Skocz do zawartości

Zerwi

Zarejestrowani
  • Postów

    92
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Werbkowice

Osiągnięcia Zerwi

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Słyszałem że jeszcze trzeba zmieniać program silnika czy coś takiego (mówił gościu że z elektroniką dużo zachodu) czy to prawda czy tylko udawał że się zna? Autko narazie stoi a ja planuje wyjąć elektronikę ze starej skrzyni obczaić czy to nie skomplikowane, jak nie to spróbuje podmienić; może to gdzieś tu coś padło. P.s. Dalej myśle o przeróbce na manuala.
  2. Nikt się nie orientuje w tych sprawach? To może warsztacik w lubelskim ktoś zna, nie musi już być koło Zamościa :modlitwa:
  3. Witam Kupiłem autko pare lat temu (525i 24V "92) i od począdku mam problemy ze skrzynią (5HP-18) Dzisiaj znów weszła w tryb awaryjny no i szykuje się wymiana :cry2: . Czwartego automata już nie chcę w nią wpychać(bo to już trzeci za mojej kadencji) więc poważnie myślę o przeróbce na manuala. Nie wiem czy to dużo zachodu z tym i czy się opłaca napiszcie proszę jak sytuacja wygląda co jak i za ile :modlitwa: . Może znacie warsztaty w okolicach Zamościa (woj. Lublin) które się takimi rzeczami zajmują. Pomóżcie mi doradźcie coś bo zdrowie już trace przez te automaty :mad2: Pzdr.
  4. Podpiołem pod kompa w zwykłym warsztacie i pokazał błąd "sonda lambda zwarcie na masę" i przez to może skrzynia wariować? Wymieniałem sonde jakieś rok temu i już siadła? Jak ją wymieniałem ostatnio to nie przypominam sobie żeby były aż takie objawy może trochę nierówno chodził ale nie aż tak i nie było problemu ze skrzynią. Jak byłem u mechanika z rególacją gazu to podpinał pod kompa gazowego i mówił że sonda OK. Dzisiaj ją wyciągnąłem i obejżałem kabel i nic nie widzę (chyba wporządku) Nie wiem czy wymieniać tą sondę pchać się dalej w koszty czy co?
  5. Nie jest dosłownie "pod" nogami czyli pod dywanikiem tylko za tym dolnym głośnikiem na wysokości kierunkowskazu co jest na błotniku prawy przód. Mocowanie sterownika widze że jest oryginalne nic nie było kombinowane. Na kompie jeszcze nie byłem bo chcę się wybrać do Lublina do BRJ na al. Warszawskie tam może coś więcej mi powiedzą niż w zwykłym warsztacie, a narazie nie mam czasu bo cały dzień trzeba zarwać żeby tam dojechać załatwić i wrócić.
  6. sprawdzałem normalnie od dołu na zimnym silniku i włączonym biegu i próbowałem dolać ałe wszystko co wstrzyknąłem to się wylało. Mobil lałem ATF 320 to klasa dekstron 3 zdecydowałem się na niego po prześledzeniu forum i mechanik od skrzyń też polecał trójkę.
  7. pytałem o to urządzenie co jest z prawej strony za głośnikiem pod nogami pasarzera i nikt mi nie potrafił odpowiedzieć, ale zauważyłem że jak tyka (wiecie jak załącza i rozłącza stycznik, przekaźnik) to sktzynia przechodzi w tryb awaryjny i z powrotem w normalny. Poprostu włancza i wyłancza tryb awaryjny skrzyni. Oba tyknięcia są jedno po drugim i trwa to 2 sekundy. Piter20 napisał że sterownik od skrzyni mam pod maską przy podszybiu obok komputera ECU a ja wyciągnąłem zza tego głośnika gdzie mi tykało skrzyneczkę z napisem GETRIEBESTEUERUNG i coś mi się wydaje że to jest właśnie sterownik skrzyni. Dlaczego ja jego tam mam jak z tego co pisze kolega powinienem mieć w innym miejscu? I czego ten sterownik mi tak tyka i przełącza ten tryb? Olej sprawdzałem i jest stan (Mobil1 dextron3) Pzdr
