Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy dzis sie zabralem za te klapki bo dostalem zaslepki z GB powiem ze robota jak na pierwsze podejscie moze zniechecic ale jestem uparty :norty: po 2h wydostalem kolektor potem to juz oczywista oczywistosc zostaje :mrgreen: chyba mialem szczescie bo jedna z 4 klapek sie rusza na tych to niby nitosrubkach :evil: przy okazji odrazu wyczyszcze agr tylko mam takie pytanko:

 

--> jak wyczyscic kolektor w srodku bo nie mam zadnego pomyslu :mad2: jutro sprobuje woda pod cisnieniem zobacze jak pojdzie

 

jak skoncze cala zabawe to wstawie foty dola niezdecydowanych mam jeszcze jeden komplet zaslepek na odsprzedanie bo zamowilem 2 :8)

odrazu zmieniam uszczelki bo 6zl to nie majatek :lol:

jeszcze jedno o jakich elektrozaworkach do czyszczenia byla mowa?? i gdzie one sa bo jak juz tyle rozebralem to za jedna robota bym to pacnol i jeszcze wspomne ze rozebralem odme ten wklad byl czarny jak smola jak wloze nowy to mniejwiecej po jakim czasie znow bedzie tak wygladal?? jesli ten zaworek gumowy w obudowie ladnie trzyma jak sie dmuchnie i zapcha palcem to nie ma sensu wymieniac chyba obudowy tym razem??

jutro skladanie jak wyjedzie z garazu po tej operacji to sie pochwale jak nie to sie powiesze :wink:

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeden zaworek jest obok zbiornika na płyn do szyb, a drugi po prawej stronie silnika przy bagnecie, widać elegancko przy zdjętym kolektorze. A jeśli miałeś filtr w odmie, to teraz wymień na plastikowy wkład.
Opublikowano
Kolektor daj komuś aby wyczyścili myjką ciśnieniową z dodatkiem jakieś chemii ewentualnie z dodakiem ropy,bo samemu możesz się pobawić jak masz czas,ale się niezle na.......lisz i usmarujesz po łokcie ,mówie ci ,ja też zamierzałem sam wyczyscic,ale jak zobaczyłem jaki mam syf w kolektorze to mi się odechciało,dałem kolesiowi do warsztatu i pięknie wyczyscił za 10zł.
Opublikowano

Powiem tak panowie zlozylem auto odpalilo przejechalem jakies 30km z predkoscia miedzy 160 a 210 i nic sie nie wysypalo wiec jest sukces :mrgreen: tylko: i tu sie pojawia problem...

pierwszy jest banalny zostala mi jedna srubka imbusowa taka jak z tej oslony glownej pod maska ale jej brak nie wplywa na jazde :norty:

 

drugi jest gorszy poniewaz dokrecajac kolektor chyba troche przegielem z mometem i patrzac od zderzaka zerwalem 3 srube przy tych okraglych wyjsciach na kolektorze tzn chyba sruba wyciagnela te nakretke z plastiku :cry2: :mad2: niby nic sie nie dzieje nic nie puszcza wiec nie wiem rozbierac znow i probowac wepchnac i znow skrecic czy nie ruszac i czekac?? i jakie beda objawy jak pojawi sie tam nieszczelnosc??

juz sie cieszylem ze tak super sie sklada a tu ci psikus :mad2:

dzieki zielo za info odnosnie odmy kupilem taki plastik i pasi :D

Opublikowano
po co tak mocno dokręcałeś kolektor,przecież masz gumowe uszczelki ,trzeba było z czuciem dokręcać,po prostu wyciągnołeś wtopioną nakrętkę,ja bym nic nie ruszał,obserwuj
Opublikowano
no i ja jestem po wymontowaniu klapek zrobiłem wczoraj 250km zaraz po wywaleniu klapek i co....? i nic wszytko jak wcześniej spalanie ,troche słaby doł, gaśnie silnik tak samo jak wczesniej może ciut głosniej ale nie zauwazalnie u mnie jest przebieg 218000tys i klapki były zasyfione ale w świetnym stanie w jednej tylko nit na 2 klapce lekko sie ruszał spiłowałem nity wykręciłem małym torxem klapki, ośki zostawiłem całe!! i cały mechanizm robiłem to z mechanikiem zajeło nam to 1.5h roboty i odrazu przeczyściłem egr był zasyfiony taka wielki czop na nim był az sie zdziwiłem po samochód wczesniej nawet dymka nie puścił wiec mam temat obcykany:) naprawde prosto to zrobic jak ktoś nie czuje sie na siłach zapraszam na slask do kolegi co mi to robił!!
Opublikowano
no i ja jestem po wymontowaniu klapek zrobiłem wczoraj 250km zaraz po wywaleniu klapek i co....? i nic

Jak to nic? lepiej czujesz się psychicznie!!!!!

Opublikowano
tu masz racje świety spokój daje... wywalone klapki i pakiet w pzu ;) podzieliłem sie doświadczeniem skromny z osobami co sie boją naprawde te klapki sa praktycznie zbędne..a napewno ekologi nie pogorszą bardziej niż 15 letnie szroty co jezdza po ulicach..
Opublikowano
Ja również u siebie usunąłem klapki i byłem lekko zdziwiony gdy zobaczyłem, że jedna trzyma się już tylko na jednym nicie, a reszta się ruszała na nitach.
Opublikowano
Ja również u siebie usunąłem klapki i byłem lekko zdziwiony gdy zobaczyłem, że jedna trzyma się już tylko na jednym nicie, a reszta się ruszała na nitach.

...Jeden nit poszedł w silnik zatem?

Opublikowano
Jeden mały nicik krzywdy nie zrobi,u mnie brakowało kawałka ośki i klapki, którą wydobyłem,natomiast ośki nie znalazłem i śmigam, nie uśmiechało mi się zdejmować głowicy
Opublikowano
Jesli wg Ciebie jeden "nicik" krzywdy nie robi to polecam zdjecia na necie z wygladem tloka po jednym "niciku.

 

zapodaj link.

Opublikowano

No i teraz pomysl ze to jest wersja light z urwanym "nicikiem" ... a w innym przypadku teoretycznie jeden z zaworów zostaje przycięty na chwilę a później "nicik" trafia na dłuższą chwilę do turbiny i efekt bedzie bardziej widowiskowy hehe

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
Nigdzie nie poszedł ponieważ ośka była złamana właśnie na nicie, obydwa nity były jak wyciągałem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, a jakie elementy montażowe kolektora wymienialiście po wywaleniu klapek. Podjechałem do aso żeby kupić uszczelki z nr. 2 , mechanik stwierdził że powinny być także wymienione nr. 4 od agr (jeżeli będę go czyścił), nr. 3 i pierścienie nr. 7. Sugerował brak szczelności w układzie w przypadku braku wymiany tych elementów. A jak jest w praktyce...

 

 

pozdr

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE0ODVfcA==.png

Intake manifold AGR with flap control - BMW parts catalog

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Ja wymieniałem tylko uszczelkę EGR poza tym wszystkie uszczelki zostały stare...wszystko jest ok

 

Ale jeśli będę zrzucał ponownie kolektor wtedy wymienię już uszczelki nr. 2 i 3 (2x4szt.)

Opublikowano

W pierwszej kolejnosci to 3 nadaja sie do wymiany a nie 2 ... Ja egr odkrecalem kilka razy, dokrecam zawsze na dynamometrze i nic tam nie puszcza.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.