Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Polsce na autach luksusowych jest ok 30-40% marza dilera (najwiecej oczywiście na 7er, s-klasse i A8) auta "masowe" czyli avensis, passat to około 10-30%.

 

I to nie są dane wyssane z palca - widziałem na własne oczy wyniki finansowe kilkunastu dilerów

 

Dla porównania BMW w niemczech ma marze ok 6% :mad2:

 

to wyobraź sobie jeszcze, że w ubiegłym roku w całej polsce sprzedano jakieś 4 tysiące bmw, w niemczech pewnie dziesięć razy tyle albo i więcej - dlatego niemcy mogą sobie pozwolić na mniejsze marże.

druga kwestia to to, że cen nie ustala dealer ale bmw polska. ten sam model z takim samym wyposażeniem kosztuje w każdym salonie w kraju tyle samo. jeśli gdzieś jest taniej, to znaczy, że dealer nie stosuje się do ogólnie obowiązujących reguł sprzedaży i jeśli wyjdzie to na audycie, to ma spore problemy. generalnie motto bmw na polskę jest takie: jeśli cię nie stać na bmw to go nie kupuj.

Opublikowano

greg523 otóż to, zarobek na wyposażeniu dodatkowym. Inna cena dodatkowego wyposażenia dla słabszych wersji silnikowych, inna dla droższych, a przeciez takie wyposazenie nie ma nic wspolnego z mechaniką, nie szukając daleko fotele sportowe, skórzana tapicerka, dostęp komfortowy, czujniki parkowania itd, itp

 

Mozna tez kupic nowe auto z gwarancją producenta w ,,markecie motoryzacyjnym'' np http://ciesielczyk-auto.pl/ , co ciekawe sprzedawali do niedawna także nowe bmw, na dzien dobry 10-15 % niższa cena, a obecnie już bmw w ofercie nie mają.

Na bliskiej okolicy Ciesielczyka (2-3 km) jest dealer bmw Smorawiński, więc być może sugestia dealera sprawiła, że Ciesielczyk już w ofercie bmw nie posiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Polsce na autach luksusowych jest ok 30-40% marza dilera (najwiecej oczywiście na 7er, s-klasse i A8) auta "masowe" czyli avensis, passat to około 10-30%.

 

I to nie są dane wyssane z palca - widziałem na własne oczy wyniki finansowe kilkunastu dilerów

 

Dla porównania BMW w niemczech ma marze ok 6% :mad2:

 

firma, w ktorej pracuje ma 20% rabatu na nowe bmw, wiec mysle, ze marza bmw polska to min. 20%, chlopaki raczej nie dokladaja do interesu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
No cóż - zawsze pozostaje 1999cm^3 biturbo :lol: Trzeba się przekonać do małych silników ze sprężarkami - szkoda - no nic - czekamy na BMW 314it :mrgreen: Ma to też dobre strony - łatwiej tunningować, wstawiając większą sprężarkę - a i OC mniejsze...
Opublikowano

Coraz wiecej producentów zmierza w kierunku downsizing'u, ale:

1) co z tego, że jest roznica w cenie OC, skoro to drobiazg, bo przeciez wysokosc składki i tak zalezy w duzej mierze od wartosci auta, bo wiekszosc osob płaci pakietowe OC+AC+NW, pomijam już promocje OC za 1 zł przy zakupie pakietu,

2) moc swoje spalić musi, wiec nie ma znaczenia czy 170KM z 1.4T czy 170KM z 2.0 wolnosacego, czy 240 i wiecej KM z 2.0T czy 258/272KM z wolnossącego 3.0, moc swoje i tak spali. Po to kupuje mocne auto, zeby jezdzic dynamicznie.

Ostatnio czytałem test benz renault clio 1.2T/100, 9 l/100km w miescie :duh: , czyli tyle ile 98KM w clio 1.4 16V, co wiem z własnych doświadczeń. ,,Turbo żyje, turbo pije'' :mrgreen: .

3)mniejszy wysilony silnik z T/biturbo bedzie bardziej podaty na awarie niz wieksza pojemosc z wiekszą iloscia cylindrow, a to ma dla mnie znaczenie w codziennym uzytkowaniu auta, czyli czego nie ma to sie nie popsuje.

