Skocz do zawartości

320d vs. audi a4 b6 1.9 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
BMW e46 320d 150KM vs. audi a4 b6 1.9TDI 131 KM Poruszam delikatny temat - proszę o spokojne podejście :) Jak zauważyłem nie ja pierwszy staję przed wyborem pomiędzy tymi dwoma autami (interesuje mnie sedan, fundusz to ok. 32000 zł.) Nie ukrywam, że mam trudności w podjęciu ostatecznej decyzji. Były już jazdy próbne zarówno jednym jak i drugim - wątpliwości są dalej. Znalazłem kilka interesujących mnie porównań ale nie rozwiały one moich wątpliwości. Trochę już się naczytałem, jednak mało jest opinii rzeczowych i pisanych przez osoby, które miały dłuższą styczność zarówno z BMW e46 320d 150KM jak i audi a4 b6 1.9 TDI 131 KM. Mam nadzieję, że tutaj będą tacy forumowicze. :!: Proszę o wypowiadanie się osób, które odpowiednio długo eksploatowały oba pojazdy lub też mają wiedzę o przebiegu takiej eksploatacji. Interesują mnie wszelkie informacje i uwagi dotyczące porównania tych dwóch modeli, szczególnie koszty utrzymania, trwałość poszczególnych elementów itd. Najważniejszym elementem opinii będzie odpowiedź na pytanie - które auto, Waszym zdaniem, okazało się lepsze i dlaczego? Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Opublikowano

GR: Proszę nie cytować całych postów... zwłaszcza jak się odpowiada bezpośrednio pod nimi... tworzą się tasiemcowe posty z jednym zdaniem odpowiedzi... dzięki.

 

podtrzymuję to, co pisałem już w innym wątku: 1.9 TDI PD to na dzień dzisiejszy złom. technicznie jest jakieś 15 lat do tyłu w porównaniu do diesla common-rail w BMW. dziękuję za uwagę.

Opublikowano

Jeśli nie zauważyłes różnicy w prowadzeniu wynikającej z odmiennej koncepcji konstrukcyjnej....to wybierz to co Ci się bardziej podoba wizualnie.

BTW Audi jest częściej kradzione.

Opublikowano

Audi:

- lepiej zbiera sie od dolu (moment w BMW jest przesuniety)

- tansze czesci bo ten sam silnik siedzi w seacie, skodzie i vw

- mniejsze spalanie (jechalem kolegi seatem i dalo rade zejsc do 4.5)

- srodek dobrze wykonany (napewno nie gorzej niz BMW)

 

BMW:

- nowsza konstrukcja silnika

- lepsze zawieszenie (audi ma wielowachaczowe dosc awaryjne)

- naped na tyl (jak ktos lubi)

- jak sedan to lepszy wyglad (kombi chyba audi ladniejsze - tak sadzi wiekszosc)

 

 

Oba:

- 6 biegowa skrzynia

- latwa diagnoza komputerowa

- latwo dostepne czesci

- cicho i przyjemnie w srodku

Kazdy ma swoje plusy.

Opublikowano

W kwestii wykonania wnętrza w Audi to nie zaliczyłbym tego jako +, otóż w a4, którą użytkowałem w przerwie przygody z BMW oraz w kilku egzemplarzach znajomych sedan, jak również avant a4 oczywiście b6 nieodzownym elementem wnętrza pojazdu były zdzierające się okleiny panelu klimatyzacji, wyglądało to okropnie, a co najdziwniejsze rozpiętość przebiegu między nimi była dość spora 65k-230k. Bezspornym natomiast jest fakt, że Audi jest mniej "paliwożerne". Jak nie odczuwasz różnicy podczas jazdy, a ściślej napędu, który mi przypadł do gustu w BMW "bez szarpiącego przodu", wybierz młodszy rocznik lub ładniejszy kolor wg. Twojej oceny;)

powodzenia!

Opublikowano
Jeżeli jeździłeś bmw i audi i żaden nie zrobił na tobie takiego wrażenia żeby Cie przekonać to wejdź np na allegro i dowiedz sie ceny części takich elementarnych w dieslu jak pompa turbo wtryski do tego może zawieche dorzuć i wybierz co będzie tańsze w eksploatacji ale podejrzewam tak jak kolego u góry że audi.
Opublikowano

Akurat jeżdżę tym i tym. BMW moje, Audi w rodzinie.

Lubię jeździć Audi po mieście - z dołu (do 2k rpm) ciągnie lepiej od 320d po lekkim programie.

W trasie nie ma co ciągnąć 1.9TDI (131KM) powyżej 3k rpm - auto wtedy "już nie jedzie".

Ogólnie gdy kilka dni jeżdzę Audi i potem wsiadam do BMW to się cieszę. Mimo tego mniejszego momentu z dołu zdecydowanie bardziej wolę E46.

