Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Poraz kolejny problem z moją e39 w kombi i powoli zaczynam mieć jej dość. Kiedy jadę po dobrej i równej drodze to wszystko jest ok ale gdy tylko zaczną się choćby delikatne koleiny to muszę cały czas walczyć z kierownicą aby utrzymać auto na drodze. Nie ma wogóle żadnej przyjemności z jazdy. Po podjechaniu na stacje diagnostyczna stwierdzono że do wymiany są: tuleje tylnej belki i tylne wahacze górne oraz wahacze przednie dolne. Naprawa wykonana, geometria ustawiona a auto i tak rzuca po całej drodze. Opony mam 195/55/15. Proszę o pomoc co może być tego przyczyną bo pojadę znowu na stacje diagnostyczną stwierdzą że kolejne części do wymiany a jak wymienie to i tak pewnie problem nie zniknie. Pozdrawiam
Opublikowano
Nic nie wniosę do wątku, ciekaw jestem tylko co teraz na diagnostyce wymyślą....trafią, nie trafią :duh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
no myśłałem że ktoś z nas miał podobny przypadek i pomoże bo jak jakis mechanik znowu wpadnie na genialny pomysl to pół samochodu wymienie a przyczyna moze byc jakas pierdolka.
Opublikowano

Bartku a może wina jest w zbyt małych kapciach, wiesz 195/55 to do passata B3 a nie E39

ja teraz w zimie jeżdżę na 195/65 no i muszę się pochwalić, że jeździ się jak takami

 

 

P.S jak się mylę to mnie poprawcie ale spróbuj na 15" p 205/65 t 225/60

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Faktycznie kapcie trochę wąskie i 15-tki jak do tego masz zimowe oponki a one jak wiadomo mniej sztywne na bokach....kto wie, warto spróbować i podmienić. 195 to rozmiar zalecany przez fabrykę? U mnie fabryka daje 225/55/16 i to zimowe :?
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Ja podejrzewam że za małe to one nie są bo też w zimie na takich jeżdżę (czyżby jakaś różnica większa między 34 i 39)

Miałem podobny problem ale na szerokich gumach (235 przód i 245 tył 17'') strasznie rzucało w koleinach a jak jeszcze po hamplach dałem to naprawdę trzeba się było produkować żeby utrzymać na drodzę

Wystarczyła zmiana na 225/45 - 17 i auto odrazu się zmieniło

Teraz popiernicza jak zły (przyklejony do drogi)

Opublikowano
zalecany rozmiar producenta to 205/55/16. bede robił niedługo przekładke na letnie to może coś się zmieni choć wydaje mi sie że to nie jest wina opon bo jak ją kupiłem to miała 225/50/17 to wogóle więcej jak 90km/h nie dało rady jechać. fakt że to przed wymianą tego co napisałem wyżej. musiałbym spróbować przełożyć od kumpla bo on ma 205/55/16 i zobaczymy czy może być r5óżnica
Opublikowano
Hmmm....a jak tam amortyzatory? :doh:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

witam,

tylne zawieszenie w ombi ma dwie takie poduszki ktore pod ciezarem sie pompuje, jesli one padaja to wtedy nie mozna utrzymac auta, najczesciej pada jedna i rzuca autem. Ja mialem taki przypadek ale w sedanie, okazalo sie ze sanki wyly pekniete, po wymianie jest super, ale najpierw sprawdz te poduszki.

PS ceny nowej ci nie podam bo cie posmuce, uzywka w granicach 500 zl,

jakbys chcial kupic to daj znac, posiadam

Opublikowano
witam,

tylne zawieszenie w ombi ma dwie takie poduszki ktore pod ciezarem sie pompuje, jesli one padaja to wtedy nie mozna utrzymac auta, najczesciej pada jedna i rzuca autem. Ja mialem taki przypadek ale w sedanie, okazalo sie ze sanki wyly pekniete, po wymianie jest super, ale najpierw sprawdz te poduszki.

