Skocz do zawartości

530d; przeladowuje turbo.


jacue

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze Was o podpowiedzi w sprawie odmulenia 530d (184km) z 2000r.

 

Komputerowa diagnostyka jako przyczyne wskazuje ze turbina mocno przeladowuje osiagajac cisnienie ponad 2bary.

 

Wg. serwisu do wymiany jest turbina ktora wg. tego samego serwisu powinno sie zalozyc tylko nowa oryginalna za ok. 4500.

 

Czy ta turbine mozna zregenerowac?

 

Czy za nim zdecuduje sie wymienic turbine moge jeszcze w jakis sposob wykluczyc inne przyczyny tego przeladowania czy winna moze byc tylko turbina?

 

Probowalem tez poruszac sterowaniem turbiny (lacznik pomiedzy ramionkiem kierownicy turbiny i "podcisnieniowego mechanizmu" ale ten chodzi dosc ciezko (zdecydowanie trudniej niz w poprzednim samochodzie z turbo o zmiennej geometrii). Natomiast gdy kolega gazowal widzialem ze jednak mechanizm sterujacy kierownica turbiny ruszal sie w zakresie max 1 cm.

 

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

turbine da sie regenerowac-trzeba znalezc db zaklad (przeciez producenci czesci tez regeneruja turbiny...)-koszt w zaleznosci od m.zamieszkania 800-2000zl

 

 

mi w vw turbina tez przeladowywala ( z tego co mowili zienna geometria sie blokowala)-skonczylo sie na regeneracji turbiny-jezdzi juz ok 80kkm i jest ok;

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. serwisu do wymiany jest turbina ktora wg. tego samego serwisu powinno sie zalozyc tylko nowa oryginalna za ok. 4500.

Słuszna droga. Ale 4500 to o 1000 zł za dużo. Autoryzowany sprzedawca Garreta, takie turbo wg. mojego cennika powinien mieć w cenie ok 3500 zł.

Czy ta turbine mozna zregenerowac?

Wg. technologii producenta NIE. A że "fachowcy" się za to biorą, jak to mawiam ostatnio - "no curz".

Czy za nim zdecuduje sie wymienic turbine moge jeszcze w jakis sposob wykluczyc inne przyczyny tego przeladowania czy winna moze byc tylko turbina?

Zanim wymienisz turbinę, a prawdopodobnie uszkodziło Ci się podciśnieniowe sterowanie kierownic, sprawdź jak ono pracuje (i czy pracuje wogóle).

Sprawdź poprawną pracę układu podciśnienia, filterki po drodze. Być może sama turbina jeszcze żyje a winne jest podciśnienie.

Probowalem tez poruszac sterowaniem turbiny (lacznik pomiedzy ramionkiem kierownicy turbiny i "podcisnieniowego mechanizmu" ale ten chodzi dosc ciezko (zdecydowanie trudniej niz w poprzednim samochodzie z turbo o zmiennej geometrii). Natomiast gdy kolega gazowal widzialem ze jednak mechanizm sterujacy kierownica turbiny ruszal sie w zakresie max 1 cm.

Czyli już zrobiłeś :) Nie doczytałem. Możesz albo bawić się w rozbiórkę i próbę uratowania trupa, jeżeli reszta jest w dobrym stanie.

Jak przeładowuje to raczej nie ma muła, czy ma? U mnie w porywach podczas nagłego przyspieszania jest 2,5 bara.

