Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

niedawno sie dowiedzialem o tym filtrze :D

i mam pytanie co ile powinno sie go wymieniac??

a moze nie wymieniacie wcale ;D

moje auto to 525d 163KM

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Troche chcialbym sie podlaczyc pod watek poniewaz wlasnie zakupilem filterek i mam zamiar go wymienic.

Slyszalem teorie ze co kilka wymian oleju w silniku ale mam wrazenie (nie wiem czemu) ze moj siedzi od nowosci i zyje (jeszcze) :)

Koles w serwisie mowil ze to nie jest nic groznego jak go nie wymienisz, auto moze poprostu zaczac bardziej kopcic i stracic troche mocy.

Oczywiscie pod warunkiem ze filterek jest juz kmpletnie zaklejony syfem.

Jakie jest Wasze zdanie ??

Opublikowano
Troche chcialbym sie podlaczyc pod watek poniewaz wlasnie zakupilem filterek i mam zamiar go wymienic.

Slyszalem teorie ze co kilka wymian oleju w silniku ale mam wrazenie (nie wiem czemu) ze moj siedzi od nowosci i zyje (jeszcze) :)

Koles w serwisie mowil ze to nie jest nic groznego jak go nie wymienisz, auto moze poprostu zaczac bardziej kopcic i stracic troche mocy.

Oczywiscie pod warunkiem ze filterek jest juz kmpletnie zaklejony syfem.

Jakie jest Wasze zdanie ??

Rzeczywiście, strata mocy i kopcenie to nic groźnego :mad2: Większość ludzi na forum uważa że lepiej zapobiegać niż leczyć i wymieniają.

Koszt niewielki, wymiana banalna, więc się nie ociągaj tylko działaj :)

Opublikowano

a jaki jest do niego dostep?? gdzie on dokladnie siedzi??

trzeba kolektros sciagac ?

moj silnik to m57 525d

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Koszt niewielki, wymiana banalna, więc się nie ociągaj tylko działaj :)

 

DOBRA DOBRA JUZ WYMIENIAM :D

Ten to potrafi zmotywowac czlowieka :)

Opublikowano

Brak wymiany odmy na czas grozi uszkodzeniem turbo.

Mi już zaczynał olej znikać i ubyło gdzies pol litra na 1000. Miałem ostatni dzwonek na wymianę.

Odme wymienilem i wszystko :cool2:

Opublikowano
Ja słyszałem, że co 50- 60 tys powinno się wymieniać. Na pewno nie jest gorzej co drugą wymianę oleju. Ja jeszcze nie wymieniałem bo niedawno kupiłem 530d, ale przy wymianie oleju wymienię i będę to robił co 30 tys km.
Opublikowano

a jak sie do tego zabrac??

latwy do tego dostep??

trzeba sciagac kolektor??

kurde gdzie to wogole jest;/?

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
a jak sie do tego zabrac??

latwy do tego dostep??

trzeba sciagac kolektor??

kurde gdzie to wogole jest;/?

 

poszukaj na forum, jest caly watek ze zdjeciami o wymianie w 320d. W piątce jest praktycznie tak samo. Wymiana to 10 minut roboty, zdjecie plastikowej oslony silnika i odkrecenie listwy elektrycznej (wszystkiego razem pare srubek) i odme masz jak na dloni

Opublikowano
Ja słyszałem, że co 50- 60 tys powinno się wymieniać. Na pewno nie jest gorzej co drugą wymianę oleju. Ja jeszcze nie wymieniałem bo niedawno kupiłem 530d, ale przy wymianie oleju wymienię i będę to robił co 30 tys km.

 

 

To wymień, przejedź jakies 10tyś km, zajrzyj spowrotem.

Za głowe się złapiesz i prędko pójdziesz po nową, najlepiej taką nowocześniejszą plastikową od e60 530d

Opublikowano

witam

ja juz wymienilem swoj filterek . auto kupilem ktore bylo caly czas serwisowane i na zadnym z rachunkow nie znalazłem potwierdzenia zeby serwis to wymieniał a auto ma 110000. troszke dziwne - serwis zapomina o czyms takim?!

chodzi mi o to ze swoj stary materialowy filterek (starszy typ) wymieniłem na ten nowszy plastikowy , i teraz mam pytanie czy ten plastikowy nastepnym razem wymieniac czy wystarczy go wyczyscic/powycierac/przemyc???

Opublikowano
witam

ja juz wymienilem swoj filterek . auto kupilem ktore bylo caly czas serwisowane i na zadnym z rachunkow nie znalazłem potwierdzenia zeby serwis to wymieniał a auto ma 110000. troszke dziwne - serwis zapomina o czyms takim?!

chodzi mi o to ze swoj stary materialowy filterek (starszy typ) wymieniłem na ten nowszy plastikowy , i teraz mam pytanie czy ten plastikowy nastepnym razem wymieniac czy wystarczy go wyczyscic/powycierac/przemyc???

 

starczy wyczyscic

Opublikowano

Witam

 

Czy w silniku benzynowym rozniez nalezy wymieniac ten filterek? Moja buma to 520i 2.2. Gdzies slyszalem ze tez powinien byc wymieniany ale na forum nie znalazlem nic na ten temat

 

dzieki

pozdrawiam

Opublikowano
Troche chcialbym sie podlaczyc pod watek poniewaz wlasnie zakupilem filterek i mam zamiar go wymienic.

