Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ech, nikt tego nigdzie nie pisał... na FV dopiero widzę - country of origin: China. No zobaczymy... ;)

 

Na moich nowych tarczach Brembo xtra jest taki sam napis ;)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przyleciały, bez żadnych dodatkowych naliczeń.

Może dziś zmienię, jak nie będzie nic pilniejszego do roboty ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wczoraj założyłem. Pokręciłem się po okolicy, hamują i nie piszczą ;) jakiejś drastycznej różnicy nie czuję, zobaczymy jak będzie.


Pytanie - do czego służą te łopatki\skrzydełka na klockach?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nowe doniesienia. Jednak potrafią sobie pisnąć - ale tylko przy pierwszym hamowaniu, po długim np. nocnym postoju i tylko na wstecznym.

Gdybym nie wyjeżdżał rano tyłem z podwórka, to nawet bym nie wiedział.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Dokładnie jak wyżej, żadne ate czy zimmerman nie równa się OEM zestawowi. Wtedy takie seryjne hamulce z tarczą 330mm naprawdę dają radę, no chyba że ktoś regularnie podróżuje z prędkościami ponad 180 no to rzeczywiście..

A jeśli ktoś tak podróżuje? Pytam bo jeżdżę głownie autostradami. 6000km temu zmieniłem tarcze na ATE i teraz tak biją, że znów muszę zmienić. Piasty, zawieszenie w porządku. Poprzednio były właśnie ori i ja na nich zrobiłem około 40000, a ile poprzedni właściciel to nie wiem. Więc było na pewno lepiej, odnosiłem też wrażenie że lepiej to hamowało. Czy można znaleźć jeszcze coś trwalszego?

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W dniu 4.05.2023 o 17:32, GR napisał(a):

Przyleciały, bez żadnych dodatkowych naliczeń.

Dziś przyleciało rozliczenie z FedEx'u

Chory kraj. FV mają załączoną na kwotę 44,79$ podają kurs przeliczenia 4,2244zł, ale kwota chyba niegodna, bo pojawia się pojęcie wartości statystycznej 316zł, co pooduje, że VATu i opłat celnych (nie cła) jest do dopłaty 101,29zł. Nadal opłacalny zakup, ale niesmak jest, że kasują za wymyśloną kwotę, a nie faktyczną.

Pomijam fakt, że dziś 12 czerwca i listem zwykłym wpadło do skrzynki, a nadanie 29 maja z terminem płatności 7 dni 😉

 

PS. przestały popiskiwać rano na wstecznym 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak to zwykły list i tak szanują klienta to ja bym poczekał na rozwój wydarzeń.

FedEx to totalne g**no. U mnie do pracy notorycznie nie przyjeżdżają paczki. Normalną sytuacją jest że o 13 potrafią wystawić status doręczenia "nie zastano odbiorcy".

spacer.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Petenta 😉 FedEx przesyła FV, ale to urząd celny robił rozliczenie (tak w ogóle to zrobił to 1 maja 😉)
Już zapłaciłem. Za dużo pechowych sytuacji ostatnio, żeby odłożyć zapłacenie stówki na później i zostać upomnianym 😉 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kupiłem ostatnio z tego samego sklepu, te same klocki, ale na tył. 

Jakby co, to wybierajcie wysyłkę DHLem, przyjaźniej rozliczają opłaty\podatki 😉 tym razem do dopłaty było 28pln.

  • Dziękuję 1

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Czy ktoś jeździ na tarczach 330mm z E89? Kupiłem zaciski od 330d gotowe do założenia za 65zł xD i myślę czy założyć zwykle tarcze czy z alu dzwonem. Różnica w cenie spora ale podobno w teorii są mniej podatne na skrzywienie. Moje Textar 312 biją jak cholera z każdym miesiącem co raz gorzej odkąd kupiłem auto.

Numer oryginałów 34116794427

 

Opublikowano

Miałem problem z tarczami przerabiałem  ATE ,TEKSTAR, jakieś niemarkowe zawsze lipa, ostatnio kupiłem polskie nie podam nazwy nie robię reklamy, ale tarcze spisują się świetnie moje tarcze mają rozmiar 312mm.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

A zabezpieczenie antykorozyjne na tych Zimmermanach jest ok? Pytam bo moje Textar zgniły a założone w podobnym czasie ATE w drugim aucie wyglądają wręcz idealnie po trzech latach.

