Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem cały ten wątek i nie padło chyba ani razu stwierdzenie, że to chłodzenie tarcz może tu być głównym sprawcą całego zamieszania. Moim zdaniem, objawy ewidentnie na to wskazują. Proponuję sprawdzić wloty powietrza od zderzaka do tarczy hamulcowej (czy w ogóle są lub czy nie są połamane czy zapchane). Często bywa tak, że podczas stłuczki, czy nawet zaczepienia o krawężnik taki wlot potrafi się wyłamać i opaść niżej, przez co słabsze jest chłodzenie co z kolei prowadzi do częstego przegrzania a w konsekwencji wygięcia-bicia.

Mój kumpel miał właśnie tak, doszedł do tego po wymianie dwóch kompletów klocków i tarcz. Po zklejeniu i odpowiednim zamontowaniu tuby chłodzącej, problem nie powrócił.

Pozdrawiam,

Adimas.

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przeczytałem cały ten wątek i nie padło chyba ani razu stwierdzenie, że to chłodzenie tarcz może tu być głównym sprawcą całego zamieszania. Moim zdaniem, objawy ewidentnie na to wskazują. Proponuję sprawdzić wloty powietrza od zderzaka do tarczy hamulcowej (czy w ogóle są lub czy nie są połamane czy zapchane). Często bywa tak, że podczas stłuczki, czy nawet zaczepienia o krawężnik taki wlot potrafi się wyłamać i opaść niżej, przez co słabsze jest chłodzenie co z kolei prowadzi do częstego przegrzania a w konsekwencji wygięcia-bicia.

Mój kumpel miał właśnie tak, doszedł do tego po wymianie dwóch kompletów klocków i tarcz. Po zklejeniu i odpowiednim zamontowaniu tuby chłodzącej, problem nie powrócił.

Pozdrawiam,

Adimas.

słuszna uwaga kolegi u siebie też tak miałem, tzn nie problem z telpaniem, tylko z niedrożnym chłodzeniem po zahaczeniu o kraweżnik, zorinetowalem sie z tym dosc szybko jak myłem autko. Faktycznie problem moze tkwic tutaj, wiem np , że ja u siebie wloty na chłodzenie tarcz mam tylko z jednej strony, z drugiej jest oryginalnie zaslepiony, nie wiem czemu :( i czy tak ma byc ale wyglada na to ze tak, juz kiedys temat był o tych wlotach

Opublikowano

problem z chłodzeniem odpada bo na pewno tarcze biją zaraz po wciśnięciu hamulca więc nawet nie zdążą sie rozgrzać,to tylko i wyłącznie problem tarcz pracuje w sklepie motoryzacyjnym i niestety zdarza sie reklamować nawet najlepsze tarcze czyli ATE,BREMBO,czy LUCAS a naprawdę rzadko DELPHI co jest bardzo ciekawe bo sprzedaje sie ich chyba najwięcej przynajmniej u nas.

A więc problem jest na pewno w samych tarczach,widocznie nie zawsze spełniają wszystkie normy,oczywiście po wykluczeniu złego montażu bo i to jest częstą przyczyna takich nieprzyjemności

pozdrawiam

Opublikowano
gdzieś mi sie obiło o uszy, że oryginalnie montują do beemek tarcze Brembo... To prawda?

 

Hmm.. a może Ci się pomerdało BMW z SUBARU :twisted 2:???

pozdrawiam.czytalem rano wszystkie wypowiedzi na temat tarcz,i wrocily mi koszmary z poprzednimi dwoma bmw(teraz jest ok)obecnie musze zmienic klocki,ale pojechalem do tutejszego bmw i zapytalem o tarcze w bmw maja pewnie ate ale sa tylko niewiele drozsze od brwmbo,niewiem ktore ev.wybrac w takim dobrym sklepie polecja te wlasnie a ty piszesz ze to do subaru?w poprzedniej beci mialem caly czas problem z delirka kierownicy,robilem wszystko z jednym wyjatkiem nigdy niekupilem orginalnych tarcz wiec moze w tym tkwi diabel,no wlasnie jak jest z tymi brembo?
Opublikowano
możecie jeszcze spróbować tarcz ferodo bardzo dobre przynajmniej ja tak robię że jak tarcze ferodo to i klocki tej samej firmy i jak tarcze zwykłe nie jakieś nacinane to i klocki zwykłe i tak samo z innymi producentami hamulców ale to nie jest oczywiście konieczne
Opublikowano
oryginaly to moze byc ate - tylko problem w tym ze na zamowienie bmw moga one byc lepszej jakosci niz ten szit ktory sprzedaja w sklepach ...

