Skocz do zawartości

skrzywienie tarcz przód - co je powoduje?


Wojciech35

Rekomendowane odpowiedzi

Żeby zakończyć dyskusję i podzielić sie z Wami wynikami oto co się okazało....

Faktycznie, jak sugerował jeden z kolegów (nie pamiętam nicku) sprawa w przypadku mojego auta rozbiła się o stan zawieszenia. Zrobiłem mały remont zawieszenia, czyli wymieniłem wahacze, i drgania przy hamowaniu ustały!

Wniosek? Do wszystkich którzy mają problem z drganiami kierownicy podczas hamowania: sprawdźcie dokładnie zawieszenie. Prawdopodobnie są jakieś luzy, zwłaszcza na wahaczach.

Dla poparcia tej tezy: po remoncie założyłem stare tarcze które wydawało mi się, że są do niczego bo niby krzywe. Na tych starych tez nie ma żadnego drgania podczas hamowania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Zgadzam sie z kolega wyzej,wczoraj wymienilem wahacze gorne i przestalo telepac,dla pewnosci zalozylem tez te poprzednie tarcze i bylo ok,takze mam teraz dwie pary stare i te nowe ktore niby byly krzywe,nie dajcie sie namowic na kupno tarcz bo to nie jest wina tarcz.Ja skusilem sie na kupno nowych dlatego ze po sprawdzeniu na diagnostyce nic nie wykazalo ze sa luzy,nawet sam sprawdzalem domowym sposobem tez nie wykrylem,ale jak sie je wyciagnie wtedy wszystko widac,przy okazji wymienilem tez łączniki stabilizatora tez niby byly ok,ale jak je wyjalem to masakra.Dobrze ze kupilem tanie tarcze ,a nie te drogie i tanie tez sa super.pozd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tyle co mogę wnieść do tematu to zwróciłem dwa komplety ate w tym power disck /lewa tarcz 4 mm bicia/ i komplet zimmerman/w ciągu miesiąca/, i napisze tyle do nowych tarcz nie ważne jakiej firmy tylko oryginalne klocki /380zł aso/ i co równie ważne kanały doprowadzające powietrze w zderzaku muszą być na swoim miejscu jak nie są to nie ma chłodzenia, po lifcie niema to aż tak dużego znaczenia / lepszy układ hamulcowy., ale przed liftem podstawa

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecę jeszcze inny sposób. Zanim wpakujesz się w koszta wymiany elementów zawieszenia bądź tarcz zrób stosunkową tanią rzecz. Tzw "doważanie kół na aucie". Polega to na podniesieniu auta i doważeniu kręcącego się koła przy pomocy odpowiedniej maszyny. Wiem - nie wszędzie jest dostępna ta usługa. We Wrocławiu jest np tylko 2 czy 3 gości którzy to robią. Miałem podobne objawy w poprzednim swoim aucie - wymieniłem praktycznie całe przednie zawieszenie łącznie z tarczami i klockami (na ATE) - wibracje nie zniknęły. Dowiedziałem się o tej usłudze - pojechałem. Koszt - 60pln za 4 koła. Problem zniknął jak ręką odjął. Zaletą tego doważania jest to, że niweluje wszelkie odchyły wagi, które występuja po założeniu koła - niedowaga opony, felgi, tarczy hamulcowej a nawet momentu dokręcenia każdej śruby. Wadą - po zdjęciu kół trzeba to powtórzyć i to nawet jeśli zamontujemy koło na te same otwory i te same śruby.

Spróbować zawsze można bo i koszt nie jest wielki a kto wie, czy nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji tego tematu chciałbym jeszcze o coś zapytać...

Jak to właściwie jest tak naprawdę z tym chłodzeniem tarcz?

U mnie założone są nadkola, wydają się być fabryczne i nie ma w nich żadnych otworów czy też kanałów przez które mogłoby dostawać się chłodne powietrze podczas jazdy. Obejrzałem dokładnie obydwie strony i nic takiego nie ma. Przeglądałem też dokładnie katalogi z częściami, a szczególnie dokładnie te z "elementami zawieszenia" http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520i-M52/LHD/M/1996/july/browse/ czy "air duct" (gdzieś znalazłem taką pozycję), i też nic nie znalazłem...

Podpowiecie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji tego tematu chciałbym jeszcze o coś zapytać...

Jak to właściwie jest tak naprawdę z tym chłodzeniem tarcz?

U mnie założone są nadkola, wydają się być fabryczne i nie ma w nich żadnych otworów czy też kanałów przez które mogłoby dostawać się chłodne powietrze podczas jazdy. Obejrzałem dokładnie obydwie strony i nic takiego nie ma. Przeglądałem też dokładnie katalogi z częściami, a szczególnie dokładnie te z "elementami zawieszenia" http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520i-M52/LHD/M/1996/july/browse/ czy "air duct" (gdzieś znalazłem taką pozycję), i też nic nie znalazłem...

Podpowiecie coś?

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/520i-M52/LHD/M/1996/july/browse/vehicle_trim/m_trim_panel_bumper_front_sa715/

 

 

to cześć nr 18, u mnie w E39 520d jest ten kanał

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo czynników ma wpływ na poprawne działanie zawieszenia i układu hamulcowego. U siebie przerobiłem prawie wszystko. po wymianie tarcz na oryginały problem w końcu ustąpił. Wczesniej oczywiście wymieniałem tuleje na górnym wahaczu a później nawet kompletne wahacze.

 

Jeśli sprawdzacie zawieszenie to u kogoś kto jest bardzo dokładny i zna sie na tym bo czesto luzów w BMW nie mozna wyczuć a pomimo tego problem jest.

 

Moje typy to:

1. kiepskie zamienniki tarcz

2. wahacze górne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok Natek...przekonałeś mnie z tym kanałem... Ale on u Ciebie bezpośrednio skierowany jest na tarcze podczas jazdy? Masz jakiś otwór w nadkolu czy pod nadkolem biegnie zimne powietrze?

 

powietrze jest zaciągane przez przedni zderzak, chyba wlotami obok przeciwmgielnych i wędruje tym kanalem w kierunku wnęki na koło do wewnętrznej czesci kola - na tarcze. poogladaj dokladnie rysunki

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.