Skocz do zawartości

Po regeneracji rozrządu dalej "bocian"??


pibulas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam 1.6 m40 i mi sie rozklekotał. Wymieniłem wałek, popychacze i dzwignie oraz zrobiłem głowice. Pojeżdziłem trochę i klekotało, mechanicy powiedzieli mi, że dzwignie były sypnięte (montowałem zestaw FEBI) i wymienili mi na drozsze (LUCKa). Wszystko było pieknie przez jakieś 1500 do 2000 km. A teraz jak się rozgrzewa to znowu klekocze, mniej niż przed całym remontem ale słychać.

Czy po takim przebiegu potrzebna jest jakaś regulacja?

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i całe piękno M40 oraz M43. Niektóre klekoczą a inne nie. Niektórym przechodzi po remoncie a innym nie.

Widocznie twojemu nie przeszło.

 

Poczekaj jeszcze aż częsci się do siebie dotrą.

 

Pzdr,

 

P.S. przy tej okazji należałoby też przeczyścić magistralę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, właśnie tak mysle że już się trochę podocierały i może trzeba podregulować.

Co do magistrali to zrobiłem całą górę silnika, głowica była planowana, ciśnieniowo sprawdzana, polerowane zawory, wymiana uszczelniaczy i magistrale też "przepchali"'.

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam ten sam problem wymienialem popychacze i bociek troszke przycichl nastepnym krokiem byla wymiana oleju z Shell 15w-40 na Shell 10W-40 po czym tez odnotowalem nieznaczna poprawe zwlaszcza zaraz po odpaleniu auta (nie ma tego odglosu jak by wogole rozrzad pracowal na sucho przez pierwsze 5 - 10 sekund po odpaleniu silnika). Po dlugiej i wyczerpujacej walce stwierdzilem ze nie warto juz nic robic i postanowilem sie z bocianem zaprzyjaznic :D

 

a co do regulacji rozrządu w silnikach serii m40 to nie ma takiej opcji zadna regulacja nie wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustawienie szczeliny pomiedzy dzwignią a zaworem?

Mechy mówią że to już stary silnik i przydało by się mineralnym zalać. Ale w głowicy jest wszystko praktycznie nowe, to na półsyntetyku powinno śmigać cicho!

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku serii m40 za regulacje a w zasadzie kasowanie luzu miedzy dzwignia a zaworem odpowiedzialny jest popychacz hydrauliczny co czyni rozrzad praktycznie bezobsługowym. NIE MA MOZLIWOSCI MANUALNEGO USTAWIANIA SZCZELINY. Odnosnie oleju mysle ze pol-syntetyk jest optymalnym rozwiazaniem. Z autopsji wiem ze glowice w tych silnikach to jednoczesnie ich slaby punkt i na nie należy zwracac szczególna uwage jezli chodzio smarowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ustawienie szczeliny pomiedzy dzwignią a zaworem?

Mechy mówią że to już stary silnik i przydało by się mineralnym zalać. Ale w głowicy jest wszystko praktycznie nowe, to na półsyntetyku powinno śmigać cicho!

 

zalejesz mineralnym i bedzie jeszcze bardziej klekotac, zalej 5w40 zobaczysz ze przestanie

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry z tymi szczelinami :oops:

A co do tego 5w40 to cholera każdy mech mówi, że teraz klekocze bo półsyntetyk jest rzadszy (po rozgrzaniu) od minerala i przez to klekocze, to jak zaleje full synt. to w ogóle będzie lipa a jeszcze sie rozszczelni...... nie wiem czy maja rację, a Ty tak zrobiłeś? i co na full synt. przstało klekotać?

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za mechanicy-heretycy :?: Moi twierdzą, że olej musi być jak najlepszej jakości i odpowiedni dla danego silnika. A olej mineralny nie jest odpowiedni dla M40. Po remoncie głowicy zalałbym tylko pół lub pełny syntetyk.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fulla nie lałem bo bałem się że się jakieś osady poodrywają i mi magistrale przytkną. Zalałem pół synt. shella i wszytko było dobrze aż tu proszę znowu klekocze. Fakt że o wiele ciszej i tylko jak jest naprawde ciepło na zewnątrz.
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pestki pod popychaczami zmieniłeś? Czy zostawiłeś stare?

Wiele razy na forum było omawiane, że bezsensu jest robienie tego silnika na dźwigienkach od M40. Lepiej przerobić na dźwigienki od M43. Koszt o wiele mniejszy i efekt bez porównania. A tak to wydanie kasy w błoto.

 

Ot i całe piękno M40 oraz M43.

Nigdy nie słyszałem M43 klekoczącego. Zresztą widziałeś na forum tematy traktujące o klekotaniu M43?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry z tymi szczelinami :oops:

A co do tego 5w40 to cholera każdy mech mówi, że teraz klekocze bo półsyntetyk jest rzadszy (po rozgrzaniu) od minerala i przez to klekocze, to jak zaleje full synt. to w ogóle będzie lipa a jeszcze sie rozszczelni...... nie wiem czy maja rację, a Ty tak zrobiłeś? i co na full synt. przstało klekotać?

