Skocz do zawartości

moje 320d 2002r 150KM zakopciło białym dymem pomocy!!!!!!!!!


taxi40

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,moje 320d turing 2002r 150KM znowu zakopcił białym dymem.a zaczęło się tak.kiedy zakopcił pierwszy raz 2 tyg.temu mechanik stwierdził turbina,no i wymiana 500zl regeneracja 1100zl i po założeniu auto się muliło nie miało tej mocy co wcześniej dostawał kopa dopiero przy 2000obr,i wczoraj zapalam jakieś trzaski po garach,ale po chwili ustało,dzisiaj wyjeżdzam rano 500m i dym biały jak z komina i smród oleju i co teraz mam zrobić a turbo na gwarancji 12 m-cy,lecz czy to jest przyczyną na pewno co robić żeby mnie nie oszukano,jaka może być przyczyna,POMOCY BŁAGAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry2: :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z Tobą. Turbiny można regenerować ( producent nie zaleca bo za nową trzeba dobry worek pieniędzy zapłacić i mu się to lepiej opłaca ) tylko nie każdy "rzemieślnik" to potrafi robić i ma do tego sprzęt. Jeśli Turbo jest zrobione na oryginalnych podzespołach i dobrze wyważony jest wałek oraz dobrze dobrane są łożyska to nie powinno się nic stać.

 

W przypadku kolegi taxi40 nie wiadomo czy turbo padło. Nie wiadomo czy mechanik oczyścił intercooler czy oczyścił kolektor ssący i czy olej został wypalony z wydechu. Oddaj do mechanika niech obada co się stało może to nie turbo tylko coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często jest tak, że po naprawie turbo okazuje się, że zapchany jest katalizator przez olej wyrzucony przy pierwszej awarii. Zregenerwana turbina pracuje później w zbyt wysokiej temperaturze (brak odpowoiedniego ujścia spalin) i ulega uszkodzeniu.

Zapchana odma (separator), filtr powietrza też może być przyczyną nagłego wyssania oleju z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z Tobą. Turbiny można regenerować ( producent nie zaleca bo za nową trzeba dobry worek pieniędzy zapłacić i mu się to lepiej opłaca ) tylko nie każdy "rzemieślnik" to potrafi robić i ma do tego sprzęt. Jeśli Turbo jest zrobione na oryginalnych podzespołach i dobrze wyważony jest wałek oraz dobrze dobrane są łożyska to nie powinno się nic stać.

 

W przypadku kolegi taxi40 nie wiadomo czy turbo padło. Nie wiadomo czy mechanik oczyścił intercooler czy oczyścił kolektor ssący i czy olej został wypalony z wydechu. Oddaj do mechanika niech obada co się stało może to nie turbo tylko coś innego.

nie wiem skąd przekonanie że za nową potrzeba worek pieniędzy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=653431&sid=184ea7f4da5527431df72f9d3856b923

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z Tobą. Turbiny można regenerować ( producent nie zaleca bo za nową trzeba dobry worek pieniędzy zapłacić i mu się to lepiej opłaca ) tylko nie każdy "rzemieślnik" to potrafi robić i ma do tego sprzęt. Jeśli Turbo jest zrobione na oryginalnych podzespołach i dobrze wyważony jest wałek oraz dobrze dobrane są łożyska to nie powinno się nic stać.

 

W przypadku kolegi taxi40 nie wiadomo czy turbo padło. Nie wiadomo czy mechanik oczyścił intercooler czy oczyścił kolektor ssący i czy olej został wypalony z wydechu. Oddaj do mechanika niech obada co się stało może to nie turbo tylko coś innego.

 

W Polsce można wiele rzeczy ciekawych robić :lol:

Moim zdaniem regeneracji tego typu turbin (320d M47N) jest nieopłacalna - podpieram to faktem iż jest to n-ty temat zakładany właśnie z tego powodu...

Wiadomo, że producent w przypadku awarii zaleca nowe, ale w tym przypadku ma absolutna rację. Regeneracja tych turbin w żaden sposób nie wróci im fabrycznych paramterów.

Biały dym nie pojawia się od tak, gdyby były zanieczyszcenia w układzie dolotowym - dymiłby od momentu wyjazdu z warsztatu.....

