serwisu na sprawdzenie zawieszenia - około 160żł I wtedy napiszcie że jest igła. Ale skoro pisanie prawdy wprowadza nerwowa sytuacje na tym forum to faktycznie nie ma co się ścierać.
  7. Co jest bzdurą ? Że koszta Beetla to połowa koszów utrzymania 530D ? Że Beetle ma podobne osiągi do E36 316 czy 318 ? To że amorki Advantage są twardsze od Super Touring ? To że z opon premium 235/45/17 są najbardziej komfortowe ? To że E39 Touring ma twarde zawieszenie ? Kolejna sprawa to części - wejdź w allegro i popatrz sam co kupują ludzie do E39. Albo przejżyj fora - ile jest tematów co kupić a najlepiej za grosze bo 200 zł za część to już masakra. A może pomyliłem się co do inwestycji w auto ? Policz oleje , filtry i masz 1kzł Do tego kpl nowych opon letnich 2kzł i jak nie masz to zimówki z felgami kolejne 3kzł - ile mamy ? No chyba że używki. A skoro tak to znaczy że nie stać takiego na takie auto. Bo skoro 2kzł za oponki to dużo to co będzie jak padnie turbina której raczej nikt dobrze nie zregeneruje ? Wyda 4500zł na turbinę ? A może 1300zł za wtryskiwacz ? Bądź tylko 600zł za przepływomierz ? A pompa podprogowa ? Da 800zł ? Czy kupi szajs za 180 ? Większość nawet nie podjedzie do serwisu żeby silnik zdiagnozować bo szkoda z 350zł a zakłada kolejny temat530D , kopci , dymi , słabnie itd. Więc o czym mowa ? Daję tylko do zrozumienia że to drogie w eksploatcji auto i trzeba zadać sobie pytanie czy mnie stać na jego utrzymanie i ewentualne i bardzo realne naprawy. Oszczędności na paliwie może przekreślić jakakolwiek poważniejsza awaria co z takimi przebiegami musi nastąpić a miejska jazda przyspieszy ten moment. Masz rację. Ty masz swój punkt widzenia i ja mam swój. Tylko że nie piszę że piszesz bzdury i podpieram się faktami.
  8. Kolega zapytał się wiec odpowiadam. To jest moje zdanie i nikt nie musi go brać pod uwagę. Beetle jest ciekawym autem. Owszem , nie ma takich osiągów , wyciszenia i komfortu. Ale z drugiej strony na dziurach jest bardziej komfortowy od E39 i nawet jak zmieniłem amory z Advantage na Super Touring i kupiłem najbardziej komfortowe opony 235/45/17 Goodyear efficient grip to i tak Beetle lepiej wybiera nierówności. Ledwo jeździ ? A co ? E36 316 czy 318 ma lepsze osiągi ? Różnica kosztów utrzymania jest masakryczna. Auto ma ładniejszy design który nigdy się nie zestarzeje w przeciwieństwie do E39. OK ale o gustach się nie dyskutuje i trochę odbiegłem od tematu. Patrzę realnie i na chłodno. E39 nie jest cudem świata. Daleko jej do W140 Merca. Jeździłem E36 318 , E34 520i. Te auta miały coś w sobie w przeciwieństwie do E39. Diesel , owszem ale z rozsądnym przebiegiem których realnie brak już na rynku. Za swoją ponad dwa lata temu dałem 39 tyś z przebiegiem 216tys km. Dałem "tylko" tyle bo jeździła po trasach i miała przód poobijany od kamyczków i tył pozadzierany. Taka sama z przebiegiem 130 tyś km była za 59tyś zł. Dwa lata i 40 tyś przebiegu na naszych drogach dobiło zawieszenia za które wraz z kpl nowych opon dałem w tym roku ponad 10tyś zł Takie są realia. Tylko u nas przebieg maleje. Jak myślicie - skąd tyle tematów na forach BMW z problemami 530D ? Bo w większości to ruiny z kolosalnymi przebiegami. A kogo stać na utrzymanie w pełni sprawnej technicznie E39 530D ? Wystarczy popatrzeć na allegro jakie części ludziska kupują. Dachstein czy inne najtańsze badziewia. Dlatego jak ktoś ma z 30 tyś i nie straszne mu wsadzić na starcie z 5kzł i od czasu do czasu z 2kzł w auto to owszem. Dla szukających limuzyny taniej w utrzymaniu ( jak większość myśli o tym dieslu ) to nie ta wersja jeżeli w ogóle E39
  9. DPF - niby wystarczy przedmuchać na trasie. Zgoda i tyle teorii. Bo w większości przypadków jakoś tak nie bardzo to wychodzi. W praktyce wiele osób ma diesla z DPF i nie ma kiedy wyjechać poza miasto. Popatrzcie ile jest aut z DPF i akurat sprzedawanych przy przebiegach gdy przychodzi pora na wymianę filtra ? Ktoś pomyśli Skoda Superb , przebieg 100tys km ale super mały przebieg i dobra cena... A później niespodzianka... Pewnie że można nagrzać dużego diesla w moment. Ale jakim stylem jazdy ? A później nie ma się co dziwić że nowe turbo pada po 60 tys km. Lubię duże auta , ale 530D ( mam Touringa ) to duży ciężki klocek . Owszem ma przyspieszenie i dynamikę , ale czuć tą masę i mi to nie leży w mieście. Wolę żony VW Beetle 1,6 PB. Takie zwinne wszędzie mieszczące się małe autko. Poza miastem to już inny :cool2: temat i do tego używam to auto . Jeżeli ja bym miał kupować E39 do miasta to tylko na PB. A jeżeli bym chciał mieć dynamikę to 540i i szukając oszczędności z instalacją LPG. I nie bał bym się o rozgrzewanie , chłodzenie turbo i inne bzdury...