 

Albo też na zamówienie BMW może ten sam shit, który jest w sklepach, ale za cenę kilkakrotnie wyższą :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Witam kolegow .

 

Mialem ten sam problem w moim E39 , po tygodniu jazdy rzucalo autem jak przy starych tarczach - tylko ze tamte byly stare i cienkie .

Dlaczego krzywia sie nowe ???

Mialem te sama rundke - wachacze itd .

 

Co sie okazalo - Mechanik partacz nie oczyscil piast przed ich zalozeniem

, po oczyszczeniu piast no i oczywiscie zalozeniu nowych tarcz problem sie juz nigdy nie pojawil .

Tarcze kupione u Schmiedmanna , twierdza z noga na szyji ze ich jakosc jest taka sama a nawet ze pochodza z tej samej fabryki .

BMW tarcz nie produkuje !!!! .

Cena Tarcz Schmiedmanna to tylko polowa ceny tarcz w BMW .

Opublikowano
Witam kolegow .

 

Mialem ten sam problem w moim E39 , po tygodniu jazdy rzucalo autem jak przy starych tarczach - tylko ze tamte byly stare i cienkie .

Dlaczego krzywia sie nowe ???

Mialem te sama rundke - wachacze itd .

 

Co sie okazalo - Mechanik partacz nie oczyscil piast przed ich zalozeniem

, po oczyszczeniu piast no i oczywiscie zalozeniu nowych tarcz problem sie juz nigdy nie pojawil .

Tarcze kupione u Schmiedmanna , twierdza z noga na szyji ze ich jakosc jest taka sama a nawet ze pochodza z tej samej fabryki .

BMW tarcz nie produkuje !!!! .

Cena Tarcz Schmiedmanna to tylko polowa ceny tarcz w BMW .

 

 

A kupiłeś te tarcze w PL bo byłem w paru sklepach i hurtowniach i takich nie mieli...

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

Hej Janis

 

Kupilem je w Dani , bo tu czesto przebywam .

Wiem ze Schmiedmann chyba znajduje sie w Sczecinie .

Tu w Skandynawi Schiedmann jest konkurencja dla BMW nr 1 .

Z tego co wiem tarcze sa robione dla danych marek wedle norm europejskich . Przypuszczam ze gdy kupisz dobre " nieorginalne "

napewno sie nie zawiedziesz .

Zawsze tak robilem i zawsze bylo w porzo .

Oprocz tego mechanika co chyba reperowal powozy konne .

Takich bledow nie powinno sie popelniac .

Pozdrawiam .

Opublikowano
oryginaly to moze byc ate - tylko problem w tym ze na zamowienie bmw moga one byc lepszej jakosci niz ten szit ktory sprzedaja w sklepach ...

 

Albo też na zamówienie BMW może ten sam shit, który jest w sklepach, ale za cenę kilkakrotnie wyższą :mrgreen:

 

 

raczej nie - bo ate sie ludzia krzywia a oryginalne nie - przeczytaj uwaznie caly temat i inne o tarczach to wyciagniesz prawidlowe wnioski...

 

co do ceny - ja placilem dokladne 50zł wiecej za jedna przednia tarcze niz za ate w hurtowni po znizce i 30zł wiecej za tylną - ale mam pewne znizki - dla normalnego klienta cena może być faktycznie wysoka.

Opublikowano
Panowie...

 

Co może powodować krzywienie się tarcz hamulcowych przód?

Nie piszcie, że gwałtowne hamowania, bo nic takiego nie miało miejsca..

