Skocz do zawartości

JAZDA AUTOMATEM - Ci co potrafia cos wiecej;) 4 FUN


Szakalos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Do całkiem niedawna jezdzilem cale zycie manualami.

Los chcial, ze trafilem piekna 540i (e-39) w tiptronie.

 

Nie pisze tu, zebyscie sie wyrazali czy dobrze, ze automat, czy nie - zawsze beda dwa obozy - Za i Przeciw.

 

Przede wszystkim chcialbym sie dowiedziec jak tym jezdzic? Co można a co nie? Co na pewno nigdy nie mozna?

CZYLI ZABAWA ZABAWA ZABAWA!!!

 

Chodzi mi o informacje nieco mniej standardowe tzn.

- jak poradzic sobie z opoznionym przyspieszeniem automata na swiatlach?

- czy moge wcisnac gaz do dechy i przerzucic z N na D?

- jak efektownie jezdzic i efektywnie?

- jakie bajerki da sie zrobic? cos dla fun!?

 

Troche czuje tesknote za manualem, ale moze nie ma co plakac...

 

Dajcie troche ciekawostek co Wam sie udalo automatem zrobic, w czym to przeszkadza, a w czym pomaga (poza radami ze w korku nie trzeba wahlowac :duh: )?

 

Z gory dzieki za cenne uwagi. :modlitwa:

Automat Laik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych nowych automatach juz chyba duzo mozna. Ja ogolnie jestem przzeciw automatom, ale jest to w pewnym sensie wygoda, np. w korkach, a po za tym to wielka nuda. Ale to tylko moje zdanie. NIe wiem jak to jest teraz z tymi nowymi. Napewno w starych nie powinno sie dawac gazu do dechy i przelaczac z Neutralaa na Drive'a, skrzynia biegow dostawala po dupie, a po za tym nadwyrezales belke itp. Nie rozumiem z jakim opoznieniem chcesz sobie pooradzic na swiatlach. Nie przesadzaj, az tak strasznego nie ma. FAkt, ze automat chwile mysli, ale bez przesady. Jak sie nie umie dobrze zmieniac biegow w manualu to napewno szybciej przyspieszysz automatem, bo on wybiera idelana chwile do zmiany biegu. Oczywiscie wyczuwa styl i noge kierowcy. Czy jest ciezka czy spokojna. W automacie z Tiptroniciem raczej nic nie powinno sie stac, nad glupota czuwa elektronika. Tiptronic, a w beemkach Steptronic to funkcja sekwencyjnego przelaczania biegow, ale ona nie porawia osiagow, po prostu sam wybierasz w jakim momencie i przy jakich obrotach wrzucic bieg. Ogolnie to suchar. Bajerki to np. kickdown przy 120 albo 150, fajnie wciska a Ty tylko trzymasz kierownice. TAk po za tym to za bardzo nie wiem. Wiem natomiast, ze nie moznabylo w starych automatach podczas jazdy wrzucac N, mozna bylo popsuc tym skrzynbie, nie wiem jak jest teraz w tych nowych. Nie mialem jeszcze nigdy beemki na tych skrzyniach, zawsze szukam manuala. Moze ktos kto wie cos wiecej sie wypowie.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiecie przypadkiem skąd zdobyć dokladną instrukcje do automatu?? Co wolno a czego nie?? Czy to prawda,ze nie wolno holować automatu nawet na Neutalu?? Ja myśle, ze BMW zadbalo troche o uzytkownika i jeśli czegośnie wolno to poprostu sie nie da (na sile wszystko sie da ;) ) U mnie mozna przewalić z 1 na 2 bez wciskania przycisku ale z 2 na 1 juz nie.Mozna tez z D na N ale z N na D juz sie nie da.. Dobrze by bylo gdzieś z jakiejś fachowej literatury poczytać o takim zjawisku :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj wśród postów psychopa, kiedyś coś tam napisał o kilku trickach w automacie :wink:

 

Dzieki, ale sypie mi sie search kiedy chce wchodzic w jego starsze posty :(

 

Jak ktos sie bawi w automaty i doswiadczenia przeprowadzal, albo chocby slide na rondzie to prosze o przechwalki i nauki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest zdrowe holowanie automata na neutralu ale jak nie jest daleko to można.szakalos piszesz, że masz tiptrona to możesz jeżdzić na automacie jak nie masz inwencji twórczej a na manualu jak chcesz się pobawić.podczas jazdy na automacie w zależności od potrzeby możesz zrzucać z driva na 3,2 lub 1 ,szczególnie jak jedziesz po piachach.pamiętaj o wymianie filtra skrzyni biegów gdyż możesz załatwić skrzynię, także oleje najwyższej klasy i według resursu.a tak na marginesie długo szukałem 540V8 na manualu i udało mi się znaleźć.po mercach na automacie wyleczyłem się z automatu.
czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a tak na marginesie długo szukałem 540V8 na manualu i udało mi się znaleźć.po mercach na automacie wyleczyłem się z automatu.

