Skocz do zawartości

Ładowanie akumulatora / wyjęcie akumulatora


szymonb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś myłem auto i po jakiś 30 minutach z otwartymi drzwiami (czyli pozapalanym całym oświetleniem kabiny a jest tam około 700 żarówek )

wyskoczyła mi ikonka akumulatora i napis "battery charge very low" czy coś takiego.

Chciałem podładować akumulator.

 

Moje pytania :

1.)Czy można normalnie w tym aucie wyjąć akumulator podładować go i po nocy włożyć ???

2.)Czy wyjęcie akumulatora nie spowoduje rozkodowania tysięcy modułów i konieczności programowania ich w NASA/BMW.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Wyjęcie jest bardzo kłopotliwe i raczej nie praktykowane. Do ładowania masz zaciski z przodu pod maską. Zalecałbym użycie prostownika (ładowarki) z zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem napięcia (powyżej 14,4 V).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to odepnij klemy i podłącz prostownik (ładuj z otwartym bagażnikiem lampka po czasie sama zgaśnie ) ew wyciąg aku jest to 5min roboty bardzo łatwo co do błędów to nie mam pojęcia ale nie powinno to mieć miejsca owszem mogą sie pokazać ale po pierwszej jeździe powinny zniknąć ale chyba nie będzie konieczności podpinania pod komp bo to by było trochę głupie po wymianie aku od razu do ASO ? raczej nie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Podręcznik" BMW e90 informuje enigmatycznie że po utracie zasilania "niektóre elementy wyposażenia mogą przestać działać i mogą wymagać ponownego zainicjowania". Stąd też moje pytanie. Nie wiem czy wiąże się to po prostu z ustawieniem od nowa "pod siebie" wszystkich opcji czy wiąże się to z wizytą w serwisie w celu oddania pieniędzy za to że człowiek wyjął z auta akumulator. Mądry podręcznik informuje także żeby zgłosić się do salonu BMW w celu naładowania akumulatora co było by dla mnie "hańbą". Jest też w podręczniku wskazówka że można lądować przez klemy znajdujące się pod maską ale w sumie to lepiej nie :-).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyjmowałem akumulator kilkukrotnie - poza tym, że wyzeruje Ci się licznik podróży to żadne inne rzeczy się nie kiszą (nawet stacje radiowe są zapamiętane itd.). Wyjęcie akumulatora to za pierwszym razem max. 10min. Ale do ładowania aku w e90 służą klemy pod maską - są dwa charakterystyczne bolce (z czerwoną nakładką to +) i to do nich należy podłączać prostownik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też jak sprzątałem auto miałem otwarte drzwi i włączone radio. W trakcie sprzątanie odszedłem od auta na około godzinkę ale drzwi nie pozamykałem i kluczyka nie wyjąłem. Przychodzę a radio nie gra. Pomyślałem że się samo wyłączyło ale nie. Wyjąłem kluczyk i chcę zamknąć auto a tu nic. Bateria padła. Naładowałem akumulator bez jego wyciągania - podpiąłem się pod maską i po uruchomieniu silnika wszystko było w porządku.

Znajomy mechanik(dobry fachowiec tylko szkoda że nie ma komputera) doradził mi że najbezpieczniej jest odpiąć klemy i ładować sam akumulator żeby w razie jakiegoś przepięcia nie upaliło czegoś w instalacji.

Wydaje mi się że można wyjąc akumulator i go ładować bo było by to niepoważne że np jak nam gdzieś w trasie bateria padnie i odpalimy auto np na kable nie można byłoby jechać dalej tylko koniecznie podpinać auto pod komputer

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer i procedurę adaptacji wykonuje się w momencie włożenia akumulatora o większym amperomierzu. Jeśli założymy taki sam jak mieliśmy nic nie trzeba zmieniać. Kasują się liczniki jak wspomniał kolega wyżej.

