Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów


thug82

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jak przedstewił majkeld69 chodzilo o część nr. 2 tuleja metalowo-gumowa mocowana od tyłu mostu nadmianie że nie ma jej w katologach zamienników występuje tylko w oryginale
kolego chodzi ci o tuleje mostu (belki) jeśli tak to już są zamienniki bo sam kupiłem meyla 34zł pozdrawiam
moc jest z nami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
HEj!!! Mógł byś mi określic jaki koszt całej naprawy wyszedł i ile czasu się z tym męczyli??? Mam to samo w swoim aucie i w najblizszym czasie będę chciał to zrobić!!! Czy cześć trzeba było zamawiać ???pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem tuleje dyfra - 4 stówki robocizna + 200 części. Teraz jest już zupełnie inaczej. Ale trzeba pamiętać o jednym - całkowicie stuku z tyłu się nie da wyeliminować bo przecież dyfer ma luz, wał też. No ale porównując przed i po wymianie to niebo a ziemia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
odświeżam temat. U mnie jest tak samo. puszczanie sprzegla z R 1 2 3 stuk z tylu auta. Dzis bylem w dwoch warsztatach w jednym podniesli tyl do gory kola w powietrzu i mialem puszczac sprzeglo na jedynce. powiedzieli mi ze gumy w idealnym stanie. mocowanie rowniez. ze dzwiek dochodzi z dyfra. w drugim warsztacie podniesli auto, skrzynia na luz zlapali reka za wal i krecili lewo prawo. bylem pod autem i sluchalem dochodzilo to mniej wiecej ze strony wyjscia poloski w dyfra lub srodek dyfra. ale glowy sobie uciac nie dam. pytanie: czy podczas takiego testu mozna z gory wyeliminowac tuleje i inne laczniki? krecac dlonia byl luz na wale i stuki, chyba raczej tuleje i laczniki nie maja wtedy obciazenia. wal dal sie lekko przekrecic reka i w lewo i w prawo. za kazdym razem bylo stychac stuk. mocowanie sanek do podlogi OK.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem wczoraj tuleje nr 9 oraz dwie tulejki mniejsze nr 7 pod dyfrem.

 

głuchy stuk ewidentnie ustał. pozatym zmniejszyły się również wibracje i pojawiające się problemy czasami z żabkami podczas ruszania i wrzucania 2. teraz jest płynnie.

 

sam wał będzie miał zawsze delikatny luz. wiec niekiedy można słyszeć podczas wrzucania biegów jakieś dzwięki z samego dyfra.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

U mnie stuka przedni napęd.Ze skrzyni wychodzi jakiś reduktor który idzie na przednią oś i niby tam jest luz.Zastanawiam się czy jak odepnę przedni napęd to wszystko będzie git?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie stuka przedni napęd.Ze skrzyni wychodzi jakiś reduktor który idzie na przednią oś i niby tam jest luz.Zastanawiam się czy jak odepnę przedni napęd to wszystko będzie git?

pzdr

 

Na forum poruszaliśmy już temat odpięcia napędu i z naszych wniosków wynika że można go odpiąć i auto będzie jeździło z napędem na tył tylko.

a pukać ci może półośka któraś.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niestety po odpięciu przedniego napędu autko nie jeździ.Sprawdzopne dziś rano :( Prawdopodobnie wtedy układ różnicowy przekazuje napęd na przód.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety po odpięciu przedniego napędu autko nie jeździ.Sprawdzopne dziś rano :( Prawdopodobnie wtedy układ różnicowy przekazuje napęd na przód.Pozdrawiam

 

A co się dzieje, coś się kręci?? próbuje chociaż ruszyć ?? byłem przekonany że to napęd na stałe, odpinałeś wał od skrzynki rozdzielczej??

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety po odpięciu przedniego napędu autko nie jeździ.Sprawdzopne dziś rano :( Prawdopodobnie wtedy układ różnicowy przekazuje napęd na przód.Pozdrawiam

 

A co się dzieje, coś się kręci?? próbuje chociaż ruszyć ?? byłem przekonany że to napęd na stałe, odpinałeś wał od skrzynki rozdzielczej??

