Skocz do zawartości

wieniu

Zarejestrowani
  • Postów

    267
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wieniu

  • Urodziny 22.03.1969

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d steptronic 2002
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia wieniu

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. wieniu

    Sprzedam BMW ICOM

    Zestaw głowic bez oprogramowania jak na zdjęciu. Lekko uszkodzona krawędź wtyczki OBD, elektrycznie sprawna. Nieauktualne
  2. W samym panelu zauważysz kratki. Pod nimi są czujniki temperatury, oraz wentylatorki które wciągają tam powietrze do pomiaru temperatury. Po pewnym okresie eksploatacji, jak to wentylatorki, ulegają zabrudzeniu i głośniej pracują. U mnie to około kilkanaście sekund, po wyłączeniu zapłonu.
  3. Normalne, miedzy innymi zamyka wszystkie klapy kierujące powietrze dlatego słyszysz silniczki.
  4. wieniu

    numer przepływomierza

    Współczesne układy sterujące są tzw. "samouczącymi się" czyli dostosowują się do warunków, sposobu jazdy itd. Po wymianie któregokolwiek czujnika, układ "uczy się go" dostosowując do pozostałych by zachować optymalne parametry pracy a priorytetem jest emisja spalin. Moim zdaniem adaptacja, przyspiesza ten proces nauczenia się i tylko tyle. Trwało to około 30min, samochód podłączony do GT1 chodził na biegu jałowym. Jeżeli znajdę wydruki z serwisu to zamieszczę. A co do własnego GT1, nie wiem czy pamietasz, ale razem walczyliśmy z Robsonx-em nad uruchomieniem. :D
  5. wieniu

    numer przepływomierza

    Mam ten komfort, że mój dobry kolega jest elektronikiem samochodowym, osobiście wiele lat również zajmowałem się naprawą samochodów, dlatego mogliśmy dosyć wnikliwie rozpoznać temat. Uszkodzenie przepływomierza objawiało się zmniejszeniem mocy i kopceniem na początku gwałtownego przyspieszania. Wcześniej oczywiście sprawdziłem stan całego dolotu, elektrozaworów, EGR itd. Na komputerze diagnostycznym okresowo parametr podawany przez przepływomierz znacząco odbiegał od oczekiwanego przez DDE. Po wymianie w/w ustąpiły, odczyty na komputerze diagnostycznym również prawidłowe, lecz samochód "dostał" minimalnej zwłoki w reakcji na pedał gazu. Dopiero przeprowadzenie kodowania, załatwiło sprawę. Warto tu dodać, iz mam skrzynie automatyczną dla której informacja z przepływomierza jest jedną z kluczowych dla prawidłowego działania. W instrukcjach serwisowych TIS również jest informacja o konieczności adaptacji po wymianie przepływki, a te nie są pisane dla "bajerowania" klienta, lecz dla serwisantów. Pozdrawiam
  6. wieniu

    numer przepływomierza

    Wymieniałem u siebie przepływomierz, wiem jak samochód jeździł na uszkodzonym, jak po wymianie, a jak po kodowaniu. Koszt kodowania to 200 zł Idąc twoim tokiem myślenia bez wymiany oleju i na używanych oponach auto też będzie jeździć.
  7. wieniu

    numer przepływomierza

    Gratuluję Bosch jako producent, jak również serwis BMW są innego zdania odnośnie potrzeby kodowania po wymianie przepływomierza.
  8. Również używam tych samych śrub. Weź jedną śrubę, włóż w jedną i drugą felgę, uwzględniając płaszczyznę przylegania do tarczy hamulcowej zmierz ile wystaje. W obu rodzajach felg powinna wystawać podobną wartość.
  9. wieniu

    rdza

    Temat roku :mrgreen: Albo prowokacja Co do tajemniczego koła, wymienić na nowe/pomalować
  10. Może ktoś zrobił zdjęcia podczas takiego montażu, chętnie bym zobaczył. Do mysticgs Kupiłeś gotowy zestaw PDC do swojego auta, czy zbierałeś oddzielnie elementy np. na allegro? Również przymierzam się do założenia PDC i zbieram wszelkie informacje
  11. wieniu

    numer przepływomierza

    Mike68 udzielił Ci bardzo mądrej odpowiedzi. Kupisz g.... na allegro a później będziesz płakał. Wymień na oryginał, nie mylić - > "kup w serwisie"
  12. wieniu

    numer przepływomierza

    W katalogu Bosch masz coś takiego odnośnie twojego auta: 0 928 400 527 Czujnik masy powietrza od roku prod.: 11/2000 - W razie montażu 0 928 400 527 zamiast 0 928 400 314 konieczna jest reprogramacja sterownika przez serwis BMW." Zobacz sam http://www.bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
  13. Owszem ale dla silnika 136KM, a tu mówimy o 150KM Widok na osłonę i filtr http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47N/ECE/L/N/2002/07/mg-13/ill-13_0957/
  14. A co to jest filtr pompy w tym aucie?
  15. Szukaj pod samochodem koło skrzyni biegów na wysokości fotela kierowcy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.