Skocz do zawartości

325Ci jakie klocki do tarcz mikoda, miękkie czy twarde ?


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zamiar zaryzykować kupno takich oto tarcz i w związku z tym mam dylemat jakie dobrać do nich klocki, bo jak wiadomo, zarówno tarcze i klocki dzielą się na miękkie i twarde, więc chciałbym aby wszystko dobrze do siebie pasowało. Najchętniej skompletował bym do nich textary, czy taki zestaw będzie odpowiedni ?

 

Czy posiada ktoś taki zestaw w 325-330 ? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za wszelkie opinie na temat sprawowania się tych tarcz przy dynamicznej jeździe, czy się nie krzywią, czy nie biją i ogólnie czy warto, czy lepiej kupić zwykłe wentylowane brembo.

 

Ps. Z tego co wiem są to tarcze produkowane w Częstochowie ;)

 

Z góry dzięki za pomoc i od razu 'proszę o wybaczenie' moderatora który będzie musiał przenieść mi ten temat do działu o hamulcach do którego nikt nie zagląda :mrgreen: Poczuwam się do winy i jestem świadom grożącego mi ostrzeżenia :D Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 330Ci faktycznie nie produkują, ale nie jest to dla nich jakaś powalająca wielkość, w ogóle jak na aktualne warunki to żadna rewelacja w końcu to 320mm, a ich sprzęt nie ma ograniczeń w wytworzeniu takich tarcz gdyż jak sami piszą na stronie:

 

"(...) Park maszynowy umożliwia produkcję

wyrobów o gabarytach do 600x600x500 mm (...)" ;)

 

Wracając do tematu, posiada ktoś takie tarcze w swoim aucie ? Dokupując do nich klocki wyjdzie ponad 400zł, za tą cenę można mieć komplet tarcz z klockami ate czy brembo ale jestem ciekaw polskiego produktu, dlatego też pytam o opinie, jeśli nikt nie odpiszę to pewnie zaryzykuje i sam się przekonam. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze są bardzo fajne, co prawda nie mam u siebie (za duza tarcza - nie znalazłem u nich tarcz większych niż 305 jeśli dobrze pamiętam), ale

zamontowaliśmy je razem ze znajomym w jego Mercedesie s210 E320CDI - wersja nawiercana i frezowana. BAJKA ! :D

 

Podczas hamowania ma się wrażenie ze tarcza dosłownie konsumuje klocki (chociaż zużycie jest normalne) a efektywność hamowania jest

naprawdę rewelacja. Jóź nie raz na trasie koleś za nami dostawał dużych oczu podczas ostrzejszego dohamowania :twisted:

 

Kilka razy już ich męczyłem o większe tarcze bo bardzo chętnie bym je u siebie zamontował - niestety maile bez odpowiedzi.

Szkoda bo zrobiły by furorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze jakie kolega ma do nich klocki, tzn. jakiej firmy i czy nie wydają żadnych pisków. Narazie posiadam oryginalne tarcze i klocki textar i jestem zadowolony ale w najbliższym czasie będę musiał je zmienić i wiem, że będą to te mikody i również chciałbym do nich założyć textary ale nie wiem czy to będzie odpowiednio ze sobą grało.

 

Ps. Jeszcze do niedawna nie mieli tarcz do 325 czyli 300mm, więc może stopniowo powiększają swoją ofertę o coraz to większe rozmiary i wkrótce pojawią się też do 330.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem u siebie w escorcie RS 150KM takie tarcze i klocki ATE , Ferrodo klocków producent mi nie polecał , mówił że za twarde i z tymi tarczami popiskują. Ale teraz spore koncerny , takie jak brembo przestają produkować tarcze nawiercane , ( przynajmniej do tych słabszych fur ) ponieważ często się dziórki zapychały pyłem z klocków no i wiercenie oczywiście osłabia tarczę , co się z tym wiąże na tarczach pojawiają się mikro-pęknięcia :duh: ( znam to z doświadczenia , brat ma FIATA COUPE 2.0 20V turbo , ma brembo i takie właśnie problemy) :cry2: .Wracając do tematu tarcz , u mnie spisywał się ten zestaw rewelka (ale auto lekkie 1160KG) :cool2: http://img687.imageshack.us/img687/7607/img1987e.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, w mojej e34 520 24V mam zamontowane tarcze MIKODA nawiercane i nacinane lecz lite nie wentylowane i zakupiłem do nich na allegro klocki KRAFTA albo HARTA, już dokładnie nie pamiętam bo było to w maju. I niestety dzisiaj musiałem zamówić klocki REMSY bo ze starych zostały tylko dosłownie blaszki bez okładzin posting.php?mode=reply&f=69&t=119937#. Zdecydowanie za miękkie bo tarcza jak nówka bez żadnych rys. Jeżdżę głównie po mieście tak więc prędkości max 100-110 ,oczywiście tu gdzie można ;).

Mam nadzieję ,że moja wypowiedz coś pomogła. Pozdrawiam KAZAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas hamowania ma się wrażenie ze tarcza dosłownie konsumuje klocki (chociaż zużycie jest normalne) a efektywność hamowania jest

naprawdę rewelacja. Jóź nie raz na trasie koleś za nami dostawał dużych oczu podczas ostrzejszego dohamowania :twisted: quote]

:D Nie chcę bynajmniej Ciebie urazić ale śmieszy mnie Twoja wypowiedź. Ostre hamowanie przy tarczach nacinanych czy nawiercanych jest głośniejsze - stąd te wrażenie tej "konsumpcji klocków" i rewelacyjnego ich działania.

Miałem do czynienia z ATE PD, Brembo Max jak również z Zimmermanami (które są wykonane ze stopów wysoce naweglanych - a w przypadku Mikody raczej nie) i powiem szczerze że nie zauważyłem znaczącej różnicy. W ekstrymalnych warunkach gdzie wyhamowujesz kilka razy z predkości 160-180km/h do prawie zera w krótkim odstępie czasu te dodatkowe chłodzenie by się sprawdziło ale na pewno nie przy jednokrotnym hamowaniu.

Jak do normalnej eksploatacji (wcale nie wolnej jazdy) w zupelności wystarczą gładkie tarcze. Chyba że komuś zależy bardziej na efekcie wizualnym - to proszę bardzo.

Dodam że z tymi "sportowymi" tarczami u mnie współpracowały klocki zwykłe ATE oraz Textar i nie było żadnych pisków czy zauwazalnie większego ich zuzycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega śmiga na MIKODA GT nawiercane frezowane wentylowane e39 525, sprawiają się bardzo dobrze prawie o połowę tańsze od ate klocki schodzą szybciej a polecam klocki firmy FERODO. Sam teraz będę zamawiał taki zestaw do swojej maszyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.