Skocz do zawartości

gryszek

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318D 2003r

Osiągnięcia gryszek

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. I to się nazywa dopiero test :-) Dzięki i własnie to utwierdza mnie w przekonaniu że Twoja klima działa dobrze zaś moja nie bo np przy uruchomieniu samych kratek na twarz: - 16C i pokrętło między kratkami na "neutralne" wieje zimne - 16,5C pokrętło na 3 niebieskie kropki powietrze zdecydowanie dużo cieplejsze - 16,5 C wszystkie nawiewy włączone - kratka centralna trzy niebieskie kropki i powietrze delikatnie cieplejsze niż przy 16C (czyli ok) zaś szyby i nogi gorące że jak się jedzie to odbijające sie powietrze od szyby jest na tyle ciepłe że aż w głowie się kręci. Muszę zadzwonić do mechanika u którego wczoraj byłem zapytam jakim programem sprawdzał wczoraj auto ale testów wykonał dużo. Nie pamiętam jak temp wew auta ale zewnętrzna pokazywało dobrze. Jeżeli nic nowego się nie rozwinie to pojadę chyba do Magików od BMW i będę płakał jak zaczną liczyć :-(
  2. tutaj sie mylisz, ustawienie 16 stopni w e46 to odpowiednik ustawienia minimum na klimatroniku w innych markachu nas nie ma temp min na panelu, jest najniżej 16stopni i odpowiada to nawet w największy mróz dmuchaniem powietrza z ominięciem nagrzewnicy cały proces regulacji temp zaczyna sie od 16.5 stopnia I tak właśnie jest gdy ustawie 16C to ze wszystkich nawiewów wieje zimne a podniesienie temp o zaledwie 0.5 stopnia powoduje nadmuch ciepłego powietrza na nogi i szybe zaś twarz dalej chłodne, a gdy wyłacze nogi i szybe to od razu ciepłe leci na twarz. Podkreślam, że klima wyłączona i nawiewy uruchamiane ręcznie a nie AUTO. Przy klimie włączonej nogi i szyba dalej gorące a kratki centralne zimne.
  3. Oo ja jaki długi ten temat co mi podesłałeś dobra zobacze co tam napisane ale piszesz że przy 16C wieje mi ciepłym aby wyrównać temp ustawioną na klimie, co do tego masz racje że klima ustawiona na AUTO będzie utrzymywała temp która jest ustawiona na panelu więc może wiać ciepłym i zimnym ale ja tu ciągle piszę o ustawieniu ręcznym samego nawiewu bez klimy. Więc jeżeli za oknem jest max 6C to przy ustawieniu ręcznym nawiewu na temp 16.5 powinien wiać bez względu na to jaka temp jest w aucie cały czas powietrzem o temp 16,5C a wieje zdecydowanie za ciepłym. Panowie o co chodzi z tymi termistorami ?
  4. Z drugiej jednak strony gdyby nagrzewnica była uszkodzona to bym nie miał ciepłego powietrza ale czy są tam jakieś klapy, które sterują gdzie te ciepłe powietrze z obiegu szyby-nogi ma lecieć ? Bo gdy ustawie wszystkie nawiewy to przy 16,5C ciepłe powietrze leci na nogi i szybę zaś na twarz chłodne ale gdy wyłącze nogi i szybe to ciepłe leci z kratek centralnych nawet jak mam ustawione pokrętło na trzy niebieskie kropki i 16,5C
  5. Tak jest puknięcie bo na rozkręconym zaworze sprawdzałem czy reaguje, na starym i nowym sprawdzałem i reagował. Wczoraj jak na komp sprawdzaliśmy zawór to tez prawidłowo pokazywał czas reakcji w zakresie od 0ms przy 16C i zwiększając temp dochodził do 3600ms czyli max. Ciężko jest mi stwierdzić czy ma to ze sobą jakieś powiązanie ale jakiś czas temu montowałem do nieoryginalnego radia moduł sterowania z kierownicy i wyjmowałem całe radio i panel sterowania, czy mogłem wtedy coś tam uszkodzić ? Klapy sterujące nawiewem czy coś bo chyba od tego czasu zaczęły się moje problemy z nawiewem. I czy ktoś wie z jaką częstotliwością powinien otwierać i zamykać się ten zawór ? U mnie tak jak pisałem wcześniej przy 16,5C zawór jest ok 2s otwarty i na kolejne 2s się zamyka.
  6. No i zero błędów. Ktoś ma jakiś pomysł ?
  7. Dodam, że dziś jadąc do pracy ustawiłem nadmuch tylko na twarz i także przy 16C leciało zimne powietrze ale gdy podniosłem o 0,5C to od razu poleciało ciepłe co dziwne przy ustawieniu na kratkach centralnych pokrętła na 3 niebieskie kropki. Także lewa strona grzała cieplej a z prawych kratek leciało chłodniejsze powietrze. Wieczorem jadę na komputer i dam znać jakie błędy wywala.
  8. Panowie bezpieczniki 28, 62 i 63 sprawdziłem są OK. Panel dziś wymieniłem na dokładnie taki sam jak był, sprawdzone po nr części. Dodatkowo sprawdziłem oba elektrozawory, które mam i o dziwo oba wyglądają na sprawne działają zero jedynkowo, im wyższa temp na klimie (którą ustawiłem na AUTO) tym z mniejszą częstotliwością pracują. Więc moje pytanie cholera o co chodzi ? Czemu dalej na nogi i szybe leci ciepłe powietrze przy zmianie z 16 na 16,5C ? Pomocy bo normalnie ręce już mi opadają. Sprawdzić jeszcze jakieś bezpieczniki ? Albo może pytanie z jaką częstotliwością zawór powinien pracować ? Bo przy 16.5C to jest to hmmm może dwie sekundy otwarty i tyle samo zamknięty ?
  9. Witam Szanownych forumowiczów i proszę o pomoc. Mnie także dopadł problem gorącego powietrza z nawiewów, wymieniłem elektrozawór i sprawdziłem. Przy ustawieniu temp na klimatroniku na 16C elektrozawór reaguje na podłączenie wtyczki i domyka dopływ i z wszystkich kratek leci zimne powietrze. Wystarczy że temp podniose o 0,5C to elektrozawór otwiera dopływ i na nogi i szybe leci od razu gorące powietrze bez względu na to czy to będzie 16,5C czy 30C jest ono tak samo gorące. Co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.