 

Zależy co rozumiesz przez "napęd na stałe". Np Quattro z Audi to jest stały napęd na 4 koła, ale z centralnym mechanizmem różnicowym potrafiącym przekazać od 0 do 100 % momentu na oś.

Coś jak mechanizm różnicowy bez "szpery" w autach z tylnym napędem, tylko działający nie między prawym, a lewym kołem, a między przednią, a tylną osią.

Wszystko zależy od centralnego mechanizmu różnicowego. Czy ma możliwość blokady, czy potrafi przenieść cały moment na jedną oś, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrzyni się kręci,nie próbuje nawet ruszyć,tak wał został odpięty.No i cóż tylko skrzyni chyba szukać drugiej.Bo mam luz na tym reduktorze który wychodzi ze skrzyni i idzie do przedniego wału.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Koledzy, odgrzewam temat. W moim aucie (320d 150km) mam podobne irytujące objawy stuków. Nawet dwa rodzaje:

1) Podczas wrzucania biegu (1, 2 ,3) słyszę takie głuche puknięcie niosące się po wale. Stuknięcie jest tylko po "świeżym" wciśnięciu sprzęgła, znaczy jak wcisnę sprzęgło i wrzucę jedynkę to mi "puknie" ale jeśli nie puszczę sprzęgła i wrzucam koleje biegi to reszta wchodzi już łatwo (i bez stuków). Tak jakby przy wrzucaniu biegu elementy musiały się "zgrać" i dopiero płynnie chodzą. Takich stuków nie słychać na wyłączonym silniki, słychać je przy zmianie biegów w miejscu oraz podczas jazdy.

2) Podejrzewam że drugi stuk jest związany z pierwszym. Często mam tak że jak delikatnie ruszę z jedynki i szybko wcisnę sprzęgło to mam takie podwójne lub nawet potrójne stuknięcie (takie tu, du, du :D). Nie muszę mówić że jest to mega irytujący objaw.

Ze znajomym mechanikiem zajrzeliśmy pod auto na kanale, co prawda nie pomyślałem aby sprawdzić to na odpalonym silniku, ale po szybkich oględzinach wyglądało na to że wszystkie widoczne poduszki wyglądają w miarę ok. Jednym "podejrzanym" elementem był nieduży luz w okolicach skrzyni (pomiędzy skrzynią, a elementem który jest z nią z tyłu połączony). Luz nie był duży, ale stuki są bardzo irytujące.

 

Co radzicie zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze sprobowac tego.Za 2 tygodnie bede mial kanal to sam to przetestuje ale objawy dokladnie te same.

http://www.samnaprawiam.com/poradniki-3578-recepta-na-stuki-przy-odpuszczaniu-gazu-oraz-redukcj-bmw.html

 

To chyba nie z e46 porada, u mnie na kanale nie widziałem takich "śrubek" do dokręcenia.

 

 

Będąc na kanale zrobiłem filmik ze swojego auta: http://www.youtube.com/watch?v=jL0Jae7L_ek&hd=1, może ktoś z Was coś tam zobaczy i sensownie doradzi? Nigdzie nie odczuwałem luzów, a poduszki mocujące wał wyglądają raczej ok. Jedyny element na którym odczuwalny był luz (nawet dźwięk wydawał podobny) to połączenie wału ze skrzynią (widać na filmiku), ale wydaje mi się że tam to jest dosyć normalne. Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Byłem z tym u mechanika, ale stwierdził że on by z tym w ogóle nie walczył bo to jest wręcz wada fabryczna tych modeli (on sam ma e46 i nawet za to się nie zabiera). Coś w tym jest bo jak ktoś na forum dobrze napisał "te wały w e46 są jakieś z dupy". U mnie nic nie widać i w sumie nie wiadomo za co się zabrać, więc póki co odpuszczam temat i zobaczę jak się temat rozwinie (choć mam nadzieję, że się nie pogorszy).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukajcie na bmw-sport tam ktoś rozbierał most i stuki były spowodowane właśnie przez dyfer który miał luzy wewnątrz ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.