Skocz do zawartości

problem z abs


gregoros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Też mi migały kontrolki od ABS i ASC. Teraz świecą ciągłym światłem i oba systemy nie działają.

A zaczęło się od przejazdu przez bardzo głęboką, zamuloną kałużę (innej drogi nie było :( ). Po paru dniach abs sfiksował i zaczął dziwnie reagować - brak hamowania, wibracja pedała hamulcowego.

Jechałem wtedy wolno na 1 biegu, ale zastanawiam się, czy nie zabrudziła się błotem koronka na piaście koła. Czy to "koło zębate" jest szczelnie obudowane? Ma jakąś pokrywkę? Można się dostać do tej zębatki nie demontując tarczy hamulcowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sama wyłączyłam abs. trzeba się tylko nauczyć dobrze hamować pulsacyjnie. prawidłowe hamowanie jest skuteczniejsze od tego cudownego systemu, potwierdzają to testy.

pozdrawiam

hamowanie pulsacyjne to naśladowanie abs tylko o wiele wolniej,takie hamowanie jest dobre do Poloneza albo do malacza ale nie do auta z abs.

Jeżeli uważasz że twoja noga jest szybsza od abs to gratuluje poczucia humoru.Sztuką jest hamować z maksymalną siłą ale nie dopuszczając do zadziałania abs.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o to że moja noga jest szybsza od abs :) są różne sytuacje na drodze to po pierwsze i nie w każdej z nich chcesz żeby to system zadecydował co będzie działo się z Twoim autem w danym momencie. może być tak że np będziesz chciał zablokować koła podczas hamowania ponieważ możesz wykonać wtedy manewr dzięki któremu omijasz przeszkodę, prowadzisz auto innym torem. pozatym poprostu skracasz droge hamowania, hamujac samemu pulsacyjnie. nie wierzysz , poszukaj gdzieś na stronach adac. chcodzi mi głównie o śliskie nawierzchnie. zresztą chciałabym zauważyć, że chyba nie tylko w starych polskich produkcjach nie było abs, wydaje mi się że kiedyś wogóle nie było abs i jakoś ludzie jeździli np bmw

 

:)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być tak że np będziesz chciał zablokować koła podczas hamowania ponieważ możesz wykonać wtedy manewr dzięki któremu omijasz przeszkodę, prowadzisz auto innym torem.

jeżeli zablokujesz koła,to jaki jesteś manewr w stanie wtedy wykonać?

poza tym z doświadczenia wiem że hamowanie pulsacyjne zdaje egzamin jeżeli jest ślisko,niewielka prędkość i z pewnej odległości widzisz przeszkodę.Jeżeli hamujesz nagle z dużej prędkości a do przeszkody masz niewielką odległość to wtedy ciśnie się hamulec z całej siły i wtedy tylko abs może zmienić sytuację.Nie musi ale może,a hamowanie pulsacyjne może tylko pogorszyć bo przy skręconych kołach i nagłych zmianach obciążenia można wpaść w boczny poślizg.

Pozdrowienia :)

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS system zadiala w momencie szybkiego maymalnego zdecydowanego wcisniecia pedalu hamulca

jesli tego nie zrobisz nie zadziala

wiec po co wylaczac ??

ale bzdura :!: :duh:

 

z wikipedia

 

System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na moment siłę hamowania obwodu w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach); jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.

 

bzdura ??? troszke wiedzy z zakresu mechaniki by sie Panu przydalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze duzo efektywniej i majac wiecej kontroli hamuje sie bez ABSu! Tylko to sa lata praktyki i cwiczen i po prostu trzeba sie nauczyc. I oczywiscie hamulce musza byc 100% sprawne.Wystarczy popatrzyc na samochdy rajdowe.
O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowcy samochodow rajdowych wciskaja hamulec w celu zapobiegania sie rozpedzania samochodu podczas zmiany biegow

jesli kolega uczyl sie jezdzic u dobrego instruktora to powinien zanc ta metode

dojazdu do skrzyzowania na biegu pozwalajacym zaobserwowanie otoczenia dynamiczny przejazd badz zatrzymanie sie

 

i wlasnie w ten sposob rajdowcy wchodza w zakrety na nizszych biegach wychodzadz maja moc na odjazd

wiec to czy bedzie on mial abs czy nie to i tak go nie uzyje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze duzo efektywniej i majac wiecej kontroli hamuje sie bez ABSu! Tylko to sa lata praktyki i cwiczen i po prostu trzeba sie nauczyc. I oczywiscie hamulce musza byc 100% sprawne.Wystarczy popatrzyc na samochdy rajdowe.