 

Pozdro

 

http://forum.7er.pl/problem-ze-stukaniem-szklanki-zniknal-vt3720.htm

www.auto-optima.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie oleju pierwsza liczba oznacz lepkosc zimnego oleju(im mniejsza tym zimny olej płynniejszy) W oznacza ze olej moze byc urzywany zima a druga liczba oznacza lepkosc rozgrzanego oleju(im wieksza tym gorący olej gestszy).wiec np. rozgrzany minerał i syntetyk maja taką samą lepkosc i gestosc.wiec gadanie jakis mechaniorów ze rozgrzany syntetyk jest zadszy od minerała mija sie z prawda.m40 ma kłopoty ze smarowaniem na nie rozgrzanym silniku(kiedy olej jest gesty) i zanim sie rozgrzeje i bedzie odpowiednio dobrze smarował mija sporo czasu.dlatego powinno sie lac pełen syntetyk,który od poczatku zapewnia odpowiednie smarowanie.druga sprawa z tym rozszczelnianiem,co olej syntetyczny rozszczelni?jak masz uszczelki i uszczelniacze padniete to i tak czy siak wkoncu sie rozszczelni a klasa lepkosci, gestosci i technika w jakies został wykonanyy olej nic do tego nie ma.sprawa wymywania nagarów przez syntetyk,niby moze spowodowac taka sytuacje tylko wtedy kiedy własciciel nie dbal o silnik(nie zmieniał na czas oleju,lał olej kiepskiej jakosci,najtanszy,niezgodny z zalecanym,zle eksploatował silnik itd.) ale taki ktos chyba nie dostaje nagle olsnienia ze chce jezdzic na najlepszym syntetyku,pecha i problem ma ktos kto kupi po nim auto i bedzie chciał je doprowadzic do ładu.po to sa oleje zalecane lub normy jakie maja one spełniac zeby takich urzywac a nie lac co sie podoba lub co jest pod reka.mam okazje ogladac sporo wiekowych dobrze utrzymanych aut które mają najezdzone po pół miliona kilometrów i jezdza ciagle na syntetyku(mowa o BMW) i nie ma z nimi zadnych problemów.wina przewaznie lerzy po stronie kierowcy(własciciela) a nie samochodu
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze....zaprzecza wszytskiemu w co wcześniej wierzyłam :idea:e A co z właściwościami "penetrującymi" oleju full synt? Jak sobie zaleje i mi się magistrale pozapychają? Słyszałem że dobrze jest przy zmianie na full przejechać kilkaset km i znowu zmienić, żeby się tego syfu który sie nazbierał przez kilkanaście lat pozbyć.

 

reza: mam autko od dwóch lat, ale gościu lał wczesniej nie mam pojecia

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i całe piękno M40 oraz M43. Niektóre klekoczą a inne nie. Niektórym przechodzi po remoncie a innym nie.

Przede wszystkim za klekotanie odpowiadają popychacze, które nie pracują prawidłowo. Dlaczego?, bo nie dostają odpowiedniego ciśnienia oleju. Dlaczego nie ma odpowiedniego ciśnienia? bo albo pompa olejowa nie działa na 100% albo ciśnienie gubi na panewkach, albo przytkane kanały olejowe w głowicy. Zakładam oczywiście, że popychacze są sprawne. Te pastylki, które mogą być wytarte 0,10 mm to nie mają żadnego znaczenia, ponieważ taki luz powinien skasować popychacz. Jeszcze nikt nie pochwalił się remontem hydrauliki razem z pompą olejową. Byłby ciekawy pogląd. Jak na razie najlepszym rozwiązaniem doraźnym są rolki od M43, przynajmniej nic nie wyciera się. Moje podejście do gatunków olei jest takie, że leje olej półsyntetyk polski Platinum, który ma jakość Castrola Magnatec. Jeśli ktoś może udowodnić, że jest inaczej, to słucham argumentów, tylko nie takich, że jego mechanik powiedział albo tata Marcina powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to powiem ci ze olej to podstawa ale napewno nie mineralny :!: pół albo full syntetyk i bedzie lepiej :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze są nowe (więc zakładam że dobre), kanaliki w głowicy są "przepchane" (głowica była rozszczelniana i robiona), a jak sprawdzić wydajność pompy a co gorsza panewek? Oczywiście bez rozbierania silnika :wink:
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pompy olejowej,widział ktos kiedys jak ona wyglada w m40 i na jakiej zasadzie pracuje?jest prawie nie mozliwe zeby gubic przez nia cisnienie lub zeby nie działała.na panewkach tez jest mało prawdopodobne(choc taki przypadek moze miec miejsce).problem tkwi w w tym ze auto długo jezdziło na niewłasciwym mineralnym oleju(pewnie nie był tez za czesto wymieniany) lub(i) specyfice mechanizmu dzwigienek i popychaczy,ewentualnie na pozanieczyszczanych kanałach olejowych.tak jak ktos mówił nie ma klekoczacych m43 które maja inny rodzaj dzwigienek, na rolkach bez tych pastylek.co do oleju zaden olej rozlewany w polsce nie jest najwyrzszej jakosci(nigdy nie wiadomo na co sie trafi) i nie wazne czy to castrol,mobil,elf itd. dlatego najlepiej jest brac oleje rozlewane za granica lub jesli jest taka mozliwosc od producenta.
///M40pwr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.