  8. mi tez taka mysl przez glowe czasami przechodzi, ale zawiozę starą skrzynie do mechanika niech zajży jak nie bedzie dużo kosztowało to niech robi i będę miał na zapas (może będę woził w bagażniku jak koło zapasowe ;p)
  9. Najpierw pojadę na kompa może pomoże wykasowanie błędów bo słyszałem że niektóre nie wykasuje się ręcznym resetowaniem Nie chcę nawet myśleć o tym że może mieć złe ciśnienie na cylindrach czy cylindrze Teraz już nie strzela chodzi równo i ładnie na odłączonej przepływce a na gazie chodzi ładnie czy podłączę czy odłączę. Nie wiem już co z tym jest a może to być uzależnione od wilgotności powietrza? (w sensie jak pada deszcz czy śnieg to wszystko mokre) bo zaczęło mi się to dziać jak tak padało na jesieni.
  10. No właśnie muszę najpierw doprowadzić silnik do porządku bo jak przepływkę podłącze to trzęsie silnikiem i nierówno chodzi ale jak odłącze to jest wporządku (na LPG chodzi dobrze i tak i tak) . Pojadę na kompa na wykasowanie błędów bo ręczne resetowanie nie pomaga. Czy może przejść w tryb awaryjny przez to że przypadkiem zgasiłem go jak sktzynia była w pozycji D? (bo właśnie po tym mi się tak stało) To była pierwsza sytuacja kiedy wszedł w ten tryb drugiej nie pamiętam czy coś zrobiłem nie tak a trzecia to podczas problemów z nierównymi obrotami. Pzdr
  11. Nic mi się na zegarach nie wyświetla i mam instalacje gazowa sekwencyjna, czy LPG ma cos do skrzyni? Moze ktos sie orientuje co to za ustrojstwo (sterownik od czegos czy co?) jest za dolnym glosnikiem pod nogami pasazera bo wydobywa się czasami z tego dzwiek jakby stycznik zalaczal i rozlaczal(moze to cos od skrzyni?). Pzdr
  12. a co to jest carsoft bo się nie orientuje, kompa nie podmieniałem bo nie mam nawet w okolicy takiego drugiego autka (a gdzie się znajduje komputer od skrzyni?) Konwenter zawsze był wymieniany do każdej skrzyni. Pzdr
  13. jeszcze jedno a mianowicie jest już trzecia skrzynia w tym aucie i każda ma szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3 bieg moim zdaniem to trochę dziwne bo każda ma to samo? Nie zawsze ale przy jakimś tam obciążeniu. Reszta biegów wchodzi płynnie i niezauważalnie niezależnie czy pedał w podłoge czy delikatnie. Może to wina elektroniki? jakiegoś sterownika czy coś w tym rodzaju?
  14. olej wymieniałem w tym roku i nie przeleciał więcej jak 20000 stanu nie sprawdzałem od zalania i chyba będę musiał teraz to zrobić(wycieków nie widać) Zresztą to cała skrzynia była wymieniana bo mi padła (nie mam szczęścia do tych automatów bo trzeci w tym aucie w przeciągu 150000 km). Dodam że po pierwszej wymianie skrzyni bardzo na nie uważam więc nie wiem w czym sęk a wiem jak co niektórzy eksploatują te skrzynie i dziwie się że jeżdzą bez problemów. Myślałem że objawem niskiego stanu oleju jest opóźniowe wchodzenie wstecznego biegu. Czy się mylę?
  15. jakby miał pierścionki wytarte to by dymił a nie dymi, chyba że zawory podparte to by znowu siły nie miał a na obroty jak wejdzie to ma powera. Z drugiej strony to zawory sie tu reguluje ręcznie czy sam sobie ustawia hydraulicznie? będę kombinował aparat do mierzenia kompreski tylko nie wiem jakich wartości się spodziewać, ile może mieć dopuszczalnie najmniej bo przewiduje że po 350 tys licznikowych to maxa mapewno nie ma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.