Skocz do zawartości

Płyn hamulcowy - wymiana


eXiDe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
a dlaczego? Możesz to wyjaśnić? Pytam całkiem poważnie dlaczego przy wymianie płynu powinna to być metoda ciśnieniowa

 

Czytałem kiedyś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej że podczas tradycyjnej wymiany (poprzez pompowanie pedałem hamulca) zanieczyszczenia mogą dostać się do pompy ABS i osadzają się w zaworach pompy uniemożliwiając prawidłowe działanie hamulców, nie wiem czy faktycznie tak jest ale na wszelki wypadek napisałem o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlatego ze, w agregacie DSC jest przejscie tzw bajpas i jezeli zapowietrzycie przypadkiem pompe/agregat DSC to bez DIS/INPY ani rusz.

Pedalem sprzegla to sie zapedalujecie do smierci a i tak nie odpowietrzycie.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w wypadku zapowietrzenia/wymiany dsc czy przewódów hamulcowych trzeba podpiąć kompa i użyć ciśnieniowej metody czy próżniowej.

Pompowanie samym pedałem nie wytworzy wystarczająco mocnego przepływu aby płyn porwał pęcherzyki powierza ze sobą. Tu się zgadzam i dlatego też pisałem o pilnowaniu poziomu płynu.

 

Natomiast do samej wymiany- to pewnie że wygodniej i lepiej jest zrobić to ciśnieniowo ale jakie przeciwwskazania są co do tradycyjnej metody?

 

Ciekawi mnie to bo wygląda znowu na mit bez pokrycia-szukałem konkretnej informacji dlaczego tak należy robić to przed moją wymianą i nic konkretnego nie znalazłem-być może źle szukałem.

Tak samo jak nie ma znaczenia w naszych autach które koło odpowietrzamy najpierw.

 

W TISie znalazłem jedynie info nt odpowietrzania, nie znalazłem procedury wymiany płynu.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Na ostatnim przeglądzie okazało się że płyn hamulcowy w zbiorniczku zmienił barwę na ciemniejszą.

Dodam że samochodem pomykam od kwietnia 2011i płyn nie był wymieniany obecny przebieg to 131 tysii.

Jeszcze jedno jak nie w temacie to sory przy temperaturach minusowych ciężko wchodzi jedynka,po ujechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy.

Pozdrawiam proszę o poradę czy konieczna wymiana płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy konieczna jest wymiana płynu to możesz stwierdzić badając w warsztacie na obecność wody w nim.

"Książkowo" - to wymiana co dwa lata :wink:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na ostatnim przeglądzie okazało się że płyn hamulcowy w zbiorniczku zmienił barwę na ciemniejszą.

Dodam że samochodem pomykam od kwietnia 2011i płyn nie był wymieniany obecny przebieg to 131 tysii.

Jeszcze jedno jak nie w temacie to sory przy temperaturach minusowych ciężko wchodzi jedynka,po ujechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy.

Pozdrawiam proszę o poradę czy konieczna wymiana płynu.

1) jak kolega napisał co 2 lata ... jednak w przyzowitym warsztacie sprawdza Ci to na miejscu i powinni powiedziec czy mozesz na tym co masz jeszcze bezpiecznie smigac. Ja swojego nie zmieniałem chociarz nie wiem ile czasu siedzi w aucie ale badanie wykazało ze płyn jest ok.

2) jedynka tak ma że wogóle ciężko wchodzi ... ten typ tak ma i nic z tym nie zrobisz. Moje rada jesli czujesz ze nie chce wejsc na miejsce szybki róch w dół czy N->2->1 i jedynka wejdzie jak w masełko ... upierdliwe i nie przystoi do BMW ale cóż ... bardziej irytujące są juz chyba tylko fotele odbijające do góry jak katapulty :mad2: :mad2:

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Na ostatnim przeglądzie okazało się że płyn hamulcowy w zbiorniczku zmienił barwę na ciemniejszą.

Dodam że samochodem pomykam od kwietnia 2011i płyn nie był wymieniany obecny przebieg to 131 tysii.

Jeszcze jedno jak nie w temacie to sory przy temperaturach minusowych ciężko wchodzi jedynka,po ujechaniu kilku kilometrów wszystko wraca do normy.

Pozdrawiam proszę o poradę czy konieczna wymiana płynu.

1) jak kolega napisał co 2 lata ... jednak w przyzowitym warsztacie sprawdza Ci to na miejscu i powinni powiedziec czy mozesz na tym co masz jeszcze bezpiecznie smigac. Ja swojego nie zmieniałem chociarz nie wiem ile czasu siedzi w aucie ale badanie wykazało ze płyn jest ok.

2) jedynka tak ma że wogóle ciężko wchodzi ... ten typ tak ma i nic z tym nie zrobisz. Moje rada jesli czujesz ze nie chce wejsc na miejsce szybki róch w dół czy N->2->1 i jedynka wejdzie jak w masełko ... upierdliwe i nie przystoi do BMW ale cóż ... bardziej irytujące są juz chyba tylko fotele odbijające do góry jak katapulty :mad2: :mad2:

 

Witam

Podjadę jak pisałeś na sprawdzenie zawartości wody w płynie.

Z biegami najpierw wbiłem np 2.4(zamieszałem) potem 1 weszła ładnie dzisiaj rano przy rozruchu temp -10

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 4 tygodnie później...

To ten sam płyn i jak masz możliwość, to możesz go przepompować pedałem sprzęgła (odpowietrznik przy wysprzęgliku).

Pamiętaj o odpowiednim poziomie płynu w zbiorniczku aby nic nie zapowietrzyć.

