Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj zauważyłem że cały czas przy zapalonym silniku w wężyku od filtra do pompki wtryskowej wraz z ON leci sobie powietrze gdzieś pół na pół - skąd to może być??? A po zgaszeniu wężyk robi sie pusty... przy ponownej próbie zapalenia występują problemy i trzeba sie troszke nakręcić :mad2: Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Prosze o porade. Dzięki
Opublikowano
Kiedys przy wymianie filtra paliwa zapowietrzył się wężyk i chyba cały silnik !! tak że wogóle nie chciał palić, dopiero mechanior odpowietrzał silnik odkrecając kolejno ( chyba wtryskiwacze) a ja krecilem rozrusznikiem.. no i sie odpowietrzył.. ale u Ciebie może to co innego..
m62, V8, 245 km
Opublikowano

Gdy pompa wtryskowa łapie Ci powietrze z filtra paliwa to w wyniku tego,że:

może być przytkany filtr lub niedokręcony,

nieszczelność na przewodach paliwowych,

ale przedwszystkim co podejrzewam nie sprawną pompkę paliwową w baku lub zatkane siteczko na tej pompce. Sprawdź to.

Przy nie działającej pompce w baku problem ten pojawia się gdy paliwo w baku schodzi poniżej połowy.

Opublikowano
Co do filtra paliwa to wymienialem pare dni temu na nowy i chlopaki zalali go do pelna ON. Samochodzik niedawno nabylem wiec nie tankowalem jeszcze do pelna ale fakt mam ok 25 literkow w baku. I wydaje mi sie ze troszke duzo pali moze to miec jakies znaczenie z tym powietrzem?
Opublikowano

Oczywiście że może wzrosnąć zużycie paliwa, gdyż powietrze w pompie powoduje brak ciśnienia w niej jakie musi pompa wtryskowa wytworzyć.

Brak cisnienia nie pozwala pracować przyśpieszaczowi kąta w pompie co wpływa na spadek mocy i tym samym wzrost zuzycia

Opublikowano
Sprawdze tą pompe paliwową jak najszybciej bo juz sie martwilem ze to pompka wtryskowa bo tydzien temu nie mogl zapalic i gasl... No chyba ze jeszcze gdzies po drodze dostaje lewe powietrze....
Opublikowano

robert ile ty masz lat jezeli to nie tajemnica?? bo twoje posty tu czytam i nie wierze ze mozna w jednym watku pisac madrze i glupio. jezeli mi udowodnisz ze powietrze w ukladzie paliwa ma wpłym na zuzycie to wysyłam ci flaszke. dla mnie to kompletna bzdura.

pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

:norty: hmm...flaszka? nie....wolę czteropaka :roll2:

 

Wiosenek stuknęło mi 29 :roll: ....

 

... co do paliwa i mocy to musi zachodzić pewna proporcja

Dlaczego 2,5l jest bardziej ekonomiczne od 2,0l ???? :mrgreen:

Opublikowano

Witam z tds miałem taki sam problem, rano przychodzisz a w rurce pusto i trzeba troche pokrecic zanim zajara .Rozwiazałem to szybko wymieniłem oringi na dolocie i wylocie ON w filtrze paliwa i załozyłem zaworek zwrotny zeby sie nie bawic w sprawdzanie głowiczki ,problem znikną jak reka odją

pozdrawiam

POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Mialem podobny problem!

W warsztacie powiedziel mi ze po prostu juz wezyki do wtryskow sie poca i przepuszczaja powietrze, wymienilem zatem na nowe i juz po problemie :)

koszt 50zl...

Opublikowano
Witam z tds miałem taki sam problem, rano przychodzisz a w rurce pusto i trzeba troche pokrecic zanim zajara .Rozwiazałem to szybko wymieniłem oringi na dolocie i wylocie ON w filtrze paliwa i załozyłem zaworek zwrotny zeby sie nie bawic w sprawdzanie głowiczki ,problem znikną jak reka odją

pozdrawiam

 

 

Miałem dokładnie to samo, założyłem zawór zwrotny 3 dni temu i jak narazie jest ok! Zobaczymy jeszcze w ciagu najblizszych dni

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i zaczal od mojej sugesti czyli sprawdzenia pompy paliwa i jak powiedzial "padla" wiec pytam ile nowa a on cos ponad 500 + wymiana, wiec stwierdzilem ze poszukam na wlasna reke jak znajde to przyjade na wymiane... Wiec nic innego narazie nie sprawdzal...
Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i zaczal od mojej sugesti czyli sprawdzenia pompy paliwa i jak powiedzial "padla" wiec pytam ile nowa a on cos ponad 500 + wymiana, wiec stwierdzilem ze poszukam na wlasna reke jak znajde to przyjade na wymiane... Wiec nic innego narazie nie sprawdzal...

Coś kręci facet!Przeczytaj poprzednie posty!

Opublikowano

Wymień pompke i problem Twój zniknie.

 

Problem Twój objawiał się tym, iż pompa wtryskowa zaciągała paliwo z filtra wraz z powietrzem w trakcie pracy silnika.

