Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

PAnowie . Czyszczenice czyszczeniem tak ? to dlaczego jesli sa czyszczone to przykladowo bicie pokazauje sie po przejechaniu 5, 7 , 10 czy nawet 20 tys/k ?

Moze to przypadek ablo styl jazdy , badz to ,ze te materialy co ORI sa gorszych jakosci i szybciej sie niszczą!

Pamietam jak kupowalismy 520D E60 W Niemczech . BMW mialo z 7 mm rantu i samochod hamowal z duzych predkosci jak szalony bez bicia ! Ledwo co przyjechalismy do PL zamontowalismy nowe zestawy i od razu problemy ( zamienniki ponoc b.dobre ! ) . A to bicie przy 50 ,ze kierownicy nie mozna utrzymac a na drugim zestwie taki pisk ,ze juz z daleka wiedzialem a raczej slyszalem ,ze samochod nasz jedzie. Nadal sadzę ,ze za malo osob wypowiada sie co do ORI . Jak ja bymem w BMW to mieli jeden zestaw tarcz i klocow. A jak patrzysz na inne z firmy to katalogu 100 stronnego to malo . Od tarcz i klockow jakis zielonych , czerwonych , PRO Super HIPER MEGA ULTRA POWER M ! jaki to ma sens ?

Chyba caly ten system sprzedazy zamienikow ma sie nijak to tego co oferuje . BO producent zrobi tak jak bedzie chcial . I jesli po 20 tys padna nam tarcze to tylko dlatego bo w planie tak bylo zalozone . Ze mają sie zniszczyc . Taki jest moje zdanie .

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To tak i szybko zrobiles mi zeszlo 12 godzin z pomalowaniem wszytskich 4szt jak robilem swapa hebli :mrgreen:

 

Kilka godzin to samo czyszczenie. Do tego malowanie zacisków dwa razy i złożenie wszystkiego w całość.

W sumie 3 dni z przerwami :D

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Z tym pedantycznym czyszczeniem to też bez przesady-czyste (lub czyste i nasmarowane) mają być pary współpracujące, kontrola działania i stanu wszystkich elementów i tyle, czyszcząc pedantycznie każde jarzmo i zacisk możemy co najwyżej poprawić swój nastrój i jednocześnie go pogorszyć, mając świadomość że za 1000 km to wszystko będzie tak samo brudne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

fzhut nie zgadzam sie z Toba,ja wyczyscilem jak trzeba pomalowane rowniez jak Bog przykazal i wygldaja idealnie :!:

Przy kazdym myciu wystarczy myjka cisnieniowa przemyc i wygladaj jakby nowe byly :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fzhut nie zgadzam sie z Toba,ja wyczyscilem jak trzeba pomalowane rowniez jak Bog przykazal i wygldaja idealnie :!:

Przy kazdym myciu wystarczy myjka cisnieniowa przemyc i wygladaj jakby nowe byly :cool2:

 

Jestem tego samego zdania.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne ze ma tylko ze nie od razu po jakms czasie uzbiera Ci sie taki brud ze klocek zle pracuje,musialbys rozebrac samemu i zlozyc wtdy bys wiedzial o co kaman :cool2:
Opublikowano
Kolego chyba się podwójnie nie zrozumieliśmy. Po pierwsze mówiłem, że nie ma sensu czyszczenie takich elementów jak np ramiona jarzma, ale mówiłem wyraźnie, ze elementy współpracujące (i uściślając - ich okolice również) należy bezwzględnie wyczyścić oraz część przesmarować odpowiednimi do tego środkami (większość pewnie używa smarów miedziowych i jest zadowolona, że dba o układ hamulcowy :P ). Tylko nie rozumiem jak można czyścić pół dnia jedną ośkę, mi w warunkach domowych bez podnośnika kolumnowego wystarczają 2-3h na wymianę kompletu wraz z czyszczeniem i pomiarami. Co do własnoręcznego rozbierania i diagnozy układów hamulcowych to ze względu na wykonywaną pracę przez tydzień przewija się przed moimi oczami tyle, ile pewnie przez całe życie nie widziałeś (nie obrażając oczywiście) :cool2: Ludzie zajmują się głupotami zamiast skupić się na rzeczach ważnych, powiedz mi np ile razy mierzyłeś podczas serwisowania tarcze i piastę zegarówką, pewnie nawet dopuszczalnych wartości nie kojarzysz - to są rzeczy ważne, tak samo jak dobór odpowiednich materiałów i rzetelna kontrola układu hydraulicznego a nie jak większość sądzi malowanie zacisków i chuchanie żeby zawsze świeciły się jak łańcuch na szyi cygana - to wpływu na Twoje bezpieczeństwo nie ma. Do tego zwisające zaciski podczas szlifowania piast i jeszcze wiele innych fuckupów :nienie:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A no misiu kolorowy jak zmienialem heble na wieksze od Z4 wtedy tak je czyscilem,nie tak jak ty z grubsza na aucie,wszystkie rozkrecane i czyszczone pozniej malowane itp ... :mrgreen:

