Skocz do zawartości

320d - drgania wydechu


siwy5555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na wolnych obrotach silnik zimny lub ciepły nie ma różnicy wydech ma duże drgania, które przenosza się na karoserię. Po podniesieniu obrotów do 1000 obr. problem znika. Kilka razy juz spawałem wydech, bo od tych drgań pęka. Jak doczytałem na forum założyłem dodatkowo grugi elastyczny łącznik - nic nie pomógł. Wymieniłem poduszki silnika na nowe Lemforder - nic się nie zmienło.

Może ktoś ma jakies sugestie co do mojego przypadku. Z góry wielkie dzieki za pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kupiłem auto to już był wspawany nie orginalny tłumnik drgań. Dodatkowo wstawiłem tak jak koledzy na forum przedstawiali i nic nie pomogło. Jak drgania tłumika na wolnych obrotach były tak są nadal.

Może ktoś jeszcze podzieli się uwagami w tej sprawie. Będę bardzo wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiles tak:

 

http://img254.imageshack.us/img254/2096/img3298dx4.jpg

 

http://img142.imageshack.us/img142/3480/img3304kw4.jpg

 

Jak tak i nadal trzesie to moze guma trzymajaca tlumik lub tez jest skrecony z naprezeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mieszka niedaleko to bym pojechał i porównal pracę silników i ich drgań. Ja posiadam E46 2.0 D 136 km. Mieszkam niedaleko Świecia N/Wisłą w Kujawsko-pomorskim. Będę wdzieczny za pomoc.

Kontakt: email: siwy55@op.pl lub tel 888483684

Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jakos za bardzo przykrecony jest albo ktoras z gum trzymajacych poszla. Wymien bo sa dosc tanie.

Ogolnie u mnie jak obroty sa nizsze niz 1000 to tez mam wiecej drgan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach. Poduszki pod silnikiem wymienione na nowe. Drgania nadal bez zmian na wolnych obrotach. Po przeczytaniu wielu podobnych tematów na forum. Zostaje albo koło pasowe lub dumasowe. Może ktoś miał podobny problem z draniem silnika na wolnych obrotach, które przenoszą sie na wydech - koncowy tłumnik chce urwać tak nim telepie. Waszym zdaniem co ma wiekszy wpływ padnięte koło pasowe czy dwumas ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem większy wpływ na to ma koło pasowe inna nazwa to tłumik drgań skrętnych , więc .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam temat rzeka na forum

 

ja wymieniłem poduszki pod silnikiem - oryginał, poduszki pod skrzynią czekają na wymianę, warto sprawdzić przed stawianiem diagnozy na dwumase tłumik drgań, także napinacz paska wieloklinowego ma podobno wpływ, u mnie są piski podczas zapalania (podobno jego koniec tak się objawia) u mnmie wibracje są mniejsze ale nie jest idealnie dalej szukam ale jak to będzie dwumasa to nie będę robił jest to do wytrzymania

 

 

pozdr

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Witam!

Mozna odswiezyc temat...jesli chodzi o drgania wydechu to ja wymienilem poduchy na oryginaly, mam nowa pasowke, wymieniona dwumasa...jesli chodzi o zleczke to mam tylko jedna wlozona w miejsce starej, ale jak kolega pisal wspawanie drugiej mu nic nie dalo. Obroty troche podniesione, ale przeciez nie tak trzeba szukac problemu....

 

Jesli ktos w koncu dal rade zlokalizowac przyczyne drgan tlumika bede wdzieczny. Ja tez zauwazylem ze przez to jak tlumik drga to w srodku auta tez sa wyczuwalne te drgania i co za tym idzie chyba silnik tez przez to "lata".

 

Czekam na wszelkie sugestie...

 

PZDR

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie także wydech powodował drgania w przedziale 800-1000, które to były bardzo odczuwalne w środku auta.

Wymiana gum wieszaków załatwiła sprawę.

Przede wszystkim wieszak na końcu, stary był jak nowy oryginalny ale bardzo miękki i tłumik przez to wpadał przy niskich obrotach w duże drgania.

Założyłem nowy zamiennik guma twarda i jak ręka odjął, zobaczymy na jak długo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rowniez polecam zaczac od stosunkowo taniej i prostej wymiany wieszaków ukł wydechowego (srodkowy i tył to razem ok 55zł za zamienniki)

drgania zdecydowanie zanikły

ważne jest żeby zobaczyć jakie potrzebujemy bo są różne i nie zawsze katalogi zamienników poprawnie pokazują odpowiednie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zabieram sie za zmiane wieszakow. Tez nad tym myslalem, ale teraz koledzy mnie utwierdzili w przekonaniu ze to moze byc rada. Wymienie i sie zobaczy jak bedzie. Dzieki.

 

Znalazlem taki (do kolegow, ktorzy wymienili, czy te beda ok):

 

http://moto.allegro.pl/wieszak-rury-srodkowej-bmw-e46-320-318-diesel-i1828678417.html

http://moto.allegro.pl/wieszak-tlumika-koncowego-bmw-e46-diesel-i1829020124.html

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też wymienię profilaktycznie , co by ktoś się cieszył przy kupnie autka :wink:

proponuję też sprawdzić czy macie wsporniki metalowe przy puszce katalizatora , są dwie sztuki ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pana...co do tych gum to kasa nie jest duza, a jesli ma pomoc to bedzie super...widze, ze kolega TC bedzie sie przymierzal do E60 :) od Ciebie to bedzie warto kupic becke:)

 

EDIT: Spojrzalem pod auto jak jest odpalone, to drgania sa zauwazalne tylko w koncowej czesci tlumika i czy auto jest rozgrzane czy zimne to wydech lata podobnie...zachodze w glowe czy to gumy??

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.