Skocz do zawartości

Chiptuning do e91 320d w automacie


Amstaff

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też jestem zarejestrowany na Forum SIP

http://www.forum-subaru.pl to nie http://www.forum.subaru.pl

To pierwsze nie jest reżimowe, jak to drugie... :lol:

 

Wiem, ale ja i tak czytam tylko kilka wybranych wątków, bo ostatnio to w większosci OT i SPAM. A kreska ciągle dla mnie jest jakaś nudna :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha to dość korzystna cena w tym "goodhope" bym powiedział, sprawdzili Ci przed i po na hamownii, jakieś wyniki? Mam nadzieje że jakość ich usłóg nie pokrywa się z nazwą firmy :roll: :). Ciekawe czy zmieniają też program w skrzyni... jutro zadzwonię i zapytam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kolegi Urbana i wszystki zaintersowanych w temacie podsyłam link z wynikami i opisem "goodhope".

Na poczatku wyszedł potwór 201km i 420NM. Mimio zdrowej serii 167km i 353NM poprosiłem o zdrow korekte na ok 193km i 400nm..

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6362&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Ja mam Chip Tuning zrobiony przez Pana Poniedziałka Uni tronik (takie kupiłem auto) ma 190 KM 320 D E90, i jade tam aby wgrali mi program na 163 konie(oryginalny), jak ktoś będzie zainteresowany bliżej temtem to powiem czemu. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prozaiczna sprawa obciążenie paska wielorowkowego oraz koła pasowego (to duże), oraz koła alternatora w E90 (bez sprzęgła) i koła kompresora klimy dało efekt taki że pasek oraz rolki : alternatora, pompy wody, napinacza, klimy są do wymiany: orginalny przebieg auta: salon Polska 95 tysięcy, rolki oraz koła wyglądaja jakby miały najechane : 500tyś nie żartuje chodzą na boki wszystkie!!!!!. Dziagnoza 3 warsztatów w tym autoryzowanego wirus!!!! koszt: łącznie od 1400-4 tysięcy zależy czy same koła, czy coś więcej.

Konkluzja: Jeżeli 100 inżynierów BMW tworzy silnik i części do niego, to jakie prawo ma mechanik nie ubliżając nikomu z pod Warszawy aby zmieniać jego charakterystykę???. Jeżeli chce jeżdzić mocnym autem kupuje 330d a nie udaje że 320d to to samo co 330d.

 

jeszcze jedno czy Pan Poniedziałek zmieni mi mape za darmo czy zażąda hajsu to się okaże.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy chip nie wpływa negatywnie na długie podróżowanie z dużymi prędkościami na autostradach?

...pytanie powinno brzmieć: czy długie podróżowanie z prędkością max. nie wpływa negatywnie na silniki w naszych autkach?

To zależy co masz na myśli mówiąc "z dużymi prędkościami"...jeśli twoje autko rozwija nap. 240KM/h to po chipie prędkość ta nie wzrośnie więcej niż o jakieś 10...15 KM/h...ale długa jazda z taką prędkością, szczególnie w mocno upalny dzień może być szkodliwa...szczególnie dla turbinki..

...reasumując..to nie chip, a sposób eksploatacji ma zasadniczy wpływ na trwałość silnika :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zmień mechaników...bo takich bzdur jeszcze nie słyszałem :shock:

 

 

To czemu w BMW sami nie wpadną na genialny pomysł i z 320-163 kM nie zrobią tak jak, Pan Poniedziałek 190 KM (podobno mniej pali lepiej się jeżdzi itp..) A czemu flotówki bmw mają mniejszą liczbę KM?? Coś tu nie gra czyżby inżynierowie BMW powinni udać się na korepetycje do warsztratu Pana Poniedziałka ??? muszę to zgłosić w BMW co za lipne silniki robią!!!! nie to co "podwarszawscy "Tuningowcy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam pytanie czy chip nie wpływa negatywnie na długie podróżowanie z dużymi prędkościami na autostradach?

 

Moim zdaniem może wpływać na przegrzanie niektórych elementów silnika /i skończyć się poważną awarią/. Dlaczago? Bo długotrwałe podróżowanie z dużymi prędkościami /czyli z mocą maxymalną albo do niej zbliżoną/ w aucie po chipie powoduje że układ chłodzenie jest niewystarczająco skuteczny. Podniesienie mocy powoduje że zwiększają się także straty, które do atmosfery muszę być odprowadzone przez układ chłodzenie. Układ chłodzenia w każdym aucie ma swoją ograniczoną skuteczność, o której jak sądze większość a może wszyscy tunerzy nie mają pojęcie /wie to pewnie tylko producent/. Nie bez przyczyny oryginalne pakiety bmw podnoszące moc zawierają powiększoną chłodnicę. Warto jeszcze zauważyć że w wielu starych autach /gdzie nikt nie zajmował się układem chłodzenia/ jego sprawność jest o wiele niższa od pierwotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Piasecznie nie ma już firmy "Unitronic" przenieśli siedzibę. Ich sąsiedzi z firmy-Toma racing(nissan subaru/evo) wymiatacze na cargo (Warszawiacy wiedzą o co chodzi), twierdzą, że codziennie od 2-do 5 osób szuka pana Poniedziałka bo jego mega super tuning za 2000 nie działa tak jak powinien. Ja wybieram się w Pt do niego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrzmiało conajmniej jakby Pan Poniedziałek dzialał przez 3 tygodnie na rynku i rozpłynął się w powietrzu wraz z pieniędzmi Klientów...

