Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Silnik pięknie gaśnie , Agnieszka pięknie wykonuje polecenia..... czy wszystkie ? :mrgreen:

Tak się zostaje mistrzem drugiego planu , aktorki nie widać ale odgrywa kluczową rolę w filmie .

Odpala i gasi :mrgreen: :cool2: .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Fakt Agnieszka robi robotę:) U ciebie Roger chyba płeć piękna też miała takie zadanie przy prezentacji działania sterownika od świec:) Co my byśmy zrobili bez kobiet:)

 

Co do zestawu przepustnicy gaszącej jestem w posiadaniu takiego od tygodnia. Musze powiedzieć że Trandolf działa szybko i kompletny zestaw miałem w krótkim czasie. Mi pozostało tylko go zamontować. Trandolf jest bardzo cierpliwy i odpowiada na wszystkie pytania:) Montaż jest prosty. Najważniejsze, że chciałem zamontować ten zestawik w celu ochrony mojego autka z automatem przed ewentualnym zapętleniem turbo. Zero szans aby moja żona zgasiła wówczas furę. Ale to co ta przepustnica robi dla gaszenia diesla to bajka. Myślałem że mój gaśnie delikatnie bez tego ulepszenia, ale teraz to coś cudownego:P Gaszenie jest niezauważalne. Polecam wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolega prosił aby zapytał czy może wiecie co jest przyczyną szarpania przy odpalaniu i gaszeniu jeśli na silniku zimnym szarpnięcie jest dużo mniejsze i prawie nieodczuwalne i dopiero po przejechaniu trasy, gdy silnik jest normalnie rozgrzany szarpnięcie jest mocno odczuwalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt Agnieszka robi robotę:) U ciebie Roger chyba płeć piękna też miała takie zadanie przy prezentacji działania sterownika od świec:) Co my byśmy zrobili bez kobiet:)

To prawda moja Iwonka :mrgreen: również służyła wsparciem , kobiety w wielu sprawach są nie zastąpione :cool2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, ponawiam pytanko czy może wiecie co jest przyczyną szarpania przy odpalaniu i gaszeniu jeśli na silniku zimnym szarpnięcie jest dużo mniejsze i prawie nieodczuwalne i dopiero po przejechaniu trasy, gdy silnik jest normalnie rozgrzany szarpnięcie jest mocno odczuwalne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że szarpie bardziej na rozgrzanym, sugeruje element gumowy/stalowo-gumowy. Stawiałbym na poduszki ale one tylko maskują część szarpnięcia związanego z ewentualnym brakiem klapek. Ja wymieniłem u siebie komplet poduszek (w brew opinii mechanika) przy okazji dwumasy ze sprzęgłem i czuć różnicę. Trzeba jednak pamiętać że to tylko maskowanie problemu i nie każdego usatysfakcjonuje. Mi wystarcza bo moje M57N/TU szarpie sporadycznie i niezbyt mocno :8) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odnosnie klapy gaszącej ja zamontowałem w x3 2,0d nabyłem u ROGERNYSA montaż banalnie prosty zresztą opis montowania sperowsko opisany po zamontowaniu nareszcie wiem jak powinien gasnąć silnik wczesniej sze diagnozy dwumasa poduszki silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jak napisałem , poduszki tylko częściowo maskują problem a nie go rozwiązują. Jeżeli szarpanie jest wyraźne i męczące , to lepiej i nawet taniej będzie zacząć od klapki gaszącej. Ja nie zakładałem ale wystarczy przeczytać posty zadowolonych kolegów, którzy to zrobili. Reszta zabiegów, prawdopodobnie da mało odczuwalne zmniejszenie szarpnięcia.

Ja wymieniałem dwumase i poduszki z powodu wibracji na niskich obrotach a nie z powodu szarpnięcia przy gaszeniu :nienie: . Na dwumasę powoli przychodził czas a poduszki dla świętego spokoju i w sumie przy okazji.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć! Wczoraj zamontowałem u siebie zestaw od trandolfa. Silnik gaśnie super, nie ważne czy zimny czy ciepły :cool2: Montaż niezbyt skomplikowany, wystarczy umieć posługiwać się lutownicą:) Dostarczona instrukcja sprawia, że nie ma możliwości się pomylić. Najtrudniejszym elementem było wypięcie wtyczki od komputera (pewnie dlatego, że robiłem to po raz pierwszy).

 

Montaż nie wymaga praktycznie żadnych modyfikacji. Pokrywa silnika (M47N) pasuje idealnie. Jedynie rurę gumową łączącą przepustnicę z rurą od IC skróciłem o 2 cm.

