Skocz do zawartości

mbbrzoza

Zarejestrowani
  • Postów

    110
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E65 750i 2007
    E65 735i 2003
    E38 735i 1999
    E38 740i 1996
  • Lokalizacja
    Warszawa / Lublin

Osiągnięcia mbbrzoza

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. W CD nie da rady ustawić 3D W DVD tak. Dodatkowo po 2005 roku jest lepsza grafika, czyta płyty DVD DL i jest szybsza.
  2. Było z grubsza tak: Czytniki: 2001-2002 - CD 2002-2005 - DVD mapa 2D 2005- DVD DL mapa 3D Wiec jesli masz DVD z 2002 roku (jesli nie było nic zmieniane) to bedzie czytać zwykłe płyty DVD oraz CD - nie bedzie czytać płyt DL - Dual Layer (8GB) Płyty nawigacyjne DVD to HIGH i Professional (posiada punkty POI) a CD mogą być te same co do MK1-MK2-MK3 ale nagrane w MODE2. Przy problemach z odczytem mozna przeczyścić laser wacikiem ze spirytusem (po wcześniejszym rozkręceniu). Czesto soczewka mętnieje i nawet przeczyszczenie nie pomoże... wtedy proponuje przetestować płytę CD będą mniejsze problemy z odczytem...
  3. czy po skasowaniu błedy pojawiły sie ponownie?
  4. koszt samych części potrzebnych do naprawy tego wycieku - "robiąc dla siebie" to 2000 zł bez wyciagania silnika i bez zdejmowania głowic. Metoda "amerykańska" jest o wiele tańsza ale trzeba mieć głowę na karku żeby zaprojektować rurę i oring. Nie używał bym jej raczej we własnym aucie.
  5. trzeba zarejestrować nowy akumulator, bo moduł zasilania dobiera automatycznie prad ładowania i monitoruje rozładowywanie akumulatora. Moduł steruje rozdziałem pradu w aucie i najwyraźniej jest zaprogramowany jakąś stałą wartością która zmniejsza się w skutek czasu eksploatacji dlatego po zamontowaniu nowego trzeba zadeklarowac nowy akumulator. Z tego co pamietam to w DISie widziałem deklaracje nowego akumulatora.
  6. skrzynia 1. zarejestrowano poslizgi skrzegła 2. zacięcie 2 elektrozaworów - moze stary olej lub jego brak... silnik 1. błąd katalizatora prawdopodobnie w skutek spalania oleju, 2. za mała przepustowość drugiego obiegu powietrza (chyba odmy) pierwszego banku cylindrów (po stronie pasażera), 3. uszkodzony wentylator skrzynki z modułami elektronicznymi 4. uszkodzony elektryczny wentylator silnika/klimy - ten na chłodnicy w e38 odmą potrafil wysysać z silnika olej i spalać go co powodowało dymienie i tego typu problemy jak opisałeś - winna byla wtedy membrana z tylu kolektora dolotowego - nie wiem jak jest to rozwiazane z e65... ale wydaje mi się że też taki problem moze istnieć.
  7. Witam, Dołożyłem do auta z 2003 roku moduł video (fbas) i nową navi (nav03). Chciałbym pozmieniać viny w tych komponentach i przekodować navi. Navi przy probie kodowania w ncsexpercie wyświetla komunikat "wrong ecu coding index" - popatrzyłem po urządzeniach i mają codirung index 0, a navi ma 5. Zmiany vinu nigdzie nie znalazłem - tylko w Ediabas Tool32 była opcja zmiany vinu ale po restarcie urządzenia wskakiwał znowu stary. W e38 i e39 takie rzeczy robiłem pasoftem, ale do nowego auta nie mam tego softu... Moje pytania są następujące: 1. Jak zmienić vin w tych urządzeniach? 2. Jak i czy da się zmienić codirung index? Pozdrawiam Marcin
  8. Nie warto... 2,8 to za mało na prawie 2 tonową bude E38. Chyba nie chodzi o to zeby auto sie toczyło, ale żeby było dynamiczne i szybkie...
  9. zdecydowanie najlepszy silnik to M62B44TU duża moc, rozsądne spalanie, niska awaryjność* *niska awaryjność jeśli jest obsługowany jak należy... gaz mozna założyc bez problemu i pracuje bardzo ładnie (oczywiscie z porządna instalacja: BRC, PRINCE, LANDI) Silnik momentami portafi spalić mniej od silnika M62B35 a juz napewno mniej od M73
  10. W silniku kasujesz adaptacje na wyłaczonym silniku, ale właczonym zapłonie - opcaj w inpie lub disie Uruchamiasz silnik i nic nie dotykasz - pracuje na jałowym conajmniej 5 min. Potem wkrecasz na 30 sekund silnik na 3000 obrotów. Oczywiscie przed operacja trzeba wykasowac blędy z silnika mialem taki sam problem w e38 m62tu jak nie ukonczyłem adaptacji. Czasem trzeba zrobic 2 razy...
  11. mbbrzoza

    Światła dzienne

    Kodujesz ncsexpertem moduł LCM - odszukujesz nastepujace wartości: LCM II: Code: PROGRAMMPARAMETER_LCM us DRL_DIMMUNG wert_02 TAGFAHRLICHT aktiv --------------------------- LCM III + IV: Code: FL_DIMMUNG_ALS_DRL wert_03 GED_FL_ALS_DRL aktiv --------------------------- Wartosci mocy światła w LCMIII FL_DIMMUNG_ALS_DRL: Code: wert_01 = 0 % wert_02 = 18,82 % wert_03 = 20,39 % wert_04 = 43,92 % wert_05 = 18,82 % Po zakodowaniu masz światła jazdy dziennej czyli długie zapalone na 20% mocy - zawsze przy właczonym zapłonie. Tylnie światła się wtedy nie świecą. Tył zaczyna świecic jak załaczysz światła mijania, albo pozycyjne.
  12. Trzeba przekodować licznik odpowiednim softem - w ASO nie mogą tego zrobić. Klucz kodowy zawiera informacje o wyposarzeniu auta - są w nim zakodowane wszystkie standartowe jak i opcjonale składniki wyposarzenia. Na tej podstawie kodowane są różne ustawienia i informacje do poszczególnych urządzeń w samochodzie - np. auto wie że ma wzmacniacz hifi i może wyswietlić pozycje DSP w menu board computera...
  13. mbbrzoza

    switla tylnie

    tak, i to raczej u specjalisty od tej marki
  14. Wiem tylko tyle, że było dwóch dostawców liczników i zmiany w elektronice polegały przede wszystkim na stosowaniu różnych rodzaji zabezpieczonych procesorów z pamiecią, celem uniemozliwienia modyfikacji paramertów zakodowanych fabrycznie oraz przebiegów. Licznik pełni także bardzo ważna rolę, mianowice jest "bramą" pomiedzy magistralami komunikacyjnymi w aucie. Dlatego właśnie wypadało by się "wcelować" z minimum rocznikiem w date produkcji. Vin to chyba tylko wizualnie jest niezbędny - zeby zgasła kropka przy przebiegu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.