Skocz do zawartości

[E87] 120d Filtr cząstek stałych


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

Ale jak pisałem, wcześniej samochód można było doposażyć w filtr - rury przecież nie zmieniali. Jeżeli po doposażeniu ikonka filtra musiała się pokazać w menu serwisowym to ... nie mam filtra :))) Raczej mnie to cieszy - ale z drugiej strony miałem zieloną naklejkę na szybie co może oznaczać, że go mam. Chyba bez zaglądania pod spód się nie obędzie - a co ciekawsze byłem od początku przekonany, że filtr jest i dlatego do tej pory nigdy w serwisie nie pytałem o to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tu znalazłem coś z E90. Konstrukcja mniej więcej ta sama, więc można to jakoś sprawdzić. Jutro zobaczę u siebie.

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=115735

 

UPDATE:

Po przeczytaniu tego dokumentu, ten filtr raczej jest pod autem aniżeli gdzieś blisko silnika.

http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2006/plenary2/2006_deer_mattes.pdf

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem dpf jest bezpośrednio za turbosprężaką. Po otworzeniu maski nawet go widać po lewej stronie, poniżej wlewu płynu do spryskiwacza.

DPF to nic innego, jak katalizator, tylko jest troche w inny sposób zbudowany wewnątrz i nie widać go z góry.

w katalizatorze jest tylko sonda lambda, a w DPFie jest lambda i więcej urządzeń podłączonych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie się wydaje, że jednak widać. Przynajmniej w przed liftowej 120d. Można go obejrzeć (ale nie w pełnej krasie). Za korkiem wlewu spryskiwacza, pomiędzy nim a plusem od aku. Trzeba jednak poświecić latarką i można zobaczyć bok tej puszki od dpf. Jest dokładnie za turbo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że jednak widać. Przynajmniej w przed liftowej 120d. Można go obejrzeć (ale nie w pełnej krasie). Za korkiem wlewu spryskiwacza, pomiędzy nim a plusem od aku. Trzeba jednak poświecić latarką i można zobaczyć bok tej puszki od dpf. Jest dokładnie za turbo.

Może widziałeś coś takiego :

http://www.allegro.pl/item838876497_chlodnica_spalin_bmw_1_e87_2_0d_06_r.html

To jest coś innego, ja mam ten recyrkulator czy jak się to zwie, ale to nie jest DPF.

U mnie w 120d przed liftem nie ma DPF'a, ktoś wogóle ma z tego forum DPF'a w przed liftowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powolutku dochodzę do wniosku, że chyba przed liftem nikt nie ma DPFa i dobrze :D :8) :lol: mniej errorów :mrgreen:

 

to co jest na aukcji to tzw. chłodniczka spalin - nie ma nic wspólnego z DPFem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czyli raczej przedliftowe wyjezdzaly z fabryki bez Dpf ? Ewentualnie mogly byc dokladane pozniej (szczegolnie w niemczech) :mrgreen:

moja 2005 przed liftowa - bez DPF i spokój :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam bryke przed liftem i mam DPF-a :( na kompie pokazuje wymiane za 160000tysi a ma nalatane 39tysi z groszami

 

jesteś pewien w 100% że masz DPF'a, a jaką masz rure na końcu delikadnie skierowaną w dół, czy prosta? możesz wstawić foto z komputera, który świadczy o "wymianie" DPF'a?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo prosze :) wstawiam fotke z kompa a co do rury to jest delikatnie skierowana w dol...

http://images36.fotosik.pl/166/a5eec419cb0298d0m.jpg

wiem ze to nie temat tutaj ale chce zapytac o jedna rzecz :) jak z chipem ? wplywa to znaczoco na zywotnosc DPF-a ? bo zamierzam sobie zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dobra a czy ktoś z Was wycinał DPF :twisted: Niestety we wtorek jestem zmuszony to zrobić i mam pytanie czy macie z tym jakieś doświadczenia ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca w temacie, ale przynajmniej o filtrze DPF - czy są jakieś zalecenia BMW co do "wypalania" filtra w trakcie jazdy? ostatnio pan z serwisu zupełnie innej, japońskiej, marki mówił, że trzeba taką procedurę jazdy ok. 15 minut z prędkością ponad 40km/h robić "jak najczęściej", "a w zimie to zwłaszcza". Brzmi dość dziwnie, ale pan był z ASO i jeździliśmy właśnie tym sprzedawanym przez niego autem. Dla ułatwienia - koszt wymiany u nich to, z tego co pamiętam, 12 tysięcy, możliwe do pojawienia się baaaardzo szybko. Jak jest u nas?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a czy ktoś z Was wycinał DPF :twisted: Niestety we wtorek jestem zmuszony to zrobić i mam pytanie czy macie z tym jakieś doświadczenia ??

 

Ja nie mam w moim 120d DPF'a więc to mnie nie dotyczy.

 

Ale jest dużo zakładów które usuną Ci filtr i zmodyfikują oprogramowanie żeby błędów nie łapał.Najlepiej udać się do renomowanego tunera w twojej okolicy.

