Skocz do zawartości

320d kolektor ssący


afroooo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dobra, jakiego kleju użyć przy wkręcaniu śrub/wkrętów w otwory w kolektorze, żeby było dobrze i trzymało w wysokich temperaturach?

Najlepiej jakaś konkretna nazwa :)

 

Sękju

 

Najpierw odtłuść dokładnie otwory benzynką. A do uszczelnienia użyj silikonu do wysokich temperatur tzn. tego czerwonego. Znajdziesz go w każdym sklepie motoryzacyjnym. Silikon czerwony jest do ponad 350 stopni C.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki u mnie (174tys.km):

 

http://img36.imageshack.us/img36/7760/klapka1.th.jpg

 

http://img444.imageshack.us/img444/8854/klapka2.th.jpg

 

http://img230.imageshack.us/img230/4983/klapka3.th.jpg

 

http://img443.imageshack.us/img443/351/klapka4.th.jpg

 

Zawór EGR przed i po czyszczeniu:

 

http://img13.imageshack.us/img13/8489/egrv.th.jpg

 

http://img709.imageshack.us/img709/9253/p3191810.th.jpg

 

Jeszcze czyszczenie kolektora zostało no i rurę EGR<->intercooler wypadałoby także przeczyścić...a najgorsze że rąk nie idzie domyć... :norty: :norty: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji może ktoś wie jakim momentem dokręcić kolektor ssący, a jakim świece żarowe??

Pewnie juz "po ptakach" ale co tam: viewtopic.php?p=821882#p821882

Reasumujac - wedlug DIS dla M57N:

Swiece podczas montazu nalezy dokrecic momentem 18Nm. (...)

Kolektor dokreca sie momentem 15Nm.

"Kiedy rozum śpi, budzą się demony" - Francisco Goya


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprostu dokrec na sile i tez bedzie dobrze 15 nm to wlasciwie zadna sila :norty: moj klucz zaczyna sie od 20 nm a skladalem nie jeden silnik bmw :D

Ja polecam dokrecic kluczem az pocujesz opor a potem jescze 90 stopni

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie juz "po ptakach" ale co tam: viewtopic.php?p=821882#p821882

Reasumujac - wedlug DIS dla M57N:

no dokładnie już po ptakach :D kolektor i świece skręcone :8)

po demontażu klapek nie widzę jak na tą chwilę żadnej różnicy, ale na pewno jedna różnica jest psychiczna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, sam jakiś czas temu zmagałem się z tymi nieszczęsnymi klapkami. Dla jasności dodam moje BMW to 320d, 180 tyś przebiegu, klapki w stanie idealnym ale dla spokoju ducha usunąłem. Od momentu modyfikacji przejechałem już ok 5 tyś. km i żadnych negatywnych skutków nie zauważyłem. W miejsce wykręconych klapek wstawiłem dorobione z aluminium zaślepki, które moim zdaniem zapewniają większą szczelność układu niż nawet oryginalny mechanizm zamocowania i obracania klapek. Jeżeli któryś z kolegów byłby zainteresowany szczegółowymi informacjami na ten temat służę pomocą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przeprowadziłem pierwsze jazdy po wywaleniu klapek...no i cóż...jest tak samo jak było... :wink:

 

Klapki kupiłem z UK od gościa z podanego linku (przesyłka doszła w 5 dni) - zaślepki ładnie wykonane, wszystkie ostre krawędzie sfrezowane. Spasowanie co do milimetra, także szczelność gwarantowana - na pewno 100x lepsza od oryginalnych plastikowych zaślepek z ośkami klapek.

 

http://img94.imageshack.us/img94/450/zalepki.th.jpg

http://img130.imageshack.us/img130/3408/zalepka1q.th.jpg

http://img179.imageshack.us/img179/3128/zalepka2.th.jpg

http://img263.imageshack.us/img263/9953/zalepka3.th.jpg

http://img28.imageshack.us/img28/5605/zalepka4.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zawór EGR przed i po czyszczeniu:

 

http://img13.imageshack.us/img13/8489/egrv.th.jpg

 

http://img709.imageshack.us/img709/9253/p3191810.th.jpg

 

Jeszcze czyszczenie kolektora zostało no i rurę EGR<->intercooler wypadałoby także przeczyścić...a najgorsze że rąk nie idzie domyć... :norty: :norty: :norty:

 

czym tak doczyściłeś EGR ?

 

ja nie mogłem sobie poradzić z demontażem kolektora, po odpięciu 2 kostek (jedna obok bagnetu oleju, druga od strony scianki grodziowej kabliny i silnika) trzymało się na przewodach w materiałowej otulinie... na siłe się je wyciąga czy jak i od czego one są ? czy może jest jakis sposób na demontaż ? bo nie chciałem czegoś urwać albo złamać :cry2:

 

ewentualnie ktoś z Łodzi mógłby w tym pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nic na siłę :!:

Kolektor jest podpięty od spodu 3 wtyczkami + 3 wężykami...odkręcasz śrubki lekko unosisz kolektor i wypinasz po kolei...no i mocowanie bagnetu olejowego trzeba odkręcić jeszcze przedtem.

