Skocz do zawartości

320D 150ps CHIP - ja zrezygnowałem (prawda o chipach?)


ti01

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Miesiąc temu chipowałem swoje e46 320D 150ps w firmie Vtech w Krakowie. Okazało się, że seryjnie mój samochód miał 11ps bonusowo, tzn 161 koni mechanicznych i 360 niutonometrów. Po modyfikacji samochód osiągnął 186 koni mechanicznych i 440 niutonometrów. Wrażenia były spore po przekroczeniu 2500 tys obrotów, poniżej były rozczarowujące, tzn nie było czuć istotnych zmian. Czyli w normalnej jezdzie trudno było odczuć efekt modyfikacji.

Złe strony:

-średnie spalanie przy normalnej jeździe wzrosło z 7/ 7.5 litra do 8,5/9 litrów

-brak różnicy w "dolnym zakresie"

-spalanie na autostradzie- tempomat ustawiony na 160 wzrosło z 6 na 8 litrów (wskazówka zużycia paliwa)

-auto dość mocno dymiło- przy wciśniętym gazie do dechy od 100 do 180 na piątce za mną zostawiałem cały czas czarną chmurę, co nie było komfortowym zjawiskiem, pewnie wszyscy których wyprzedzałem myśleli, że z moim autem jadę na pogrzeb

 

Wobec czego zrezygnowałem i wszystko wróciło do normy. Auto spala znacznie mniej, nie kopci i nie czuć tak bardzo turbo dziury, jako że różnica pomiędzy przed 2500 i powyżej nie jest już taka ogromna. Wkrótce dorzucę wykres, żeby wszystko było jasne, jakie parametry miał mój samochód.

 

Proszę o poradę osoby, które mają w takim samym samochodzie chipa- jak wygląda dolny zakres obrotów, jak jest ze spalaniem (ile pokazuje wskaźnik przy 160km/h np).

Kolega mojego kolegi (:) ), który zajmuje się chipowaniem samochodów zawodowo (zakłada je w serwisach audi i vw) twierdzi, że e46 150ps nie lubi chipów i, że lubią w tych autach "puszczać wtryski" po modyfikacjach. Mam zamiar dać mu szansę zmodyfikować moją beemkę, żeby sprawdzić, czy będzie lepszy od vtech, które chyba rozczarowało.

 

Jak jest w waszych przypadkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolega mojego kolegi (:) ), który zajmuje się chipowaniem samochodów zawodowo (zakłada je w serwisach audi i vw) twierdzi, że e46 150ps nie lubi chipów i, że lubią w tych autach "puszczać wtryski" po modyfikacjach. Mam zamiar dać mu szansę zmodyfikować moją beemkę, żeby sprawdzić, czy będzie lepszy od vtech, które chyba rozczarowało.

 

 

Widzisz ..... być może trafiasz na nie właściwych ludzi , ten kolega kolegi :duh: :duh: myślę że również nie będzie właściwą osobą jeśli twierdzi że M47TU nie lubi remapu.

 

Zapoznaj się proszę z tym linkiem tam sporo dość istotnych informacji. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=71964

 

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdybys kiedys chciał jeszcze zawirusowac autko lub wsadzic Power BOX to polecam jedną z lepszych firm zajmujacą sie chip tuningiem. http://www.godula.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem i sobie chwalę

 

tylko musisz to zrobić u tych co mają pojęcie np ja jechałem specjalnie do stolicy