Slyszalem teorie ze co kilka wymian oleju w silniku ale mam wrazenie (nie wiem czemu) ze moj siedzi od nowosci i zyje (jeszcze) :)

Koles w serwisie mowil ze to nie jest nic groznego jak go nie wymienisz, auto moze poprostu zaczac bardziej kopcic i stracic troche mocy.

Oczywiscie pod warunkiem ze filterek jest juz kmpletnie zaklejony syfem.

Jakie jest Wasze zdanie ??

 

Moje jest takie, że "koleś w serwisie" powinien zostać zwolniony. Dokumentacji jest po pachy, i wszystko jest pięknie opisane tylko sie gałganom czytać nie chce, albo nie potrafią.

http://kielbaski.com/pimposh/BMW/oils.png

Opublikowano

Ja wymieniam co drugą wymianę oleju silnikowego. Tak zalecił mi gość, który po kupnie auta wymieniał mi olej - pracuje w ASO BMW we Wrocławiu.

Pzdr.

Opublikowano

podlacze sie do tematu!!! koledzy a wiecie gdzie mozna takowy zestaw dostac wraz z obudowa??? koszt w ASO I np na allegro??? czy ta odma podejdzie z e60???

jak mozecie dajcie jakiegos linka ze zdejciem!!!

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
To wymień, przejedź jakies 10tyś km, zajrzyj spowrotem.

Za głowe się złapiesz i prędko pójdziesz po nową, najlepiej taką nowocześniejszą plastikową od e60 530d

 

 

Czy to znaczy ze po 10tys km należy ją wymieniać?

Opublikowano
To wymień, przejedź jakies 10tyś km, zajrzyj spowrotem.

Za głowe się złapiesz i prędko pójdziesz po nową, najlepiej taką nowocześniejszą plastikową od e60 530d

 

 

Czy to znaczy ze po 10tys km należy ją wymieniać?

 

Sa tacy co wymieniaja olej co 6000 w E60 530d jak w Polonezie.

Ale ja proponuje nie wpadac w skrajnosci i wymieniac odme tak jak pisze producent co 3-cia wymiane oleju. Oczywiscie pod warunkiem ze olej wymieniasz tez zgodnie z zaleceniami.

Opublikowano
Ja wymianialem ten filtr wczoraj (ostatnia wymiana jakies 50 kkm temu) i musze przyznac ze roznica jest widoczna- przede wszystkim mniej kopci, teraz jest to tylko taka smuzka a nie luna dymu ;) dodatkowo wydaje mi sie ze auto plynniej przyspiesza. Jak narazie same plusy, robocizna banal.
Opublikowano
Czy to znaczy ze po 10tys km należy ją wymieniać?

 

Sa tacy co wymieniaja olej co 6000 w E60 530d jak w Polonezie.

Ale ja proponuje nie wpadac w skrajnosci i wymieniac odme tak jak pisze producent

 

Są też i tacy co nie myślą, tylko grzecznie słuchają zaleceń innych ludzi. A potem narzekają, jaka to padlina ta współczesna technika, psuje się to i w ogole - jak nie potrafią o nie zadbać odpowiednio.

Producent np. też mówi, żeby w ASB nie zmieniać oleju, a konsekwencje chyba każdy zna.

 

ASO zwyczajnie chce sprzedawać te filterki, bo chcą zarabiać na czym się tylko da.

Jak byłem we wrocławskim ASO i prosiłem o zamiennik z e60 to sprzedawca nic nie wiedział, proponując wciąż docelowy, filcowy, bo tak ma napisane w katalogu - ta jasne.

Dopiero musiałem mu podać jak na dłoni nr seryjny o którą odmę mi chodzi i nagle okazało się, że jest to możliwe...

Opublikowano
Kurcze czytam o tej ODMIE i dochodzę do wniosku że to może być powodem mojego lekkiego wycieku spod korka wlewu oleju. Tylko nie mam pojęcia gdzie ten filterek znajduje się u mnie ?? :search: przeszukałem forum ale tylko jest żeby wymieniać i takie inne ale nie znalazłem dokładnego miejsca gdzie ów filterek się znajduje. Jeżeli możecie to proszę wskażcie mi miejsce tej ODMY :)

http://img255.imageshack.us/img255/3750/m54pd.jpg

wcześniej: E32 750 V12 - to była jazda ;-)

Teraz: E39 3.0d

Opublikowano
Kurcze czytam o tej ODMIE i dochodzę do wniosku że to może być powodem mojego lekkiego wycieku spod korka wlewu oleju. Tylko nie mam pojęcia gdzie ten filterek znajduje się u mnie ?? :search: przeszukałem forum ale tylko jest żeby wymieniać i takie inne ale nie znalazłem dokładnego miejsca gdzie ów filterek się znajduje. Jeżeli możecie to proszę wskażcie mi miejsce tej ODMY :)

 

Filtr ten znajduje sie na przy podszybiu od strony pasazera. Musisz sciagnac ta czarna oslone silnika, przewod idacy od filtra powietrza odkrecic listwe ze sterowaniemwtryskami i tam zobaczysz takie jakby 2 polaczone ze saba plastykowe puszku (nie wiem jak to nazwac ;) ). Ja cos to pisz, postaram sie pomoc. Powodzenia

Opublikowano

witam

czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dobrać się do odmy w 523, mam silnik z dwoma vanosami. Ostatnio zauważyłem ze mam cały silnik zawalony olejem od spodu oraz z lewej strony, pod kolektorem ssącym, jest tam dość ciężki dostęp wiec może ktoś ma patent jak się za to zabrać żeby nie rozbierać bez sensu pól samochodu

www.nowak-motocykle.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.