Ale to chyba z atmosferycznym :twisted2: Pod 1500mb dla samej turbiny jest zdrowo i jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim wymienisz/zregenerujesz cale turbo daj je do zakładu na demontaż i sprawdzenie szczelnosci/luzów na wałku itd możliwe ze turbo jest dobre tylko samo sterowanie trzeba przeczyscic bo jest zapieczone i trzeba je "rozruszac"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu sprawdził bym najpierw elektrozawór turbiny. Kosztuje w aso 317 zl. Nie musisz kupować w aso, w normalnym sklepie zapłacisz lekko ponad 200zł. Jak na mój gust to nie turbo. Mi turbo też przeładowywało a nawet rozwaliło mi kolektor dolotowy. Miałem rówiez problem z mocą, t.z.n. Raz auto jechało raz nie. na hamowni sie okazało, ze naprzemiennie smiga z fabryczna mocą i systemem awaryjnym ok 163km. Przyczyną tego był własnie elektrozawór. Chciałbym rówież napomniec, iz w polsce nagle pojawiło sie duzo bmw w dieslu i nawet dobrzy mechanicy w aso w niektórych przypadkach stawiaja złe diagnozy. Polega to na tym, ze poprostu ucza sie na naszych autach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest ten element. Czesta przyczyna, przeładowań a przy ostrej jezdzie auto po pewnym czasie wchodzi w tryb awaryjny. Miałem to wiem jaki to ból jak cie robi passat 130 po chipie (160) a ty zdziwiony nie wiesz o co chodzi. Niby masz 200 km a tu robi cie passat 160 km kombi. Zrobiłem chipa wymieniłem elektrozawór i jest super. Dodam jeszcze, ze mi rozwaliło kolektor dolotowy z powodu elektrozaworu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu sprawdził bym najpierw elektrozawór turbiny. Kosztuje w aso 317 zl. Nie musisz kupować w aso, w normalnym sklepie zapłacisz lekko ponad 200zł. Jak na mój gust to nie turbo. Mi turbo też przeładowywało a nawet rozwaliło mi kolektor dolotowy. Miałem rówiez problem z mocą, t.z.n. Raz auto jechało raz nie. na hamowni sie okazało, ze naprzemiennie smiga z fabryczna mocą i systemem awaryjnym ok 163km. Przyczyną tego był własnie elektrozawór. Chciałbym rówież napomniec, iz w polsce nagle pojawiło sie duzo bmw w dieslu i nawet dobrzy mechanicy w aso w niektórych przypadkach stawiaja złe diagnozy. Polega to na tym, ze poprostu ucza sie na naszych autach.

 

Jak wygladał twój wykres gdy wychodziło 163km?

Załamanie krzywej mocy i momentu powyżej 3200obr?

Wklej prosze jak masz mozliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u siebie mając podobny problem przeszukałem całe forum i właśnie natknąłem się na temat z zaworkami wyjąłem je wyczyściłem filierki sprawdziłem miernikiem jak się ma opór cewce i po drodze mający wyjęte zaworki zacząłem sprawdzać wężyki od podciśnień i okazało się ze w jednym była nieszczelność przetarcie delikatne i podciśnienie nie działało jak należy wymieniłem wężyk złożyłem zaworki i jak ręką odjął dodam że sprawdzałem też ten zaworek http://bmwfans.info/original/E39/tou/530d-M57/ECE/L/M/2002/11/mg-11/ill-11_2336/

 

proponuję po drodze sprawdzić wężyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A ile Wam ekonomizer pokazuje przy maksymalnych przyspieszeniach na IV i V biegu?

U mnie nigdy nie przekracza 26 i 20 litrów i wydaje mi się, że to za mało :cry2:

 

Pytanie nr 2.

Zaglądałem do silnika, wykręciłem opaskę i sciagnalem metalową rurę od IC, a tam coś takiego:

http://img508.imageshack.us/img508/5608/icfg5.th.jpg

Czy demontowalście coś jeszcze, aby dostać sie do tego zaworka? Na chwile obecną przeszkadza wąż zaznaczony strzałką i jakoś nie mam ochoty tego ściągać. Swoją drogą - od czego ten wąż?

Po drugie, jak dostać się do turbo? Od spodu? Czy trzeba demontować obudowe filtra, itp.?

 

 

Mnie akurat ten od AGR mniej interesuje. System z EGR to wyłącznie wymysł ekologiczny i z poprawieniem osiągów wg mnie nie ma nic wspolnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja okręcałem tylko ta rure od ic. Powinno u ciebie tez wystarczyc. Jak bedziesz skladal nie zapomni wytrzyscic łaczenia rury gummowej z ta aluminiwą. t.z.n miejsce ich styku. Pomieważ mogą ci spadac mimo mocnego zacisniecia opaski. Niby prosta czynnosc ale ja myslalem po któryms skladaniu tych elementów, ze panowie mi zabardzo autko chipowali. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie akurat ten od AGR mniej interesuje. System z EGR to wyłącznie wymysł ekologiczny i z poprawieniem osiągów wg mnie nie ma nic wspólnego.

