Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zamierzam kupić felgi 19" do E46 330CI, lecz w instrukcji max przewidziany rozmiar jest 18" i opony 225/40 lub 255/35.

Jaki byłby najlepszy ET do 19" aby nie obciążać zbytnio zawieszenia i nie niszczyć opon ?

Opublikowano
Widziałem, że jesteś zarejestrowany na forum bmw-sport więc może lepiej tam o to spytaj bo tu mało kto posiada tak duże koła. Zobacz w galerii Dzikusa albo vtec81. A co do zawieszenia to i tak dostanie mocno po tyłku na takich kołach, że chyba mało jeździsz w pełnych dziur miastach :P
Opublikowano
U mnie w mieście lata taka na 19 więc się mieszczą napewno ale rozmiaru gumek nie pamiętam, jak gdzieś ją zobaczę to popatrzę
Opublikowano

Dla felgi 8 cali chyba minimalne ET to w okolicach 37, miałem felgi 7,5 cala ET 25, czyli "normalizująć" do 8 cali to mniej więcej ET 32 i niestety przód był równo z nadkolem. Któreś z kół obcierało przy szybciej pokonywanych zakrętach.

 

Chciałem zakupić felgi G-Power, tylna felga miała 8,5 cala szerokości i ET 40. Zgodnie z katalogiem G-Power instalacja wymaga niestety zaklepania tylnych nadkoli od wewnątrz, także odpuściłem temat.

 

Na przód obowiązkowo 8 cali i opona 225, na tył 8,5 lub 9 cali i opona 255.

Niestety strasznie ciężko nabyć felgę 19x9 i ET 50

Najlepiej by było kupić wszystkie felgi 8 cali i ET około 40 :)

Opublikowano
Oryginalne mają ET47 i dobrze to wygląda z przodu ale z tyłu moim zdaniem lepiej włożyć coś z mniejszym ET żeby nie były zbyt schowane. Najlepiej właśnie spytać kogoś z użytkowników takich walców jakie ma ET i szerokość felgi. Osobiście też myślałem o przejściu na 19" jednak we Wrocławiu i na niektórych trasach już na obecnych jest czasem nieciekawie więc zostałem na razie przy osiemnastkach. I kolego w żadnym wypadku nie kupuj opon typu runflat do tych kół.
Opublikowano

Jacuś nie wiem czy te felgi wejdą ale jak zakładasz 19' to idź na całość i załóż styling 127 od CSL.

No piękne :mrgreen:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano (edytowane)
Jacuś nie wiem czy te felgi wejdą ale jak zakładasz 19' to idź na całość i załóż styling 127 od CSL.

No piękne :mrgreen:

 

ładne, felgi, ale kupiłem również nie gorsze:

 

http://www.hespo.nl/img/velgen/prod_bbs_ch_071020031706.jpg

 

Jeśli ET z tyłu byłoby inne niż z przodu to wydaje mi się, że opony nie byłyby w jednej linii co mogłoby powodować pogorszenie trakcji ?

Chyba, że felga byłaby szersza i wtedy dzięki innemu ET i szerszym opon środek wypadałby w tym samym miejscu.

Edytowane przez Yacek
Opublikowano
I kolego w żadnym wypadku nie kupuj opon typu runflat do tych kół.

 

A to dlaczego ?

 

 

bo wrażenia będą jakbyś na samej feldze bez gumy jechal :)

Opublikowano

Najlepiej by było kupić wszystkie felgi 8 cali i ET około 40 :)

 

Właśnie tu jest dylemat. Wszystkie jednakowe czy z tyłu szersze ?

Chętnie przeczytam wszystkie za i przeciw.

Opublikowano

Zgodnie z katalogiem G-Power instalacja wymaga niestety zaklepania tylnych nadkoli od wewnątrz, także odpuściłem temat.

 

Tyl 9.5 ET42-45 nie wymaga robienia czegokolwiek z rantami blotnikow.

 

Niestety strasznie ciężko nabyć felgę 19x9 i ET 50

 

Powod jest prosty, za wysoki offset, felga i opona tarlaby/uderzalaby o amortyzator (lub wnetrze nadkola).

 

I kolego w żadnym wypadku nie kupuj opon typu runflat do tych kół.

 

Do RFT potrzeba specjalnych felg, umozliwiajacych ich montaz.