4) działa tu lobby ekologiczne i lobby producentow aut, zeby pod pretekstem ochrony srodowiska tworzyc auta ''przeładowane'', w celu zarabiania na serwisach/naprawach.

 

Wracając do bmw. Jestem ciekawy jak będą sie kształtowac wyniki sprzedaży nowej serii 7 w ktorej nie ma wolnossacych benzynowych silnikow, ilu znajda nabywcow silniki biturbo R6/V8. Czy tez może potencjalni klienci bmw wybiora konkurencyjne klasyczne V8 w audi a8 i S-klasie.

Opublikowano
Witam wszystkich ja kupiłem niedawno BMW byłem bardzo szczęśliwy bo okazyjnie je kupiłem ale gdy dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...To nie jest zaden wyznacznik ze silnik duzy to wieksze zanieczyszczenie i trzeba płacic, a ci co sprowadzaja stare trupy co maja przebiegi po pare setek tys. do tego maja ponad 12 lat ale np silnik 1.4 to płaca grosze ze niby mniej zanieczyszczaja ???pewnie a oleju spalaja 1L na 100km...Dla mnie to jest jakiś chory wyznacznik!!!
Opublikowano

Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

 

Celnicy mogą teraz sprawdzać średnie ceny bodajze w eurotaxie i podniść wartość auta aby dołożyć większą akcyze na granicy. Dodam jeszcze ze dochodzi do takiego absurdu ze łapali NOWE samochody sprowadzane przez dealera i podnosili ceny do katalogowej w polsce :mad2:

Hmmmm
Opublikowano
dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami :!: W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Hmm skoro 18% akcyzy to 2350zł

To cena auta musiała wynosić 13055zł

Stosując maksymalną dopuszczalną korektę ceny stosowaną przez celników ( 30% ) czyli:

wartośc pojazdu wynosi 18650

30% korekty wynosi: 5595zł

18650-5595=13055zł

 

Hmmm za 18650zł - czyli około 4116 OJRO.

 

To 530d z 2000r musi być niezły wypas za te 4116 ojro :cool2:

Opublikowano
Mój znajomy przyprowadził 530d 2000r i zapłacił akcyzy po nowych stawkach 2350zł to wcale nie jest tak źle...

 

Wiem,że za E60 to wychodzi na dzień dzisiejszy kosmos,ale tak to jest

jak jeszcze niedawno temu każdy z nas pisał na rach 100e :mrgreen:

więc nie ma co się dziwic...zabrali się w koncu za te wałki :mrgreen:

 

To i tak niezle

 

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami Exclamation W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

 

Masz w sumie racje troche mnie poniosło...Fakt u nas rząd zawsze patrzył jak wyrąbać obywatela!

 

Dzisiaj mi wycenili wyszło 3580zł w sumie i tak nie najgorzej...jak za rocznik 2003 tyle za auto uderzone.Pozdrawiam

Opublikowano
Co do ominięcia chorych stawek akcyzy zawsze jest opcja wynajęcia rzeczoznawcy, który będzie kosztował w granicy 300-500zł a przy wycenie auta zaoszczędzić można kilka tysięcy. Ja kupiłem ostatnio E38 735 z 1999r, które w umowie warte było 2000 euro, urząd celny wycenił na 25700 zł a rzeczoznawca na 9300zł - czyli akcyza, która wynosiłaby 4780zł, została pomniejszona do kwoty 1730zł, czyli widać sporą różnicę bo w kieszeni zostaje 3050zł. W moim przypadku cena została zbita tak drastycznie bo wymontowałem połowę wnętrza auta i wpisaliśmy na umowie że pojazd jest zdekompletowany, ale jest to analogiczne w przypadku aut rozbitych. Opinia rzeczoznawcy jest na ogół niepodważalna i urząd celny nie jest w stanie z tym nic zrobić. Zawsze jest jakieś wyjście.
Opublikowano
Co do ominięcia chorych stawek akcyzy zawsze jest opcja wynajęcia rzeczoznawcy, który będzie kosztował w granicy 300-500zł a przy wycenie auta zaoszczędzić można kilka tysięcy. Ja kupiłem ostatnio E38 735 z 1999r, które w umowie warte było 2000 euro, urząd celny wycenił na 25700 zł a rzeczoznawca na 9300zł - czyli akcyza, która wynosiłaby 4780zł, została pomniejszona do kwoty 1730zł, czyli widać sporą różnicę bo w kieszeni zostaje 3050zł. W moim przypadku cena została zbita tak drastycznie bo wymontowałem połowę wnętrza auta i wpisaliśmy na umowie że pojazd jest zdekompletowany, ale jest to analogiczne w przypadku aut rozbitych. Opinia rzeczoznawcy jest na ogół niepodważalna i urząd celny nie jest w stanie z tym nic zrobić. Zawsze jest jakieś wyjście.