 

Dokładnie, powiem jeszcze, ze jak potrzebuje sobie stope wymasowac to znam przyjemniejsze patenty niz ABS :]

A kolega ktory pisal wyzej o poslizgu bocznym, widac ze bez ABS nie umie jezdzic :]

Przykre bo zadnemu systemowi tzw. bezpieczenstwa w aucie nie wolno ufac w 100% :] Nawet poduszka moze Cie zabic :]

 

Koniec OT :)

 

A w zwiazku z pytaniem, w e36 jak juz leci czujnik ABS to jest to zazwyczaj lewa strona przod, ale i tak trzeba na kompa sie wpiac i sprawdzic :)

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze duzo efektywniej i majac wiecej kontroli hamuje sie bez ABSu! Tylko to sa lata praktyki i cwiczen i po prostu trzeba sie nauczyc. I oczywiscie hamulce musza byc 100% sprawne.Wystarczy popatrzyc na samochdy rajdowe.

 

Dokładnie, powiem jeszcze, ze jak potrzebuje sobie stope wymasowac to znam przyjemniejsze patenty niz ABS :]

A kolega ktory pisal wyzej o poslizgu bocznym, widac ze bez ABS nie umie jezdzic :]

Przykre bo zadnemu systemowi tzw. bezpieczenstwa w aucie nie wolno ufac w 100% :] Nawet poduszka moze Cie zabic :]

 

Koniec OT :)

 

A w zwiazku z pytaniem, w e36 jak juz leci czujnik ABS to jest to zazwyczaj lewa strona przod, ale i tak trzeba na kompa sie wpiac i sprawdzic :)

wiem że połowa tutaj kierowców to specjaliści,którym Kuzaj eee tam Gronholm może buty czyścić.Przeżyli wszystko na drodze i nic nie jest ich w stanie zaskoczyć,nic tylko pozazdrościć umiejętności i zimnej krwi.A tak na marginesie jeżdżę od 20 lat osobowymi i kiedyś ciężarowymi a E36 jest pierwszym który ma abs,nawet foka którą mam o wiele młodsza go nie ma.Nie bardzo rozumiem stwierdzenie:

Przykre bo zadnemu systemowi tzw. bezpieczenstwa w aucie nie wolno ufac w 100% :] Nawet poduszka moze Cie zabic :]

dziwię ci się że do auta w ogóle wsiadasz,przynajmniej pewnie 50km/h nie przekraczasz bo w każdej chwili może braknąć hamulca.

Podsumowując,gratuluję wam umiejętności bo ja pewnie będę musiał zrobić następny milion żeby czegoś sie nauczyć.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS system zadiala w momencie szybkiego maymalnego zdecydowanego wcisniecia pedalu hamulca

jesli tego nie zrobisz nie zadziala

wiec po co wylaczac ??

 

HAHAHA!

Oczywiście że nie zadziała jak nie naciśniesz na hamulec!

A w odpowiednich warunkach zadziała nawet jak będziesz stopniowo dozować nacisk na hamulec.

Chyba Ci się pomyliło z asystentem hamowania awaryjnego (czy jakosik tak). To taki system że jak depniesz na hamulec, to nawet jeśli koła nie tracą przyczepności, i tak włącza się ABS. Możesz to sobie sprawdzić gwałtownie depcząc w hamulec (lepiej na pustym i prostym odcinku drogi), na suchej nawierzchni.

Jak w końcu życie zmusi Cię do wyprowadzenia auta z garażu w deszcz albo w śnieg, to się dowiesz kiedy ABS się włącza a kiedy nie.

ABS to system WSPOMAGAJĄCY hamowanie, i tak naprawdę, kosztem dłuższej drogi hamowania (w większości przypadków) pozwala on zachować sterowność samochodu, w celu np. ominięcia przeszkody na drodze. Nie należy przeceniać jego roli w prawidłowym hamowaniu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze duzo efektywniej i majac wiecej kontroli hamuje sie bez ABSu! Tylko to sa lata praktyki i cwiczen i po prostu trzeba sie nauczyc. I oczywiscie hamulce musza byc 100% sprawne.Wystarczy popatrzyc na samochdy rajdowe.