 

Co do samego ładowania, pewnie, że lepiej wyciągnąć cały aku i wtedy go ładować - nie mylić z podładowaniem w celu uruchomienia samochodu - bo to wykonać można/trzeba po przez 'bolce' pod maską <--- instrucka obsługi.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy moge podsumować raz dwa trzy ? :D

 

1. Jeśli chce podładować akumulator to "lepiej" ładować "sam" akumulator !?!

2.Czy przez te bolce pod maska moge podładować (ładować) akumulator czy to jest zabronione czy nie polecane ?

3. A jesli musiałbym odpalić przez kable od innego samochodu ( akumulatora) To podpinam kable pod te bolce tak . I tu pytanie czy musze jeszcze jakieś czynności wykonać czy tylko podnosze maske podpinam kable i tyle ???

 

To dla mnie bardzo ważne, bo ja mam zawsze jakieś przygody na trasie :norty: :norty:

 

http://img267.imageshack.us/img267/4898/adowaniepodmaskplusimin.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siema.

Wystarczy przejsc albo nawet lepiej przejechac sie do byle salonu BMW i zobaczyc typowa scenke...

Wszystkie samochody z prostownikiem podpietym pod bolce pod maska.

Jedyna rada to miec prostownik z zabezpieczeniem przeciwprzepieciowym i przed odwrotna polaryzacja.

Szukaj na google: BMW Advanced Battery Charging System

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Muszę wymienić akumulator bo obecny pada.

Czy jak kupię np Centre 90ah to nie będzie problemu z podłączeniem kabli. Chodzi o + bo tam jest jakiś moduł.

Czy musi być BMW?

Edytowane przez Michał 330xd
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMW nie produkuje akumulatorów. Np. u mnie oryginalnie był f-my Banner, ale oznaczony dodatkowo logiem BMW. Rozsądnie byłoby zainstalować podobny (gabaryty). Jak wyżej napisano powinno się wykonać tzw. adaptację.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja włożyłem Vartę i spokój. Nic nie kombinujesz, ważne, żeby bieguny były po tej stronie co w starym. Amperomierz najlepiej też taki sam. A później adaptacja aku i po sprawie. Przerąbane jest włożyć nowy aku :twisted: jeszcze gorzej jest przykręcić śrubę z tym styropianem, dramat :mad2:

 

Ten 'moduł' przekładasz normalnie.

 

Na e90post.com jest post i zdjęcia co i jak po kolei.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zastanawiam sie nad jednym problemem jaki bede mial jak zacznie sie sezon motocyklowy i nie bede jezdzil zupelnie autem. Mam seryjny alarm ktory bedzie caly czas pobieral prad i rozladowywal akum. jest jakis tryb servisowy do tych alarmow zeby je poprostu wylaczyc? Boje sie odlaczac akum. na dluzszy czas bo juz mialem powazny problem z rozsynchronizowaniem serownikow przyczyna moglo byc dlugotrwala utrata napiecia (auto 3 miechy stalo w komisie).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://moto.allegro.pl/akumulator-centra-standard-90ah-720a-12v-chorzow-i1370497769.html#gallery

Taki będzie dobry?

Parametry takie same jak w oryginale.

Czy coś innego? Myślałem o Centra Futura albo Plus, ale 90Ah występuje chyba tylko w Centra Standard

Adaptacja w idrive czy przez kompa?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Jak długo ładować aku ? (nie wyciągałem go z samochodu- łąduje przez klemy w komorze silnika) Pierwszy raz wykouję taką operację w E91 i trochę się boję , żeby nic się przez noc nie stało :roll: Prostownik mam pożyczony od kumpla, jakiś taki "tesco" bez możliwości ustawień, natomiast aku jest fabryczny BMW (silnik benzynowy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Stary temat, ale mam w zwiazku z nim pytanie.

 

Czy pomiar miernikiem wartosci ladowania z "bolcow" pod maska bedzie adekwatny z rzeczywistoscia ?

*niechce mi sie dobierac do akumulatora a opcja z pod maski jest duzo wygodneijsza*

 

Dzic mierzylem z tych " bolcow" u siebie- auto odpalone po 2tyg i ladowanie 14,8v zaraz po odpaleniu (potem juz nieprobowalem drugi raz na nagarzym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.