 

Dodatkowo zdecydowałem się na ponowne podłączenie EGR. Póki co nie żałuje bo silnik chodzi nieco ciszej. Zobaczymy jak będzie przy jakimś większym butowaniu bo dawniej, na starym EGR nieco kopcił co było przyczyną odpięcia zaworu.

 

Gdyby ktoś był zainteresowany to wrzucam kilka fotek z montażu i polecam każdemu taki zabieg, gdyż stopień zadowolenia porównywalny z tym, który występuje po wymianie uszkodzonych poduszek silnika.

 

 

http://i60.tinypic.com/30m1og8.jpg

Przeciągnięcie peszla z komputera do klapy gaszącej

 

http://i57.tinypic.com/2rr5m5v.jpg

Moduł sterujący wmontowany już w pudło z komputerem

 

http://i62.tinypic.com/wjdf89.jpg

Zamontowany EGR z klapą gaszącą

 

http://i60.tinypic.com/2djc3d3.jpg

Dolutowane i zaizolowane kable zasilania (chyba nawet nie widać za bardzo, że coś było grzebane)

 

http://i61.tinypic.com/2u5fhb7.jpg

Przygotowane do lutowania przewody sterujące (tutaj warto zastosować termokrczliwą izolację)

 

http://i62.tinypic.com/23jpbg7.jpg

Po przykręceniu pokrywy silnika. Gumowa rura skrócona, by dolot nie dotykał chłodnicy.

 

A na koniec podziękowania dla trandolfa za szybkość działania oraz dokładność opisu :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Sprawdziłem również. To działa kapitalnie !:)

Wygasza się leciutko, płynnie. Buda nie telepie, nic nie obija i dodatkowo można to zmieścić bez zadnych przeróbek pokrywy silnika.

Bardzo chciałem podziękować użytkownikom Yoshimura za EGR z motylkiem i Trandolfowi za moduł wraz z super przejrzystą instrukcją. Dzięki nim odzyskuje wiarę w ludzi:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeszcze jedno mogę dodać, u mnie lekko ale to lekko trzęsło budą przy wyłączaniu silnika... (nie dawno odpadło mi koło pasowe)

Po wymianie jego... Jest bardzo miękko, poprostu objaw zniknał. (wymiana koła + dwa paski).

Może nie miało to bezpośredniego wpływu a pośredni... Ważne, że jest ok. (objawów napewno sobie nie wmawiam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie

 

Dołączam do grona "zadowolnionych" z montażu przepustnicy. W moim przypadku w silniku M57 e39

Od teraz gaszenie "dizla" jest identyczne jak w silniku benzynowym - jedwabiście i gładko ;)

 

Podziękowania dla kolegów "trandolf" i "jabco19"

 

Pozdrawiam

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam. Tez szukalem problemu z szarpiacym silnikiem. Poduszki całe, koło pasowe całe itp. itd. Postawiłem do serwisu BMW w Białymstoku . Serwis oczywiscie nieautoryzowany, ale fachowiec bije ekspertów z aso na głowę. Skończyło sie na wymianie pasków na contitecha, (były gates ) które były głowną przyszyna (nie trzymały chyba pasowego przy gaszeniu-moja teoria). Dziś juz gasnie normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kogo mogę kupić cały gotowy zestaw już przerobiony ?

 

Trandolf albo Roger. Ja mam np ten Rogerowy. Z tego co wiem to roznica w dzialaniu jest zadna, w wygladzie to zestaw od Rogera nie ma zadnych dodatkowych puszek, zmiana dokonana jest na elektronice samej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trandolf albo Roger. Ja mam np ten Rogerowy. Z tego co wiem to roznica w dzialaniu jest zadna, w wygladzie to zestaw od Rogera nie ma zadnych dodatkowych puszek, zmiana dokonana jest na elektronice samej przepustnicy.

 

Pierwsza wersja modułu była podobna w działaniu (zamyka się w tym samym momencie co gaśnie silnik) i wymagała także ingerencji w przepustnicę, natomiast nowsza wersja modułu, to już inna bajka, a stworzona została z myślą o 3.0D. Nie wymaga jakiejkolwiek ingerencji w elektronikę przepustnicy, dlatego nawet w przypadku jej uszkodzenia wystarczy kupić inną i nie trzeba jej przerabiać. Jeśli chodzi o samo działanie, to przepustnica zamyka się odpowiednio szybciej, jeszcze zanim silnik zaczyna gasnąć, dlatego gaszenie potrafi być łagodne nawet w 330D M57/M57N. A przypadkowo okazało się, że wyprzedzenie zamknięcia przepustnicy w 320D poprawia jeszcze gaszenie w porównaniu z wersją wcześniejszą modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.