Nie piszcie, że rozgrzanie tarcz, a potem wjazd w np.kałużę, bo tak nie było...

 

Czy przyczyną "telepania" kierownicą podczas hamowania może być też jeszcze inna usterka?

Fakt faktem, że chyba trochę u mnie maglownica popukuje, trochę chyba już sworzeń i na pewno jeden łącznik stabilizatora.

 

 

Wymieniłem już trzeci komplet tarcz... (dzięki Bogu w ramach gwarancji :D ), nie chce się juz temu facetowi w sklepie na oczy pokazywać, bo pewnie już ma mnie dość. Przez 5-6 tkm jest spokój....a potem sie zaczyna..początkowo delikatnie...a potem to juz pożądnie trzepie.

 

Ku przestrodze dla innych użytkowników: nigdy więcej tarcz TEXTAR !!!

 

Jakie powinny być w naszych beemkach tarcze montowane fabrycznie? BREMBO?

Nie gadaj bzdur. Mam Textary kupione na Allegro w komplecie z klockai za 330 zł, dużo przejechane i jest OK. Każdy element zawieszenia ma wpływ na tarcz i hamowanie. Wpływ ma także sama wymiana, ważne jest, aby wszystkie elementy dokładnie przemyć, przeczyścić.

Opublikowano

wcale nie gadam żadnych bzdur!!!! Mówie tylko co sie dzieje i czego wiecej nie zrobie...i powtórze raz jeszcze: NIGDY WIECEJ TEXTAR'a !

I mam do tego prawo... I jak zdążyłeś może zauważyć to nie tylko ja mam podobne zdanie. Gdybym był odosobnionym przypadkiem, to mógłbyś mówić, że to bzdury!

Opublikowano
Bzdurą nazywam mówienie o tym, że tarcze marki xxx są do bani. Oczywiście, masz prawo tak pisać, czy kupić inne i reklamować te. Jednak trzeba być świadomym, że można zniszczyć każdą tarczę, każdej firmy.
Opublikowano
Kilka m-cy temu byl podobny watek nt tarcz i tam doszli do wniosku, że ATE nie dają rady i się krzywią. Poczekajmy cierpliwie na inne firmy... :)
Opublikowano
Witam wymiana wyrobionych zacisków załatwi sprawę.

pod warunkiem że sa wyrobione, a tak łatwo się nie wyrabiają

GOLD CZEJJJN
Opublikowano
Wybacz jeszcze zły montaż wchodzi w rachube innej możliwości nie ma.

 

 

jest - tarcze z plasteliny !!!

 

 

wybacz - ale znam sie co nie co na mechanice i umiem poprawnie zalozyc tarcze , sprawdzic czy zacisk pracuje poprawnie i sprawdzic bicie tarczy po zalozeniu - jezeli jest dobrze , a po jakims czasie pojawia sie bicie - wiec piasta sie nie krzywi , zacisk się nie psuje - więc co jest powodem narastającego bicia ?

Opublikowano
powodem tego są oczywiście -wkluczając zły montaż,bo jak pisałem wcześniej i to zdarza się niestety tarcze złej jakości ale naprawdę tarcze ate czy textar to bardzo rzadko się reklamuje i prawie zawsze klienci do takich samochodów jak bmw kupują najczęściej ate piszę to z własnego doświadczenia
Opublikowano
Witam ja upierał będę się przy złym montażu wystarczy odrobina brudu między piastą a tarcza i najlepsza tarcza siada przy mocniejszym hamowaniu.
Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Poniżej przedstawiam link do opisu autorstwa Szanownego Kolegi ALLCAR, który swego czasu był tak uprzejmy, że podał receptę jak prawidłowo wymieniać tarcze. Opis przydatny dla majsterkowiczów, którzy chcą zrobić to sami, jak też i w celach kontrolnych w przypadku zlecania wykonania takowej usługi osobom trzecim:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=85719&highlight=

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam,szanowni koledzy,czy trudno jest samemu wymienic wahacz gorny,po szybkim obejrzeniu mysle ze amor trzeba bedzie na dole calu odkrecic zeby wyszedl wahacz,moze ktos cos doradzi?pozd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.