 

Dokładnie, powiem jeszcze, ze jak potrzebuje sobie stope wymasowac to znam przyjemniejsze patenty niz ABS :]

A kolega ktory pisal wyzej o poslizgu bocznym, widac ze bez ABS nie umie jezdzic :]

Przykre bo zadnemu systemowi tzw. bezpieczenstwa w aucie nie wolno ufac w 100% :] Nawet poduszka moze Cie zabic :]

 

Koniec OT :)

 

A w zwiazku z pytaniem, w e36 jak juz leci czujnik ABS to jest to zazwyczaj lewa strona przod, ale i tak trzeba na kompa sie wpiac i sprawdzic :)

wiem że połowa tutaj kierowców to specjaliści,którym Kuzaj eee tam Gronholm może buty czyścić.Przeżyli wszystko na drodze i nic nie jest ich w stanie zaskoczyć,nic tylko pozazdrościć umiejętności i zimnej krwi.A tak na marginesie jeżdżę od 20 lat osobowymi i kiedyś ciężarowymi a E36 jest pierwszym który ma abs,nawet foka którą mam o wiele młodsza go nie ma.Nie bardzo rozumiem stwierdzenie:

Przykre bo zadnemu systemowi tzw. bezpieczenstwa w aucie nie wolno ufac w 100% :] Nawet poduszka moze Cie zabic :]

dziwię ci się że do auta w ogóle wsiadasz,przynajmniej pewnie 50km/h nie przekraczasz bo w każdej chwili może braknąć hamulca.

Podsumowując,gratuluję wam umiejętności bo ja pewnie będę musiał zrobić następny milion żeby czegoś sie nauczyć.

 

Najwyrazniej nie rozumiesz ... jesli ktos ufa wszystkim systemom bezpieczenstwa i wierzy ze ABS go wyciagnie z kazdej nieciekawej sytuacji na drodze to zazwyczaj albo konczy u kogos w tylku albo w rowie, i nie chodzi o to zeby sie czegos na drodze bac, chodzi o to zeby czuc samochod i przewidywac sytuacje na drodze bo systemy bezpieczenstwa maja pomagac w naprawde trudnych sytuacjach a nie uczyc kierowcow jezdzic bezmyslnie, "bo ABS,ASC itd itp mnie uratuje z kazdej opresji" :]

O to mi chodzilo w mojej wypowiedzi wczesniejszej, i nie zamierzalem tu nikomu ublizac itp tylko zwrocic uwage ze kazdy ma swoje racje, Ci co twierdza ze ABS jest super i Ci co uwazaja ze bez ABS lepiej i skuteczniej mozna hamowac :]

 

Uwierz mi nawet Kuzaj, Gronholm czy Loeb nie poradzi sobie bezwzglednie w kazdych warunkach i z kazda sytuacja :]

 

I jeszcze jedno, ja Ci tu nie wymyslam ile ty km/h jezdzisz, pewnie z Twoim stazem za kolkiem 20 lat WOW to juz w rutyne wpadles i wogole nie ma lepszych kierowcow od Ciebie :lol:

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS system zadiala w momencie szybkiego maymalnego zdecydowanego wcisniecia pedalu hamulca

jesli tego nie zrobisz nie zadziala

wiec po co wylaczac ??

 

HAHAHA!

Oczywiście że nie zadziała jak nie naciśniesz na hamulec!

A w odpowiednich warunkach zadziała nawet jak będziesz stopniowo dozować nacisk na hamulec.

Chyba Ci się pomyliło z asystentem hamowania awaryjnego (czy jakosik tak). To taki system że jak depniesz na hamulec, to nawet jeśli koła nie tracą przyczepności, i tak włącza się ABS. Możesz to sobie sprawdzić gwałtownie depcząc w hamulec (lepiej na pustym i prostym odcinku drogi), na suchej nawierzchni.

Jak w końcu życie zmusi Cię do wyprowadzenia auta z garażu w deszcz albo w śnieg, to się dowiesz kiedy ABS się włącza a kiedy nie.

ABS to system WSPOMAGAJĄCY hamowanie, i tak naprawdę, kosztem dłuższej drogi hamowania (w większości przypadków) pozwala on zachować sterowność samochodu, w celu np. ominięcia przeszkody na drodze. Nie należy przeceniać jego roli w prawidłowym hamowaniu.

Pozdrawiam.