Czuję się tu lepiej, jest wygodniejsze, szczególnie fotele, oferuje więcej miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu.

Materiały wykończeniowe zdecydowanie lepsze w BMW.

Ktoś wspomniał o łuszczącej się okleinie kokpitu - niestety to prawda. Tak samo rączki w drzwiach (mimo, że Audi to 2004r i 142k km, a BMW 2002r i 190k km.)

Części serwisowe (olej, filtry) do Audi tańsze, rozrząd na pasku, więc trzeba o tym pamiętać.

Nie wiem jak cena wahaczy, bo nie było potrzeby wymiany. Z opinii użytkowników A4 B6 wiem, że wytrzymują dużo dłużej niż w poprzedniej A4ce (B5).

Napiszę też tak: jeszcze ok rok temu byłem przekonany, że szczególnie muszę dbać o BMW, bo niby turbiny padają, wtryski tak samo, że Common Rail, więc tylko markowe paliwo na znanych stacjach, że jakieś klapki w kolektorze się urywają... A 1.9TDI PD AWX/AVF miały i mają opinię idiotoodpornych silników.

Teraz widzę, że BMW nie jest takie straszne, jeżeli się o nie dba i regularnie serwisuje. Turbinę mam na 99% od nowości, klapki usunąłem i wszystko jest ok.

Opinia o silniku Audi jest taka sama - bardzo dobry, trwały silnik, który wytrzymuje bez problemu 300+ k km lekko.

Nie trzaba szczególnie o coś dbać, wymiana końcówek wtryskiwaczy nie jest droga (dzięki Bogu w BMW już też można w Boschu wymieniać same końcówki i nie rujnuje to kieszeni), a jeśli padnie turbo to rynek używek, nawet "większych" jest nasycony.

Kultura pracy - BMW jak się nagrzeje chodzi zdecydowanie ciszej, ale praca Audi też mi się podoba i nie mam jej nic do zarzucenia.

Oba auta są dobrym wyborem, jeśli trafisz na zadbane egzemplarze. Oba z czystym sumieniem mogę polecić.

A które wybrać? Te, w którym czujesz się lepiej :)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Jeżeli jeździłeś bmw i audi i żaden nie zrobił na tobie takiego wrażenia żeby Cie przekonać to wejdź np na allegro i dowiedz sie ceny części takich elementarnych w dieslu jak pompa turbo wtryski do tego może zawieche dorzuć i wybierz co będzie tańsze w eksploatacji ale podejrzewam tak jak kolego u góry że audi.

 

Tak też robiłem. I z tego co widzę Audi ma pod tym względem przewagę. Ceny części do Audi są tańsze bądź bardzo zbliżone do BMW (wyjątkiem są wahacze). Ale przewaga cenowa może wprowadzać w błąd jeżeli okaże się, że jedno z aut wymaga częstszych napraw. Czyli - co z tego, że tańsze jak częściej trzeba wymieniać... Dlatego pytam o opinie forumowiczów mających jakieś doświadczenia.

Opublikowano

No tutaj to nikt ci gwarancji nie da, tzn w tym sensie że zależy jak trafisz wiesz napewno dobrze jak wygląda u nas rynek używek, możesz kupić i będziesz jeździł a może być tak że kupisz i będziesz mówił ale te bmki to złomy bo co chwile się psują.. i to samo odnosi sie do audi.

Ja osobiście gdybym miał taki wybór wziąłbym bmw :D. Podsumowanie- kupisz bmw bedzie sie psuć powiesz mogłem wziąsc audi, kupisz audi bedzie sie psuć powiesz mogłem wziąść bmw, krótko- szukaj tego i tego bierz w lepszym stanie.

Opublikowano
Ja akurat też użytkuję obydwa auta tylko że w benzynie. 330i prywatnie a A4 1.8T do pracy z ojcem. Audi jest z 97r kupione w salonie jako nówka. Obecnie przebieg to 440kkm. Od 2001r po zakupie nowego egzemplarza to A4 używane jest do pracy przede wszystkim ciągnięcia przyczepy i wożenia towaru. Auto jest cały czas serwisowane w ASO i szczerze wam powiem że to jest czołg a nie samochód. Przez te wszystkie lata zero problemów, oprócz pękniętego paska rozrządu (nasza wina), przegubów i czystej eksploatacji czyli filtrów, oleju, płynów i zawieszenia które jest chyba jedynym minusem A4. Turbo padło po 360kkm. Wnętrze fakt że proste ale funkcjonalne i wygodne. Ogólnie chociaż już zawsze zostanę przy BMW to o Audi, przynajmniej w benzynie złego słowa nie powiem.
Opublikowano
to tak jak piwo alkoholowe czy bez? , sex czy walenie konia, garnitur szyty na miarę czy kupiony w drogim sklepie itd.. oczywiście BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.