Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jak wyjmujesz baterie z telefonu to potem Ci przestaje działac telefon, i musisz go do serwisu zanosic?

Elektronika jest w aucie ale bzdura byloby kiedy mechanik, podczas napraw wyjmujac akumulator spowodował "usterki " wplywajace na pozniejsze dizałenie auta. Uwazam , ze niemcy nie sa tak "małorozumni"

Opublikowano
Pomysl, akumulator to element wymienny, nawet w instrukcji jest napsiane jak wymieniac go i nie wspominaja o zadnych bledach powodowanych brakiem zasilania. Sadze , ze jak wylaczysz odbiorniki w aucie , silnik bedzie zdaszony stacyjka tez wylaczona tomozesz spokojnie zdjac klem.
Opublikowano

Progressowy, twoje obawy są w pełni uzasadnione. Po odłączeniu będziesz miał bardzo dużo błędów, niekoniecznie widocznych w komunikatach w idrivie. W najgorszym przypadku mogą się pojawić np. od DSC itp. Po odpięciu akumulatora, podjedź skasować błędy, bo napewno takie wystąpią.

A co robisz z wydechem??

Opublikowano

Witam wszyskich

U mnie przy wyjmowaniu rozrusznika mechanik musiał również odłączyć akumulator, i pierwsze na co zwracał uwage to żeby kluczyk nie był w stacyjce(ponoć mógłby się rozkodować), nie wiem czy to prawda ale wolałem nie ryzykować.A po podłączeniu akumulatora wyskoczył błąd odnośnie wspomagania kierownicy (activ drive), dopiero po przejechaniu paru kilometrów i ponownym odpaleniu auta błą zniknął.

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie wiem jak Beemkach ale w PEUGOTach to aby wymienic AKU własnym sumptem to trzeba podłączyc równolegle jakiś akumulatorek np od upsa aby podtrzymac ustawienia komputera i innych układów bo w przeciwnym wypadku odwiedza się aso lub warsztaty.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Błędy jakie wystąpią to tylko adnotacja w pamieci o zaniku zasilania. Nie wpłyną na póżniejszą eksploatację pojazdu. Kolejna sprawa to różnica pomiędzy stopniowym rozładowywaniem aku czyli spadek zasilania a odłączeniem czyli nagłym zaniku zasilania. Np VW przy rozruchu auta ze słaba baterią wyskakują błędy widoczne na zegarze związane z Airbag, natomiast po odłączeniu aku błędu Airbaga nie ma. Jedyne co to po podłączeniu ponownie aku odpal auto i niech sobie pochodzi na wolnych obrotach w celu umożliwienia sterownikom zapisania parametrów pracy silnika i to by było na tyle.
Opublikowano
Smiało odłączaj i się nie stresuj, nic się nie stanie i żadnych błędów nie będzie, stada błedów opisywane wcześniej powstają i są zapisane w pamięci na skutek odpalania auta na padnietym aku. (np. spadek napięcia na zacisku 15 itp.) W aso jedyne co zrobią dodatkowo to wprogramują w syst. zarządzania energia, przy jakim przebiegu był aku wymieniony, ale to można również zrobic pio za aso, np kts-em lub innym testerem. Jedynie zmiana na aku. o innej pojemnosci wymaga wizyty w serwisie w celu zmiany konfiguracji.
Opublikowano

a mi ostatnio dwa razy padł akumulator.

 

raz ojciec odłączył i ładował prostownikiem, to potem miałem zablokowany komputer pokładowy (Dzięki BZQ udało się jakoś z GT1 przywrócić jego funkcje).

 

drugim razem przyjechało assistance i po podłączeniu kabli po jakimś czsie odpaliłem i gdy uruchomiłem to wyskoczył błąd szyb, błąd active steering, ale po ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy.

 

sorki za mieszanie, ale u mnie tak było...

 

odłączaj aku (w sumie widziałem, że naprzykład facom ma w swojej ofercie moduł zabezpieczajączy przed przepięciami), albo po prostu jedź tam gdzie mają spawanie nie elektryczne tylko termiczne (gazowe) i wówczas odłączanie aku nie będzie potrzebne.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jedynie zmiana na aku. o innej pojemnosci wymaga wizyty w serwisie w celu zmiany konfiguracji.

 

:shock: O czym Ty mówisz ? :shock:

 

Doskonale wiem o czym mówie, ale możesz przekonać się sam :twisted: ,

kup e60 i spróbuj :twisted2:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem małą kolizje i odłączyłem akumulator.

Po mału zdobywając części na allegro naprawiłem swoją kochankę.

Błędów nie było innych niż te które sobie sam narobiłem.

Jedynie co skasowało to własne ustawienia. ( automatycznie załączanie świateł itp. , dokładnie to co można ustawić programując funkcję jakie samochód ma robić po włożeniu kluczyka.)

Oczywiście po tygodniu braku zasilania jedynie co musiałem zrobić to ponownie naładować akumulator . 2-letni kagger nie wytrzymał :(. Ledwo odpaliłem.

Opublikowano

.. a ja w e60 530d 231KM odłączyłem akumulator i wywalił 11 błędów , nastepnie kręciłem 3 razy po jakies 5sek i dopiero odpalił :?

jest coś na rzeczy na 100%, w a3 podobny schemat i schody z kontrolką esp..

Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano

A ja wymieniałem akumulator z 90 Ah na 99 Ah i nic się nie stało.

Co prawda trwało to nie więcej niż 1h, jednak zupełnie nic.

 

Nadmienię tylko że pamięć komputera samochodowego jest oparta o technologię "flash" czyli zachowuje ładunki elektryczne będące "kwantami" pamięci jakieś 10 000 lat.

 

A pamiętać należy że komputer w E 60 został skonstruowny w 2000 r. i odpowiadają procesorom pentium III, czyli bez przesady z lękiem o ich archaiczne zachowania.

Co do błędów to jest to do wyjaśnienia w servisie, lub u informatyków-konstruktorów.

 

Ale podsumowując, ja bym się nie bał.

  • 2 lata później...
Opublikowano
ja u siebie w e46 odlaczyłem akumulator dosłownie na 2 min po ponownym załaczeniu wszystko dzialalo jak nalezy oprócz zegarów tak jak bym ich poprostu niemial zadnych kontrolek , obrotow predkosciomierza itp . gdzies mi powiedziano zeby odlaczyc jeszcze raz bo moze jakies przepiecie bylo czy cos tylko najpierw zalozyc + potem - tak zrobilem nic to niedalo dopiero po odlaczeniu akumulatora na jakies 3h i zalozeniu najpierw + potem - zeby niebylo iskrzenia zegary powrucily . po tym odlaczeniu chyba szwankuje mi wentylator bo czasem mi lapie temperature a wczesniej nigdy tego niemialem moze to wina jakis błedów niewiem nieznam sie bedzie trzeba jechac na komputer.
Opublikowano
Śmiało można odłączyć, tylko jedna sprawa. Najpierw odłączyć biegun ujemny (-), a potem dodatni (+). Podłączyć w odwrotnej kolejności (+) potem (-). Robiłem to nie raz w swojej E60 :cool2: .
Opublikowano
Dodam jeszcze że najlepiej odłączać akumulator gdy samochód jest w "uspieniu" a ideałem jest tryb transportowy, ale bez przesady, to ze się pojawi jakiś blad to przeciez nie tragedia, i tak wszystko normalnie działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.