Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy - wymiana


eXiDe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie znamy przyczyny ubytku płynu zawsze uzupełniamu płynem. Oczywiście w sytuacji awaryjnej możemy dolać wody, ale potem należy wymienić całośc na nowy płyn Niezaleznie od powyższego wskazane jest co kilka sezonów (np. 3-4) wymienić cały płyn, aby mieć pewność do jego składu i temperatury zamarzania. To nie jest droga inwestycja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 miesiące temu...

Popieram Exida: To temat o płynie hamulcowym, więc o tym piszmy.

 

Ja właśnie jestem po wymianie płynu hamulcowego, choć komp pokazywał wymianę za około rok.

Dobrze zrobiłem wymieniając, bo płyn już nie był pierwszej świeżości, miał już ciemny kolor - ale jeszcze przejrzysty. Tak naprawdę nie mam pewności czy był kiedykolwiek zmieniany. Zalałem Dot 4 Carifil (praktycznie to samo co Shell) - cena za litr około 15 zł. Weszło mi ok 0,8 litra.

Teraz mam pytanie: jak skasować wymianę płynu hamulcowego w i-drive?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Popieram Exida: To temat o płynie hamulcowym, więc o tym piszmy.

 

Ja właśnie jestem po wymianie płynu hamulcowego, choć komp pokazywał wymianę za około rok.

Dobrze zrobiłem wymieniając, bo płyn już nie był pierwszej świeżości, miał już ciemny kolor - ale jeszcze przejrzysty. Tak naprawdę nie mam pewności czy był kiedykolwiek zmieniany. Zalałem Dot 4 Carifil (praktycznie to samo co Shell) - cena za litr około 15 zł. Weszło mi ok 0,8 litra.

Teraz mam pytanie: jak skasować wymianę płynu hamulcowego w i-drive?

 

Tak samo jak serwis olejowy. A to było na forum - poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Exida: To temat o płynie hamulcowym, więc o tym piszmy.

 

Ja właśnie jestem po wymianie płynu hamulcowego, choć komp pokazywał wymianę za około rok.

Dobrze zrobiłem wymieniając, bo płyn już nie był pierwszej świeżości, miał już ciemny kolor - ale jeszcze przejrzysty. Tak naprawdę nie mam pewności czy był kiedykolwiek zmieniany. Zalałem Dot 4 Carifil (praktycznie to samo co Shell) - cena za litr około 15 zł. Weszło mi ok 0,8 litra.

Teraz mam pytanie: jak skasować wymianę płynu hamulcowego w i-drive?

 

Tak samo jak serwis olejowy. A to było na forum - poszukaj.

 

Serwis olejowy i filtry wykasowałem bez problemu. Hamulcowy pokazuje do wymiany jeszcze chyba rok, ale nie mogę wyzerować.

Na forum może i było, ale jak bym znalazł to bym nie pytał.

 

Znalazłem w dziale E60. Już wykasowałem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

właśnie wybiła godzina na wymianę płynu hamulcowego. Przerabiał z Was ktoś ten temat? Jaka ilość płynu potrzebna jest mi do wymiany? Wiadomo hamulce+sprzęgło, żeby dobrze przepłukać cały układ.

 

I jaki płyn?

 

Zostało mi trochę Ferrodo Racing DOT 5.1 z e46, także chyba dokupię jeszcze i zaleję, co myślicie?

 

Pzdr.

 

litr powinien wystarczyć na układ hamulcowy. Jeśli dodatkowo chcesz odpowietrzac układ sprzęgła to może i więcej. Oczywiście musi to być DOT 4 a norma dla tego płynu to 230 stopni wrzenia. Dlatego proponuje przejrzeć specyfikacje róznych producentów i sprawdzić jaką deklarują temp wrzenia. Osobiście polecam płyn ORGANIKA DOT 4, który ma temp wrzenia 260 a jest w bardzo przystępnej cenie 10.50 PLN za pół litra.

 

P.S. Nie pracuje w w/w firmie i nic mnie z nia nie łączy :)

 

Kolego napisz mi proszę gdzie jest wysprzęglik w Twoim aucie. Znalazłem tę część na reolemie ale nie mogę w realu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chris99 jak będziesz miał chwilę daj linka jak skasować inspekcję płynu hamulcowego albo opisz co jak i gdzie? Czy to INPA czy DIS?