 

niestety ale ma i to wiele wspólnego pozwolę przytoczyć wypowiedź robertbmw

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.

Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podciśnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.

Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

 

tak więc i jeden i drugi zaworek ma bardzo duży wpływ na pracę silnika i przy okazji można sprawdzić dwa tak dla świętego spokoju

 

Czy demontowalście coś jeszcze, aby dostać sie do tego zaworka? Na chwile obecną przeszkadza wąż zaznaczony strzałką i jakoś nie mam ochoty tego ściągać. Swoją drogą - od czego ten wąż?

Po drugie, jak dostać się do turbo? Od spodu? Czy trzeba demontować obudowę filtra, itp.?

 

ja żeby dostać się do zaworka przy turbo demontowałem rurę dolotową od filtra(filtra powietrza nie trzeba demontować) i rurę od IC po wyjęciu tych rzeczy dostęp staje się łatwiejszy potem już tylko kluczyk 10 i dwie śrubki i zworek odkręcony

 

ten wąż zaznaczony na foto to tzw odma-przewód odmy

 

Jak będziesz składał nie zapomni wyczyścić łączenia rury gumowej z ta aluminiową. t.z.n miejsce ich styku.

 

tak jak napisał tommybmw1 trzeba dobrze to zmontować bo miałem przypadek że zsadziło mi tę rurę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli zaworek lub jego obwód(cewka elektromagnesu lub kable połączeniowe ) jest fizycznie uszkodzony to komputer to zasygnalizuje w postaci błędu natomiast jeżeli zaworek działa a tylko się zacina lub zapchane są słynne filterki lub nieszczelne przewody podciśnienia to niestety komp nie da nam żadnego sygnału bo zaworek działa a błędami w takim przypadku mogą być błędy typu zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie turbo itp no i oczywiście uszkodzenia lub nieprawidłowe działanie tych zaworków będzie się objawiać spadkiem mocy silnika czy to z powodu niedoładowania turbo czy też przeładowania turbo i przejściem ecu w tryb awaryjny

 

zaworki można testować np podłączając auto do kompa i zrobić test tzw live data podczas jazdy i np. obserwować jak zachowuje się parametr ciśnienia turbiny w rożnym zakresie obrotów

 

gdy mamy wyjęte zaworki to możemy je sprawdzić miernikiem(opór cewki elektromagnesu) u siebie mierzyłem je miernikiem ale niestety nie pamiętam jaki był opór

 

myślę, że profilaktycznie zważając na wiek i niekiedy spore przebiegi naszych aut i warunki eksploatacji warto czasem do nich zajrzeć wyczyścić (serwisy raczej tam nie zaglądają) i mieć święty spokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytma iczytam i dochodze do tego że moja turbinka jest wporzadku, a wina leży chybaw elektro-zaworkach... Na podłączonym komputerze wykazało ze nie doladowuje turbina. Filterek od elekrozaworka turbiny wyczyściłem jakieś 3 ms temu, a do tego od EGR nie mogłem sie dostać. EGR zaślepiłem.

Mam takie objawy że raz auto ma takiego kopa że szok, a raz muł. Czyżbym jeździł czsami na trybie awaryjnym.

Jak i czym sprawdzić czy działaja prawidłowo te elektro-zaworki? Omomierzem? ale jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbym jeździł czasami na trybie awaryjnym

ciężko powiedzieć czy to tryb awaryjny jeśli jest jak mówisz że turbo niedoładowuje trzeba by rozbić pomiar live data i zobaczyć jak turbina bije w różnym zakresie obrotów i obciążenia silnika

 

Na podłączonym komputerze wykazało ze nie doładowuje turbina

czy objawiło się to w postaci błędu odnośnie zbyt niskiego ciśnienia? czy też z pomiarów live wynikło?

