Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przepaliły mi się diody w lampce w suficie, chcę je wymienić. Wie ktoś jak powinny być podłączone diody ? (polaryzacja)

Opublikowano
Ja mam lampkę bez diody, myślałem nad zakupem takiej z diodami i tu mam pytanie do kolegów którzy orientują się w temacie, czy to zadziała normalnie ,czy trzeba jakieś przeróbki poczynić. Z tego co się orientuję to gniazdo do podłączenia jest takie same w tych lampkach bez jak i z tymi diodami. Proszę o jakąś podpowiedz bo to fajny bajer a te lampki na Allegro można już nabyć za 30-50 zł. Pozdrawiam!
BMW e-39 523i
Opublikowano
witam ja wymienialem wszystkie zarowki rurkowe na ledowe w dzrwiach podsufitce,tablicach rejestracyjnych i w postojowych.Wszystko dziala poprawnie i wyglada zajebiscie po za jednym w tablicach rejestracyjnych jest lekkie migotanie podobno tzreba oporniczek zalozyc.Pozdrawiam
Opublikowano
Nie do końca się zrozumieliśmy, ja w podsufitce mam lampę zwykłą a chciałbym wstawić fabryczną z dwiema czerwonymi diodami które subtelnie w nocy podświetlają wnętrze auta, i teraz pytanie czy wystarczy zakupić lampkę z takimi diodami i po prostu ją podpiąć w miejsce starej, czy potrzebne są jakieś dodatkowe przeróbki żeby owe diody świeciły po włączeniu świateł.
BMW e-39 523i
Opublikowano
ja w podsufitce mam lampę zwykłą a chciałbym wstawić fabryczną z dwiema czerwonymi diodami i teraz pytanie , czy potrzebne są jakieś dodatkowe przeróbki żeby owe diody świeciły po włączeniu świateł.

 

Aby diody zaswiecily, potrzebne jest doprowadzenie +12V (pojawiajace sie po wlaczeniu swiatel) na pin nr 4 wtyczki ( jesli dobrze pamietam) ktory to jest nieobsadzony w przypadku gdy fabrycznie byla zamontowana lampka bez diod.

Jesli jest szyberdach na wyposazeniu to najlatwiej jest podpiac sie pod oswietlenie wylacznika szyberdachu.

Lub tez do zasilania lusterka fotochormatycznego.

Opublikowano
Dzięki za podpowiedz!!! Szyber jest więc jest pole do popisu. Zaraz zamówię odpowiednią lampeczkę i będę kombinował. Dzięki Lorbas i pozdrawiam :!:
BMW e-39 523i
  • 1 rok później...
Opublikowano

A ma ktoś może fotkę jak wygląda takie podświetlenie diodami w nocy? U mnie nie ma takiego czegoś, a pomysł jest zachęcający zwłaszcza z racji ceny i tego, że to ori rozwiązanie.

Szkoda, że nie w moim kolorze bo taka lampka z diodami i drewienkiem oraz chromowanymi "ringami" to fajny smaczek:)

http://motoallegro.pl/bmw-e39-e38-lampka-z-diodami-diody-drewno-rarytas-i1707416494.html

 

Edit:

Właśnie byłem w moim aucie i sprawdzałem i okazało się, że jednak mam te diody w lampce :D Ale niestety świecą na tyle słabo, że we wnętrzu ich w ogóle nie widać, dopiero jak zbliżę rękę na 20-30cm to coś tam na dłoni widać.

Tak ma być czy jakaś trefna ta moja lampka?

 

Próbował ktoś wymieniać diody w tej lampce na mocniejsze? Fajnie by było jakby jednak troszkę doświetlały wnętrze bo tak to niby świecą ale nic,a nic ich nie widać i efekt jest taki sam jakby ich nie było.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

Właśnie byłem w moim aucie i sprawdzałem i okazało się, że jednak mam te diody w lampce :D Ale niestety świecą na tyle słabo, że we wnętrzu ich w ogóle nie widać, dopiero jak zbliżę rękę na 20-30cm to coś tam na dłoni widać.

Tak ma być czy jakaś trefna ta moja lampka?

 

Próbował ktoś wymieniać diody w tej lampce na mocniejsze? Fajnie by było jakby jednak troszkę doświetlały wnętrze bo tak to niby świecą ale nic,a nic ich nie widać i efekt jest taki sam jakby ich nie było.

