Skocz do zawartości

Steptronik - czy to normalne?


Spido

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

zaobserwowałem pewną prawidłowość: gdy zatrzymam samochód, przełączę lewarek w pozycję "P" i puszczę hamulec - auto przesuwa się ok. 1cm do przodu. Tzn. po zatrzymaniu samochodu i załączeniu na "P", po puszczczeniu hamulca czuć lekkie bujnięcie w przód.

 

1. Czy to normalne?

2. Jeżeli nie - czy winna jest skrzynia?

3. Jeżeli nie - czy winny jest łącznik elastyczny między skrzynią a wałem?

4. Jeżeli nie - co jest winne?

 

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego wlasnie zanim puscisz hamulec powinienes zaciagnac hamulec reczny co zapobiegnie temu ruszeniu auta.W innym przypadku zawsze bedzie ten maly ruch...podobno nie jest to zdrowe dla skrzyni a szczegolnie na wzniesieniach,dlatego zawsze zaciagaj hamulec reczny.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - wiem na 100%, że to nie jest normalne, nowe auta tak nie mają.

 

Mój kolega w E39 540iA 1997 po zakupie przez I rok użytkowania tego nie miał. Zauważył to dopiero po przejechaniu 30 kkm. Więc coś się musiało wyrobić. Ja stawiam na łącznik elastyczny między wałem a skrzynią.

 

A co do zaciągania ręcznego podczas każdego parkowania - chyba nie jest to zdrowe dla samochodu (a zimą wręcz niemożliwe/ryzykowne) a przede wszystkim niekonieczne.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam, dokłądnie tak samo. Wrzucam P i po puszczeniu hamulca lekkie bujnięcie w przód. Jest tak od początku jak mam auto i poprostu się przyzwyczaiłem do tego. Tyle, że to e32 i starsza skrzynia...
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie w e38 750 (skrzynia 5hp30) również tak mam - po wrzuceniu P i puszczeniu hamulca bujnięcie jest mocno odczuwalne - auto potrafi się przesunąć nawet o 5 cm (niekoniecznie do przodu)... W sumie myślałem, że to normalne tak jak przy parkowaniu manuala na biegu, też się zawsze trochę ruszy... Skoro piszecie, że tak nie powinno być to ciekaw jestem co trzeba naprawić, ile to kosztuje i co się stanie jak się tego nie naprawi :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - wiem na 100%, że to nie jest normalne, nowe auta tak nie mają.

 

Mój kolega w E39 540iA 1997 po zakupie przez I rok użytkowania tego nie miał. Zauważył to dopiero po przejechaniu 30 kkm. Więc coś się musiało wyrobić. Ja stawiam na łącznik elastyczny między wałem a skrzynią.

 

A co do zaciągania ręcznego podczas każdego parkowania - chyba nie jest to zdrowe dla samochodu (a zimą wręcz niemożliwe/ryzykowne) a przede wszystkim niekonieczne.

Hmm....zaciaganie hamulca recznego jest niezdrowe dla samochodu...kto ci nagadal takich bredni?Owszem w zimie to bylo niezdrowe dla malych fiatow bo linka potrafila przymarznac ale bmw jest tak skonstruowane,ze bez wzgledu czy zima czy lato zaciaga sie hamulec...co innego jak auto ma stac bardzo dlugo np kilka tyg...no zgodze sie,ze w zimie moze kilka dni na zewnatrz.A przy automacie powinno sie bezwzglednie zaciagac hamulec zanim sie sciagnie noge z hamulca na pozycji P.Pozdrawiam.Acha a jezeli jak sadzisz przyczyna jest to ze wyrobione jest sprzeglo elastyczne to musialoby byc juz konkretnie wybite i odczuwalbys to bardzo mocno przy kazdym ruszaniu...Moim skromnym zdaniem ten ruch auta przy nie zaciagnietym hamulcu to normalka.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam dokładnie to samo - e38 750, kolega w swojej 750 też ma identycznie - może trochę więcej niż ja, u mnie to ruch około 2-5cm, u niego 5-10...

 

Tak samo jak po wrzuceniu wstecznego czasem jest lekkie szarpnięcie.

 

Uważam że to normalny objaw na ten wiek pojazdu - albo inaczej, jeżeli to nie jest 100% normalne to można z tym żyć.

 

K.

www.specops.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie wniosek mamy taki: wszyscy tak mają, więc jest to normalne.

 

A moim zdaniem normalne to nie jest. Jestem raczej skłonny przyznać, że po jakimś czasie większość samochodów z automatem tak ma, ale można z tym żyć.

 

Dlaczego nadal nie jestem przekonany? Nie jestem przekonany, bo osobiście jeździłem samochodem (E39 540iA), w którym takie zjawisko nie występowało. Zaczęło występować dopiero przy stanie licznika ok. 300 kkm.

 

Może wypowiedziałby się jakiś użytkownik nowszej "7" lub "5"?

 

Jednak sedno mojego problemu stanowi pytanie co jest przyczyną tego minimalnego przesunięcia samochodu po zwolnieniu hamulca :cool2:

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zameczaj ludzi 1 cm szarpnieciem! We wszystkich automatach to przeciez normalne! Czasem zdazy sie ze ci szarpnie wiecej niz 1 cm, to tez normalne. Nie masz moze innych problemow z autem? Chetnie zajmiemy sie powaznymi problemami niz normalne dzialanie ASB!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak samo i mysle ze to normalne

 

nigdy nie zastanawialem sie czy tak ma byc, mam druga e38 i gdyby cos sie roznilo od poprzedniej to bym chyba wylapal, nie pamietam czy w poprzedniej bylo tak samo, ale skladniam sie ku temu ze tak :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moim zdaniem na 90% jest to wina słabego ręcznego. Mam e38 z 2001 roku 730d i mam tak samo, samochód po załączeniu na "P" i naciśnięciu ręcznego do oporu i puszczeniu hamulca- ruszy troszeczkę w tył lub do przodu w zależności od tego jak stoi. Dla porównania proponuję wrzucić na "P" i bez zaciągania ręcznego puścić hamulec i efekt będzie ten sam. Nowe auta tego nie mają, bo ręczny nie jest wyrobiony. W starszych z czasem zaczyna słabnąć, ale wystarczy go naciągnąć i będzie git :) w Mercedesie mojego brata W 124 z manualną skrzynią efekt dokładnie taki sam. Wystarczyło naciągnąć linke i auto stało cacy. Taki efekt może przeszkadzać, jeśli np. zaparkujemy na styk a po puszczeniu hamulca auto się cofnie i w coś uderzy:( dlatego Panowie nie bagatelizujcie tak tego problemu. :naughty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to normalne. Nie widzę powodów do obaw. Gdyby po włączniu P samochód toczył się jeszcze pół metra... to co innego, ale 1 cm... to niewielki ruch wału, a wał blokuje się mechanicznie. Zależnie od ukształtowania terenu ruszysz się do przodu lub do tyłu.

Poza tym, panowie... o jakim ręcznym tutaj piszecie :lol:

Pozdrawiam, Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze to normalne.

A puszczanie "skrzyni" BEZ recznego ..... no to potem nie mowcie ze macie problem z tym czy owym jak nie znacie podstawowej eksploatacji automatu. MASAKRA!!!

STOP, NAJPIERW RECZNY, POTEM P!!!!!! wbic to sobie do glow.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.