Skocz do zawartości

co daje TUV


kedar007

Rekomendowane odpowiedzi

Przenioslem na odpowiednie podforum.

To nieprawda, ze tylko auta bezwypadkowe moga otrzymac TUV.

TUV to niemieckie badanie techniczne, duzo bardziej rygorystyczne od naszych badan na stacjach diagnostycznych.

Krotko mowiac - jezeli ktos pisze w ogloszeniu, ze samochod ma wazny TUV, to chodzi mu o to, ze jest w relatywnie dobrym stanie technicznym.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba raczej, że jest dopuszczone do ruchu. Są to badania okresowe, auto z TUV niekoniecznie musi być w super stanie.

Tu coś więcej o TUV:

http://www.motofakty.pl/artykul/usterkowosc_wedlug_tuv_2.html

 

Podczas badań ocenia się ogólną odporność nadwozia na korozję, stan przedniego i tylnego zawieszenia, kondycję układu kierowniczego, stan instalacji elektrycznej, poprawność działania hamulców, trwałość układu wydechowego oraz sprawność oświetlenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku, bardziej zwracaj uwagę na auta, gdzie jest napisane, że nie mają TUV. I te oczywiście odrzucaj jako auta bez przeglądu, one nie bez powodu tego przeglądu nie mają. Niemal zawsze ceny takich aut będą podejrzanie niskie.

Natomiast informację, że auto ma ważny TUV traktuj tak, jak na allegro byś widział auto z informacją, że ma ważny przegląd. Takie info w sumie nic nie mówi, oprócz tego, że w momencie ostatniego badania technicznego (a może to być nawet prawie rok temu) auto było na tyle sprawne, żeby ten przegląd dostać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo.

Mam więc pytanko z innej beczki, czy znacie kogoś lub ktoś jest tutaj na tym forum, aby mi pomógł w "sprawdzeniu auta". Ja oczywiście szukam sam i jak jakieś bardzo mi się spodoba, to zdzwaniamy się i jedziemy razem oglądać. Jaki jest/może być koszt takiej imprezy. Czy kogoś możecie mi polecić, czy dać sobie na luz i sprawdzić w warsztacie/serwisie.

 

pzdr

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jedź ze zwykłym mechanikiem, który rzuci okiem na auto, bo to można samemu zrobić, lecz z kimś kto siedzi w Beemkach. Te auto mają swoje typowe wady, bolączki które łatwo można wychwycić jeśli ma się jakieś doświadczenie, dodatkowo obowiązkowo z komputerem z programem pod zainteresowaną Bawarkę, żeby poznać problemy elektroniczne (nikt nie sprzedaje w pełni sprawnego auta) i ewentualnie zrezygnować jeśli koszta napraw będą zbyt duże oraz dobrym miernikiem lakieru, żeby poznać czy i gdzie auto było walone, zmierzyc grubość szpachli i ogólnie przyjrzeć się danemu elementowi. Jeśli nie masz nikogo znajomego to pozostaje serwis i tam przegląd + podłączenie pod kompa. Nie oszczędzaj na tym kasy, bo możesz później władować się w jeszcze większe koszta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Info o ważnym badaniu technicznym jest bardzo istotne z podstawowego powodu, na tym dokumencie jest umieszczany przebieg auta. Jest to bardziej wiarygodny dokument niż książka serwisowa, w której można sobie dopisać co się chce.

 