Na allegro reklamują się też firmy które programowo usuwają DPF'a, no ale z tego co zrozumiałem to tylko wyłączają w komputerze lub emulują urządzeniem zewn. działanie DPF'a i w ten sposób oszukują sterownik. Ciężko wypowiedzieć się o ich jakości usług. Dla mnie trochę lipa bo auto dalej jest przytkane fizycznie DPF'em tylko, że soft nie melduje błędów, ciekawe czy zakładają że filtr już jest przepalony na wylot i nie będzie przytykał wydechu :)

 

Ja oczywiście jestem zwolennikiem modyfikacji mechanicznego usunięcia DPFa (chyba robią wytłuczenie wkładu filtra w środku i zostaje sama puszka) i modyfikacja programowa (odczytanie programu, modyfikacja i wgranie z powrotem). Jak już odczytają ten program to nic nie stoi na przeszkodzie żeby lekkiego moda zrobić :) Bez DPF'a po programie wyjdzie więcej niż analogiczne auto z DPF.

 

Więcej info:http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7249

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę wyciąć PDF w 3 letnim aucie, przebieg 40k km, PDF cofa ON i miesza z olejem. Była akcja serwisowa, wgrywali soft i nic, wymiana oleju 800 PLN'ów, wczoraj "wypalali" PDF a polegało to na tym, że przez 1,5h silnik pracował na 2,5k obrotów, pytam się co to daje ... a oni do mnie, że nie tylko Volvo w D5 boryka się z tym problemem ... , wkońcu się :zlosc: :zlosc: i wycinam PDF i wgrywam program na 210 KM ... zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Muszę wyciąć PDF w 3 letnim aucie, przebieg 40k km, PDF cofa ON i miesza z olejem. Była akcja serwisowa, wgrywali soft i nic, wymiana oleju 800 PLN'ów, wczoraj "wypalali" PDF a polegało to na tym, że przez 1,5h silnik pracował na 2,5k obrotów, pytam się co to daje ... a oni do mnie, że nie tylko Volvo w D5 boryka się z tym problemem ... , wkońcu się :zlosc: :zlosc: i wycinam PDF i wgrywam program na 210 KM ... zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Pisz na bieżąco jak sprawuje się auto i jak zmieniło jego zachowanie bezpośrednio po zmianach. Mnie zawsze z tym wycinaniem dpf niepokoiła jedna sprawa. Skoro turbina w założeniach konstrukcyjnych miała mieć za swoimi łopatkami zwiększone ciśnienie wywołane istnieniem dpf to co się stanie jak tego ciśnienia za nią nie będzie. Czy nie będzie to miało wpływu na jej trwałość? Jeśli możesz to spytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze z tym wycinaniem dpf niepokoiła jedna sprawa. Skoro turbina w założeniach konstrukcyjnych miała mieć za swoimi łopatkami zwiększone ciśnienie wywołane istnieniem dpf to co się stanie jak tego ciśnienia za nią nie będzie. Czy nie będzie to miało wpływu na jej trwałość?

Nie ma to wpływu, odetkanie wydechu pomaga zredukować lag czyli sprężarka szybciej będzie się wkręcała i szybciej pojawi się doładowanie.

Wszytko jest sterowane elektronicznie, komputer ma założone parametry i tego pilnuje. Możesz się uspokoić w kwestii żywotności turbiny. Jeżeli nie wyłączasz silnika wtedy gdy pracuje na wyższych obrotach, to turbinie nic nie grozi. Film olejowy (warstwa oleju) jaki jest w łożysku zapewnia jej właściwe smarowanie bez ciśnienia z ukł. wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Tylko nie oni poważnie szanuj swoje pieniądze i obsługę jaką firma za taką cenę powinna Ci zapewnić..... też byłem na nich napalony mimo ostrzeżeń z każdej strony i co ..... wilkie g.... skusiłem się i narzekam na nich jak szlag.... warto czasem poszukać dłużej żeby się nie spalić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
zobaczymy jak będzie ... robię to VTECH'u wycięcie PDF, wgranie softu plus zmiana mocy 3000 PLN

 

Tylko nie oni poważnie szanuj swoje pieniądze i obsługę jaką firma za taką cenę powinna Ci zapewnić..... też byłem na nich napalony mimo ostrzeżeń z każdej strony i co ..... wilkie g.... skusiłem się i narzekam na nich jak szlag.... warto czasem poszukać dłużej żeby się nie spalić....

..ze tak spytam...co ci zachrzanili..obsługa?...program?...bo co do modów które mi pisze Tomek P...nie mam żadnych zastrzeżeń, zawsze według życzeń...ostatnio przyjeżdżają do mnie same e90 320d i chipy wychodzą wzorcowe...także z DPF...a co do wyłączania programowego filtrów, to przecież Vtech jest prekursorem w tej dziedzinie w Europie i większość tunerów używa ich programów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.