Skocz do zawartości

E34 524TD cały czas grzeje w kabinie


adama35

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Prawdopodobnie masz uszkodzone elektrozawory. Tak miałem w moim poprzednim E34, można też sprawdzić regulacje temp. (pokrętła). Za pomocą miernika można sprawdzić czy podają napięcie do elektrozaworów (należy ściągnąć wtyczkę z elektrozaworów są tam trzy piny zasilanie,lewa i prawa strona ).
BMW E34 525 TDS 96' TOURING
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prościej żaróweczką się sprawdza na 12V. Miałem to samo, ale mi grzało cały czas na nogi, starą cześć rozebrałem na czynniki pierwsze. Jednak po oględzinach jest to nienaprawialne bo w jednym miejscu wszystko zalane jest silikonem a w nim są wtopione cienkie kabelki, które łatwo zerwać. Ja miałem zapieczony jeden ‘’grzybek". Na twoim miejscu jeszcze popróbował lekko popukać młoteczkiem gumowym po elektrozaworach może odbiją... Jak nie to trzeba tą cześć wymienić i po problemie. Ja płaciłem za sprawna używkę 150zł z wymianą może dużo, ale miałem już dość spoconych nóg :duh:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prościej żaróweczką się sprawdza na 12V. Miałem to samo, ale mi grzało cały czas na nogi, starą cześć rozebrałem na czynniki pierwsze. Jednak po oględzinach jest to nienaprawialne bo w jednym miejscu wszystko zalane jest silikonem a w nim są wtopione cienkie kabelki, które łatwo zerwać. Ja miałem zapieczony jeden ‘’grzybek". Na twoim miejscu jeszcze popróbował lekko popukać młoteczkiem gumowym po elektrozaworach może odbiją... Jak nie to trzeba tą cześć wymienić i po problemie. Ja płaciłem za sprawna używkę 150zł z wymianą może dużo, ale miałem już dość spoco

 

Jeszcze raz mozesz napisac o co chodzi? bo niebardzo kumam a mam ten sam problem....nogi gorace,teraz jest chlodno to ok,ale latem jest tragedia.Co bym musial wymienic by sie tego pozbyc?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Prościej żaróweczką się sprawdza na 12V. Miałem to samo, ale mi grzało cały czas na nogi, starą cześć rozebrałem na czynniki pierwsze. Jednak po oględzinach jest to nienaprawialne bo w jednym miejscu wszystko zalane jest silikonem a w nim są wtopione cienkie kabelki, które łatwo zerwać. Ja miałem zapieczony jeden ‘’grzybek". Na twoim miejscu jeszcze popróbował lekko popukać młoteczkiem gumowym po elektrozaworach może odbiją... Jak nie to trzeba tą cześć wymienić i po problemie. Ja płaciłem za sprawna używkę 150zł z wymianą może dużo, ale miałem już dość spoco

 

Jeszcze raz mozesz napisac o co chodzi? bo niebardzo kumam a mam ten sam problem....nogi gorace,teraz jest chlodno to ok,ale latem jest tragedia.Co bym musial wymienic by sie tego pozbyc?pozdrawiam

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG71&mospid=47396&btnr=64_0114&hg=64&fg=18

część 15 to powszechnie nazwane elektrozawory

 

Najpierw trzeba sprawdzić czy w ogóle dochodzi zasilanie do elektrozaworów. Do tego potrzebny jest miernik bądź żaróweczka na 12V z kablami, tak jak wcześnie było wspomniane. Trzeba odpiąć wtyczkę od elektrozaworów i sprawdzić napięcie. Jeśli wszystko jest sprawne z zasilaniem owa żaróweczka powinna się płynnie zapalać i gasić przy kręceniu pokrętłem od ogrzewania. Jeśli tak jest to już na 99% wiadomo jest że winne są elektrozawory. Mogą być np. zapieczone tłoczki które to uniemożliwiają domknięcie/zamknięcie zaworu. Można puknąć lekko w elektrozawór młoteczkiem, ale wydaje mi sie, że nikła szansa w poprawę, wtedy trzeba szukać sprawnej używki.