Problemem jaki wystepuje w opisanych kilku ostatnich postach jest zapowietrzenie układu wtryskowego, gdy silnik niepracuje. Polega on na cofaniu się paliwa z pompy wtryskowej do zbiornika paliwa na wskutek nieszczelności:

-pompy wtryskowej (najbardziej niewidocznym uszczelnieniem jest simering na wałku przednim pompy),

-wężyki przelewowe na wtryskach lub też czujnik wtrysku czwartego (powodem jego rozczelnienia jest brak wytrzymałości tego uszczelnienia na nasze paliwo)

-zaworek zwrotny (powrót paliwa z pompy do baku).

Takim nieszczelnościom przeważnie towarzyszy wyciek. I po tym wycieku diagnozujemy problem, a nie poprawiamy fabrykę, gdyż po kilku latach sprawnego funkcjonowania okazała się niedopracowana - zakładanie zaworków dodatkowych, bo pomaga, a być może wyciek jest nadal.

Opublikowano

bo fabryka dała ciala ze nie zalozyła zaworka zwrotnego przed pompą.

to rozwiazanie pomaga. konstruktor był na tyle głupi ze wolał dac pompke w zbiornik jak zaworek zwrotny. kto widzial w innym dieslu pompke w zbiorniku?? normalnie jakis debil to wymyslił. madry na pewno nie był bo nie ma innego auta, które bez pompki trzeba krecic 5:)minut zeby zapalic. tylko TDS

ps. jezeli nie poprawiac fabryki to zamknac wszyskie firmy tuningowe a pracowników wyrznac w pień :8)

e39 3.0D
  • Członkowie klubu
Opublikowano
bo fabryka dała ciala ze nie zalozyła zaworka zwrotnego przed pompą.

to rozwiazanie pomaga. konstruktor był na tyle głupi ze wolał dac pompke w zbiornik jak zaworek zwrotny. kto widzial w innym dieslu pompke w zbiorniku?? normalnie jakis debil to wymyslił. madry na pewno nie był bo nie ma innego auta, które bez pompki trzeba krecic 5:)minut zeby zapalic. tylko TDS

ps. jezeli nie poprawiac fabryki to zamknac wszyskie firmy tuningowe a pracowników wyrznac w pień :8)

 

A Ty jak zwykle piszesz że tds-y są do d....py :nienie:

Moim zdaniem konstrukcja jest b.dobra, praktycznie bezawaryjna, tylko zależy wszystko od tego czy sie dba czy nie i robi na czas jak trzeba.

 

Najczęściej układ zapowietrza się przez nieszczelności na wężykach przelewowych i cieknącym wtrysku pomiarowym. Wymieniasz i po problemie. Pompy są raczej super szczelne i tu bardzo ale to bardzo żadko powstaje problem.

 

:arrow: A te super zaworki zwrotne to jak pojedziesz do "p.Kazia" :twisted2: i ten nie potrafi powiedzieć gdzie się zapowietrza to wtedy ratuje sytuację i ładuje Ci ten zaworek jako najlepszy lek na tds-a (odpalanie na ciepłym, falowanie obrotami, itp., itd.), bo nie chce się mu poszukać bo kasa i tak taka sama (a przynajmniej za zaworek jeszcze skasuje, czasu zaoszczędzi). Niestety taka jest prawda :idea: :arrow:

 

Jak się układ zapowietrza tzn.: że jest coś nieszczelne :idea:

jak naprawić, usunąć nieszczelność :idea:

a "p.Kazio" robi nam prowizorkę :duh:

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
waldek ma racje - po prostu projektant zapomnial o tym zaworku - ale kuzyn ma tds'ka z 95 roku i zaworek juz ma fabrycznie - ladny z logiem bmw :) wiec jednak to blad fabryczny - dobrze ze taki zaworrek kosztuje tylko 20 pln :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Członkowie klubu
Opublikowano
waldek ma racje - po prostu projektant zapomnial o tym zaworku - ale kuzyn ma tds'ka z 95 roku i zaworek juz ma fabrycznie - ladny z logiem bmw :) wiec jednak to blad fabryczny - dobrze ze taki zaworrek kosztuje tylko 20 pln :D

 

Może macie racje z tym zaworkiem :cool2: - ale u mnie nic takiego nigdy nie wystąpiło, nawet jak auto stało długo, przez pompę nigdy się nie zapowietrzył. Były przypadki łapania lewego powietrza ale wtedy walniete miałem:

- cieknący wtrysk - pierwsza sytuacja

- druga, wężyki przelewowe.

Naprawiłem i śmiga.

 

Może byc też tak że łapie powietrze przez ssak w baku lub nieszczelności pompy paliwa albo przewodów. Wtedy faktycznie zaworek może pomóc - ale nie należy tego traktowac jako rozwiazanie docelowe a tymczasowe.

Jeżeli chodzi o pompę to jest tam elektrozawór który w momencie wyłączenia silnika zamyka obieg paliwa - i to raczej jego awaria powoduje zapowietrzanie - ale zawór jest, nie zwrotny, ale jest :idea:

 

Krzysiek :D

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Mam jeszcze prosbe czy ktos moze podeslac jak ten zaworek zwrotny wyglada bo rowniez mam BMW z '95r z gordnia, wiec i moze jest tam zalozony ten orginalny :) Do filtra paliwa sa podlaczone jakies kabelki wiec moze to to :) Pozdrawiam
Opublikowano
zrob fotke i wklej na forum :) i napiszemy ci czy juz masz :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.