Skocz do zawartości

wymiana czujnika rozrządu.brak poprawy.


david80

Rekomendowane odpowiedzi

:D witam . Wymieniłem czujnik wałka rozrządu w 523i bo miałem problemy z odpalaniem i badanie na kompie wykazało ze jest do wymiany.Ale po wymianie nie ma żadnej poprawy a po podłączeniu kompa wykazało błąd czujnika wałka rozrzadu po jego wykasowaniu znowu to samo dodam że kupiłem orginał. Powiedzieli że moge mieć rozrząd przestawiony o jedną faze :mad2: co wy na to :search:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Przestawił się rozrząd lub masz zacięty vanos.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

 

Czujnik wymienieniony i dalej błedy wyskakują.

 

Mam ten sam problem faluja obroty, gaśnie i klekocze coś tak jakby w głowicy na gazie też są problemy z obotami i gaśnie.

Nadmienię iz auto na benzynie i gazie przyspiesza normalnie czuć "kopnięcie" vanosa.

 

Jest jeszcze inna opcja taka iż ten co jest kupiony nowy jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jest jeszcze inna opcja taka iż ten co jest kupiony nowy jest uszkodzony.

Czujniki kupuje się oryginalne lub trakie na, którym pracuje dany system czyli BOSCH lub SIMENS, ponieważ z zamiennikami nawet renomowanych firm są często problemy.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a ja mysle ze sama wymiana czujnika wałka rozrządu moze wcale nie pomóc. A nawet chyba zaszkodzic jak sie to zrobi nieumiejetnie. Kupiłem własnie orginalny czujnik połozenia wałka rozrządu i jest w środku kartka z instrukcją dotycząca wymiany tego czujnika. Jest w niej wyraxnie napisane( po angielsku co prawda), że: "przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu 12141438081/082 (juz wycofane), VANOS 11361440142 jak we wszystkich E46 M52, DME control unit musi byc sprawdzony ze starannościa pod kątem danych napływających z czujnika i jeśli to konieczne przeprogramowany (notatka serwisowa 120398(331))

Dodam, ze nowe czujniki można kupic tylko takie: 12147539165

 

Rozumiem ze takie przeprogramowanie moze zrobic tylko serwis, ale ile cos takiego moze kosztowac? orientuje sie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie błędów niby nie pokazuje, ale mam takie same objawy, ze ponizej 2500obr/min jest mułowaty, a potem normalnie wkręca sie na obroty az do końca, wieć postanowiłem wymienic czujnik położenia wałka rozrządu ssącego. Tylko mam problem, bo u mnie raczej nikt nie przeprogramuje kompa po tej wymianiei chyba jestem skazany na ASO

A w jaki sposób Ty sobie poradziłes z tą usterką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu, będziesz wymieniac czujnik rzucając moneta? bo nie wiadomo który to? U mnie diagnozowana usterka była cały czas carsoftem. Tam ewidentnie, cały czas wyskakiwał błąd czujnika położenia wałka rorządu (wymieniłem go dwa razy na nowy siemensa i dalej nic). Pojechałem na komputer z oprogramowaniem wyższego rzędu, gdzie okazało się, że to czujnik położenia wału korbowego.... Kontaktowałem się z dwoma specami. Jeden z nich uważał, że nie trzebabędzie przystosowywac nowego, czujnika, a drugi nawet pokazywał mi w swoim laptopie funkcie przystosowania. Ten z kolei był pewien, że to będzie niezbędne. Nie wiem, jak to jest w innych egzemplarzach, ale u mnie niczego nie trzebabyło programowac. Wymiana wyglądała jak wymiana przepalonej żarówki - po całej operacji problem zniknął jak ręką odjął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, ze programowanie jest konieczne w niezwykle rzadkich przypadkach i jesli bedzie konieczne to zaświeci sie kontrolka od silnika i komp ustawi sie w tryb awaryjny. Wiec nie ma problemu, sam wymienie czujnik i tyle

 

Chodziło mi tylko o to jakie Ty objawy miałes, jak sie samochód zachowywał przed wymiana czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy były kilka miesięcy, bo przez ten cały czas sądziłem, że to czujnik położenia wałka, a uszkodzony był czujnik wału korbowego. Objawiało się to tym, że jak silnik był zimny, to zapalał normalnie (z paroma wyjątkami) i pracował dobrze do momentu uzyskania normalnej temperatury pracy. Później ( w zależności, czy akurat stałem na skrzyżowaniu, czy jechałem) czułem szarpniecie, bądź gasł i wrażenie było takie, jakby ubyło mu ze 120 koni (im niższe obroty, tym gorzej). Po zgaszeniu i próbie odpalenia na gorącym silniku trzebabyło kręcic rozrusznikiem ze 4 sekundy zanim odpalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie tak nie jest. Mój jest mułowaty poniżej 3000 obrotów/min, ale potem kręci sie normalnie i i nie gasnie. Trochę przyspiesza żabkami i mam wrażenie ze pali przyduzo, bo pali jak jeżdżę jak dziadek w trasie jakies 9 - 9.2l/100km

