Skocz do zawartości

czujnik wałka rozrządu przyczyną?


_Kris_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie, w czasie jazdy zgasło mi auto (E39 528i 96.11 rocznik) i nie chciało odpalić. Po 20 minutach odpalił, zgasł, później odpalił i dojechałem do centrum, gdzie zgasł i nie chciał odpalić już w ogóle. :lol:

Oddałem go do elektryka, któy stwierdził, że to czujnik wałka rozrządu, taka informacja wyszła mu na komputerze (wymiana na części Hella 530 zł). Co prawda już jest robiony jednak czy wg Was czujnik wałka rozrządu może mieć wpływ na nieodpalanie auta i gaśnięcie w czasie jazdy? Pytam, bo nie wiem czy nie zostałem zrobiony w jajo. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia, wyszło na kompie "czujnik wałka rozrządu" i taki zamówili. Dla mnie też to jest dziwne, tym bardziej że kiedyś podczas rutynowego badania też wyszedł ten błąd, skasowali go i jeździłem tak przez 4 miesiące do dzisiaj. 2 tygodnie temu miałem pojedyńczy przypadek, że zgasł podczas jazdy przy hamowaniu na biegu ze 130 do 60, ale puściłem sprzęgło na biegu i odpalił po czym nie było już takich przypadków do dzisiaj.

 

Nie chdozi o to, że żałuję kasy, bo to w sumie niewysoki wydatek, ale obawiam się, żeby problem nie wrócił po 2 tyg., bo coź tam zmajstrują na sztukę. Akumulator ma 2 miesiące, świece nówki, paliwo zawsze BP Ultimate 98 na sprawdzonej stacji, reszta też zadbana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam i są dwa czujniki jeden to czujnik położenia wałka rozrządu, a drugi to czujnik położenia wału korbowego i mają one wpływ na odpalanie aczkolwiek każde auto reaguje inaczej zależnie od stopnia uszkodzenia czujników jedne zgaśnie drugie nie itp jedna nie odpala na ciepłym inne wcale a jak postoi to odpali typowe objawy no ale to nie reguła jeśli elektryk powiedział ze miałeś błąd od czujnika wałka wymienił go i jest ok to chyba nie ma się czym przejmować

 

a te zgaśniecie o którym piszesz czy nie masz gazu przypadkiem??

 

czasami tak się dzieje jak auto jedzie na gazie przy gwałtownym hamowaniu przy dużej prędkości auto zgaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebek2407- nie mam gazu.

 

Normalnie tragedia. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu, wszystko ładnie, pięknie działało przez 6 km. Później auto zgasło na światłach, zaraz odpaliło, ale brakuje mocy. Przyspiesza jak coś pomiędzy 523i a 520i, ospale wkręca się na obroty, a przy odpalaniu robi to też niechętnie i wkręca się wolniej niż wcześniej na obroty jałowe jakby nie palił na jakis cylinder. Wróćiłem do tych partaczy, podłączono autko pod komputer i wyszła masa błędów od ABSu po ....boczne poduszki powietrzne. Wszystkie udało sie skasować oprócz czujnika potencjanometru obrotomierza czy czegoś takiego. Stwierdzili, że to być może przepływomierz. Macie jakiś pomysł, bo jak tak będzie to zaraz pół silnika wymienię, bo jedno naprawią i 2 inne rzeczy się zepsują. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak padł czujnik położenia wałka rozrządu to samochód jak się rozgrzał to potrafił zgasnąć przy ruszaniu (nie w trakcie jazdy np. z prędkością 60 kmh) i nie miał mocy. Trudno go było odpalić jak był rozgrzany ,a na zimno normalnie zapalał . Wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy ,ale po pewnym czasie samochód się znów się zamulił ,nie gasł już przy ruszaniu i nie było problemu z odpaleniem na ciepłym ,ale jak podjechałem do mechanika z "jakimśtam" komputerem to wykazało ...czujnik położenia wałka rozrządu ,a że komputer u tego mechanika był kiepski to nie wskazał czy prawy czy lewy czujnik (w 530i są dwa ) ,wymieniłem nie potrzebnie ten co wcześniej wymieniałem (bo tak mechanik powiedział) i dalej było to samo ,więc podjechałem na porządny komputer i wykazało ,że to nie prawy ,a lewy czujnik (wydechowy) padł - wymieniłem i wszystko wróciło do normy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_Kris_ pierwsze co zrób to jedź do dobrego mechanika z dobrym kompem niech ci porządnie przeskanuje auto z naciskiem porządnie i niech ci poda błędy(można by je na forum do oceny zapodać)

 

obecny mechanik chyba nie za bardzo obcykany albo kompa miał kiepskiego i te tłumaczenia błędu no i postawiona diagnoza

 

czujnika potencjanometru obrotomierza czy czegoś takiego. Stwierdzili, że to być może przepływomierz. Macie jakiś pomysł, bo jak tak będzie to zaraz pół silnika wymienię, bo jedno naprawią i 2 inne rzeczy się zepsują.