  10. Owszem ma webasto ale to też zwiększa spalanie zwłaszcza krótkie odcinki i dłuższe postoje gdzie w zimę silnik się szybko schłodzi.. Nie polecam tak dużego diesla który długo się grzeje co mu w dynamicznej miejskiej jeździe szkodzi . Do tego E39 530D jeżeli będzie w manualu to źle się jeździ z taką skrzynią po mieście ( mam to wiem :| ). To są moje odczucia . Jak mam pokulać się po mieście to biorę żony mniejsze benzynowe zwinne autko. Owszem jak ktoś robi te 50km to OK. Gorzej jak jest to po kilka km w zakorkowanych krótkich odcinkach. Tutaj małej pojemności benzynka jest niezastąpiona . A co do diesli i miasta to poczytajcie sobie o filtrach cząstek stałych i kłopotów właścicieli takich aut w eksploatacji miejskiej. A tutaj kwoty to grube tysiące. Nie dotyczy to E39 ale wielu nowszych diesli niestety tak. Podsumowując. Do miasta to małe benzynowe autko ewentualnie mały diesel bez DPF Jak kupować M57D30 to z myślą o większych jednorazowych odległościach a zwłaszcza na trasy. Co do 530D i jazdy głównie miejskiej - to są stare auta z dużymi przebiegami a taki styl jazdy przyspieszy znacznie zużycie silnika skrzyni bądź w manualu sprzęgła i dwumasy. Gdzie koszty napraw są na tyle wysokie ze w razie awarii przerosną większe wydatki za benzynę Takie jest moje zdanie a miałem kilka BMW i wiele innych aut którymi jeździłem w rożnych warunkach.
  11. Najpierw odpowiedz sobie czy stać Cię na utrzymanie takiego auta. Zebyś nie był kolejnym pytającym czy wahacz za 100zł będzie dobry bo te za 300zł to strasznie drogie... Nie kupisz dobrej poliftowej 530D za mniej niż 30 tyś na chwile obecną. Do tego kilka tyś po zakupie na pierdoły. Jeżeli trafisz na dobry egzemplarz to licz się w roku z dodatkowym wydatkiem od 1000zł wzwyż pomijając płyny , oleje i filtry. Licz się z przebiegiem grubo ponad 200tys km. Po takim przebiegu siadają amory i zawiecha. Nawet jak jest w dobrym stanie to rok po naszych drogach i się zaczyna... Silnik jest świetny i śmiesznie mało pali ale jak liczysz na oszczędności to zapomnij Do jazdy głównie po mieście też nie polecam. Lepiej już 3.0 PB W mieście będziesz jeździł na niedogrzanym silniku czego diesel nie lubi. Przyspieszysz jego zużycie a koszta napraw w stosunku do ceny zakupu auta są wysokie.
  12. Z wibracjami walczyłem przez ponad rok i wyszło mnie to ponad 10kzł :mad2: Cała zawiecha z amorami , poduchami , zaciskami , drążkami , osłonami , odbojnikami - wszystko oprócz lewej piasty i magla nowe. Wymieniane felgi i nówki opony... Wielokrotnie geometria... A i tak okazało się że tarcze. Miałem ATE , Zimmermanny , oryginały z ASO ktore też były krzywe... Padły mi oryginalne tarcze i zaczęła się jazda ATE - 2 tygodnie Zimmermany - 2 miesiące ASO od razu jedna miała bicie i to zaledwie 0,09mm gdzie norma to 0,05mm!!!! Przy 0,15 to już nieżle waliło kierą nie tylko w trakcie jazdy ale też hamując. Teraz mam gwarancyjnie wymienione w ASO i mam spokój. W końcu ! E39 ma delikatnie mówiąc powalone zawieszenie... Byle co i masz wibracje. Jeszcze magla nie robiłem. A mam zamiar zrobić. W ASO nie stwierddzili luzów ale ja wiem że chodzi mi magiel góra/dół od strony kierowcy i auto jest wrażliwe na nierówności drogi czego nie było po zakupie a co dobiły mi krzywe tarcze. Tak więc niestety - kolejne tarcze z przodu tylko ASO. Zwłaszcza w poliftowych wersjach z większymi tarczami. Klocki też kupowałem w ASO jako komplet - są to Juridy JAS . Na tarczach nie ma nazwy firmy.
  13. Zwątpiłem bo kolega ma 525TDSa i twierdzi że jadąc tą samą drogą co ja wskaźnik ma w pionie przez mniej niż połowę " mojej drogi " Do myślenia daje mi też załączające się webasto jak temperatura spadnie do około 80 stopni. Zauważyłem też zeszłej zimy że jak jechałem przy większych mrozach i w trakcie spokojnej jazdy w trasie powiedzmy 90km/h po zatrzymaniu się chodziło webasto. Ale skoro twierdzicie że te 85 stopni jest OK... Temat jest poruszany na kilku forach i tam uparcie twierdzą że mieli 83-85 a po wymianie termostatu 89-91 stopni i szybciej się nagrzewa... Może to też byc kwestia termostatu. Może są jakieś na 85 i na 90 stopni ? W sumie to lepiej jak się szybciej nagrzeje i trzyma te 5 stopni wyżej niż ma się dogrzewać webastem.
  14. http://www.czescidobmw.pl/Drazki_kierownicze,k,6950.php
  15. muda44

    Jaki przebieg na oponach

    Drążki Lemforder lub TRW. Kup nowe całe Lemfordera i już. Nie przesadzaj - ja za kompletny drążek Lemfordera dawałem około 170zł w Focie. Potarguj się. Smieszne pieniądze w stosunku do reszty części zawieszenia.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.