Edytowane przez raz3rek
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
W dniu 12.06.2023 o 18:47, GR napisał(a):

PS. przestały popiskiwać rano na wstecznym 😉 

Zrobiło się zimno i pierwsze dwa, trzy naciśnięcia hamulca to pisk, jak na starych klockach 😉

Tak już będzie? Bo nacinana tarcza, bo takie klocki - czy walczyć? Tylko za bardzo nie wiem z czym 😄 

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walczyć. Wyjąć klocki, obejrzeć blaszki i zobaczyć czy zacisk pływa. Dobrze wyczyścić szczotką i będzie chodzić.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Przy wymianie oczyściłem zacisk i nasmarowałem klocki na styku z tłoczkiem. Smar był dołączony do klocków, blaszki też.
Nigdzie nie widziałem w poradnikach, żeby smarować coś jeszcze w zaciskach M. Ale może coś przeoczyłem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Cytat

ATE Plastilube jest niezastąpionym środkiem smarnym do stosowania podczas naprawy i serwisie układu hamulcowego. Specjalny smar zapobiega rdzewieniu klocków hamulcowych w jarzmie zacisku i zapobiega piskom hamulców. W tym celu prowadnice klocka i tylna płyta klocków hamulcowych musi być pokryta ATE Plastilube przed zamontowaniem w zacisku hamulca. ATE Plastilube nie zawiera metalu i idealnie nadaje się do stosowania na aluminiowych zaciskach hamulcowych.

UWAGA: Nigdy nie nakładać Plastilube na powierzchnie cierne tarczy hamulcowej i klocka lub na części gumowe!

 

Opublikowano (edytowane)

Można również kupić za groszowe sprawy (2zł/szt) tuleję prowadząca zacisku ATE 11.8171-0022.1

Całkowicie inna guma niż w zestawach Frenkit, Autofren itd.

Edytowane przez raz3rek
  • Członkowie klubu
Opublikowano

W tych zaciskach M-Sport to tylko tył klocka można przesmarować, co robiłem. Blaszki były nowe w zestawie, to założyłem, jedynie pinów blokujących nie wymieniałem, wyglądały OK. Może za słabo wyczyściłem zacisk, choć trochę zmywacza i szmatek poszło 😉 Piszczą jak jest zimno, tylko po długim postoju i przez dwa, trzy pierwsze wdepnięcia.
Za parę dni serwis olejowy, powiem, żeby zerknęli. 

W hamulcach M-Sport też jest ta tuleja? bo przy wymianie klocków nie zdejmuje się zacisku z jarzma, jak w klasycznym zestawie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

To jest do zacisków ATE. Skoro przesmarowane to widocznie taka mieszanka klocka która piszczy. Mam to samo z Textar. A używałeś krwawej felgi do mycia kół? Bo słyszałem, że psikanie po tarczy może powodować taki efekt. Płyn dostaje się na klocek i go niszczy.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak, używam deironizerów (uwielbiam te nazwy 😄 ) - ale tego bym nie łączył 😉 przelałem chemii detailingowej już trochę i nigdy nie miała na to wpływu 😉 
Jest środek (ADBL Bubble Maker), którym można psiknąć na tarczę, przed deironizerem czy tam w ogóle myciem i lotna rdza nie wyłazi, ale tego nie używałem jeszcze 😄

Ja coś czuję w kościach, że będę musiał z tym żyć zimą... i coś pewnie dokłada się do tego nacinana tarcza (gdzieś w tych wątkach hamulcowych czytałem). Na szczęście to nie jest cały czas (jak na starych klockach TRW), tylko dwa, trzy razy po postoju dłuższym.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

U mnie też teraz przy niskich temperaturach otoczenia pojawia się bardzo delikatne piszczenie jak stoję w korkach - tyle że mocno nieregularnie. Czasami piszczy przez kilka km ruszania i zatrzymywania a czasami raz i spokój.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.