 

gdzie od "potencjometru" do przepływomierza :duh:

 

jak już pisałem masz dwa czujniki jeden na wałku drugi na wale i trzeba to porządnie sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebek2407 święte słowa. Udałem się do speca od BMW i potwierdziły się częściowo przewidywania poprzedniego elektryka, że jest być może problem z przepływomierzem (jest do wymiany). Ponadto wyszedł dodatkowo błąd czujnika wału korbowego. Wymiana kolejne blisko 600 zł z częściami. Cóż, to typowe usterki E39, więc co zrobić. Zobaczymy czy wymiana wyeliminuje problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris, sie bunkrujesz na forum więc masz efekt hehe,

jakbyś napisał skąd jesteś to może ktoś by Cie wyslal do kogos normalnego.

 

Hella robi czujniki ?

Czujniki te według mojej wiedzy kosztują po max 300 pln sztuka, w serwisie...

Po tych objawach co pisales, to tak po cichu obstawialem przeplywomierz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki wałka i wału w przypadku uszkodzenia w uproszczeniu dziłają zamiennie , czyli jeśli jeden z nich pada to auto potrafi jeżdzić używając drugiego w trybie awaryjnym.

możliwe, że w twoim aucie padły oba i stą silnik nie pracował.

Przepłaciłeś za ten czyjnik takie ceny są w serwisie BMW, na allegro można kupić znacznie taniej.

Na twoim miejscu nie wymieniał bym przepływki i czujnika równocześnie tylko najpierw to co bardziej prawdopodobne.

Test czujnika wału w tym przypadku jest dość prosty wyłącz czujnik i zobacz czy będzie jakaś różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny czujnika to wiem, ze przepłaciłem, bo dowiedziałem sie np. że orginalny kosztuje poniżej 150 zł, a zamiennik Hella który kupiłem dla porównania 330 zł. Jednak potrzebowałem mieć zrobione auto od zaraz, a na tę drugą możliwosć przyszłoby mi czekać aż do poniedziałku, więc nie ma tematu.

 

Co do przepływomierza to tak zrobię, wymienię najpierw jego samego, bo do 15 minut roboty i zobaczę jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę ale wydaje mi się, że przy uszkodzonej przepływce, a raczej przy odłączonej auto powinno odpalać normalnie i poprawnie pracować na biegu jałowym. Spróbuj może jeszcze odłączyć czujnik położenia wału i jeśli nie będzie różnicy w mocy to może lepiej od niego zacząć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]przepłaciłem, bo dowiedziałem sie np. że orginalny kosztuje poniżej 150 zł, a zamiennik Hella który kupiłem dla porównania 330 zł.

 

No to jesteś w błędzie - ja kupiłem przypadkowo używany czujnik za 100 PLN, ale jak rozeznawałem temat to oryginalny kosztował 300, czy 320 PLN...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identycznie, auto staneło na srodku drogi, od razu najgorsze mysli turbina albo pompa, ale sprawdzilem poziom oleju - ok. No wiec moze pompa. Naszczęście po zamknieciu maski probuje odpalic i wszystko ok. Jezdzilem troche w niepewnosci, ale samochod jezdzil dobrze. Po 4 tygodniach znowu stanął. No więc pojechalem na kompa i wyszło - czujnik położenia wału korbowego. Zaczałem szukac no i w intercarsie bez rabatu za 320zł był. Wiec szukałem dalej i co sie okazało ze najtaniej było w ASO BMW 160zł. Po wymianie czujnika zrobilem przez 4mce 8 tys km i problem sie nie powtorzył. A o błedzie ani śladu. Błąd byl zapisany 2 razy - zanik sygnalu z czujnika polozenia walu korbowego, oraz jako długotrwały zanik sygnału z połozenia czujnika wału korb. Pytanie czy poprostu u ciebie nie pomylili sie przy zamawianiu czujnika, bo przeciez mało prawdopodobne aby obydwa czujniki padły w tym samym czasie. Tak dla informacji mam 2.0D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]przepłaciłem, bo dowiedziałem sie np. że orginalny kosztuje poniżej 150 zł, a zamiennik Hella który kupiłem dla porównania 330 zł.

 

No to jesteś w błędzie - ja kupiłem przypadkowo używany czujnik za 100 PLN, ale jak rozeznawałem temat to oryginalny kosztował 300, czy 320 PLN...

 

Cenę podał mi znajomy, który ma dostęp do takich części i zakłada je regularnie w autach, które naprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

No więc pojechalem na kompa i wyszło - czujnik położenia wału korbowego.

Auto zgasło mi parokrotnie, po wymianie czujnika objawy ustąpiły.

Cena z wymianą 250PLN

Pozdrawiam

http://img510.imageshack.us/img510/3346/mojecudenko2009.jpg

_____________________________________

"Anonimowość synonimem długowieczności"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Określcie się jasno, czy chodzi o czujnik położenia wałka rozrządu. Tutaj:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM11&mospid=47537&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

 

pod pozycją 5 mamy:

 

05 PULSE GENERATOR, CAMSHAFT 1 09/1998 12147518628 $107.14 See MH 9790718

 

Jak się przeliczy przez kurs $ i doda to, że poza granicami Kaczej Krainy ceny części są jakby niższe niż w samej Kaczej Krainie to za cholerę nie wyjdzie 150-160 PLN

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
no i czujniki położenia wałka rozrządu są dwa, wiec jak został wymieniony tylko jeden i na dodatek nie ten co trzeba to objawy przecież wrócą...

 

W podwójnym vanosie dwa (niezależnie dla wałka sterującego dolotem i wydechem), w pojedyńczym jeden (tylko na dolocie, bo wydech nie jest "przestawiany")...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.