Mam ten komfort, że mój dobry kolega jest elektronikiem samochodowym, osobiście wiele lat również zajmowałem się naprawą samochodów, dlatego mogliśmy dosyć wnikliwie rozpoznać temat. Uszkodzenie przepływomierza objawiało się zmniejszeniem mocy i kopceniem na początku gwałtownego przyspieszania. Wcześniej oczywiście sprawdziłem stan całego dolotu, elektrozaworów, EGR itd. Na komputerze diagnostycznym okresowo parametr podawany przez przepływomierz znacząco odbiegał od oczekiwanego przez DDE. Po wymianie w/w ustąpiły, odczyty na komputerze diagnostycznym również prawidłowe, lecz samochód "dostał" minimalnej zwłoki w reakcji na pedał gazu. Dopiero przeprowadzenie kodowania, załatwiło sprawę. Warto tu dodać, iz mam skrzynie automatyczną dla której informacja z przepływomierza jest jedną z kluczowych dla prawidłowego działania. W instrukcjach serwisowych TIS również jest informacja o konieczności adaptacji po wymianie przepływki, a te nie są pisane dla "bajerowania" klienta, lecz dla serwisantów. Pozdrawiam