Skocz do zawartości

325Ci Czy istnieją dyfry ze szperą do e46 ?


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy istnieją dyfry ze szperą do e46 ? Wiem, że można zaspawać ale to w ogóle nie w chodzi w gre, interesuje mnie coś delikatniejszego niż 100% ;) I czy wie ktoś czy fabryczne dyfry w e46 mają jakąś parenasto procentową szpere czy po prostu 0 ? Dlaczego jeżdżąc po placu e36 m50b25 i e46 m54b25 ta pierwsza dużo bardziej nadaje się do zabawy i daje więcej frajdy a e46 jakoś nie bardzo zamiata tyłem ? Oczywiście samochód nie służy mi do jeżdżenia bokami ale pytam z ciekawości tylko gdyż zastanawia mnie czym to jest spowodowane. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest przypadkiem kwestia tych dyfrów ze szperą w starszych modelach ? Ja u siebie jak na kostce albo na mokrym przycisnę to nie ma problemu z wyprowadzeniem z poślizgu, a jak na zwykłym asfalcie spróbuje to auto będzie jeździło bardziej w kółko i będzie słychać jak przód skacze a na asfalcie oczywiście tylko jeden ślad ale to przecież normalne działanie mechnizmu róznicowego. Dla przykładu 2.0 e30 kolegi kręci się jak szalone w porównaniu z moim 2.5. Heh wiem, że te pytania brzmią nieco idiotycznie ale nie pytam o to żeby później gdzieś katować auto i kręcić się w kółko tylko po prostu interesuje mnie z czego wynika ta różnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że zwykłe e46 nie ma w ogóle ? Po prostu 0% tak ? Bo wiem, że w e36 były dostępne 25% itd. No i jako posiadacz e36 może napisać byś czemu nadaje się ona dużo bardziej do zabawy ? ;)

nie wiem,nie miałem E46 :cry2:

ale jakiś goguś ma szpere http://www.allegro.pl/item445827739_bmw_e46_320d_dyferencjal_ze_szpera_szpera.html

pewnie zaspawany dyfer albo nie wie co sprzedaje, na dodatek do 320d :duh:

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździłeś może e46 albo jakimś nowszym i też czujesz dużą różnice jeśli chodzi o zrywanie przyczepności, dłuższą jazdę poślizgami itp. ?

 

Dla przykładu nieco 'wieśniacki' filmik. Zwykłe e46 z silnikiem np. 2.5 tak nie jeździ chyba, że na mokrej nawierzchni albo kostce. Natomiast chcąc tak zrobić na ulicy e30 albo e36 325 nie ma z tym najmniejszego problemu. Pytanie dlaczego ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci odpowiem , e46 maja esp ( system kontroli trakcji ) ktory uniemozliwia dluzsze poslizgi , a w e36 i e30 nie bylo czegos takiego ( w e36 dopiero na sam koniec produkcji wsadzili esp ale to zadkosc ) , mialem e36 325i to zrobieni czegos takiego jak na tym filmiku nie bylo problemem a nie mialem szpery , z tego co patrze na ten filmik to w tej tez nie ma szpery ( chyba ze ma 25% ) bo kola sie rowno nie kreca ,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdziłem ale własciciele raczej średnio by się zapatrywali na zostawianie ich drogich opon na asfalcie.

czytałem że można załozyć szpere z dyfrem od M3,ale trzeba też przełożyć półosie i wał.Albo kupić gotową :D

 

3-Series ( E46 ) 6cyl Not M3 40% - 2 Clutch Pack $2,395

 

http://www.diffsonline.com/product/customdiff2.shtml

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że wyłączam całkowicie poprzez przytrzymanie dłużej przycisku DSC i zapalenie się dwóch kontrolek. Po prostu to jest kpina co robiliśmy e30 320 albo e36 325 w porównaniu do mojego :D Tamte naprawdę dają frajdę a tego na zwykłym asfalcie jakby coś blokowało, czuć jakby podskakiwał przód i auto jedzie w kółko paląc gumę na jednym kole co chwile jako tako się uślizgając. Nie ma to nic wspólnego z filmem powyżej, po prostu wykonanie czegoś takiego jest nie możliwe. Na kostce i mokrej nawierzchni sytuacja wygląda jak należy no ale to oczywiste. Czy rozłożenie masy w e46 coupe może mieć aż taki wpływ na to wszystko ? Bo mi się wydaje, że to właśnie różnica w dyfrach ma na to wpływ, nawet nie wiemy czy w e30 i e36 którymi jeździliśmy jest szpera a jak jest to na pewno nie 100% a mimo mniejszej pewnie dziś już mocy i momentu kręcą się jak szalone :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

tak pytałem, bo to chyba aż niemożliwe, żeby w pewnym momencie nie utracić aż tak przyczepności, żeby się nie przekręciła...

przeskakuje przód? może opony z przodu lub zawieszenie już nie teges? ale to raczej wpływu na uślizg tyłu nie ma...

lżejszym autem łatwiej...