 

Powyzej masz link, który warto przestudiować.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kochane bmki padła turbosprężarka i czujnik teraz zamieżam wybrać się po kasę za regenerację i jestem zmuszona założyć nową koszt 2500zl +założenie 200zl i czujnik jeszcze nie wiem ile ,jaki morał ten kto chce zaoszczędzić na kasie traci podwójnie,już nigdy nie będę nic regenerować.teraz walka o poniesione koszta ,a przynajmniej niech zwróci za naprawe turbiny ktora padla po 2 tygodniach.a z tym katalizatorem to dzięki trzeba go przeczyścić bo znowu padnie ,a teraz bedzie nowa to chyba się powieszę. :mad2: :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIAŁY DYM TO BYŁ DLATEGO ŻE MA TYLE FILTRÓW W TŁUMIKU I WYCHODZIŁ BIAŁY.MAM GO W DIESEL SERWIS DYRDY,WOLAK,TEN KTO ZNA TEN SERWIS TO WIE ŻE TERAZ TAM NIE MA ŚCIEMY.A PRAWDA TAKA ŻĘ CI MAGICY W MIEJSKICH WARSZTACIKACH UMIĄ TYLKO ODWALIĆ KICHĘ BO NIE MAJĄ POJĘCIA O NOWSZYCH AUTACH SĄ NA ETAPIE MALUCHA I POLONEZA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kochaniutka nie wszędzie nie wszędzie i w serwisach trafiają się magicy :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mozna kupić nową jak co ?? 2500 zł ? to regeneracja w/g mnie nie jest opłacalna takie moje zdanie

U przedstawiciela Garretta - w Moto-Remo (motoarena.pl)

dzięki , to przydatne informacje jak co , cen nie widać ale mają jakiś

program Turbosprężarki ze zmienną geometrią - Program wymiany "Nowa za Starą" więc pewnie taniej wychodzi , ciekawe czy można zastosować wydajniejszą turbinę jak seryjna , choćby ze względu na zwiększoną moc silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie mozna kupić nową jak co ?? 2500 zł ? to regeneracja w/g mnie nie jest opłacalna takie moje zdanie

U przedstawiciela Garretta - w Moto-Remo (motoarena.pl)

dzięki , to przydatne informacje jak co , cen nie widać ale mają jakiś

program Turbosprężarki ze zmienną geometrią - Program wymiany "Nowa za Starą" więc pewnie taniej wychodzi , ciekawe czy można zastosować wydajniejszą turbinę jak seryjna , choćby ze względu na zwiększoną moc silnika

Mike, nie wiem, pewnie można wrzucić większą turbinę albo jakąś hybrydę, ale nie trafiłem jak dotąd na taki temat w necie, pewnie dużo więcej dłubania jest (np nowy kolektor dolotowy pod wymiar) niż chociażby w TDIkach. A szkoda, bo temat ciekawy, wtryski też mamy dobre czyt. wydajne, tak mówił Rogal :wink:

 

taxi40 - napisz gdzie możesz kupić oryginalną i nową (nie nową-regenerowaną) turbinę, z gwarancją do 320d M47N za 2500PLN - ciekaw jestem, bo cena jakby nie patrzeć okazyjna.

Czytałeś temat zamieszczony pod linkiem?

Zwróć uwagę na numer turbiny, którą posiadasz i którą będą Ci zakładać. Tą podobno ulepszoną poznasz właśnie po numerze.

PS. Współczuję nerwów i czasu :|

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem skąd przekonanie że za nową potrzeba worek pieniędzy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=653431&sid=184ea7f4da5527431df72f9d3856b923

 

Moje przekonanie bierze się z tego że Garrett tez regeneruje turbiny. Nie wiem czy robi to jako Garrett czy odsyła do Honeywell-a i oni to robią.

 

cytat "Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja "zmiennej geometrii" może potencjalnie spowodować poważne problemy. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek."

 

Jeżeli turbo jest zregenerowane na oryginalnym wirniku i wszystkich komponentach oraz jest dobrze ustawione to nie ma praw nic się stać. Faktem jest iż w Polsce jest mało firm które dysponują takim sprzętem aby poprawnie zregenerować i ustawić turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może działają na zasadzie takiej jak ja półoś wymieniałem w masterze , za odesłanie mojej rabat i dostałem drugą normalnie nówke ale po regeneracji , odsyłają do producenta i on wysyła im po regeneracji - kosztowała mnie 420zł brutto po oddaniu mojej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ma zestawów naprawczych to znaczy że nie ma do niej oryginalnych części... zatem regenerując taką turbosprężarkę automatycznie godzisz się na zastosowanie zamienników możliwe że made in Skośniaki.