To nie tak!!!

wystarczy w google wpisać "Unitronic" i pierwsze info na ich stronie brzmi:

"UWAGA!!!!!! zmiana adresu. Obecnie przyjmujemy klientów pod starym adresem na ul. Poprawnej 46. Z powodu unieruchomienia hamowni wprowadziliśmy rabaty "z wyłaczeniem oprogramowania specjalnego" na ten czas. Nowe ceny są bardziej niż atrakcyjne. Zapraszamy."

 

Zdziwiłem się takim tekstem gdyż dawno temu miałem Passata zaszczepionego przez Pana Poniedziałka i do tej pory go miło wspominam, świetnie jeździł a do tego mało palił. To musi być niezły specjalista a nie firemka, która się pokazała i nagle ślad po nich zaginął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dla tego istnieją takie firmy jak ABT (w przypadku Vw i audi) a u nas jest "AC Schnitzer" . Fakt faktem cena jest 2-3 razy większa przez co ludzie wybierają "wirusa" za 2000zł i nie ma co się dziwić.. Ojca znajomy ma 530d z 218koni na ok. 300 jeździ świetnie nie ma żadnych problemów z silnikiem a jeździ i jeździ bardzo szybko. Ale przeróbka w takiej firmie ma gwarancję i w sytemie BMW ma wpisane ze był przerabiany u AC Schnitzer:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

większość z Was zmienia oprogramowanie w silnikach 163KM na około 195KM i 400Nm, jak wygląda to przy silniku 177KM? Mam taki i zastanawiam się do jakich wartości mozna go bezpiecznie podkręcić? Czy są gdzieś dostepne wykresy silnika N47 przed i po zmianie softu? Proszę o jakies porady, bo powaznie zastanawiam się nad paroma dodatkowymi kucykami, zwłaszcza, że mam ograniczoną moc do 120kW (S843A engine layout)...

 

pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

większość z Was zmienia oprogramowanie w silnikach 163KM na około 195KM i 400Nm, jak wygląda to przy silniku 177KM? Mam taki i zastanawiam się do jakich wartości mozna go bezpiecznie podkręcić? Czy są gdzieś dostepne wykresy silnika N47 przed i po zmianie softu? Proszę o jakies porady, bo powaznie zastanawiam się nad paroma dodatkowymi kucykami, zwłaszcza, że mam ograniczoną moc do 120kW (S843A engine layout)...

 

pozdrawiam, Tomek

..wyniki sa podobne jak w 163KM...czyli ok. 200KM...400Nm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Dzisiaj dołączyłem do posiadaczy wirusa w swoich e91 2,0d w automacie. Czytałem, czytałem potem się zastanawiałem i w końcu zdecydowałem. Tuning robiłem w Poznaniu w Geko i uważam, że jest to kompetentny zakład, nie jakaś garażowa firemka. Moc wzrosła do 193 KM a moment do ok. 395 a prędkość od 0-100 z 8,6 fabrycznych do 7,8. Podczas jazdy od razu widać różnice, szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiej różnicy. Delikatne wduszenie pedału gazu a samochód od razu reaguje a spalanie przy spokojnej jeździe wydaje mi się, że faktycznie może być mniejsze. Ale na razie za szybko na potwierdzenie. Ale powiem szczerze, że fajnie się jedzie wiedząc, że jest zapas momentu pod nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

 

większość z Was zmienia oprogramowanie w silnikach 163KM na około 195KM i 400Nm, jak wygląda to przy silniku 177KM? Mam taki i zastanawiam się do jakich wartości mozna go bezpiecznie podkręcić? Czy są gdzieś dostepne wykresy silnika N47 przed i po zmianie softu? Proszę o jakies porady, bo powaznie zastanawiam się nad paroma dodatkowymi kucykami, zwłaszcza, że mam ograniczoną moc do 120kW (S843A engine layout)...

 

pozdrawiam, Tomek

 

Ja bym nic nie zmieniał, z doświadczenia wiem że to nie jest dobry pomysł chyba, że faktycznie robi to Ac Shnitzer, Alpina , ewentualnie VTG (hamownia obciążeniowa a nie inercyjna). Jak chcesz mieć więcej mocy kup 330D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.