domniemam że po wywaleniu klapek z kolektora powinienem zrobic korekte ale nie mam na to czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu sie nie zgodze. Zawirusowalem swojego 320d przy przebiegu 200tys km. Teraz mam ok 230tys. Auto zbiera sie duzo lepiej w dolnym zakresie obrotow. Co prawda nie ma czego oczekiwac w przedziale 900-2000 obr. ale jak tylko zalaczy sie turbina auto idzie jak opetane. Spalanie spadlo, pierwszy raz udalo mi sie uzyskac 5.6l na trasie przy spokojnej jezdzie (sprawdzone przy tankowaniu do pelna). Dymienie jak bylo tak pozostalo, okazalo sie ze to wtryski, gdyz po wymianie koncowek chmura dymu poszla w zapomnienie. Jak narazie negatywnych objawow nie zauwazylem. Silnik pracuje normalnie, nie wchodzi w awarie, nie gubi parametrow. Swietnie sprawdza sie w trasie przy wyprzedzaniu na 5 i 6 biegu. Robilem program w Boschu, przez serwis z Lodzi. Obecnie ok 190km 450 nm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu sie nie zgodze. Zawirusowalem swojego 320d przy przebiegu 200tys km. Teraz mam ok 230tys. Auto zbiera sie duzo lepiej w dolnym zakresie obrotow. Co prawda nie ma czego oczekiwac w przedziale 900-2000 obr. ale jak tylko zalaczy sie turbina auto idzie jak opetane. Spalanie spadlo, pierwszy raz udalo mi sie uzyskac 5.6l na trasie przy spokojnej jezdzie (sprawdzone przy tankowaniu do pelna). Dymienie jak bylo tak pozostalo, okazalo sie ze to wtryski, gdyz po wymianie koncowek chmura dymu poszla w zapomnienie. Jak narazie negatywnych objawow nie zauwazylem. Silnik pracuje normalnie, nie wchodzi w awarie, nie gubi parametrow. Swietnie sprawdza sie w trasie przy wyprzedzaniu na 5 i 6 biegu. Robilem program w Boschu, przez serwis z Lodzi. Obecnie ok 190km 450 nm.

 

 

hm... możesz dać jakieś namiary na to miejsce gdzie robiłeś chipa? i wkleić wykres z hamowni, jeśli masz go jeszcze gdzieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program wgrywal mi Bosch Service Zarniewski w Bialymstoku a sama mape zmienial Sebastian z G-Lab z Lodzi (http://g-lab.pl/). Mapy niestety juz chyba nie znajde :)

 

no właśnie, tak myślałem, wydało mi się nieprawdopodobne żeby serwis Boscha robił jakieś cziptuningi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

ja mam chipa już w drugim aucie i jestem bardzo zadowolony, i nie mam żadnych problemów :cool2:

 

a mam DPF-a

 

no i średnie spalanie nie wzrosło :norty:

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Miesiąc temu chipowałem swoje e46 320D 150ps w firmie Vtech w Krakowie. Okazało się, że seryjnie mój samochód miał 11ps bonusowo, tzn 161 koni mechanicznych i 360 niutonometrów. Po modyfikacji samochód osiągnął 186 koni mechanicznych i 440 niutonometrów. Wrażenia były spore po przekroczeniu 2500 tys obrotów, poniżej były rozczarowujące, tzn nie było czuć istotnych zmian. Czyli w normalnej jezdzie trudno było odczuć efekt modyfikacji.

Złe strony:

-średnie spalanie przy normalnej jeździe wzrosło z 7/ 7.5 litra do 8,5/9 litrów

-brak różnicy w "dolnym zakresie"

-spalanie na autostradzie- tempomat ustawiony na 160 wzrosło z 6 na 8 litrów (wskazówka zużycia paliwa)

-auto dość mocno dymiło- przy wciśniętym gazie do dechy od 100 do 180 na piątce za mną zostawiałem cały czas czarną chmurę, co nie było komfortowym zjawiskiem, pewnie wszyscy których wyprzedzałem myśleli, że z moim autem jadę na pogrzeb

 

Wobec czego zrezygnowałem i wszystko wróciło do normy. Auto spala znacznie mniej, nie kopci i nie czuć tak bardzo turbo dziury, jako że różnica pomiędzy przed 2500 i powyżej nie jest już taka ogromna. Wkrótce dorzucę wykres, żeby wszystko było jasne, jakie parametry miał mój samochód.

 

Proszę o poradę osoby, które mają w takim samym samochodzie chipa- jak wygląda dolny zakres obrotów, jak jest ze spalaniem (ile pokazuje wskaźnik przy 160km/h np).

Kolega mojego kolegi (:) ), który zajmuje się chipowaniem samochodów zawodowo (zakłada je w serwisach audi i vw) twierdzi, że e46 150ps nie lubi chipów i, że lubią w tych autach "puszczać wtryski" po modyfikacjach. Mam zamiar dać mu szansę zmodyfikować moją beemkę, żeby sprawdzić, czy będzie lepszy od vtech, które chyba rozczarowało.

 

Jak jest w waszych przypadkach?

 

 

Kolego jedz do Goduli!!!!

Gość zna się na rzeczy.

Jak on powiada nie sztuką jest podnieść moc auta. sztuką jest zrobic to dobrze.

