Skocz do zawartości

320d-przebieg 190tys - co już należy wymienic ?


korniq2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam własnie wskoczyło mi 190tysi i tak sie zastanawiam na co powinienem zwrocic uwage przy takim przebiegu , z racji przebiegu co może sie juz kwalifikować do wymiany , lub gruntownego sprawdzenia ... Edytowane przez korniq2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj i oszczedzaj pieniadze. Z 2002 cos bylo z turbo. Garteh wypuscil wadliwy model. Pada najczesciej w 320d z 2001-2002.

Lej dobre paliwo to wtryski jeszcze pociagna.

 

Ja bym moze z 320d 150ps jeszcze zaryzykowal ale jak by mialo max 150 000 i dobrze utrzymane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj i oszczedzaj pieniadze. Z 2002 cos bylo z turbo. Garteh wypuscil wadliwy model. Pada najczesciej w 320d z 2001-2002.

Lej dobre paliwo to wtryski jeszcze pociagna.

 

Ja bym moze z 320d 150ps jeszcze zaryzykowal ale jak by mialo max 150 000 i dobrze utrzymane.

 

LEPSZA 136PS Z 99ROKU ? tam to sie dopiero turbo sypie , bez obrazy ale tak jest .

 

Ale nie o tym ,może ktoś wie jak sprawdzic stan swiec żarowych i przewodów ?

Edytowane przez korniq2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy jak ktos wczesniej jeździł moze miec i 300tys nalatane i byc w super stanie ale tez moze byc sytuacja ze przy 150tys juz bedzie szrot... w tych 136km są słabsze turbo prawda?? co do Twojego postu to ja bym sie tymi klapkami zająl w kolektorze :D sam dzis w swojej(tyle ze 136km)wyciagnełem kolektor i wyczysciłem z sadzy bo juz była na niego pora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

LEPSZA 136PS Z 99ROKU ? tam to sie dopiero turbo sypie , bez obrazy ale tak jest .

 

Ale nie o tym ,może ktoś wie jak sprawdzic stan swiec żarowych i przewodów ?

 

136 ps gorsza oczywiscie, ale co do turbo to bym polemizował. Nawet na forum jest mniej o tym turbo niz o turbo z 2002 roku. Pompa wysokiego cisnienia to grosze w porownaniu z vp44 z 136ps. CR w 320d spisuje sie lepiej niz moja jednostka i przeciez napisalem ze sam bym kupil moze :)

 

Ale ogolnie to trzeba i tak bys przygotowanym. 2.0 maja wiecej problemow niz 3.0.

Klapki wywal od razu!!! i bedzie OK :)

 

Sprawdzenie swiec:

- Kable +do koncowki swiecy i jak zacznie jakis prad pobierac z prostownika (trzeba jakos to wyczuc czy daje obciazenie) to swieca ok

- wymontowac i sprawdzic czy grzeja (latwa metoda ale chyba nie o to chodzi do konca)

- viewtopic.php?f=69&t=97746 i pomierzyc przy wtyczce opor. Polecam, sam tak robilem i po wymontowaniu 100% sie potwierdzilo.

- podlaczyc interfejs jak nie ma bledu to chyba ok

 

Aha w BMW swiece grzeja jak jest ponizej 5stopni temp plynu chlodzacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,dzieki panowie za zainteresowanie , ostatnio jak sie zrobiło chłodniej zauwazyłem ,że dopuki auto się troche nie nagrzeje jest mułowate tak jakby był za gęsty olej ... jak sie nagrzeje to ma lepszego kopa co to może byc ? a moze tak ma byc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak sprawdzić w miarę potrzeb wymienić

Olej w skrzyni, dyfrze 30 min roboty

odma

płyn chłodniczy,

płyn hamulcowy,

Gumy na przegubach, stabilizatorach itp:)

 

 

Reszta w miarę potrzeb, bez przesady:)

Poza tym to diesel - dopiero zrobiłeś przebieg "na jedno kółko".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolego powinien byc tam filterek ale wybij ja sobie z głowy. To tak jak bys kupił używany filtr paliwa. Jak chcesz wymienic to tylko na nowy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, przy Twoim przebiegu sprawdź profilaktycznie poduszki silnika i skrzyni. Mi własnie stuknęło 197 tys. i przy tym przebiegu obie poduchy silnika zerwane. Z resztą nawet jesli nie zerwane, to przy takim przelocie nie będą miały już swoich nominalnych właściwości. O samej wymianie i objawach pisałem w odpowiednim wątku w dziale Zrób To Sam (oczywiście do samodzielnej wymiany nie zmuszam hehe).