Serio mierzy sie nie wiedzialem :mad2:

NAwet nie przyznawaj sie ze jestes mechanikiem bo 90% z nich wali sztuke zeby tylko kasa sie zgadzala :mad2:

Opublikowano
Gdybym był mechanikiem to bym "walił sztukę" tak jak mówisz :) Btw jestem ciekaw czy rzeczywiście mierzysz cokolwiek poza grubością tarczy, zazwyczaj wymiana pod domem i na zasadzie - nie bije na sterze to jest okej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybym był mechanikiem to bym "walił sztukę" tak jak mówisz :) Btw jestem ciekaw czy rzeczywiście mierzysz cokolwiek poza grubością tarczy, zazwyczaj wymiana pod domem i na zasadzie - nie bije na sterze to jest okej.

 

...a co można zmierzyć w domowych warunkach, poza grubością tarczy - no chyba nie owalność?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Nie mówię o tym co można zmierzyć w domowych warunkach tylko o tym co powinno się zmierzyć bez względu na warunki. Dlatego też wyznaję zasadę - nie mam wystarczającego zaplecza i wiedzy - nie ruszam.
Opublikowano

Koledzy moze skupmy sie na temacie "jakie klocki i tarcze hamulcowe" a nie co i jak gdy sie wymienia itd, a polemike o tym o czym piszecie, przeniesmy do odpowiedniego tematu, bo niepotrzebnie wybijacie ludzi w watku w temacie

 

Wracajac do tematu, zalozylem komplet tarcz, klockow i zestaw recznego firmy PAGID, jak narazie jest ok, zrobilem dopiero jakies 5000km, chociaz musze przyznac ze wczesniej mialem ori i wydaje mi sie ze lepiej hamowaly :/

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Opublikowano
W zeszłym roku w październiku założyłem tarcze EBC Turbo Groove (nacinane i nawiercane) i do tego klocki Green Stuff i poza świetnym wyglądem, równie świetnie się spisują. Wcześniej miałem tarcze ATE i klocki Ceramic. Po kilku mocniejszych hamowaniach z większej prędkości hamulce ogromnie traciły na skuteczności. Przy EBC i trasie 800 km. (cały czas autostrada) skuteczność jest taka sama przez całą podróż. Jestem z tego kompletu bardzo zadowolony i z czystym sumieniem mogę go polecić. Oczywiście dobre opony to podstawa jeśli chodzi o całokształt skuteczności hamowania, ale to już na inny temat :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy jakie klocki na tył? Ceramiczne czy zwykłe? Jeśli ceramiczne to ate, Jurid czy textar?
BMW ----> Bandżo Może Wszystko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy jakie klocki na tył? Ceramiczne czy zwykłe? Jeśli ceramiczne to ate, Jurid czy textar?

 

Wszystkie trzy firmy są godne uwagi. Jurid i Textar są montowane fabrycznie w BMW.

Nie wiem jakie ceny ma Jurid ceramic, ale Textar ceramic jest droższy od ATE ceramic (przynajmniej do 3.0d),

 

Rok temu szukałem klocki Textar epad (seria ceramic) na tylną oś, i były niedostępne, więc kupiłem tarcze Textar Pro + klocki Textar zwykłe. Po roku użytkowania wszystko OK (porównywalnie z oryginałem który miałem wcześniej zamontowany). Do pełni szczęścia brakuje tylko aby klocki nie pyliły.

Co do trwałości i hałaśliwości klocków "ceramic" opinie są bardzo podzielone.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Ja kupiłem taki zestaw :

 

Przód tarcze OEM BMW+ klocki textar + czujnik ATE

TYŁ tarcze textar + klocki textar + czujnik textar

 

Co prawda przejechałem dopiero 1000 km , ale juz hamuje zdecydowanie lepiej niż poprzedni zestaw czyli

 

Tarcze ORI + klocki ATE CERAMIC. Mam wrażenie że teraz jest tak jak było od nowości.

 

Klocki ATE Ceramic - były bardzo ciche, bardzo mało pyliły i wolno się zużywały, ale hamowanie wydawało mi sie jakieś takie tępe..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kilka dni temu zamontowałem przednie tarcze i klocki (TEXTAR) w 320i i niestety piszczą przy delikatnym hamowaniu. Przed montażem wszystko było dokładnie oczyszczone i została użyta pasta montażowa ATE. Przedtem miałem tarcze BMW i klocki TEXTAR i nie było problemów. Macie jakieś pomysły jak pozbyć się tego piszczenia. Kiedyś ktoś pisał, ze po pewnym czasie się ułożyło i piszczenie ustało.
Opublikowano
klocki moga delikatnie piszczec na poczatku, po 1000 km powinno wrocic do normy jezeli sa dobrze zainstalowane.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klocki moga delikatnie piszczec na poczatku, po 1000 km powinno wrocic do normy jezeli sa dobrze zainstalowane.

 

Dzięki za info - pozostaje zatem czekać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.