Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nikt tu nie jest wróżką, ani Harry Potter'em.

 

1. Czy płyn "schodzi" Ci nawet gdy nie jeździsz ?

2. Ile robisz kilometrów dziennie ?

 

To tak pytania na początek.

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Opublikowano
Włóż na noc pod auto karton, jak gdzieś cieknie rano będziesz wiedział gdzie.
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano

tak mam gaz sekwencje, no po 7 km widze ubytek płynu. z tym kartonem to dobry pomysł. dzieki

 

na włączonym silniku nie widze aby cos kapało dziwne co

 

mam do tego ( nie wiem czy to ma jakis związek ) wilgoc w samochodzie i szyby mi parują.

 

pomocy

Opublikowano
A od dawna masz lpg? Nic nie było czasem robione przy układzie chłodzenia? Może jest źle odpowietrzony.
Opublikowano
Jeżeli parują szyby to pewnie cieknie Ci nagrzewnica, robota niestety nie należy do łatwych i przyjemnych..
www.alltech24.pl - oświetlenie led, xenon, ringi ccfl, markery led, pokrowce samochodowe, przetwornice napięcia, lampy robocze led



[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=160bfe16170114a1][img]http://images41.fotosik.pl/1246/160bfe16170114a1m.jpg[/img][/url]
Opublikowano
Jak masz zapowietrzony układ chłodzenia to rzeczywiście może Ci się wydawać że płyn ubywa.Dolewasz a stan płynu po pewnym czasie opada.Sprawdz czy jak masz silnik rozgrzany ogrzewanie działa (ustaw max).Jak leci ciepłe powietrze a za chwile zimne układ zapowietrzony.Jak będzie cały czas gorące to układ ok pomyślimy dalej
dresta30
Opublikowano
Tzn Ze musi gdzieś ten płyn lecieć.Sprawdż osłony pod silnikiem oczywiście z góry może na nie kapie płyn i pod samochodem nic nie widać.swoją droga dziwne jest to że Ci szyby parują w aucie musisz mieć w środku wilgoć.Zwróć uwagę na chodniki z przodu czy nie są mokre.Piszesz ze olej "czysty"odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim białej mazi.
dresta30
Opublikowano
Skoro układ nie jest zapowietrzony to ja również uważam, że należałoby się przyjrzeć nagrzewnicy.
Opublikowano

nagrzewnice to wiadomo, ze nowa, chyba ze bedzie problem w znalezieniu, wtedy mozna sobie zawracac glowe z uzywkami, ale w E34 wychodzilo tyle typow nagrzewnic, ze predzej poswiejesz niz znajdiesz wlasciwa

 

pozdrawiam

Opublikowano

Tak jak Adzio napisał. Jeżeli chodzi o nagrzewnicę - to jak mało co - wkładanie używanej byłoby jednym z większych nieporozumień. Robota nie należy do takich, które chce się wykonywać częściej niż co 10-15 lat, a włożenie starej mogłoby skutkować koszmarami każdej nocy (w związku z zagadkowym prawdopodobieństwem ponownej wymiany za dwa lata a może dwa tygodnie :?: :?: :?: )

 

a propos tej zagadki (także dla ASO) jaką nagrzewnicę ma dany egzemplarz - niedawno podczas wymiany radia zauważyłem, że na obudowie nagrzewnicy mam dobrze widoczną naklejkę SIEMENS z numerami OE.

Numer BMW wprawdzie jest stary i wszystko wskazuje na to, że został zastąpiony nowym - tak czy inaczej.. chyba mogę dzięki temu być pewien tego, który z typów nagrzewnicy mam u siebie (choć jeden z dwóch najdroższych - ale może dlatego jeszcze działa :) )

 

Proponuję, jeżeli ktoś ma okazję zajrzeć za radio, żeby sprawdził sobie i dał znać, czy widać taką etykietę, jaką ja mam (wtedy może uda się zrobić jakieś dające do myślenia zestawienie: model nagrzewnicy/model i rocznik E34 )

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Wszystko wskazuje na nagrzewnice oprócz ilości o których piszesz. Sprawdz jeszcze czy przypadkiem nie masz fontanny z wydechu, tylko najpierw zagrzej na benzynie / w gazie na naszych stacjach - coponiektórych - znajduja sie koszmarne ilosci wody. Jak furmanka zagrzana a z wydechu leci to najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą dokonała zywotu / oby nie głowica / . Jak poczujesz płyn to bedziesz miał pewność.
Opublikowano

Jeżeli płyn z układu chłodzenia przedostaje się do kabiny to zaparowane szyby są tłuste i ciężko je wytrzeć. Łatwo po tym rozpoznać skąd jest wilgoć w aucie, z układu czy z zewnątrz.

 

Można spróbować uszczelnić układ płynem który dolewa się do zbiorniczka, u mnie w oplu kiedyś się to sprawdziło ale to tylko prowizorka.

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Można spróbować uszczelnić układ płynem który dolewa się do zbiorniczka, u mnie w oplu kiedyś się to sprawdziło ale to tylko prowizorka.

 

takie rozwiazania to druciarstwo, ktore sie nie sprawdza, a pozatym przyczynia sie do osadzania szlamu w silniku i calym ukladzie chlodzenia - nie polecam

Opublikowano

Odkryłem właśnie, że mam podobny problem. Ciągle ubywa mi płynu, ale mniej niż 1l/24h i szyby mi tak mocno nie parują (ale jak jade z 15 minut bez nawiewu to zaczynają parować), ale dodatkowo często jak podniosę maske przy rozgrzanym silniku to słychać takie syczenie z bąbelkami wody wydostajacymi sie w okolicach korka - to normalnie czy korek też musze kupić?

 

a co do tej nieszczelnosci to chciałem kupić:

http://www.allegro.pl/item469642588_liqui_moly_uszczelniacz_chlodnicy_niezawodny.html

lub

http://www.allegro.pl/item451760954_uszczelniacz_chlodnicy_w_plynie_mafra_250ml.html

lub

http://www.allegro.pl/item461585776_wurth_uszczelniacz_do_chlodnic_profesjonalny.html

 

Adzio już niepochlebnie się o tym wyraził a jaka jest opinia innych?

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
Prawdopodobnie wezmę Wurth, a co z tym korkiem? często jak podniosę maske przy rozgrzanym silniku to słychać takie syczenie z bąbelkami wody wydostajacymi sie w okolicach korka - to normalnie czy korek też musze kupić?
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano

korek do wymiany i na Boga, nie kupujcie zadnych specyfikow do chlodnicy, to nic nie daje

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.