 

Jasność świecenia tych diód jest regulowana razem z podświetleniem zegarów. Sprawdź czy u Ciebie to działa, może właśnie masz rozjaśnione i dlatego wydaje się że słabo świecą.

Opublikowano
Zyziek Racja, miałem ściemnione podświetlenie wnętrza, rozjaśniłem na max i coś tam dają te diody ale chyba i tak w wolnej chwili zakręcę się za wstawieniem czegoś mocniejszego tam :)

Jak dla mnie to raczej niepotrzebny pomysł z tym zwiększaniem mocy światła. Te diody są właśnie tak dobrane aby tylko delikatnie świeciły w nocy na tunel środkowy, że jak coś chcesz z niego sięgnąć to masz to lekko oświecone i widzisz mniej więcej gdzie co leży - nie musisz macać w całkowitej ciemności. Właśnie ten efekt mi się bardzo podoba w e39 bo w innych autach to trzeba w nocy macać na oślep jak się chce coś sięgnąć z rejonu tunelu środkowego.

A zrobione jest tak dlatego, że w nocy im ciemniej w kabinie, tym mniej się podczas jazdy męczy wzrok. Jak sobie rozjaśnisz świecenie na tunel to w nocy, przy dłuższej trasie szybciej będzie Ci się męczył wzrok. Chyba, że nie jeździsz dłuższych tras w nocy - wtedy można tam sobie wstawić nawet i lampy z solarium :)

Pzdr.

Opublikowano

Manolito77 z tym się zgodzę, że zbyt mocne światło w kabinie na dłuższą metę powoduje męczenie wzroku, ale po to jest przyciemnianie podświetlenia na desce i tych diod żeby sobie je w trasie przyciemnić i nie męczą wzroku.

Dlatego też miałem ostatnio przyciemnione i nie widziałem w ogóle działania tych diodek bo jechałem w nocy co prawda nie po trasie ale na drugi koniec miasta co zajęło mi dobre 40-50min i jak wracałem to już mnie trochę drażniło mocne czerwone podświetlenie zegarów i deski więc przyciemniłem i było ok :)

Zresztą zobaczymy czy w ogóle będzie mi się chciało z tym bawić, zobaczę czy w ogóle da się tam wcisnąć coś mocniejszego bez rzeźbienia bo tego raczej nie lubię robić w swoim aucie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie mam ich i mi nie brakuje.W czasie jazdy jak w aucie jest ciemno to jest lepiej.Co do podświetlenia zegarów to ten bursztyn i tak nie jest tak męczący jak czerwień w Seacie,a najlepiej odpowiadała mi zieleń w Skodzie.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja nie mam ich i mi nie brakuje.W czasie jazdy jak w aucie jest ciemno to jest lepiej.Co do podświetlenia zegarów to ten bursztyn i tak nie jest tak męczący jak czerwień w Seacie,a najlepiej odpowiadała mi zieleń w Skodzie.

Właśnie o to chodzi, że te diody bardzo minimalnie oświetlają okolice półeczki przy uchwycie na napoje i gałki skrzyni biegów. Ponieważ światło z tych diodek jest bardziej strumieniowe niż rozproszone to praktycznie w ogóle nie dekoncentrują wzroku w czasie jazdy w nocy a jak się spojrzy w te okolice do jednocześnie widać co gdzie leży w takim jakby półmroku i to jest w tym właśnie fajne - widać co gdzie jest a jednocześnie nie męczy wzroku. Mi w każdym razie to podświetlenie bardzo przypadło do gustu bo w poprzednim aucie musiałem w nocy po ciemku szukać gdzie co leży a tu taki niby bajer ale bardzo praktyczny.

co do kolorów podświetlenia to tak jak mówisz - czerwień w Seacie nieźle wali po oczach w nocy (jak pierwszy raz wsiadłem w nocy do Seata Leona rodziców to pierwsze co robiłem to w panice szukałem pokrętła od ściemniania podświetlenia bo na fullu to nie idzie wyrobić :shock: ) .

Ja dorzucam jeszcze do tego niebieski kolor z VW, do którego też moje oczy nie mogły się zbytnio przyzwyczaić jak jeździłem czasem w nocy Passatem brachola. Bursztyn, zieleń i biel to chyba najbardziej optymalne dla oka podświetlenia wnętrza kabiny.

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.