Skocz do zawartości

330d - gorące powietrze na nogi i szybę przy AUTO


Art330XD

Rekomendowane odpowiedzi

Gratulacje! :cool2: Szkoda tylko, że fotek nie zrobiłeś, byłoby dla pokoleń do działu "zrób to sam" :8) Ja się za to będę zabierał za jakiś czas. Czy trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę przy demontażu i montażu?? Rozumiem także, że przy demontażu spłynie płyn chłodniczy?? Pozdrawiam! Łuki

 

 

witam ja dosyc nowy tu jestem

mialem tez ten sam problem

mam 320d 2003r tiptronic z klimatronikiem

grzalo cieplym powietrzem wiec jak radzil ktorys z kolegow wczesniej wymontowalem zawor (troche plynu sie ulalo ale mialem koreczki wiec szybko sobie z tym poradzilem - moga byc od wina lub sciski zeby weze zablokowac)

rozebralem ten mniejszy ijak sie okazalo rdzen byl skorodowany wraz z grzybkiem prawdopodobnie to bylo przyczyna usterki -uwaga przy gniazdku zasilania jest kondensator -odpadl przy demontarzu.

jako ze jestem elektronikiem nie byl to dla mnie problem,

przeczyscilem rdzen i grzybek podlaczylem i chodzi jak laleczka

zalecam tez sprawdzenie bezpiecznikow 28, 62 i 63

te dwa ostatnie sa 7,5 jden z nich tj 62 byl przepalony prawdopoddomnie dlatego ze rdzen cewki zaworu byl zablokowany przez rdze

mam zdjecia - dosc szczegolowe wiec jesli ktos sobie zyczy moge podeslac

pozdrawiam zycze milej jazdy w gorace polskie dni

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 tygodni później...
Gratulacje! :cool2: Szkoda tylko, że fotek nie zrobiłeś, byłoby dla pokoleń do działu "zrób to sam" :8) Ja się za to będę zabierał za jakiś czas. Czy trzeba na coś szczególnego zwrócić uwagę przy demontażu i montażu?? Rozumiem także, że przy demontażu spłynie płyn chłodniczy?? Pozdrawiam! Łuki

 

 

witam ja dosyc nowy tu jestem

mialem tez ten sam problem

mam 320d 2003r tiptronic z klimatronikiem

grzalo cieplym powietrzem wiec jak radzil ktorys z kolegow wczesniej wymontowalem zawor (troche plynu sie ulalo ale mialem koreczki wiec szybko sobie z tym poradzilem - moga byc od wina lub sciski zeby weze zablokowac)

rozebralem ten mniejszy ijak sie okazalo rdzen byl skorodowany wraz z grzybkiem prawdopodobnie to bylo przyczyna usterki -uwaga przy gniazdku zasilania jest kondensator -odpadl przy demontarzu.

jako ze jestem elektronikiem nie byl to dla mnie problem,

przeczyscilem rdzen i grzybek podlaczylem i chodzi jak laleczka

zalecam tez sprawdzenie bezpiecznikow 28, 62 i 63

te dwa ostatnie sa 7,5 jden z nich tj 62 byl przepalony prawdopoddomnie dlatego ze rdzen cewki zaworu byl zablokowany przez rdze

mam zdjecia - dosc szczegolowe wiec jesli ktos sobie zyczy moge podeslac

pozdrawiam zycze milej jazdy w gorace polskie dni

Piotr

 

Pankopiotr - widzę, że masz model po lifcie. Możesz bliżej określić położenie feralnego zaworka, tzn. gdzie go szukać po otwarciu maski. Thx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla niektórych zamiast wiadomości - "zanim zapytasz - poszukaj" powinno być "zajrzyj pod maskę" :D. Ja zajrzałem po pytaniu i zaraz po otwarciu maski uderzył mnie w oczy zespół pompa-zaworek, który jest po prawej stronie chłodnicy, zaraz przy dzwonie na Mc Phersona :). Nie sposób nie zauważyć. Wkrotce zabiorę się do operacji, ale z wierzchu to wygląda jak "nówka", żal ruszać. Jednak pozory mogą mylić.