Mi ze 136 podniósł na 150 i dymka nie puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że leciutko OT, ale czy są tu jacyś użytkownicy zaczipowanych 330d? szczególnie mnie interesuje wersja 184KM czyli M57. ile mocy można zyskać bez wzrostu dymienia? (mam na myśli jakiś taki bardzo lajtowy program).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, że leciutko OT, ale czy są tu jacyś użytkownicy zaczipowanych 330d? szczególnie mnie interesuje wersja 184KM czyli M57. ile mocy można zyskać bez wzrostu dymienia? (mam na myśli jakiś taki bardzo lajtowy program).

ja jestem po takim zabiegu,warunkiem było własnie nie dymienie..wynik 210km 480nM...teraz wyciąlem katalizator i pusci delikatnego bąka..ale jest ok,nie razi mnie to :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jedz do Goduli!!!!

Gość zna się na rzeczy.

Jak on powiada nie sztuką jest podnieść moc auta. sztuką jest zrobic to dobrze.

Mi ze 136 podniósł na 150 i dymka nie puszcza.

...nawet nie zdajesz sobie sprawy jak wiele wspólnego ma Godula z Vtech :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stolica to MR-Motors bezwzględnie, może też być Masters, lub Diagtronik.

Ktoś tu wspomniał o power boxie :duh: Chłopie to nie lata 80-te, soft się robi pod auto, a nie wgrywa gotowca, czy też instaluje pb.

Tyle już zostało napisane o Vtechu, a są tacy którzy nadal, nieobawiają się tam pojechać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a skąd Ty wziąłeś lata 80-te...dopiero w połowie 90-tych zaczęto produkować auta z elektronicznym sterowaniem dawkowania i turbiny...

...a o Vtech zaczęto dziwnym zbiegiem okoliczności "źle" pisać pod koniec 2008r....gdy Tomek P. przestał się udzielać na forach...wcześniej jakoś nikt nie miał nic "mądrego" do powiedzenia :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Możecie polecić jakiś punkt w stolicy ?

 

Jedz do najlepszych VTG w lomiankach :lol:

Dogadaj sie zeby Grzesiek S. ci wystroil a bedziesz zadowolony :D

 

Ooo, to miejsce mi pasuje bo mam bardzo blisko :) tylko na stonie VTG nie ma nic o Łomiankach :(

Znasz może dokładny adres ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a skąd Ty wziąłeś lata 80-te...dopiero w połowie 90-tych zaczęto produkować auta z elektronicznym sterowaniem dawkowania i turbiny...

...a o Vtech zaczęto dziwnym zbiegiem okoliczności "źle" pisać pod koniec 2008r....gdy Tomek P. przestał się udzielać na forach...wcześniej jakoś nikt nie miał nic "mądrego" do powiedzenia :norty:

Ok,ok najlepiej power boxa z VTG, albo Vtechu I zgadzam się NIE Z LAT 80-tych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Ja też zrobiłem i co prawda użytkuje od paru dni ale nie żałuje, auto zrobiło się mega lżejsze. Do tego z jednej strony wskazówka spalania chwilowego szybciej leci w górę, ale z drugiej strony jak jedzie się ze stała prędkością to wskazuje o litr mniej w stosunku do tego co było wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic dziwnego że jesteś zadowolony szczególnie z takiej modyfikacji

 

 

GRATULACJE

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mod jest dobry, ale po głębszej analizie okazuje się ze jednak trochę mu brakuje szczególnie w górnej części obrotów, bo moc tam spada a powinna trzymać co najmniej do 4500 obrotów z niewielkim spadkiem, tak wiec filtr paliwa i filtr powietrza do wymiany. Jak to nie pomorze to sprawdzenie regulatora ciśnienia na listwie CR i jednostki kontrolno pomiarowej na pompie. Jak to nie da rady to kto wie czy nie wada pompy, bo ewidentnie brakuje paliwa w górnej części obrotów. Tak czy inaczej będę szukał dalej aby było jeszcze lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Możecie polecić jakiś punkt w stolicy ?

http://mrmotors.pl

 

Witek "Rogal", Mineralna 26.

 

Poprzeglądaj dział Modyfikacje, myślę, że się przekonasz :8)

 

 

Witam,

moją 530XD robili w MR Motors o osiągnałem co chciałem: 300km (fabrycznie 235 a w zasadzie 225km) oraz 650Nm

trochę trwało, zanim osiągnąłem cel, ale udało się

oto wykres dot. mojego auta na stronie MR Motors:

 

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=63

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.