 

Dzięki

Pozdr.

 

viewtopic.php?f=15&t=12999

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podepne się pod temat, będe wywalał w weekend tego zaworka redukcyjnego i odrazu zmienie sobie płyn hamulcowy no i pytanie jaki, w sklepie stoją na półce każde DOT'y, i którego brać 4 czy 5.1, różnica w cenie symboliczna, więc to mnie kompletnie nie obchodzi, ma być ten "właściwy"

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat, będe wywalał w weekend tego zaworka redukcyjnego i odrazu zmienie sobie płyn hamulcowy no i pytanie jaki, w sklepie stoją na półce każde DOT'y, i którego brać 4 czy 5.1, różnica w cenie symboliczna, więc to mnie kompletnie nie obchodzi, ma być ten "właściwy"

 

pzdr. Łukasz

Dzieki za linka w temacie turbo. Ja ostatnio wywaliłem ten zaworek a plyn zalałem ATE dot4. Jest oki. Wydaje mi sie, że płyny o mniejszej gestosci sa stosowane jedynie przy tym zaworku. Jesli go wywalisz sprzegło bedzie klasyczne wiec wystarczy dot4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie drobne uwagi:

Płyn powinien być z oznaczeniem LOW VISCOSITY.

Sprawdź dokładnie co kupujesz - DOT 4 i DOT 5.1 jest OK ale mozna czasem kupić DOT 5, to płyn na bazie silikonu i nie jest zbytnio polecany do aut z ABSem, dodatkowo trzeba dokładnie przepłukać układ hamulcowy przy wymianie z DOT 3/4 na ten silikonopochodny DOT 5.

 

EDIT:

poprawka ortów :oops:

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Też się zastanawiam nad wymianą samemu, ale chyba zawiozę do serwisu w Katowicach maja promocję 130zł

http://katowice.bmw-bawariamotors.pl/uslugi_dealera/nasze_uslugi/bmw_renesans

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie namawiam ale o ile trzymacie klucz jakiś w ręku od czasu do czasu to nie jest to jakaś wielka robota.

Potrzebna jednak pomoc drugiej osoby lub zestaw do wymiany płynu.

Jakiś tutorial faktycznie potrzebny?

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest na przykładzie E46 ale u nas jest ta sama metoda

Video jest niestety po angielsku ale dość jasno tłumaczone. Jeśli macie pytania to dawać - postaramy się ogarnąć zdalnie wymianę.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W samochodach z ABS płyn hamulcowy powinno sie wymieniać używając urządzenia które podaje na bieżąco świeży płyn pod nadciśnieniem i najtańszym takim urządzeniem jest to http://moto.allegro.pl/wymiennik-plynu-hamulcowego-lincos-pl-i2737240648.html podłącza się go pod np. koło dojazdowe i max ciśnienie to 1,4 bar. Tu można zobaczyć jak to się robi: http://www.youtube.com/watch?v=Rw9yzCcF-Ww&playnext=1&list=PLEBDEE22C2BFD0582&feature=results_main
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guzior2 - a dlaczego? Możesz to wyjaśnić? Pytam całkiem poważnie dlaczego przy wymianie płynu powinna to być metoda ciśnieniowa a nie np podciśnieniowa czy "tradycyjna"?

Facet na video pokazał dwie metody, tradycyjną i ciśnieniową w dalszej części video. Którakolwiek z tych metod nie daje wymiany 100% płynu - zawsze coś tam zostanie ale lepiej wymienić te np 90% niż nic.

 

Tylko uwaga na poziom płynu w zbiorniczku - jeśli zapowietrzycie układ a to tylko w przypadku gdy będziecie się mocno starać i nie przypilnujecie zbiorniczka i pozwolicie na zaciągnięcie powietrza do pompy - to trzeba będzie podpiąć się pod DISa i zrobić pełną procedurę odpowietrzania układu co jest trochę upierdliwe - podobno bo sam sobie ani kolegom tego kuku nie zrobiłem - jeszcze :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.