(To miejsce zespołu jeśli chodzi o motorek M47TU.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś ma jakieś sprawdzone namiary na sprzedającego ten zawór z używek?

bo sprawdziłem już 3 sztukę i z jedną było trochę lepiej, a w kolejnym gorzej :-(

 

niestety nówka - to ponad 700 PLNów, także trochę boli za taki mały prosty zaworek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam, przepraszam, że dokonam małej ekshumacji trupa, lecz mam podobny problem a nie będę zakładał nowego wątku.

 

W moim autku (320d) kiedyś był problem z grzaniem, jechałem nawet po 140 km/h i leciało zimne. Podjechałem do mechanika znajomego, stwierdził albo elektrozaworek lub nagrzewnica zamulona. Zacząłem od wywalenia elektrozaworu i połączeniu jego węży, w celu wyeliminowania problemu. Przez jakiś czas było wszystko ok, teraz zrobiło się tak, że na nogi leci ciepłe i na szybę też lecz na twarz leci lodowate, czasem tylko poczuć jakiś delikatny powiew ciepła. Niby sprawa prosta do wymiany elektrozawór.....gdybym miał go. Co może być przyczyną takiego zachowania. Powinno być tak, że nie ma możliwości regulacji temperatury tylko leci cały czas gorące na maksa w stronę którą ustawie nawiew.

Dzięki za pomocne rady, bo trochę denerwujące jest takie zachowanie, a czeka mnie długa trasa więc sami rozumiecie, nogi spocone a na twarzy szron :D ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo jak autor - gorące na nogi i szybę ale tylko przy włączonym Auto. Jeżeli z przycisków włączę nogi, szybę i środek (Auto wyłączone) to dmucha równomiernie wg wybranej temperatury. Co to może być ? Chyba nie zaworek, bo wtedy przy wyłączonym Auto też by leciało gorące powietrze :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejaki pankopiotr opisał powyżej pokrótce sposób naprawy elektrozaworka. Proponuję zrobić to samo - działa. :cool2:

 

niestety kiepska to rada przynajmniej dla mnie bo tak jak napisałem ja nie mam tego zaworka wcale, więc co może być przyczyną takiej pracy nawiewów? ktoś ma jeszcze jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam ten sam problem. Jak ustawię nawiew na nogi i szybę to leci ciepłe i to w sumie wystarcza, ale jak ustawie nawiew na twarz to leci zimne. I mam też problem z nawiewem bo jak jest włączona to przerywa, raz działa dobrze równomiernie a raz przerywa, i jak ją wyłączę to potrafi jeszcze przez jakiś czas działać pomimo wyłączenia.

w czym może tkwić problem?????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, przepraszam, że dokonam małej ekshumacji trupa, lecz mam podobny problem a nie będę zakładał nowego wątku.

 

W moim autku (320d) kiedyś był problem z grzaniem, jechałem nawet po 140 km/h i leciało zimne. Podjechałem do mechanika znajomego, stwierdził albo elektrozaworek lub nagrzewnica zamulona. Zacząłem od wywalenia elektrozaworu i połączeniu jego węży, w celu wyeliminowania problemu. Przez jakiś czas było wszystko ok, teraz zrobiło się tak, że na nogi leci ciepłe i na szybę też lecz na twarz leci lodowate, czasem tylko poczuć jakiś delikatny powiew ciepła. Niby sprawa prosta do wymiany elektrozawór.....gdybym miał go. Co może być przyczyną takiego zachowania. Powinno być tak, że nie ma możliwości regulacji temperatury tylko leci cały czas gorące na maksa w stronę którą ustawie nawiew.

Dzięki za pomocne rady, bo trochę denerwujące jest takie zachowanie, a czeka mnie długa trasa więc sami rozumiecie, nogi spocone a na twarzy szron :D ...

Panel klimatronika podmień na inny być może z nim jest problem,podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

Ja mam ten sam problem. Jak ustawię nawiew na nogi i szybę to leci ciepłe i to w sumie wystarcza, ale jak ustawie nawiew na twarz to leci zimne. I mam też problem z nawiewem bo jak jest włączona to przerywa, raz działa dobrze równomiernie a raz przerywa, i jak ją wyłączę to potrafi jeszcze przez jakiś czas działać pomimo wyłączenia.

w czym może tkwić problem?????????????????