szpera 100% :mrgreen:

w E36 najpopularniejsza to 25% (o ile nie jedyna - nie wiem) i to już wystarcza do znacznie ciaśniejszych nawrotów - bo mam nadzieję o tym rozmawiamy, a nie o tym czymś z filmu, lub zwykłym paleniu...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GR dokładnie, dobrze zrozumiałeś. Auto ogólnie w normalnej miejskiej jeździe po wyłączeniu systemów owszem jest nadsterowne gdy przesadzę z gazem w zakręcie i ja nie uważam aby z nim było coś nie tak bo wszystko jest w najlepszym porządku. Po prostu twierdzę, że e36 dużo bardziej się kręci i stąd cały wątek i pytanie dlaczego, czy to właśnie kwestia dyfra, innego rozłożenia masy(podobno w e46 coupe bardzo dobrego) czy może jeszcze czegoś innego. Właśnie chodziło o te ciasne nawroty, a nie rzucanie autem przez pół godziny po całym placu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ShakeIt, spojrz na ten filmik

 

mnie tez kreci latanie bokami wiec jakis czas temu tez interesowalo mnie wszystko w tym temacie.

Wtedy mialem jeszcze E36 318ti compacta z ASRem, ktory niezbyt chcial latac bokiem, a juz E36 320 coupe (bez zadnych systemow) dawala duzo wiecej frajdy.

 

Ktos mi kiedys tlumaczyl jeszcze cos takiego, choc moge sie mylic bo to dawno bylo. Niech eksperci mnie wyprostuja jakby co. Podobno przy dluzszym palowaniu gesnieje olej w mechanizmie roznicowym i po jakims czasie auto zaczyna sie zachowywac jak zaszperowane. Ile w tym prawdy - nie wiem, nie probowalem. Ale film ktory umiescilem jakby to potwierdzal, kierownik tego czarnego BMW pali lacza tylko na jednym kole, po jakims czasie kłęby idą już z obu kół.

BMW 316ti N46B18A '04 - sprzedane

BMW 318ti M44B19 '98 - sprzedane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moje auto na zwykłym suchym asfalcie tak nie zrobi jak na tym filmie zresztą i też mnie to jakoś specjalnie nie kręci bo szkoda mi auta do idiotycznych zabaw, pytałem bo kolegi e36 325 mogę tak kręcić bez problemu a moją nie ;) I dlatego zastanawiało mnie co różni te modele, że jeden nadaje się do takich szaleństw a drugi już nie ;) Swoją drogą ciekawe jaki silnik ma ta e46 w filmiku powyżej. Edytowane przez ShakeIt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja miałem szpere do e46,sprzedałem za 1,7tysia :mrgreen: ,być moze w nastepnym tygodniu będe miał jescze jedną do ogolenia :cool2: jesli jestes zaonteresowany daj znac,pozdro

 

mozesz cos powiedziec wiecej o tym moscie.. szpera dziala po wylaczeniu trakcji ?? czy nie trzeba ingerowac w elektronike ?? moze ktos wie jak to dziala?? /nie chodzi mi o sposob dzialania oraz tego co mozna robic ze szpera bo taka juz mialem, bardziej interesuje mnie sprawa elektroniki w e46/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kontrola trakcji (w BMW - ASC) - przymyka przepustnicę podczas poślizgu kół napędzanych.

 

ESP (w BMW - DSC) - stabilizuje pojazd w zakręcie poprzez przychamowanie odpowiedniego koła. Jeżeli macie DSC to na pewno macie też kontrolę trakcji (ASC).

 

Szpera (urządzenie mechaniczne) - to trudno opisać. To jest jakby hamulec, który utrudnia ruch względny kół danej osi (koła chcą się kręcić razem). Najłatwiej to sprawdzić przez podniesienie obydwu kół osi napędzanej i próbę przekręcenia koła na biegu. Bez szpery drugie obróci się bez większego oporu w przeciwną stronę, ze szperą będzie czuć opór.

 

Z tym rozgrzewaniem się oleju to bzdura. Ciecze zwykle ze wzrostem temperatury zmniejszają swoją lepkość (potocznie gęstość). Poza tym nawet jeżeli olej zwiększyłby swoją lepkość na tyle, żeby uniemożliwiać ruch względny kół, to utrudniałoby jakiemukolwiek ruchowi - wyraźny opór nawet przy jeździe na wprost.

Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozgrzewaniem się oleju to bzdura. Ciecze zwykle ze wzrostem temperatury zmniejszają swoją lepkość (potocznie gęstość). Poza tym nawet jeżeli olej zwiększyłby swoją lepkość na tyle, żeby uniemożliwiać ruch względny kół, to utrudniałoby jakiemukolwiek ruchowi - wyraźny opór nawet przy jeździe na wprost.

 

Klauzi a szpera viskotyczna spotykana w niektórych starszych modelach BMW (e30, e34 -napewno) ? ona zaczyna działać po rozgrzaniu...

 

wyrównoważenie auta nie ma znaczenia w jeździe poslizgami,wystarczy jechać na byle zawody driftingowe i zobaczyć jak goście śmigają ///M-ami, albo e30 z 4,0l V8 - wszystko zależy od kierownika :)

 

e46 nie miało szpery (poza ///M).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze po jakims czasie zaczyna palic na 2 kola (ale tylko jak go obróci i rusza lekko skrecajac) to chyba bardziej ma zwiazek z tym, że opony sie nagrzewaja i łatwiej zrywaja przyczepnosc. Co do szpery to tu jest fajne porównanie:

BEZ SZPERY

ZE SZPERĄ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.