 

Ja się zastanawiałem nad rzeczoznawcą bo auto jest po uderzeniu,ale nie wydaję mi się ze zrobił by mi większą zniżkę nić 50% bo auto uznane by mogło być za złom i wtedy by jeszcze gorzej było,a wymontowanie połowy wnętrza to dosyć radykalne rozwiązanie ale w sumie też nie głupie :wink:

Opublikowano

z opinią rzeczoznawcy zaniżającego wartość auta to niezły patent!!

tylko kiedyś słyszałem o przepisie, że jak auto jest mniej warte ileś tam niż cena rynkowa to kwalifikuje się jako odpad - nie wiem czy to jeszcze obowiązuje....

Opublikowano

Tak obowiazuje i jak ktos przegnie z wyceną to celnicy napisza że auto nadaje sie na złom i bez prawa do rejestracji i klapa.

 

dziwi mnie troche te 2300zl za BMW 530 jakoś mało .

  • 1 miesiąc temu...
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

No i BMW zrobiło kiepski dowcip na priama aprilis kolejna podwyżka

 

podejrzewam, że w związku z wysokim kursem Euro:

----------cena z 2008r / podw. akcyzy/wzrost Euro/cena na 1.04.2009

320d coupe 138 800 zł / bez zmian / 147 800 zł/ 156 700 zł

325d coupe 165 800 zł / 173 100zł / 184 000 zł/ 191 400 zł

320i coupe 127 000 zł / bez zmian / 135 600 zł/ 143 700 zł

325i coupe 161 500 zł / 168 600zł / 179 500 zł/ 186 700 zł

520d sedan 149 000 zł / bez zmian / 154 900 zł/ 167 300 zł

525d sedan 182 000 zł / 190 000zł / 196 200 zł/ 204 800 zł

530d sedan 197 800 zł / 206 500zł / 214 500 zł/223 100 zł

 

Niezły mają trend zwyżkowy.

 

Pozatym bazowe 535d kosztuje już 250 tys. zł a 550i 300 tys :shock:

 

A wchodzą do konfiguratora jest:

 

"Uwaga: konfigurator jest w trakcie aktualizacji.

Nowe atrakcyjne ceny znajdą Państwo na www.bmw.pl/cenniki

lub u Dealera BMW.

 

Przepraszamy za niedogodności.

BMW Polska"

 

Nowe atrakcyjne ceny :lol:

 

Ciekawe ile jeszcze wzrosną ceny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dowiedziałem się że złodzieje bo inaczej urzędu celnego nie można nazwac w tym kraju podniesli akcyze na 18% dla silników powyżej 2.0L to juz mnie troche scieło...

Zastanów się kogo nazywasz złodziejami :!: W czym zawinił urząd celny? Takie "rarytasy" zafundował nam Donald Tusk i jego rząd. Ich nazywaj złodziejami, a nie celników... Oni tylko wykonują swoją pracę.

 

No to widać, że nie masz do czynienia na codzień z Urzędem Celnym i jego pracownikami. Owszem, część z nich to normalni ludzie ale część to zawistne mendy, które zazdroszczą, że ich nie stać na dobre auto i wycisną z Ciebie każdą złotówkę rzucając kłody pod nogi.

 

Zresztą uważasz, że kto powinien zgłaszać "górze" absurdy jakie powstają w Urzędach Celnych jak nie ich dyrektorzy, kierownicy. Oni jednak mają w d... to co się dzieje i trzymają się tylko stołków, olewając los szarych ludzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.