 

multimetrem czy też omomierzem sprawdzisz zworki na odpiętej wtyczce mierząc opór elektryczny na pinach cewki elektrozaworka (być może uda mi się dziś zrobić pomiar to wrzucę wartość oporu cewki moje zaworki działają ok)

 

odnośnie turbo to sprawdziłbym też jak porusza się tzw kierownica turbiny czy przypadkiem się nie zacina i działa płynnie

 

Mam takie objawy że raz auto ma takiego kopa że szok, a raz muł.

 

nie chcę tu mieszać innych rzeczy ale może to przepływomierz ucina czasem wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i przepływomierz też obstawiałem tylko jestem bezradny bo niby się nie da go sprawdzić czy działa on czy nie, a tak wymieniać cześci pokolei to można :mad2:

 

czy objawiło się to w postaci błędu odnośnie zbyt niskiego ciśnienia? czy też z pomiarów live wynikło?

 

tak, na laptopie pokazywało że powinno być troche poza 2 bary, a u mnie max dawało ok. 1,5

Laptop był podłączany i diagnozowany bumier podczas postoju

 

odnośnie turbo to sprawdziłbym też jak porusza się tzw kierownica turbiny czy przypadkiem się nie zacina i działa płynnie

 

co to jest? to te coś przy turbinie?

 

Dodam, że bumer pali normalnie 7-8l ropy w mieście, stankuje na shelu, oleju nie bierze. Jak robie przygazówke to delikatnie z siła wyrzutu na boki pleci cos tam czarnego, ale troszeczke bym poweidział, żadne czarne chmury.

 

Nie wyczyściłem jednego filterka lektro-zaworka od EGR, zawór EGR zaślepiłem. Miałby on teraz wpływ na to wszystko? Nie wyczyściłem go bo nie mogłem się do niego dostać. Czy on może mieć z tym powiązanie jesli zawór EGR jest zaślepiony miec wpływ na te przypadłości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robie przygazówke to delikatnie z siła wyrzutu na boki pleci cos tam czarnego, ale troszeczke bym poweidział, żadne czarne chmury.

 

Nie wyczyściłem jednego filterka lektro-zaworka od EGR, zawór EGR zaślepiłem. Miałby on teraz wpływ na to wszystko?

 

W lusterkach widzisz tą chmurkę?

W jaki sposob zaślepiłeś EGR?

 

PS. Pozazdrościć te 7-8l w miescie. U mnie 10 jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lusterkach widzisz tą chmurkę?

 

niee, dziewczyna robi przygazówke :)

 

W jaki sposob zaślepiłeś EGR?

 

przeciełem gumowy kabelek(czarno-niebieski) idący do EGR i zaślepiłem dwie końcówki tego kabelka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci juz wczesniej pisałem zwróc uwage na zachowanie sie sterowania turbo

 

jest taka puszka okragla przy samej turbinie w nia wchodzi ciegno ktore powinno sie ruszac przy dodawaniu/puszczaniu gazu w wyzszym zakresie obrotow

 

bardzo latwo to sprawdzic jak sie to zachowuje - wystarczy zdjac plastikowa rure od filtra powietrza i wtedy jest dobry widok na to

 

niech ktos wsiadze do auta i na postoju przegazuje autko do ok 3500 tys obrotow - to ciegno powinno chodzic gora/dol a jesli stoi w miejscu albo chodzi w bardzo malym zakresie to znaczy ze cos jest zblokowane w sterowaniu turbo/elektro zaworkach , czasami samo ciegno jest zapieczone/zasyfiale i mozna przeczyscic jakims odrdzewiaczem

 

mozesz pozniej tez porownac to z innym 530d jesli masz taka mozliwosc

 

sprawdz - to nic nie kosztuje

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jak wysadziło kolektor dolotowy to po zamontowaniu nowego pojechałem do wieśka z krk. Zrobilismy test kompa podczas jazdy. W tescie tym wyszłio, ze turbo lekko przeładowywuje. No i wtedy zaczely sie poszukiwania usterki. Skończyło sie wyminą elektrozaworu. Teraz jest ok. Tak przy okazji. napiszcie mi gdzie jest ten agr i filterki. Ja wymieniałem jakis filtr taki mały u mechanika ale nie wiem czy to jest to? Z tego co czytam to wy je czyscicie bo sa nie wymienne tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.