PS ceny nowej ci nie podam bo cie posmuce, uzywka w granicach 500 zl,

jakbys chcial kupic to daj znac, posiadam

 

Nie wszystkie. Nivo to opcja :cool2:

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
no mam w swojej wlaśnie nivo ale to nie to bo gdyby poduszki by się już kończyły to uchodziło by z nich powietrze a auto stoi caly czas w tej samej pozycji a jak jest dociążone to się pompuje w górę do wyrównania poziomu. Nowa poducha kosztuje 700 złotych.
Opublikowano
Stare opony, a co za tym idzie twarda guma więc ciągnie. Sam to przerabiałem. Proponuje założyć od znajomego kółka jeśli masz taką możliwość i sprawdzić pod warunkiem, że kolega też nie ma starych i nie ciągnie go, ewentualnie jak masz komplet zapasowy założyć i sprawdzić - to nic nie kosztuje oprócz piwka dla znajomego za czekanie :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stare opony, a co za tym idzie twarda guma więc ciągnie. Sam to przerabiałem. Proponuje założyć od znajomego kółka jeśli masz taką możliwość i sprawdzić pod warunkiem, że kolega też nie ma starych i nie ciągnie go, ewentualnie jak masz komplet zapasowy założyć i sprawdzić - to nic nie kosztuje oprócz piwka dla znajomego za czekanie :P
Zgadzam sie z kolega.Mialem to samo w touringu.U mnie wymiana opon pomogla.PZDR
Opublikowano
no to dzisiaj zamawiam dwie nowe oponki bo dwie leżą w garażu i robie już przekładke na letnie bo na tych zimowych nie idzie wogóle jeździć już. Pytanie tylko czy założyć kapcie 195/60/15 czy może lepiej 205/55/16??? z tego co wiem to im szersza opona tym więcej rzuca na koleinach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja po przejsciu z 225/55/16 na 235/45/17 nie odczulem zadnej roznicy,jezdzi tak samo,a wyglada o wiele lepiej.Gumy 195/60/15 na lato do e-39 sa chyba za waskie,takie jest moje zdanie.Najlepiej zaluz takie,jak przewiduje producent.PZDR
Opublikowano

zgadzam się z przedmówcą

 

195 to nawet do e36 za wąskie

 

Nie ma co się oszukiwać E39 to "kawał budziska" i musi być stabilna

 

Na lewym progu musisz mieć naklejkę z rozmiarami opon

 

Jeśli chcesz montować na 15" to przód 205 a tył 225 ( a wysokości nie chce Ci źle pisać ale chyba p65, t 60)

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
w poprzednim e39 miałem 225/60/15 i nawet w głębokich koleinach była stabilna, a opony nie były pierwszej jakości, więc to nie do końca prawda że szeroki kapeć musi pływać w koleinie, przyczyn trzeba szukać w samochodzie
Opublikowano
dziękuję panowie za pomoc. zmiana ogumienia znacznie poprawiła komfort jazdy. zapodałem na przód 205/65/15 a na tył 215/65/15 i auto zrobiło się o wiele sztywniejsze. teraz na diagnostyke jeszcze bo na szarpakach trzeba sprawdzic co mozna byłoby wymienic
Opublikowano
zalecany najmniejszy/najwęższy rozmiar ( ze słupka) to 205/65/15 i takie na zimę sa idwalne, też jezdze na takich zimą i jest ok, na lato wkladam 225/55/16 i nie ma zadnych problemow. Nie powinno sie zakladac opon 195 to e-39, ze względu na bezpieczenstwo no i w raqzie wypadku, jak policja albo ubezpieczyciel sprawdzi jakie masz oponki zero kasy no i jeszcze moze byc twojam wina nawet jesli nie jest ( to podobnie jak z lampami niehomologowanymi)
Opublikowano
Witam.W E34 miałem to samo.Wymieniłem tuleje gumowo-stalowe tylnej belki i było ok.Miałem równiez przypadek że przednie opony (jodełki) powodowały że auto szukało tropu.Powyżej 100km/h dwa pasy moje.Załozyłem jakieś używane miśki i było dobrze.A co do rozmiarów opon to : po pierwsze trzeba zachować wysokość koła,żeby ABS nie głupiał, a po drugie to profil 55 czy 60 jest mało ważny bez szerokości tzn profil to jest procent szerokości i opona np 195/55/16 będzie miała dużo mniejszy profil niż 225/55/16.Ja w E39 ma 235/45/17 i nie ma problemów.Ale jakbym miał założyć felgi 16" byłoby to 225/50/16 i wtedy wysokość koła byłaby o jeden rozmiar mniejsza. . . Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.