 

EGR czyściłem (można powiedzieć że kroiłem nagar) najpierw plastikowym nożykiem (takim na dają w przydrożnych restauracjach), a potem takim druciakiem do mycia garów + olej napędowy i tyle.

Nie polecam skrobania śrubokrętami itp.

 

Cała procedura dojścia jest żmudna, ale jak raz to zrobisz to zapamiętasz na zawsze. :norty:

Edytowane przez silbergrau
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item965115904_glowica_bmw_e46_diesel_150ps_2004r.html

 

Znalazłem przypadkowo - czy widoczne uszkodzenia mogą być efektem urwanej klapki :?:

 

Albo wpadła cała klapka albo tylko sam nit, albo jeszcze co innego. Ale to są uszkodzenia spowodowane twardym przedmiotem który dostał się do komory spalania.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy zaślepki które wstawiłem w miejsce usuniętych klapek prezentują się następująco. Przepraszam za słabą jakość zdjęć.

 

http://img532.imageshack.us/img532/885/p1010648.jpg

 

http://img444.imageshack.us/img444/4121/p1010653o.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/9629/p1010652wv.jpg

 

http://img408.imageshack.us/img408/1107/p1010651h.jpg

 

Jak już wcześniej wspominałem zaślepki gwarantują lepszą szczelność niż oryginalny mechanizm mocowania nieszczęsnych klapek. W razie pytań proszę pisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w firmowym E46 320D z 2004 mojego kumpla z przebiegiem 420 tys km w lutym kolektor poszedl do wymiany, firmę stać więc wymienili. w starym kolektorze klapki trzymały się na nitach bardzo mocno - jedynie były luzy na osadzeniach trzpieni w kolektorze i przy uchwytach ruszajacych. musiałem użyć dużej siły żeby urwać te klapki (własciwie to mi sie nie udało ich urwać tylko pękał trzpień -nity sie trzymaja do dzisiaj). kolektor kumpel mi dał i z usuniętymi klapkami wsadziłem go do swojego ma przebieg prawie 200 tys km. mój kolektor jest może trochę w lepszym stanie - mniejsze luzy na osadzeniu pretów klapek. moj kolektor leży teraz na półce i czeka na wyniki testów. jak na razie to co zaobserwowałem podczas jazdy:

-nie stwierdzam, żadnych różnic jeśli chodzi o moc i przyspieszenie

-co do spalania to bez zmian

-co do kopcenia, to tutaj muszę wam się przyznać, że jestem zaskoczony bardzo pozytywnie: wczesniej jak jechałem z stałą prędkościa 80-100km (obroty ponizej 2000) i gwałtownie dałem buta to widziałem szarą zasłonę, szczególnie widoczną nocą w światłach innych aut. teraz tego nie ma!! jeżeli jest to bardzo malutka i to musze sie bardzo starać!

 

brak kopcenia przy gwaltownym bucie to chyba wynik wiekszej ilosci powietrza dostarczanego przy obrotach ponizej 2000, czyli dla mnie duzy plus. jezeli cos sie zmieni na minus to wkrecam stary kolektor.

 

tak szczerze to nie wyobrażam sobie urwania klapki w kolektorze, trzymają się w 320D bardzo mocno. moim zdaniem urwanie klapki wchodzi jedynie w wypadku wadliwego kolektora, albo kosmicznego przebiegu. oczywiscie jezeli kogos ma dreczyc pytanie czy ja mam wadliwy kolektor to najprostrzym rozwiazaniem jest wywalenie tych nieszczesnych klapek.

 

za tydzien wkleje zdjecia klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety pech chciał, że jedna z klapek się urwała i trochę nabroiła w silniku. Z tego co wiem, do wymiany jest jeden tłok, wtryski są powyginane i głowica do planowania. Jeszcze nie wiem ile mnie mechanik skasuje, ale jak wam się wydaje jaka może być cena ? Części plus robocizna ? Oczywiście od razu powiedziałem mechanikowi żeby wywalił te klapki w cholerę !! Czytałem, że taki zabieg może także zwiększyć nieznacznie moc - mój mechanik twierdzi, że taki zabieg może odjąć z 10 km ?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po prostu został ucięty trzpień wraz z klapką tak, że wystaje z 2mm samego bolca nie zauważyłem różnicy po wycieciu klapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jakie masz auto, przebieg itp.

 

A skąd on to wyliczył te 10KM :?: :?: :?: :duh:

 

p.s. Możesz wrzucić jakieś zdjęcia na przestrogę... :|

 

e46 320 D Cr 150 km rok 2002 przebieg 215 km

Skąd ? Nie wiem.

Zdjęć nie mam, ale widziałem co się stało i nie są to przyjemne wspomnienia :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiola na tym wlasnie to polega ze czlowiekowi sie zdaje ze jest git a pozniej peka ta zaklepana srubka i jest zonk. Na forum 5tki ktos pisal ze sprawdzal klapki i siedzialy jak skala a za kilka tys km jedna szlag trafil.

Kolego z nieszczesciem ja bym szukal innego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.