Ponieważ większość zakładów nie posiada odpowiedniego sprzętu do regeneracji zmiennej geometrii - cały ten proces polega tylko na wymianie uszczelniaczy, zgarnięciu kasy od klienta i na tym ich robota się kończy.... niech się klient sam martwi.

 

Firmy takie jak Moto Remo w obliczu braku oryginalnych części zamiennych dają rabaty w promocji: "Nowa za starą" i ze zużytych turbin składają w pełni sprawne urządzenia przy użyciu używanych części i sprzedają je taniej jako regenerowane -jak widać polak potrafi :)

Ale ja tam osobiście itak wolał bym nową - oczywiście nową za starą...

Komu bimer dużo pali? :)

BMW BRUTUS to dopiero smok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TURBINA JEST SPROWADZANA Z NIEMIEC Z GARRETTA BEDZIE TAKA SAMA BO JEST PODANY NUMER TURBINY I INNA NIE WCHODZI W GRE NIE JEST REGENEROWANA WSZYSTKO Z ZALOZENIEM I TURBINA CZUJNIKIEM I CZYSZCZENIEM WYDECHU ITD,WYJDZIE MNIE JAK POWIEDZIANO OK.2800ZL NETTO BEZ FAKTURY,Z FAKTURA KOLO 3000ZL

A SAMA TURBINA 2600ZL JAK KTOS POTRZEBUJE NAMIARY NA TEN SERWIS MOGE PODAC DAMIAN WOLKA WOŻNIKI-DYRDY ASFALTOWA 51

TEL.609-851-992 OSOBISCIE NIE ZAGLEBIAM SIE W JAK SPOSOB SCIAGAJA TA TURBINE ALE CZEKAC MAM TYDZIEN AZ DOJDZIE Z NIEMIEC WIECEJ SZCZEGOLOW ZNA MĄŻ BO WZIĄŁ SPRAWY W SWOJE RĘCE JAK SĄ TAKE KWOTY NAPRAWY.A CO DO TEJ PADNIĘTEJ TURBINY REGENEROWANEJ TO NIE PRZYJĄŁ MI JEJ NAWET NA GWARANCJI JAKA DAL 12 MC-Y TWIERDZAC PO TYM ZE WIRNIK MA LUZ ZE TO MOJA WINA BO BYLO ZBYT WIELKIE CISNIENIE I KASY TEZ NIE ODDAL ZA ROBOTE DAREMNA WYZWAL NAS ZE GÓWNO MU ZROBIMY,GOSCGRNERUJE TURBINY MIEDZY BYTOMIEM A SIEMIANOWICAMI DROGA NA BĘDZIN PONOĆ ZNANY W OKRĘGU ,ALE CHYBA ZA OSZUSTWA.NIE POLECAM TEGO PALANTA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oddalam starej turbiny na zadna wymiane mam ja w domu i zastanawiam sie czy wziac rzeczoznawce do sprawdzenia czy palant ja wogole robil,czy to moja wina ze po 2 tyg od naprawy padla ,a ta ma byc 100% nowa i taka sama ale z zachodu sprowadzona bo ponoc u nas jest drozej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Firmy takie jak Moto Remo w obliczu braku oryginalnych części zamiennych dają rabaty w promocji: "Nowa za starą" i ze zużytych turbin składają w pełni sprawne urządzenia przy użyciu używanych części i sprzedają je taniej jako regenerowane -jak widać polak potrafi :)....

Większej bzdury dawno nie czytałem na tym forum. Ciekawe jak odzyskują wirniki, które "kończą" się najwcześniej?

 

Osobiście byłem w Moto Remo i skorzystałem z programu wymiany turbo, sprężarkę montowałem sam i wiem jak wyglądała stara a jak nowa.

Oficjalne stanowisko Garrett na temat regeneracji turbin ze zmienną geometrią można znaleźć również na stronach niemieckich i angielskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oddalam starej turbiny na zadna wymiane mam ja w domu i zastanawiam sie czy wziac rzeczoznawce do sprawdzenia czy palant ja wogole robil,czy to moja wina ze po 2 tyg od naprawy padla ,a ta ma byc 100% nowa i taka sama ale z zachodu sprowadzona bo ponoc u nas jest drozej.

 

Ewidentnie auto miało zapchany wydech i turbo poprostu się ugotowało. Świadczą o tym także opisywane przez Ciebie kłopoty z mocą auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.