 

Jesli udziela Pan odpowiedzi lub wypowiaqda sie w danej kwestji prosze przeczytac temat od poczatku do konca a nie do polowy i prawic komus moraly

pozdrawiam i zycze milej lektury jesli nie wystarczy tylko ten topic prosze zasiegnac informacji w Google wiedza duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie spokojnie. Widzę że rozpetałam burzę, może trzeba by założyć osobny wątek w tej kwestii :) Każdy jeździ jak chce i sam bierze za to odpowiedzialność. A propos którejś wcześniejszej wypowiedzi jest manewr , dzięki któremu można ominąć przeszkodę blokując koła i zmieniając tor jazdy. Oczywiście trzeba to umieć zrobić tzn potrenować. Chociażby Bublewicz (ś.p. świetny rajdowiec, jeśli ktoś nie kojarzy) go opisywał. Ja osobiście nie uważam się za dobrego lub doświadczonego kierowcę, bo w stosunku do kolegi, który jeździ 20 lat mam minimalne doświadczenie, aczkolwiek uczę się, nie jeżdżę bezmyślnie i staram się trenować manewry, które być może kiedyś okażą się pomocne lub też nie, mam nadzieję że nie będą musiały. W każdym razie również uważam, że do systemów wspomagających należy mieć ograniczone zaufanie. Jesli ktoś jako swoje pierwsze auto miałby takie, które będzie nafaszerowane wspomagaczami i wszystkich ich będzie używał, będzie jeździł w pewien sposób, wtedy nagle przesiadając się do auta, które nie ma żadnych systemów, mógłby mieć kilka niespodzianek jeśli czułby się równie pewnie np w sytuacjach gdzie wcześniej zadziałałaby mu kontrola trakcji a tu nie. Pewnie, że każdy może się pomylić, coś źle zrobić lub poprostu nie móc już nic zrobić w krytycznych sytuacjach na drodze, ale to chyba jest oczywiste.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I jeszcze jedno, ja Ci tu nie wymyslam ile ty km/h jezdzisz, pewnie z Twoim stazem za kolkiem 20 lat WOW to juz w rutyne wpadles i wogole nie ma lepszych kierowcow od Ciebie :lol:

nie ma czegoś takiego jak rutyna na drodze,każda minuta jest inna od poprzedniej.Aut na drodze jest coraz więcej a drogi coraz gorsze i uczę sie jak każdy inny kierowca.Nie pozjadałem wszystkich rozumów i uważam sie za przeciętnego kierowcę.

I nadal nie rozumiem stwierdzenia "ufać systemom bezpieczeństwa.Tzn.jeździć z pedałem gazu w podłodze i hamować w ostatniej chwili?Przecież jak się wsiada do auta to nikt nie mysli że ma abs,esp itp.dlatego może sobie pozwolić na wygłupy.One tam są i przez 99,9% czasu nie dają o sobie znać,te systemy maja zadziałać wtedy kiedy sa potrzebne,ale jeżeli się prowokuje takie sytuacje to potem ludzie giną.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierowcy samochodow rajdowych wciskaja hamulec w celu zapobiegania sie rozpedzania samochodu podczas zmiany biegow

jesli kolega uczyl sie jezdzic u dobrego instruktora to powinien zanc ta metode

dojazdu do skrzyzowania na biegu pozwalajacym zaobserwowanie otoczenia dynamiczny przejazd badz zatrzymanie sie

 

i wlasnie w ten sposob rajdowcy wchodza w zakrety na nizszych biegach wychodzadz maja moc na odjazd

wiec to czy bedzie on mial abs czy nie to i tak go nie uzyje

 

Troche sie nie zrozumielismy. Wiadomo o co chodzi ze spowalnianiem auta ale zupelnie rzecz ma sie inaczej z tzw. pelnym hamowaniem jezeli juz o sporcie mowimy. Choc i tak tam sie hamuje lewa noga to zasada jest ta sama. I tak jak kolega Green twierdze ze zaden system nie uratuje nam zycia lepiej od tego w naszej glowie. Po prostu trzeba myslec i tyle.

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hypernova,ale ty masz jazdę!jak będziemy jechali jedną prędkością,ty bez abs,a ja z abs na mokrej nawierzchni i wciśniemy na maksa pedał hamulca,to ja mam kontrole nad sterem,czyli samochód mam sterowny,mogę skręcić w lewo lub w prawo,a ty lecisz do przodu i nie masz kontroli nad kierą.pzdr
Klema
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z kontrolka absu w E36 poprostu raz mi sie zapala a raz gasnie i nie wiem co to jest morze czujnik niewim?

 

Raz się zapala a raz gaśnie czyli nie czujnik a jedynie wtyczka od niego sie poluzowała ;) Ścigniaj koła wyptnij wszystkie wtyczki, oczyść dokładnie (tez gniazdka) nawet możesz poskrobać możykiem i wymyć rozpuszczalnikiem.

Jak będziesz składał spowrotem to upewnij się że dobrze wpiąłeś wtyczki żeby żadna nie była luźna.. a jak jest luźna bo zapięcie nie trzyma to umocnij taśmą klejącą i po problemie.

Mam nadzieje że pomogłem ;)

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.