miałem wcześniej z takim samym silnikiem e36 i paliło przy ostrej jeździe w trasie 8.4l/100km a jak jechałem jak dziadek to nawet 7.6- 7.8l/100km

a w e46 jest podwójny vanos, który powinien dawać wieksza moc na niższych obrotach i mniejsze spalanie, przynajmniej w teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic, czujnik połozenia wałka rozrządu juz kupiłem, wymienie i zobacze jak bedzie. Jak niczego to nie zmieni to kupie jeszcze czujnik położenia wału korbowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mam włąśnie podwójnego vanosa i wiem, ze tam sa dwa czujnika położenia wałka rozrządu. Ale i tak ustaliłem kolejnosć wymiany, najpierw wałek ssący, potem wał korbowy a na końcu wałek wydechowy. Zobaczymy jaka bedzie i czy w ogóle poprawa działania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie a co tam programowac? To zwykly hallotronowy czujnik - taki jak w abs, zlicza impulsy z tarczki na kole wałka.

Inna sprawa, ze nie koniecznie uszkodzenie czujnika jest przyczyna problemu.

Przez "Programowanie" czesto uwaza sie poprostu skasowanie błędu.

Przed decyzją o wymianie trzeba sprawdzic np. w INPIE odczyty z vanosa czy wogóle czujnik daje jakikolwiek sygłał i czy błąd jest sporadyczny czy stały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia ssącego wałka rozrządu wymieniłem, jest duza poprawa w pracy silnika i zmniejszyło sie spalanie, jestem własnie po podrózy 2000 km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupować to tylko oryginał. Na samym początku postu pisałem o moich problem z silnikiem. Czujnik wymieniełem nowy jednak nie oryginał lecz zamiennik. Po wymianie chwilę wyskakiwały błedy czujnika lecz potem nic taklego się nie pojawiało a silnik dalej chodził jak traktor.

Zedesperowany jazdami od mechanika Kazia do Miecia i straszenia czarnymi wizjami remontu silnika odstawiłem autko do serwisu w Krakowie. Diagnoza padła na uszkodzonego vanosa jednak w trakcie rozbierania okazało się iż czujnik ten trzpień JEST ZA KRÓTKI. Po wymianie na oryginał 320 zeta obyło się bez remontu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kupować to tylko oryginał. Na samym początku postu pisałem o moich problem z silnikiem. Czujnik wymieniełem nowy jednak nie oryginał lecz zamiennik. Po wymianie chwilę wyskakiwały błedy czujnika lecz potem nic taklego się nie pojawiało a silnik dalej chodził jak traktor.

Zedesperowany jazdami od mechanika Kazia do Miecia i straszenia czarnymi wizjami remontu silnika odstawiłem autko do serwisu w Krakowie. Diagnoza padła na uszkodzonego vanosa jednak w trakcie rozbierania okazało się iż czujnik ten trzpień JEST ZA KRÓTKI. Po wymianie na oryginał 320 zeta obyło się bez remontu silnika.

Jaki remont silnika? Możesz napisać coś więcej?

Ja niestety też kupiłem zamiennik, sam go zmieniałem i widziałem że się różni od oryginału. Po zmianie czułem, że samochód odzyskał moc, ale teraz po kilku miesiącach znowu jakby się zamulił (mimo braków błędów na kompie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co tam programowac? To zwykly hallotronowy czujnik - taki jak w abs, zlicza impulsy z tarczki na kole wałka.

Inna sprawa, ze nie koniecznie uszkodzenie czujnika jest przyczyna problemu.

Przez "Programowanie" czesto uwaza sie poprostu skasowanie błędu.

Przed decyzją o wymianie trzeba sprawdzic np. w INPIE odczyty z vanosa czy wogóle czujnik daje jakikolwiek sygłał i czy błąd jest sporadyczny czy stały.

U mnie wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu wydech "sporadyczny" co to znaczy?Też mam problem z mocą po nagrzaniu silnika do 3500 obr praktycznie nie jedzie.I teraz tak oryginał w ASO 390 PLN, VEMO w jednym sklepie 245 PLN a w innym 12O PLN i dwa lata gwarancji>Sam nie wiem co kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekiedy taki czujnik po wymianie trzeba nie tyle programowac, a zaadoptowac (u mnie obyło się bez tego zabiegu. Błędy, które wyskakują na kompie, to tylko "historia choroby"... Proponuje wymiane na oryginalny czujnik poza ASO. Ja kupiłem na allegro SIEMENSA za przyzwoite 200zł zapakowany w pudełku z gwarancją. Wszystko jak należy. Nie bardzo uśmiechało mi się kupowanie podró, a potem kombinowac, oddawac, sprzedawac. Taniej znaczy dwa razy drożej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.