No i najważniejsze - płyn spełniający wymaganą normę (wyboru nie ma dużego, np ATE SL6, Textar Pro).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem płyn w obiegu sprzęgła, szczególnie z nieszczęsnym CDV to ważna rzecz, jak również jego dobór - low viscosity. Oczywiście wymieniając klasycznie kupuję więcej - tutaj dwa litry. Spuszczam strzykawką płyn ze zbiorniczka do poziomu poniżej minimum, zalewam do fulla świeżym. Przez pierwszy odpowietrznik przepuszczam cały zbiorniczek, dobijam do minimum i w tym momencie zalewam drugi raz świeży, do minimum nadal przez to samo koło (w celu uzyskania świeżego płynu w zbiorniczku). Przez drugie koło, po drugiej stronie przepompowuję również więcej - żeby wymienić płyn w drugiej sekcji pompy. Przez przednie koła standardowo po ćwierć litra na każde, to wystarcza. Wychodzi mi na hamulce jakieś 1,6 litra, 0,4 pozostaje mi na wysprzęglik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadalem wczoraj z moim mechanikiem o wymianie plynu sprzegla.

 

Mowil ze moze to zrobic ale nie poleca bo kiedys mial sytuacje ze pompa dostala nowego plynu i padla...

 

Spotkaliscie sie z czyms takim juz?

 

Czy poprostu jest z tym sporo roboty i jemu nie chce sie w to bawic...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mało prawdopodobne że padła od wymiany płynu - chyba że był nie spełniający wymaganych norm bmw (ale to też mało realne).

Ten płyn do bmw musi być przede wszystkim "low viscosity" - do układów esp/dsc.

Jak jest możliwość, to ja bym przepompował ten płyn w układzie sprzęgła. 1 litr powinien wystarczyć przy rozsądnej wymianie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dużo roboty jak się zapowietrzy. Nie ma możliwości uszkodzenia pompki płynem, ani też wysprzęglika - przecież to jego naturalne środowisko. Może się boi że odpowietrznik przeciągnie czy coś, mechanicy miewają swoje teorie. Z resztą jeśli tak bardzo się boi to może przecież odpowietrzyć metodą wsteczną, ale pewnie jej nie za.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze goscio sie naprawde zna sie na rzeczy wiec nie jestem pewien dlaczego tak powiedzial.

 

Z tego co mowil to do BMW musi byc Dot4.

 

Pamietam jak wymienial mi plyn w innym samochodzie bo wysprzeglik padl i cale sprzeglo zalalo to mial taka banke i jakos pod cisnieniem wpompowal nowy plyn do ukladu - czy to poprawna metoda?

 

Jest tu dosc sporo "Mechanikow" na wyspach ale ten goscio naprawde zna sie na rzczy i jeszcze nigdy mnie nie zawiodl ale wole zapytac tutaj.

 

Co oznacza ta norma "low viscosity"? To ten bez silikonu?

 

 

 

 

Jak ciezko jest zrobic to samemu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Low viscosity oznacza niższą lepkość kinematyczną - w praktyce dla niższych temperatur, bo przy wyższych lepkość jest podobna. Co ważne - płyn znacznie zmniejsza inercję układu, nawet w porównaniu do DOT5. Ztcp silikonowy to właśnie DOT5. Dot 4 to bardzo ogólna norma, DOT4 LV to jakby podnorma, której właśnie Ty potrzebujesz. Oczywiście do odpowietrzania, wymiany można użyć narzędzia. Jednak jeśli używasz narzędzia do wtłaczania świeżego płynu do układu wysprzęglika to należy pamiętać, żeby najpierw wymienić płyn w wysprzęgliku, w klasycznej metodzie można to zrobić na końcu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Low viscosity oznacza niższą lepkość kinematyczną - w praktyce dla niższych temperatur, bo przy wyższych lepkość jest podobna. Co ważne - płyn znacznie zmniejsza inercję układu, nawet w porównaniu do DOT5. Ztcp silikonowy to właśnie DOT5. Dot 4 to bardzo ogólna norma, DOT4 LV to jakby podnorma, której właśnie Ty potrzebujesz. Oczywiście do odpowietrzania, wymiany można użyć narzędzia. Jednak jeśli używasz narzędzia do wtłaczania świeżego płynu do układu wysprzęglika to należy pamiętać, żeby najpierw wymienić płyn w wysprzęgliku, w klasycznej metodzie można to zrobić na końcu.

 

 

Jak trudno jest to zrobic samemu bez narzedzia do wtlaczania nowego plynu tak aby wymienic plyn w calym ukladzie (hamulcowy i wysprzeglik) i nic przy tym nie pospuc/zapowietrzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie jest trudno. Ja robię wszystkie naprawy sam, BMW to proste i przyjemne w naprawie auta :cool2: Szkoda że już jestem za, bo wymianę płynu hamulcowego, wysprzęglika, wyrzucenie CDV, wymianę sprzęgła i dwumasy zrobiłem w ten weekend i nie machnąłem żadnych zdjęć :( Wymiana płynu to imho jedna z najprostszych spraw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez jaj, jedziesz do mechanika i za 30 ci wymieni. Podłączy urządzenie i wyciągnie i odpowietrzy. Samochody po 30-40 tys i więcej pokupowane i płyn strzykawką zmieniacie,... nie dziadujmy. A co do padania pompki sprzęgła to większej bredni nie słyszałem. Jak ktoś miał do czynienia z ROVEREM 75 to wie o czym mówię. Tam wręcz obsesyjnie płyn wymieniają a pompki siedzą po modyfikacjach MIN. z BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.