Z zakupem auta proponuję Ci się wstrzymać aż E spadnie do poziomu 3,8-4 zł bo w tym momencie się to totalnie nie kalkuluje, a szukając tanio na 100% trafisz na złoma. Wyjazd do Niemiec jest kosztowny a szukając "okazji" masz 100% szans, że wrócisz bez auta bo to będzie złom. Niestety takich niespodzianek w Niemczech jest mnóstwo, wystarczy spojrzeć w polskie ogłoszenia, gdzie jest kupe świeżo sprowadzonych beemek, które kosztują 2/3 cen niemieckich, więc nie trzeba być nawet bystrym żeby się domyśleć jakie to muszą być złomy i ile setek km cofnięto przebiegu. Nie wierz w OKAZJE, bo samochód jest zbyt drogą rzeczą żeby ktoś go sprzedawał poniżej wartości, a Niemcy głupi nie są i lepiej licza kasę od nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy tym kursie z Niemiec to za mało. Jak znajdziesz ładne zadbane auto w Polsce to może w tej kwocie coś się uda kupić. Ja np. swoje 530d 99 rok sprzedałem za 30 tys zł a takiego egzemplarza nie ściągnie się poniżej 45 tys zł. Ale w Polsce szukać jest ciężko i lepiej kieruj się w górną strefę cenową niż dolną. Lepiej kup rocznik starszy a mniejszy przebieg i solidniejsze auto. Jak ktoś ma dobre auto to je ceni i łatwo z ceny nie zejdzie. I nie szukaj samochodów sprowadzonych na handel, bo to na bank złomy bo nie opłaca się porządnych aut ściagać do sprzedaży bo nikt ich nie kupi bo będą za zdrogie. 25 tys zł to góra 5000E przy pojemności do 2.0 litra już licząc ze ściagnięciem i opłatami do rejestracji. Z Niemiec może znajdziesz jakieś gołe 316i lub 318i z przebiegiem do 150 tys km ale nie wiem czy to Cię zadowoli. Ja bym poczekał z 2 miesiące. Teraz na wiosnę auta się sprzedaja dobrze więc i ceny wysokie. W wakacje będzie zastój to i taniej kupisz a Euro spadnie mocno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz wielkie dzięki za rzeczową odp.

 

Tak prawdę mówiąc to nie szukam bmw np. z '99 lub '00 za te 25tys, tylko to raczej idzie w drugą stronę tj. chcę kupić za 25tys e46 i z tego wynika rocznik '98 i '99, choć czasami bywają i świeższe. Idąc dalej, to jakbym znalazł "cacko" w moim znaczeniu z niewielkim przebiegiem (do 150tys.) za 27tys. to pewnie bym kupił. Naturalnie te 25tys. ma swoje uzasadnienie, więc nie chciałbym przeciągnąć za mocna, ale...

Co do "gołe 316i lub 318i" to dwie sprawy:

1. 316, czyli 105ps, to chyba za mało dla mnie. Wolałbym 318i (być może to tylko moje odczucie, ale te 13ps to sporo) lub 320i (nie wiem jak jest dokładnie z tymi 2l, czy te silniki są ok, lepsze od 1,9/118ps?, czy bardziej awaryjne itp)

2. generalnie gołe to e46 nie są, nawet podstawowo coś mają (poduszkim elektryka przód szyby + lusterka, abs), a coś extra (bo nie we wszystkich jest) dla mnie to musi być: klimatronik. Jak będzie coś więcej to ok, nie to też dam rady. Nie kupuję auta nowego, więc nie mogę sobie na wszystko pozwolić.

 

Autka szukam kilka tygodni i nie mam parcia aby kupić np. na święta, ale kto wie czy cena EUR spadnie za 2, 3 miechy?

 

Radek[/u]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paulo123

mmw napisał:

Euro spadnie mocno

 

 

a skad Ty masz takie info?

 

pewnie od tatka pawlaka! :mrgreen:

 

 

jak kupowalem swojego sztrucla 28 listopada 2008 to euro bylo po 3,6zł i nawet pijaczkowi z pod sklepu nie przyszlo w majakach że 2 miecha póżniej bedzie po 4,95zł!! :shock:

 

dla handlarzy teraz jest padaka calkowita, chłopcy cienko piszczo... :twisted2:

no chyba, że te perełki z allegro z super przebiegami zaczna zawozic do niemiec!! :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Euro spadnie mocno

 

a skad Ty masz takie info?