 

Widziałem, że u mechanika jest jeszcze metoda na sprawdzenie samych elektrozaworów czy są sprane. Z tego co widziałem, wyglądało to tak:

-wykręcili elektrozawory tzn. wszystkie węże odpływowe i dopływowe

-podłączyli wtyczkę od zasilania, przekręcili zapłon

-jeden siedział i kręcił pokrętłami od ogrzewania a drugi dmuchał w bodajże dopływ elektrozaworów a palcami trzymał dwa kanały odpływowe(prawą i lewą stronę), puszczając palec danej strony a mamy kanał zamknięty(ogrzewanie wyłączone) elektrozawór nie powinien puszczać powietrza, po otwarciu(włączeniu ogrzewania) elektrozawór powinien się otworzyć i wdmuchiwane powietrze powinno swobodnie przelatywać przez zawór. Tak samo trzeba sprawdzić z drugim kanałem, oba muszą się swobodnie otwierać i zamykać.

 

Może troszkę zamieszałem, jeśli gdzieś się pomyliłem proszę o poprawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

 

Odnaiwam temat z nadzieją że ktoś będzie mógł mi pomóc.

 

U mnie objawy są takie że po odpaleniu auta i ustawieniu tem np na 22 stopnie (pokrętło) dmucha maxymalnie gorące powietrze które z czasem zaczyna być zimne.

przestawie na 24 dmucha ponownie gorące, do czasu... i tak dalej aż w końcu koniec skali i dmucha zimnym.

Dopiero po maxylalnym przekręceniu aż będzie klik dmucha gorące powietrze, co jest o tyle uciązliwe jak wczesniej koledzy pisali że nie ma możłiwości rególowania temperatury :duh:

 

Czy szukać przyczyny w pokrętłach? czy zaworach?

 

Ps. może ktoś wklei zdjęcie gdzie podłączyć wspomnianą żaróweczkę :idea: aby sprawdzić pokrętła :cool2:

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam,

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna leży w elektrozaworach. Znajdują się w nich gumowe membranki które pękają, i nie da się ich dokupić osobno. Kup sprawną używkę a wszystko wróci do normy. Znam temat z autopsji. Mam nadzieję ze masz właściwą ilość płynu chłodzącego.
Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak pisze przedmówca tez to przerabiałem u mnie membramy wogule nie było i wtedy woda dostaje sie do cewki zaklucajac jej prace.. mi udało sie to naprawic dorabiajac membranke z dentki rowerowej wyczytałem gdzies na forum ale nie polecam.. podziałało pare miesiecy a teraz znowu mam gorace na nogi z lewej str..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam troche inny problem w E34 540iA a mianowicie nie działa mi dmuchawa, mam klimatronic i jak reguluje siłę nawiewu to zaero reakcji, dmuchawa nie działa, dodam iż kiedyś działała tylko na max a sporadycznie działała tak jak należy. Od niedawna przestawała działać na pare minut ale po przejechaniu 2-5km załączała się. Jest teraz trochę zimno a nie mam pomysłu co to może być?? Proszę o pomoc co to może być i jak to naprawić
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

serdecznie witam podepne się pod ten temat by nie śmiecić nowym

mój problem jest taki że ze wszystkich wylotów temperatura powietrza leci tak jak ją ustawie nie ma z tym problemu ale niestety na tylną część przedziału pasażerskiego z tunelu środkowego wieje cały czas lodowatym powietrzem tak jak by było zasysane z zewnątrz, dodam że w zależności jak jest ustawiny wiatrak tak wieje, tylko to nieszczęsne lodowate powietrze, może macie jakieś pomysły z góry dzięki a bunia to 520 z vanosem z 94r z klimatyzacja ręczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego za odpowiedź bo juz miałem całe całość rozbierać i szukac przyczyny dopiero bym sobie roboty narobił :) choc akurat dziwne jest to rozwiązanie bo kumpel w passacie ma normalnie ciepły nawiew z tyłu :D ale trudno na pewno moja miłosc do marki z tego powodu nie minie jeszcze raz dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wtam wszystkich

 

Co do tego miecza od wentylatora kabiny to nie oplaca sie go naprawiac bo jest to nie mozliwe ze wzgledu na brak tranzystorow ktore sa odpowiedzialne za jego regulacje.