Podłącz pod kompa i sprawdź błędy! U Ciebie do wymiany bądź naprawy będzie opornica dmuchawy(jeż).Pokrętło między centralnymi kratkami ustawione jest na 3 czerwone kropki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy podłączenie pod kompa pokaże że to wina jeża, bo jak tak to chyba nie problem z wymianą. To może być przyczyną tych trzech objawów tj.:

nie wyłączania się nawiewu pomimo wyłączonego zapłonu, nawiewu zimnym powietrzem na twarz i nierównomiernej pracy??

Jest jeszcze jeden objaw delikatne tykanie słyszalne z wentylatora pomimo zgaszonego auta. Trochę się tego zebrało ale w końcu mam trochę czasu i postanowiłem to naprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam

 

mam podobny albo ten sam problem co koledzy od kilku dni zauważyłem że mimo ustawienia nawiewu na zimno i nie ważne czy jest klima czy nie i tak leci ciepłe powietrze a nawet gorące wczoraj mimo że w nocy było 16 stopni i temp. też była ustawiona na 16 to trzeba było otwierać okna albo wyłączyć cały nawiew bo nie dało się w aucie wytrzymać jak włączy się śnieżynkę była minimalna poprawa z środkowych nawiewów czyli leciało chłodniejsze powietrze (takie mieszane ) bo lodowate też nie było a góra i dół lekko dmuchało ale ciepłym a nawet gorącym powietrzem auto i maual nie wiele zmienia raczej nic jedynie po śnieżynce trochę chłodniej wieje ze środkowych nawiewów.

 

co zaobserwowałem:

- nic nie stuka pod maską przy regulacji temperaturą tak jak pisali poprzednicy

- po demontażu tłoczek nie jest zadrzewiały jest czysty i po poruszaniu śrubokrętem działa góra dół czyli otwiera zamyka ale.... no właśnie ale... nie ważne jakie by były ustawienia na panelu cały czas zaworek jest otwarty czy jest 16 czy 32 cały czas jest otwarty i się nie zamyka

- po podłączeniu lampki do wtyczki świeci od 16 do 31,5 przy 32 gaśnie i włącza się ta mała pompka która jest przy tym zaworku ale zaworek mimo braku prądu i tak się nie zamyka nawet lampka mi świeciła jak wyjąłem kluczyki ze stacyjki co jest dla mnie w ogóle dziwne może po dłuższym czasie zgaśnie ale tego już nie sprawdziłem.

 

więc jakie macie wnioski lub co obstawiacie??? że ten zaworek jest całkiem zepsuty??? jeśli tak mozna go jakoś naprawić czy szukać innego?? albo coś z panelem?

 

zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem z jeżem znowu coś się nie stało i teraz tak to się objawia? jeża już dwa razy lutowałem ale czy może mieć wpływ na to moje aktualne złe sterowanie lub nawet brak sterowania i ciągły ciepły nawiew???

 

 

sprawdziłem kolejną rzecz:

po podłączeniu tej pompki i zaworku do akumulatora to pompka się uruchamia ale ten zaworek nie daje oznak "życia" również po sprawdzeniu miernikiem przez pompkę przechodzi prąd ale przez ten zaworek nie czyli jakie wnioski? bo nie jestem elektronikiem ale czy tak powinno być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, koledzy mam podobny problem w swojej 320d 136km tyle że u mnie przy włączonej klimie ciepłe powietrze leci po stronie pasażera: szyba, środek, nogi a po stronie kierowcy leci zimne, przecież nie mam dwustrefowej klimy nie wiem czy jakiś silniczek nie działa od klapy czy jak nie mam pojęcia, o i jeszcze co chwila słychać tak jakby świst z nawiewu tak jakby wentylator o coś obcierał ( wentylator sprawdziłem chodzi cicho i lekko) ale tylko przy włączonej klimie. proszę o jakąkolwiek podpowiedź rozebrałem dziś pół deski i nie wiem co dalej ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie że tylko po stronie pasażera dmucha ciepłe tzn. mieszane tak jakby jakaś klapka się nie domykała, tylko gdzie jej szukać nie chce mi się deski zwalać?

 

problem rozwiązany - po prostu za mało czynnika w układzie

Edytowane przez MISIEK 31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.