 

Edit: a co do odmy, to w Twoim silniku pasuje wkład (plastikowy separator), więc jeśli obecnie masz filtr (stary typ), to zamień go wkładem. To z kolei pokazałem tu:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71167&start=20

Chyba za link do obcej strony nikt się nie pogniewa w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wątek:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=135284

 

Na ostatniej fotce pokazane uszkodzenia, zerwane mocowania górne w najsłabszym miejscu, czyli na samej górze poduszki. Wyrwana śruba plus tak z 1cm gumy. Olej nie wyciekał, na fotce jedna poducha rozlana, ale to efekt mojej zabawy w doktora już po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak , odma do wymiany na 100% .

Mysle tez nad poduszkami skrzyni bo deko lata mi lewarek i tu pytanie ile ich tam jest 2 sztuki >?

zastanawiam sie też nad swiecami żarowymi ale chyba poczekam do zimy .... wtedy zobacze czy pali od strzału jak coś bedzie nie tak to zaczne kombinować .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece można sprawdzić po podłączeniu pod komputer,

ja miałem walniętą 1 lub 2 świece a palił bez problemu ostatniej zimy przy -15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak chłopu na polu jaką ta odme mam kupić ?> e46 320d 2002r .

Nie czaje czy ja juz mam plastikowa i mussze dokupic tylko filterek czy jak ...? jesli da rade to poprosze link konkretny .

Masz na pewno plastikową obudowę "odmy", pytanie tylko - co masz w środku?

Jeśli masz sznurkowy filterek, to kupujesz plastikowy separator oleju i wkładasz w posiadaną obudowę odmy zamiast sznurkowego filterka.

Możesz także zakupić w ASO cały komplet, tj. nową obudowę + plastikowy separator oleju. Opcja droższa, ale w obudowie są kanaliki, które podobno potrafią się zapychać, więc ją również warto wymienić.

Wybór należy do Ciebie.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz plastikowy separator http://allegro.pl/separator-oleju-filtr-odmy-bmw-e46-e60-e61-e83-e90-i1197689572.html

i tak jak kolega wspomniał obudowę też kup i wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak chłopu na polu jaką ta odme mam kupić ?> e46 320d 2002r .

Nie czaje czy ja juz mam plastikowa i mussze dokupic tylko filterek czy jak ...? jesli da rade to poprosze link konkretny .

Masz na pewno plastikową obudowę "odmy", pytanie tylko - co masz w środku?

Jeśli masz sznurkowy filterek, to kupujesz plastikowy separator oleju i wkładasz w posiadaną obudowę odmy zamiast sznurkowego filterka.

Możesz także zakupić w ASO cały komplet, tj. nową obudowę + plastikowy separator oleju. Opcja droższa, ale w obudowie są kanaliki, które podobno potrafią się zapychać, więc ją również warto wymienić.

Wybór należy do Ciebie.

 

na 100% jesteś pewny że mam tą plastikową obudowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak chłopu na polu jaką ta odme mam kupić ?> e46 320d 2002r .

Nie czaje czy ja juz mam plastikowa i mussze dokupic tylko filterek czy jak ...? jesli da rade to poprosze link konkretny .

Masz na pewno plastikową obudowę "odmy", pytanie tylko - co masz w środku?

Jeśli masz sznurkowy filterek, to kupujesz plastikowy separator oleju i wkładasz w posiadaną obudowę odmy zamiast sznurkowego filterka.

Możesz także zakupić w ASO cały komplet, tj. nową obudowę + plastikowy separator oleju. Opcja droższa, ale w obudowie są kanaliki, które podobno potrafią się zapychać, więc ją również warto wymienić.

Wybór należy do Ciebie.

 

na 100% jesteś pewny że mam tą plastikową obudowe ?

Musisz mieć. Chyba, że kupiłeś niekompletny samochód :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego autorze, podałem Ci linka z wymiany odmy w Twoim silniku. W linku fotki, więc wszystko powinno być jasne, pozostaje tylko chcieć tam kliknąć.

Jedyna różnica jaką musisz stwierdzić u siebie, to czy masz stary filtr sznurkowy, czy nowy wkład. Wszystko w linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.