 

Jeśli ET z tyłu byłoby inne niż z przodu to wydaje mi się, że opony nie byłyby w jednej linii co mogłoby powodować pogorszenie trakcji ?

Chyba, że felga byłaby szersza i wtedy dzięki innemu ET i szerszym opon środek wypadałby w tym samym miejscu.

 

ET moze byc rozne na przedniej i tylnej osi, jest wiele samochodow, ktore wyjezdzaja na czyms takim z fabryki.

 

Dobry przyklad, zeby nie szukac daleko: E60 M5

 

przod 19x8.5 ET12

tyl 19x9.5 ET28

 

srodki tych kol nie sa w tej samej linii. Tylne kola sa bardziej schowane i odleglosc pomiedzy sladem lewej i prawej opony jest mniejszy niz na osi przedniej.

Opublikowano

ET moze byc rozne na przedniej i tylnej osi, jest wiele samochodow, ktore wyjezdzaja na czyms takim z fabryki.

 

Dobry przyklad, zeby nie szukac daleko: E60 M5

 

przod 19x8.5 ET12

tyl 19x9.5 ET28

 

srodki tych kol nie sa w tej samej linii. Tylne kola sa bardziej schowane i odleglosc pomiedzy sladem lewej i prawej opony jest mniejszy niz na osi przedniej.

 

Zauważyłem, ze posiadasz dużą wiedzę na temat felg.

Czy taki przypadek, który opisujesz, gdzie środki kół przednich i tylnych nie są w jednej linii nie powoduje nieprzewidywalnego prowadzenia się samochodu i nierównomiernego zużycia opon ?

Opublikowano

Zauważyłem, ze posiadasz dużą wiedzę na temat felg.

 

Taka moja praca ;)

 

Czy taki przypadek, który opisujesz, gdzie środki kół przednich i tylnych nie są w jednej linii nie powoduje nieprzewidywalnego prowadzenia się samochodu i nierównomiernego zużycia opon ?

 

Nie, nie ma na to wplywu (oczywiscie w granicach rozsadku), ogolnie im wiekszy rozstaw kol i ich szerokosc, tym lepiej samochod bedzie sie prowadzil. Nierownomierne zuzycie opon wynika, ze zle ustawionej geometrii (zakladam, ze cisnienie w oponie jest prawidlowe).

Opublikowano
Ja mam 205 /55/16 i w koleinach jest to troche nie wygodne niewiem jak wy mozecie jezdzic na takich balonach :D

 

kolega ma w e46 19 i jakieś szerokie opony + zawieszenie m-technic - i juz mu zaczynają drzwi skrzypieć od ciągłego trzepania na dziurach ... ma zmieniać na 18...

 

 

oni chyba latają po tych drogach ...

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ja mam 19" 235/35 i nowiutkie wahacze + tuleje - jeździ się całkiem znośnie.

 

Zgadzam sie. Ostatnio zmienilem tymczasowo 19" HM2 na oryginalne 17" M68. Samochod wyglada i prowadzi sie o niebo gorzej. :doh:

W E46 obowiazkowo powinny byc instalowane dziewietnastki. :diabel_faja:

Opublikowano
Jeździ się bardzo dobrze, ja mam 8nastki i też nie zmieniłbym ich na mniejsze, kwestia gustu bo niektórzy mówią, że nie idzie wytrzymać... Ale każdą większą dziurę trzeba omijać, na progach uważać nie wspominając już o wystających studzienkach ;)
E46 330D :)
Opublikowano

poprzednie autko jakim śmigałem stało na takich budzikach 235/35R19 (oryginalne OOOO z S6)

http://img41.imageshack.us/img41/6954/15496816.th.jpg

 

kto tylko widział od razu komentował że na tym się nie da jeździć, że to nie na nasze drogi tylko na tory itp. itd.

a szczególnie takie opinie wydawały osoby które wżyciu nie miały większych kół jak R15 czy może R16 czyli sami znawcy

ja przelatałem na nich przeszło dwa lata i nie narzekałem

teraz stałem się posiadaczem E46 na zwykłych szesnasto calowych kondonach i powiedziałem sobie że już nigdy nie założę wielkich kół ale to nie dlatego że niby na dużych nie da się jeździć, ja tłumaczę sobie to tym że się chyba starzeję :lol:

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.