Gratuluje 6-ki skrzyni.

Cale szczescie, ze autommat bmw nie dziala tak jak merca.

 

Step jest cool i dziala zupelnie sprawnie, tyle ze sam potrafi przerzucac.

 

Nie wiem czy na tym autom. bede mogl wykonczyc gume?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy na tym autom. bede mogl wykonczyc gume?

 

wciskasz lekko hamulec i gaz do deski albo i nie do deski jak wolisz :D pali gume aż miło, nie próbowałem bo automat tego ponoc nie lubi ale widziałem jak to robia kledzy. 540, 750 paliły po kilkanascie minut i odjechały o własnych siłach wiec chyba nie jest tak źle.

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy na tym autom. bede mogl wykonczyc gume?

 

wciskasz lekko hamulec i gaz do deski albo i nie do deski jak wolisz :D pali gume aż miło, nie próbowałem bo automat tego ponoc nie lubi ale widziałem jak to robia kledzy. 540, 750 paliły po kilkanascie minut i odjechały o własnych siłach wiec chyba nie jest tak źle.

 

Wlasnie o tego typu gazety mi chodzilo... :lol:

 

a jak z driftem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem że z tym paleniem gumy to na postoju najłatwiej choc w czasie jazy trez pewnie sia da jak mocne auto. drift podobnie, też musisz przyhamowac. proponuje popytac na forum www.streetracing.pl tam jest kilku panów którzy automatami brali udział w zawodach w drifcie.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 750 il + automat + felgi 17 + opony tył 245 + przód 235 = kicha z krecenia laczka na postoju :) .Hamulec lekko wciskam, gaz w podłoge i nie wiele to daje, ASC wyłączone ..Silnik w całkiem niezłym stanie.Wydaje mi sie,ze takim autem nie bardzo da sie zamieszać kolami ze startu. Jak skrece kierownice to jakoś sie rozbuja -dalej juz leci jak 325 ;) .Wiecie moze jak poprawić tą sytuacje?? :)

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich obserwacji wynika, że nie jest najzdrowsze dla utomatu próba palenia gumy.przy okazji możesz spalić skrzynię.pewnie po jednym czy drugim razie nie ale jak za często to przypuszczam,że nie będzie to zdrowe dla auta.moc w 540V8 jest tak duża, że potrafi bez problemu zapiszczeć na trójce w manualu przy włączonym DSC.gdzieś w automacie ta moc musi być przeniesiona a myślę, że tego typu skrzynia nie jest przystosowana do wariowania.
czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wiem natomiast, ze nie moznabylo w starych automatach podczas jazdy wrzucac N, mozna bylo popsuc tym skrzynbie, ....

 

bzdura z palca wyssana :duh: :duh:

 

W automacie nie wolno podczas jazdy np. z góry wrzócać na N. Skrzynia na pozycji N nie ma smarowania i to ją wykańcza. Sytuacja podobna jak holowanie auta na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
W automacie nie wolno podczas jazdy np. z góry wrzócać na N. Skrzynia na pozycji N nie ma smarowania i to ją wykańcza. Sytuacja podobna jak holowanie auta na N.

E no... chyba nie...

Póki silnik chodzi, to smarowanie skrzyni jest. Czy jednak nie ?

Zdaje się, że coś takiego kiedyś wyczytałem na automat.pl :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki silnik chodzi, to smarowanie skrzyni jest. Czy jednak nie ?

Zdaje się, że coś takiego kiedyś wyczytałem na automat.pl :wink:

 

Dokładnie jeśli silnik chodzi to skrzynia ma smarowanie.Dlatego np.E34 TDS'a nie wolno cholować :nienie: jeśli silnik nie chodzi bo skrzynka nie ma smarowania i szybciutko się zatrze... :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sobie uzmyslowic - skrzynie typu zf5hp18 a tym bardziej 5hp30 to nie cuda techniki - sa bardzo wrazliwe na nieodpowiednia eksplatacje......

 

-przy automacie trzeba zapomniec o paleniu gumy - w 750 skrzynia jest duzo wytrzymalsza - co nie znaczy ze niezniszczalna...... nie wolno w zadnym razie wcisnac gazu do dechy i wbic D - to jej morderstwo - wtedy cała moc zaczyna byc przenoszona przez 5 tarczek ciernych - co powoduje ich bardzo szybkie zuzycie.... co wiecej nie jest zalecane wciskanie kickdowna przy zerowej predkosci - jezeli chcesz szybko ruszyc - najpierw dajesz gaz do dechy bez kick downa a dopiero jak samochod ruszy dajesz kick.......

 

nie wolno podczas jazdy wbijac N - gdy jedziesz a dasz na N sa inne cisnienia na poszczegolnych sekcjach co powoduje ze gdy jedziesz ich smarowanie nie jest optymalne..... moze to spowodowac przedwczesne zuzycie skrzyni

 

pilnuj oleju !!!!!!!! i filtra - uszczelniaj wszystkie przecieki w skrzyni itp

 

cos jeszcze............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.