Ja swoj naprawiałem ale na zamiennikach ktore wytrzymały tylko miesiac.

Na allegro kupiłem uzywke za 50 zł i od roku juz działa do dzis.

Jak ci działa tylko nawiem ustawiony na max to masz spalone te tranzystory.

Natomiast nie pala sie bez powodu, musisz sprawdzic czy kable ktore ida do wentylatora nie sa nadpalone, te do wtyczki rowniez.

Jak bedziesz miał z tym problem to dzwon 500 236 866 chetnie pomoge.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

 

Co do elektrozaworów - wcale nie jest tragedia, można je naprawiać. Wymontowujesz, rozbierasz, dobrze czyścisz i delikatnie polerujesz jak zardzewiałe (jak iglica jest złamana wystarczy skleić jakimś klejem cyjanoakrylowym typu "kropelka", tam nie ma żadnych dużych przeciążeń), montujesz nowe elementy gumowe, składasz, uszczelniasz i montujesz z powrotem w aucie. Ewentualnie sprawdzić trzeba te kabelki czy nie pourywane/poprzepalane, małe prawdopodobieństwo że cewki będą uszkodzone. Tak czy siak spróbować warto, bo nowe to kupa pieniędzy, a z używkami taka sama loteria.

 

Człowiek, który sprzedaje zestaw gumek do elektrozaworów (robi je sam, forumowicz forum 7er):

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4973851

 

Mi właśnie przyszły gumki dziś (kupiłem: http://allegro.pl/item1159078777_bmw_e32_e34_e38_e39_zestaw_napr_elektrozawory.html ), idę do auta wymontować zawory. Później zostanie mi zobaczyć co się da zrobić z tym rezystorem "jeżem" (mam klimę z pokrętłami, nie zabierałem się jeszcze za to, trzeba poszukać).

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam. Czy może mi ktoś pomóc w takim problemie... ostatnio chciałem dobrać się do filtra pyłkowego. zatem zdjąłem schowek potem założyłem i [BAD]! ogrzewanie i nawiew całkiem mi wysiadło, mimo że nie ruszałem żadnych kostek, kabli itp. potem rozebrałem znów schowek przejrzałem wszystko kabelki, kostki i bezpiecznik. nic nie dostrzegłem niepokojącego. czy mógłby mi ktoś powiedzieć co ewentualnie mogę sprawdzić, bo już nie mam pomysłów... aha i przy okazji jak zdemontować ten panel na którym są suwaki i pokrętła od regulacji ciepło/zimno i biegów dmuchawy...? z góry dziękuję... może ma ktoś jakieś fotki... pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za filtrem jest panel z elektroniką klimy, więc jeśli ją masz to zobaczy czy nic nie przyciąłeś czy odpiąłeś lub zastanów się czy nie zrobiłeś zwarcia jakiegoś. Jeśli nie, a bezpieczniki są ok (pod maską) to cudów nie ma. Mogłeś ewentualnie uszkodzić jeża (rezystor dmuchawy) jeśli grzebałeś głębiej.

 

Jeśli chodzi o demontaż panelu klimy (nie klimatronika) to wyciągasz radio (OBC/zegarek nie koniecznie), z lewej strony panel trzyma się na zatrzask - wypychasz kostkę z 3 przyciskami (lub z podgrzewaniem szyby długi, zależnie czy z klimą czy bez), odginasz zatrzask z czuciem i wypychasz lewą stronę, prawą wysuniesz. Później to zależy czy chcesz odpinać linki czy nie. Z resztą było nawet ze zdjęciami tu na forum:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44447

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.