 

Nasz "cudowny" rząd i NBP będą gryźli trawę żeby do ERM2 wejść z wartością PLN na poziomie 3,8-3,9 za Euro. Narazie wygląda na to, że za 3-4 miesiące tak będzie, może nawet szybciej. Przy tym poziomie złotówki, ceny samochodów zrobią się normalne, na poziomie zachodnim. Nagły spadek E (gdy było po 3,20 zł) a potem szybki wzrost prawie do poziomu 5 zł totalnie rozchwiało nasz rynek samochodowy i do tej pory niektórzy myślą, że nadal w PL są tanie auta a to nieprawda bo tanie zostały tylko szroty. Wystaczy wejść na allegro i mamy za ten sam model z podobnym wyposażeniem i rocznikiem czasami rozstrzał cenowy o 50%-60%.

 

dla handlarzy teraz jest padaka calkowita, chłopcy cienko piszczo... :twisted2:

 

Cienko piszczą handlarze-oszuści kręcący liczniki. Ktoś kto sprowadza bezwypadkowe auta z autentycznymi, udokumentowanymi przebiegami, gdzie auto po przejściu przez serwis wychodzi z opinią "Super!!!", nie piszczą cienko, uwierz, wiem co mówię. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce nie otrzyma się automatycznie pozytywnego badania technicznego tylko dlatego, ze miało auto w Niemczech wazny TUV, wiec suma sumarum TUV w Polsce nie ma znaczenia.

 

Co do "gołe 316i lub 318i" to dwie sprawy:

1. 316, czyli 105ps, to chyba za mało dla mnie. Wolałbym 318i (być może to tylko moje odczucie, ale te 13ps to sporo) lub 320i (nie wiem jak jest dokładnie z tymi 2l, czy te silniki są ok, lepsze od 1,9/118ps?, czy bardziej awaryjne itp)

 

Nikt Tobie nie da gwarancji, że euro spadnie, wiec sie tym nie sugeruj, najwazniejszy jest stan tech, wiec jak tafisz na coś odpowiedniego to kupuj, a jak nie to nic na siłe. Stałem przed podobnym dylematem latem ub.r. Chcialem kupić e46 po lifcie 325Ci, za około 15 tys euro, z opłatami i ubezp AC wyszłoby 60 tys zł, ale nie znalazłem nic konkretnego co spelnialoby moje oczekiwania, nie kupie auta tylko po to zeby miec, bo szkoda pieniedzy. Dziś po obecnym kursie euro, zakup coupe z rocznika 2004 juz mi sie po prostu nie oplaca ze wzgledow ekonomicznych, za duze pieniadze jak na taki rocznik.

Pytasz o 316i/105KM-318i/118KM. Otoz oba te auta maja silniki R4 1895ccm, róznią sie mocą 105/118, ale znaczenie w codziennej jezdzie ma moment obrotowy. 316i 165Nm przy 2500 obr/min, 318i 180Nm przy 3900 obr/min, także 316i ciągnie bardziej z dołu. Natomiast 320i z poczatku produkcji to silnik R6, 2.0/150KM/190Nm, 6 cylindrów ma większą kulturę pracy, ale spali więcej.

Nie wierz w bajki, ze 320i spali 7 litrow benz, tyle to pali auto miejskie to raz, a dwa gdyby tyle palilo R6 to ludzie nie zakladaliby gazu. Moja rada jest taka, przejedz sie w komisach roznymi wersjami silnikowymi e46, bedziesz miał już odpowiedź czego najlepiej szukać.

W poźniejszym okresie 320i miało także silnik R6 ale o pojemnosci 2200/170KM/210Nm, natomiast 318i miało silnik R4 2000/143KM/200Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw

Nasz "cudowny" rząd i NBP będą gryźli trawę żeby do ERM2 wejść z wartością PLN na poziomie 3,8-3,9 za Euro. Narazie wygląda na to, że za 3-4 miesiące tak będzie, może nawet szybciej.

 

 

jak jestes pewien, że euro spadnie to pakuj sie w opcje to przytulisz na tym wiecej niz na furach!! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.